اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

لزوم توجه جدی به تولید خودروهایی با موتور نسل جدید در کشور

عضو کمیسیون صنایع مجلس با توجه به طرح ملی تولید موتورهای هیبریدی در کشور گفت : بر اساس استراتژی توسعه صنعت خودرو تا سال 1404 باید 3میلیون خودروتولید و یک میلیون صادر شود که به نظر می رسد دستیابی به این موضوع نیازمند استفاده از موتورهای نسل جدید با تکنولوژی پیشرفته خصوصا خودروهای هیبریدی است.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، افزود:در حالی که مدتهاست در دنیا طراحی و تولید خودروهای هیبریدی آغازگردیده ،در ایران نیز باید به تولید این نوع خودروها توجه جدی شود و نسل جدید موتورها در کشور طراحی و تولید شود زیرا در غیر این صورت قطعا به اهداف مورد نظر در استراتژی توسعه صنعت خودرو که توسط وزارت صنایع تنظیم گردیده ،دست نخواهیم یافت

وی اظهار داشت : باید از جهت کیفیت ، موتور، بدنه و همچنین نیرومحرکه خودروها ی داخلی ارتقاء یابند و نسل جدید موتورها نیز طراحی شوند تا بتوان در دنیا رقابت نمود به همین جهت تفاهم نامه تولید موتورهای هیبریدی اقدام و فرصت مناسبی است که باید از آن به خوبی بهره برد.

وی گفت : در شرایطی خودروسازان دنیا با جدیت در پی تولید خودروهایی با موتورهای نسل جدید و آلایندگی کمترهستند ،از خودروسازان انتظار می رود در زمینه تولید نسل جدید موتورها همت جدی نمایند .

وی تصریح کرد :دنیای امروز، دنیای خودروهای معمولی نیست ،امروز دنده های اتوماتیک جای دنده های سنتی را در خودروها گرفته ،ما در شرایط کنونی برای اینکه بتوانیم رضایتمندی مشتریان داخلی را فراهم کنیم و از سویی بازار صادرات را نیز حفظ نماییم ناچاریم طراحی های جدید را در موتور و نیرومحرکه خودروها اعمال کنیم ،خوشبختانه این امر ازتوان تولید کنندگان ما خارج نیست .

عضو کمیسیون صنایع در ادامه خاطر نشان کرد :کشوری که توانسته رتبه خودروسازی خود را از رتبه 18 به رتبه 12 ارتقاء دهد، قطعا با ارتقاءموتور ،گیربکس و نیرومحرکه وهمچنین دقت در زیبایی ، استحکام و امنیت خودروها خواهد توانست خود را به 5 کشور اول دنیا در تولید خودرو نیز برساند.

گروسی افزود :مطمئنا این امر با یک مدیریت صحیح قابل دست یابی است ، منتهی این امر نیازمند همتی همه جانبه از سوی وزارت صنایع ،شرکتهای خودروساز ،مجلس و دولت است ،زیرا اگر قرار است ما جزء سازندگان خودرو شویم باید اقدامات جدی را درتولید موتورهای هیبریدی و موتورهایی با انرژی های جدید داشته باشیم .

وی در ادامه به حمایتهای دولت دراین راستا اشاره و اظهار داشت :در شرایط حاضر و همچنین تحقق این امر دولت باید تسهیلات ارزان قیمت وجوایز صادراتی را در اختیار خودروسازان قرار دهد،در حال حاضر در دنیا به این شیوه از خودروساز حمایت می کنند و با دادن وام های تک رقمی و یا حتی بدون بهره از خودروساز حمایت می کنند.

وی همچنین به اقدامات کمیسیون صنایع در راستای تولید خودروهای با نسل جدید موتورها و تسریع در تولید آنها اشاره و تصریح کرد : پیش از این جلساتی با حضورخودروسازانی از جمله سایپا ،ایران خودرو،قطعه سازان ، سازمان استاندارد و وزیر صنایع تشکیل شده و راهکارهایی نیز برای حل مشکلات مطرح ارائه گردیده است ،به طوری که در این مدت کمیسیون صنایع یکی از کمیسونهای فعال در این حوزه بوده است .

وی درادامه به طرح انرژی های نوین در کمیسیون صنایع پرداخت و خاطر نشان کرد:انرژی های نوین از جمله مباحثی است که خودروسازان داخلی و کمیسیون صنایع به طور جد به دنبال آن بوده و آمادگی داریم این تکنولوژی به محققان و شرکتهای بزرگ داخلی و خارجی انتقال دهیم ،چرا که امروز یکی از موضوعات مهم در کشور بحث هدفمندسازی یارانه ها و ارئه بنزین با قیمت واقعی است به همین جهت سوخت های جدید و جایگزین از موارد مورد توجه در کشور است.

.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد