در قانون توسعه حمل ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت که هفته گذشته توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه پنجم توسعه نیز تمدید شد ، به دولت اجازه داده شده تا متناسب با مازاد مصرف سوخت و آلایندگی از خودرو های سبک وتجاری به صورت پلکانی جریمه اخذ نماید. بر همین اساس و در راستای تدوین آیین نامه جامع تولید ورود خودرو به ناوگان حمل ونقل عمومی بر اساس میزان مصرف سوخت از سوی ستاد مدیریت و مصرف سوخت برای واردات خودروهای هیبریدی به کشور یوسف نژاد در ادامه گفتگو با خبر خودرو افزود : ورود خودروهای کم مصرف و هیبرید به کشور باید در چارچوب قوانین و ظوایط خاص صورت گیرد و تکنولوژی ساخت خودرو هیبرید وی گفت : واردات خودروهای هیبریدی باید با ورود تکنو لوژی روز این صنعت در جهان به کشور همراه باشد ، بنابراین انتقال تکنولوژی این نوع خودرو به کشور طبیعتا کمک شایان توجهی به صنعت قطعه سازی و خودرو سازی کشور نموده و مصرف سوخت را تا اندازه زیادی کاهش خواهد داد . نماینده مردم ساری با نسبی خواندن واردات یا عدم واردات خودروهای هیبریدی به کشور تصریح کرد : واردات خودروهای هیبرید به کشور در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش بهره وری ، کاهش فیمت تمام شده ، افزایش راندمان و مصرف مناسب صورت میگیرد که منافع آن نیز در آینده نزدیک به عموم مردم خواهد رسید زیرا |