اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

خبرانحصاری : عرضه پژو پارتر در ایران قطعی شد

شرکت ایرانخودر در حال اخذ تاییدیه استاندارد برای پژو پارتنر می باشد.این خودرو دارای موتور ۱۵۸۷ سی سی با توان 78 کیلووات می باشد و قرار است در کرمانشاه تولید گردد.*اخبار جدید از خودروسازی کرمانشاه*
پژو پارتنر محصول جدیـد این کارخانـه

سرویس: خودرو
1389/08/11
11-02-2010
15:00:46
8908-07805: کد خبر


خبرگزاری دانشجویان ایران - کرمانشاه
سرویس: خودرو

احداث کارخانه خودروسازی در کرمانشاه از مهمترین مصوبات دور اول سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان کرمانشاه بود که با گذشت چندین سال از زمان تصویب آن و اعلام چندین باره مسوولان در خصوص زمان کلنگ زنی این طرح و محصول تولیدی اش، هنوز اجرای آن آغاز نشده است.

این طرح قرار بود با مشارکت سازمان تامین اجتماعی و شرکت ایران خودرو اجرا گردد که به عللی سازمان تامین اجتماعی از سهیم شدن در آن امتناع کرد و ظاهرا همین امر اصلی ترین علت تاخیر در اجرای آن بوده است.

طی ماه های اخیر از سوی برخی مسولان و نمایندگان استان اخباری مبنی بر پیشرفت در روند آغاز این طرح و اینکه ایران خودرو قرار است به تنهایی این طرح صنعتی را در کرمانشاه آغاز کند، مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، مهندس کیومرث فروتنی رییس سازمان صنایع و معادن استان کرمانشاه، امروز در نشستی خبری به تشریح آخرین وضعیت این مصوبه دور اول سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان کرمانشاه پرداخت.

فروتنی در این نشست خبری در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت احداث کارخانه خودروسازی کرمانشاه، گفت: اصلی ترین مشکل سر راه طرح خودرو سازی کرمانشاه بد قولی های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بود که خوشبختانه پس از برگزاری نشست ها و جلسات بسیار با حضور مسئولین ایران خودرو، استاندار کرمانشاه و مجمع نمایندگان استان، کارها تا حد زیادی پیش رفته است.

وی با بیان اینکه ایران خودرو قبول کرده به تنهایی این طرح را اجرا کند، ادامه داد: در حال حاضر تنها مشکل سر راه این پروژه بحث تسهیلات بانکی است که در این رابطه جلسه ای مشترک با حضور رییس کل بانک مرکزی، استاندار و مجمع نمایندگان استان برگزار و نهایتا پرونده تقاضای دریافت تسهیلات ایران خودرو به بانک ملی استان ارجاع داده شد و آنها نیز این پرونده را برای بررسی بیشتر به بانک ملی کشور ارجاع داده اند.

فروتنی تصریح کرد: سرمایه گذاری این طرح مجموعا 53 میلیارد تومان است که ایران خودرو تقاضای دریافت 42 میلیارد تومان تسهیلات را داده است.

رییس سازمان صنایع و معادن استان کرمانشاه در خصوص مکان احداث این طرح، گفت: زمین احداث این طرح به میزان 10 هکتار در شهرک صنعتی شهرستان صحنه خریداری شده است.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته محصول کارخانه خودروسازی کرمانشاه « پژو پارتنر» خواهد بود که در فاز اول ظرفیت تولید 13 هزار دستگاه را در سال خواهد داشت.

فروتنی به زمان شروع احداث کارخانه خودروسازی کرمانشاه و اینکه چه زمانی به بهره برداری می رسد اشاره‌ای نکرد.



انتهای پیام
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID...1646863&Lang=P


+++++++++



خبر خوبی است جای یک ون خوب در ایران خالی بود ایران خودرو چند دستگاه وارد کرده است من از نزدیک یکی از آنها را دیدم جالب است موتور احتمال زیاد همان TU5 خواهد بود.

اما اطلاعات بیشتر:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد