اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

غزال دو

به گزارش خبرخودرو، رییس دانشگاه تهران گفت: خودروی خورشیدی "غزال دو"کاملا به دست توانمند محققان جوان کشورمان طراحی و تولید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، فرهاد رهبر در مراسم رونمایی از این خودروی خورشیدی افزود: همه دانش فنی ساخت این خودرو بومی است و در شرایطی که در تحریم اقتصادی و تجهیزات به سر می بریم،دانشجویان جوان ما موفق به ساخت این خودرو شدند.

وی اضافه کرد: خودروی خورشیدی غزال دو به همت گروهی30نفره از دانشجویان مقاطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری و راهنمایی استادان دانشکده برق و مکانیک پردیس دانشکده فنی تهران ساخته شد.

رییس دانشگاه تهران گفت: نسل اول این خودرو " غزال یک " قرار بود پارسال در مسابقه ای بین المللی شرکت کند اما به علت برخی مشکلات به آن مسابقه نرسید.

وی ابراز امیدواری کرد؛ "غزال دو "بتواند در مسابقات بین المللی خودروهای خورشیدی استرالیا که مهر امسال با شرکت100دانشگاه از سراسر جهان برگزار می شود، بتواند رتبه خوبی کسب کند.

رهبر، ساخت خودروی خورشیدی را در کشور گام مهمی برای استفاده از انرژی خورشیدی در صنعت حمل و نقل دانست و گفت: در ایران که خورشید در چهارفصل می تابد امکان استفاده از این انرژی خدادادی وجود دارد و امیدواریم با توجه به این امکان، خودروهای جدید را طوری طراحی کنیم که استفاده از انرژی های پاک به عنوان سوخت همواره مدنظر باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد