اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

مینی بوس نانویی "سحر" تا پایان سال به تولید انبوه می رسد

مدیرعامل شرکت بهمن دیزل از راه اندازی خط تولید مینی بوس نانویی این شرکت در سه ماه پایانی سال 90 خبر داد و گفت: در جلساتی که اخیرا با ستاد توسعه فن آوری نانو صورت گرفت، مقرر گردید تا مینی بوس سحر با پوشش نانو از تولید آزمایشی خارج و در خط تولید شرکت بهمن دیزل قرار گیرد.

مسعود هراتی فر در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به تاخیر چند ماهه در تولید این نوع مینی بوس ،اظهار داشت: بروز سونامی در ژاپن و تاثیر آن در میزان واردات CKD و تولیدات معمول شرکت بهمن دیزل ، موجب گردید تا شرکت به صورت گسترده وارد بحث تولید مینی بوس نانونی نشود .

وی در ادامه از برنامه شرکت جهت عرضه این مینی بوس در مناطق جنوبی کشور خبر داد و افزود : در مذاکراتی که با ستاد فن آوری نانو ریاست جمهوری صورت گرفت ، عمده عملیات انجام شده بر روی تولید این مینی بوس، در حوزه عایق کاری در دو بخش بدنه و شیشه ها و جلوگیری از تبادل حرارت با محیط بیرون در فصول سرد و گرم عرضه آن در مناطق جنوبی کشور بود که امیدواریم با اقدامات انجام گرفته، بتوانیم این محصول را با پوشش نانونی تولید و سهم خوبی از بازار جنوب کشور را کسب نماییم.

وی همچنین در خصوص تاثیراجرای این فن آوری درافزایش قیمت مینی بوس سحر گفت: با اجرای فن آوری نانو کمتر از 10 درصد افزایش قیمت را در فرایند رنگ آمیزی بدنه و عایق بندی شیشه های این خودرو رخ داده و در کل افزایش درحدود 6 درصد را در قیمت تمام شده مینی بوس سحر شاهد خواهیم بود.

وی اجرای عایق بندی به روش نانو در مینی بوس سحر را موفقیتی بزرگ دراین حوزه دانست و اظهار داشت: با تولید این مینی بوس و اجرای عایق بندی با روش نانو در بدنه و شیشه های این خودرو امیدواریم بتوانیم بین 30 تا 40 درصد تبادل انرژی با محیط بیرون را در کابین مسافر کاهش دهیم، که قطعا با انجام آن موفقیتی بزرگ را در این حوزه کسب خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت بهمن دیزل در ادامه با توجه به برنامه این شرکت جهت عرضه این مینی بوس در مناطق گرمسیر و جنوبی کشور افزود:با توجه به گرمای شدید تابستان وعدم کارایی مناسب کولر در این مناطق ،هدف عمده شرکت در فاز اول تولید و عرضه در این مناطق است که قطعا علاوه بر رضایت مشتریان مناطق جنوبی کشور، تاثیر چشم گیری نیزبر کاهش مصرف سوخت به همراه خواهد داشت زیرا با پوشش نانویی و جلوگیری از اتلاف حرارت با محیط بیرون کارکرد کمپرسور کولر کاهش خواهد یافت.

هراتی فر همچنین از اختصاص سهم 10 درصدی تولید مینی بوس این شرکت به مینی بوس نانویی خبر داد و گفت: در فاز اول تولید این مینی بوس ،حدود 10 درصد از تولید در این بخش، تحت پوشش نانو قرار خواهند گرفت.

وی افزود:البته میزان تولید این مینی بوس بسته به نیاز و کشش بازار تغییر خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص اجرای این فن آوری در سایر محصولات این شرکت گفت: در صورت اقتصادی بودن ،قطعا پوشش نانویی را بر روی سایر محصولات شرکت اجرایی خواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد