اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

طراحی پلتفرم ملی کلید خورد

به گزارش خبرخودرو ، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ، رویکرد ایجاد و ارتقای برند ملی و طراحی و توسعه محصولات جدید در نتیجه تحریم های اقتصادی را از دستاوردهای صنعت خودرو در سال های اخیر دانست و اظهار داشت: با تکیه بر این موارد است که در چشم انداز صنعت خودرو رتبه پنجم آسیا در اختیار صنایع خودروسازی ایران خواهد بود.   

 مهندس جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرود با بیان این مطلب گفت : توسعه نخستین قوای محرکه هیبرید گازی از ابتدای سال جاری آغاز شده که به زودی به بازار می آید.

وی توسعه فناوری توربوشارژ را که عملکرد یک موتور 2300 سی سی را از یک موتور 1700 سی سی به همراه دارد، از دیگر دستاوردهای ایران خودرو در زمینه قوای محرکه توصیف کرد که به زودی روی سورن ای ال ایکس به تولید انبوه می رسد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو سهم برند ملی در سبد محصولات کشور را 50 درصد عنوان کرد و افزود: ایران خودرو برای همین امر برنامه گسترده ای دارد که در قالب آن طراحی دو پلتفرم و 11 محصول جدید را در مدت هفت سال به اجرا درمی آورد .

 مهندس نجم الدین وانت جدید تندر، دو پلتفرم کاملا جدید بر اساس کاهش مصرف و آلایندکی از برنامه های مهم ایران خودرو دانست و اظهار داشت: با توجه به رفع موانع، تولید موتور ای اف 7 افزایش یافته و میانگین مصرف سوخت محصولات ایران خودرو به کمتر از هفت لیتر در سیکل ترکیبی در صد کیلومتر کاهش یافته و درسال های آتی این عدد به کمتر از شش لیتر می رسد.

وی از عرضه رانا در سال جاری و دنا در ابتدای سال آینده خبر داد که بر اساس شاخص های زیبایی، مدل، مصرف سوخت کم، ایمنی و راحتی توسعه یافته اند.

مدیر عامل گروه صنعتی  ایران خودرو ، افزود :  طراحی پلتفرم ملی از دیگر حرکت های شکل گرفته در دو سال اخیر است و  از آن جا که پلتفرم در تمام دنیا سرمایه گذاری بسیار سنگین می طلبد، خودروسازان به صورت مشترک این کار را می کنند و ایران خودرو هم به انجام این کار به صورت مشترک برنامه دارد.

مهندسن نجم الدین صنایع خودروسازی ایران را یکی از منابع صدور مدیران و کارشناسان زبده به سایر صنایع دانست و بومی سازی و رهایی از وابستگی را رویکرد مهم دیگر در این صنعت برشمرد که در دهه گذشته طراحی و تولید بدنه و قوای محرکه را در پی داشته و ایران خودرو توانسته به فناوری طراحی و ساخت و نصب انواع خطوط تولید و انواع موتور و گیربکس دست یابد. تجهیز شش سایت داخلی و شش سایت تولیدی ایران خودرو در خارج از کشور از جلوه های این توانمندی است.

 مهندس نجم الدین عناصر مهم بومی سازی فناوری های مدرن را شامل خودروسازان، دولت و مراکز دانشگاهی و پژوهشی عنوان کرد و گفت: دولت از راه سیاست گذاری و حمایت و سایر صنایع با در اختیار نهادن مواد اولیه مناسب در این عرضه نقش دارد .

مدیر عامل گروه صنعتی  ایران خودرو در پایان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی را مهم ترین بازیگران عرصه بومی سازی فناوری دانست و بر اهمیت ارتباط میان دانشگاه و صنعت ، تاکید کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد