X
تبلیغات
نماشا
رایتل

اخبار خودرو

خودروسازان به سمت تولید موتورهای دیزلی بروند

به گزارش خبرخودرو، رئیس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور در رابطه با لزوم تولید موتور دیزلی و موتورهای پایه گاز سوز در کشور گفت : این درست نیست که ما همه فشارها را بر مردم وارد می کنیم ،لذا معتقدیم فشارها باید از روی مردم برداشته شود بطوری که تولیدات خودرو در جهت تولیدات کم مصرف باشد و همچنین برای ضربه وارد نشدن به موتور ، تولیدات ما بر مبنای تولیدات موتورهای پایه گاز سوز انجام پذیرد .

رویانیان در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : ضمن اینکه خودرو بتواند پیمایش بیشتری داشته باشد و قدرت موتور کاهش پیدا نکند و همچنین تولید موتور دیزلی را برای بخشی از تولیدات در نظر بگیریم ضمن اینکه در حال حاضر 25 درصد از سهم گازوئیل در حمل ونقل برای خودروهای سبک تصویب شده است .

وی در ادامه در رابطه با اینکه متأسفانه برای این نوع تولیدات قاطعانه عمل نمی شود افزود :با توجه به اینکه در حال حاضر تنها تولید نیسان وانت ها آن هم نه بطور کامل را آغاز کرده ایم ، با توجه به اینکه طبق مصوبه دولت مقرر گردیده است که تولیدات وانت بارهای بالای 10 لیتر مصرف در 100 کیلومتر از ابتدای سال 89 ممنوع باشد و از تولید آن جلوگیری بعمل آید .

رویانیان در ادامه افزود : خودروسازان باید به سمت تولید موتورهای دیزلی بروند با توجه به اینکه تولید وانت بارها می توانند شروع خوبی برای تولیدات دیگر باشند ضمن اینکه تولید موتورهای دیزلی سواری نیز در این زمینه بسیار به ما کمک می کند با توجه به این مطلب که در حال حاضر در صنعت خودروسازی ما تولیدات خودروهای پایه گاز سوز از ضروریات امروز و فردای ما است .

وی در ادامه تصریح کرد : بخصوص اینکه ما در آستانه هدفمند کردن یارانه ها می باشیم و و با توجه به سهمیه بندی بنزین انتظار داریم که کارخانه های خودروسازی به سمت تولید خودروهای کم مصرف ، خودروهای دیزلی و پایه گاز سوز بروند .

رویانیان در ادامه با اشاره به اینکه تولید خودروهای کم مصرف جزء سیاستهای نظام و دولت است افزود : لذا از خودروسازان انتظار داریم که در زمینه تولید خودروهای کم مصرف ، دیزلی و پایه گاز سوز سرمایه گذاری کنند و تنها اقدام به تولید خودروهای پر مصرف بنزینی ننمایند .

رویانیان در خاتمه خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه در حال حاضر وضعیت سبد سوخت کشور تعیین شده است که در این سبد هم به سوخت CNG نیاز داریم و هم سوخت دیزلی و با توجه به وضعیت سهمیه بندی بنزین و آزاد شدن قیمت حامل های انرژی تنوع در سبد سوختی کشور نیاز جامعه است و اینکه باید در سیستم حمل ونقل کشور تنوع سوختی ایجاد شود و کارخانه های تولیدی باید در این زمینه همکاری کنند.