اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

واردات خودروهای دیزلی به شرط کسب استانداردهای جهانی

به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع مجلس واردات خودروهای دیزلی به کشور را مشرط به فراهم بودن زمینه های آن عنوان کرد وگفت: آزاد شدن واردات خودروهای دیزل به این معنا نیست که خودروها بدون ضوابط به کشور وارد شوند.

حسین گروسی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: ورود این خودروها دارای شرایطی است که در قانون ارتقاء کیفیت خودروها به تصویب رسیده است ورعایت استانداردهای 55گانه و قوانین گمرکی از ضروریات این طرح است وبه این معنا نیست که صنعت خودرو کشور نابود شود

وی در خصوص زیر ساختهای تولید این خودروها در کشور گفت: بسیاری از شرکت ها از جمله مگاموتور وبسیاری از مراکز طراحی ساخت این نوع موتورها درکشور در حال فعالیت هستند زیرا این نوع موتورها دارای آلایندگی ومصرف کمی هستند.همچنین با توجه به قانون هدفمند کردن یارانه ها تولید خودروهای دیزلی بیشتر پیگیری خواهد شد.

وی افزود: شرکت نفت باید هرچه زودتر سوخت این خودروها را با استانداردهای یورو4و5 فراهم کند ودر اختیار رانندگان قرار دهد زیرا این خودروها با گازوییل غیر استاندارد کارایی مناسبی ندارند.

وی تصریح کرد:هرچه سریعتر کارخانه ها باید به سمت تولید خودروهایی هیبریدی وسوختهای جدید بروند تا اندکی از آلایندگی کاسته وهمچنین در مصرف سوخت صرفه جویی شود.

گروسی در پایان گفت:تولید خودروهایی با سوختهای جایگزین از جمله گاز وگازوییل در کشور در حال طراحی است واین یکی از هدف گذاریهای بلند مدت کشور است.

.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد