اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

15 هزار دستگاه رانا روانه بازار خواهد شد

ایران خودرو به منظور پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان امسال بین 5 تا 15 هزار دستگاه خودروی رانا تولید و روانه بازار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در کیفیت و توسعه محصول با بیان این مطلب گفت: رانا دومین خودرو با برند ملی، بر پایه قابلیت های موجود و برای آن دسته از مشتریان که خواهان خودروی خانوادگی در کلاس بی و سی با قیمت مناسب هستند، طراحی شده، اما ایران خودرو هدف هایی را در بازار جهانی برای این خودرو تعریف کرده است.

وی خودروی رانا را با توجه به سطح بالای ایمنی آن، برخوردار از استاندارد روز اروپا و قابل رقابت با سایر محصولات هم کلاس خود دانست و گفت: علاوه بر ایمنی راننده و سرنشینان، ایمنی عابر پیاده نیز در این محصول دیده شده که در محصولات داخلی منحصر به فرد، اما در اروپا به صورت یک قانون مطرح شده و از سال 2012 الزامی است.

وی گفت: ویژگی های عملکردی این خودرو نیز در مقایسه با سایرمحصولات موجود در بازار داخلی در طیف قیمتی مشابه، بسیار پیشرو است.

سلیمانی خاطر نشان کرد: بیش از 80 درصد قطعات این خودرو جدید است و حتی بخش هایی که عمدتا یکسان به نظر می آید نیز دراین محصول متفاوت است؛ مثلا موتور 1600 این خودرو، با موتور 1600 روی 206 متفاوت بوده و از نظر سیستم کنترل و EMS کاملا جدید و مختص این خودرو است. گیربکس مورد استفاده نیز ترکیبی از گیربکس های گوناگون، اما به نوعی جدید است و هر چند اجزای مختلف آن در خودروهای مختلف استفاده شده، با این مجموعه و این ترکیب، منحصر به فرد است.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو از وابسته نبودن خودروی رانا به شرکت پژو فرانسه خبرداد و افزود: تولید انبوه این خودرو از شهریور امسال آغاز می شود.

وی خاطر نشان ساخت: خودروی رانا از لحاظ سطح ایمنی، یکی از بهترین محصولات خودروسازی ایران است و این خودرو می تواند سه ستاره ایمنی در استاندارد اروپایی Euro NCAP را اخذ کند.

سلیمانی تاکید کرد: این خودرو مجهز به ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرو لیک، آیینه های برقی، شیشه بالابرهای جلو برقی و... است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد