X
تبلیغات
نماشا
رایتل

اخبار خودرو

نام یک ایرانی در کنار بهترین اتومبیل‌های جهان حک شده‌است

شاید هیچ کس فکر نمی‌کرد تیونری جرات کند بوگاتی ویرون که سریع‌ترین خودروی خیابانی است را تیونینگ کند اما کورش منصوری این کار را کرد



شاید هیچ کس فکر نمی‌کرد تیونری جرات کند بوگاتی ویرون که سریع‌ترین خودروی خیابانی است را تیونینگ کند اما کورش منصوری این کار را کرد شاید همین جرات عجیب این مرد موفق ایرانی است که وی را تبدیل به یکی از موفق‌ترین مردان در صنعت تیونینگ در جهان و شرکتش را تبدیل به یکی از معروف‌ترین نشان‌های دنیای برندهای لوکس کرده باشد. حالا هرچقدر که برندهایی مانند جورج آرمانی در جهان مد برای همه شناخته شده است اما منصوری هم در جهان اتومبیل برای لوکس سواران نامی آشناست.


اصل خبر : شاید برای بعضی‌ها باورپذیر نباشد که «پورشه منصوری» از نام یک ایرانی گرفته شده باشد اما این واقعیت است. یک ایرانی موفق دیگر در جهان که نامش با خودروهای فوق‌لوکس عجین شده‌است؛ کورش منصوری حالا یکی از 3 نام مشهور در تیونینگ یا همان اسپرت کردن اتومبیل‌ها در جهان است.


شعار شرکت منصوری فراتر از یک سنت و فراتر از مسابقه است. اما صاحب نشان معروف تجاری منصوری چگونه آدمی است؟

کورش منصوری متولد 1340 و اهل چالوس است. وی قبل از آن‌که به آلمان بیاید در انگلستان تحصیل می کرد. کورش منصوری در گفت‌وگو با مجله ماشین گفته است:« سال 1989 بود که به دلیل علاقه شخصی در شهرمونیخ کمپانی MP Design را تاسیس کردم و تا سال‌ها مشغول تولید قطعات و همکاری با کمپانی‌های بزرگ خودروسازی و تیونینگ آلمانی بودم اما به‌خودم گفتم تا کی باید برای دیگران قطعه تولید کنم؟! حالا زمانی که است که باید خودمان هم با لوگو و برند منصوری به بازار بیاییم، سپس کار را با بنتلی آغازکردیم که بسیار موفق بود و سپس به سراغ آستن مارتین رفتیم.

ما سراغ خودروهایی رفتیم که تاکنون کسی روی‌شان کار نکرده بود در ضمن مابا تمام تیونرهای آلمانی دوست و همکاریم، اگر به سراغ مرسدس بنز می‌رفتیم برابوس ناراحت می شد یا اگر به سراغ بی‌ام‌و می‌رفتیم هارت‌گه یا اشنیتزر از ما دلخور می‌شدند، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که آن‌ها کار خودشان را انجام دهند و ما روی شاخه‌های خالی بیاییم. پس از آستن مارتین نیز به سراغ رولزرویس، سپس فراری و بعد SLR و سرانجام بوگاتی ویرون که نهایت کار است رفتیم! البته SLR کاملا عضوی از مرسدس بنز نیست و در بسته محصولاتش قرار نمی گیرد زیرا مکلارن SLR است.»

شاید کسی جرات نمی‌کرد خودرویی که بیش از هزار اسب بخار قدرت داشته باشد را تقویت کند اما کورش منصوری این کار را کرد. وی بین 85 تا 90 اسب به قدرت بوگاتی ویرون اضافه کرد. کورش منصوری چنان موفق بود که در کمتر از نیم دهه از بنتلی به بوگاتی رسید.

منصوری از سال90 با MP Design در بیشتر نمایشگاه‌های خودرویی جهان حضور داشته است. موفقیت شرکت منصوری آن‌چنان رو به گسترش است که حتی در اوضاع بد مالی در جهان نیز شرکت منصوری وضعیت خوبی دارد وی گفته است که ما مشتری‌های خوبی در ابوظبی، دوبی و قطر داریم ( دو نفر از مشتریان سرشناس او پسر امیر امارات و پسر 14 ساله رومان آبراموویچ مدیر روس و متمول باشگاه فوتبال چلسی است).

منصوری در جایی گفته است:« قیمت بوگاتی را در حالت پر 700هزار یورو در نظر می‌گیریم، البته بیشترین سود را کمپانی بوگاتی می کند و اگر بخواهیم بگوییم آپشن‌های ما سقف دارد یا نه؛ پاسخ این است، خیر.

البته نهایت کار آپگرید موتور بوگاتی است که بین 100 تا150 هزار یورو به قیمت آن می‌افزاید، برای سفارش ویرون حتما باید مشتری به اینجا بیاید تا رودررو قرارداد امضا کنیم.»

شرکت منصوری از کمک شرکت‌هایی مانند میشلن، دانلوپ، گلاسوریت و ریکاردو استفاده می‌کند. اما از بین این‌ها تنها برای ریکارو قطعه می‌سازد و سایر آن‌ها شرکای تجاری- تکنولوژی و شرکت‌هایی هستند که منصوری از آن‌ها برای بهینه‌سازی خودروهایش وسایلی را می‌خرد، برای مثال شرکت منصوری به میشلن سفارش نوعی تایر خاص را داده است که بتواند شرایط وزن و قدرت موتور خودروهای تقویت شده توسط منصوری را تحمل کند، منصوری سفارش در تعداد بالا به آن‌ها نمی‌دهد ولی در اینجا پرستیژ کار مهم است که آن‌ها دوست دارند با شرکت منصوری کارکنند.



منصوری در شهرهایی چون اوزاکا، سئول، بورلی هیلز و البته ابوظبی و سنگاپور نمایندگی رسمی دارد. کورش منصوری در شرکتش که امروزه تبدیل به یک امپراتوری شده تکنولوژی و دستگاه ساخت فیبرکربن که در دنیا شاید چند کمپانی بزرگ و معدود خودروسازی و هوافضا داشته باشند دارد و به دلیل دارابودن سالن رنگ مدرن مدل‌های رولزرویس فانتوم را برای کمپانی رولزرویس رنگ می‌کند، همچنین تکنولوژی و توانمندی طراحی و تولید پلت فرم مستقل را داراست و کمپانی منصوری را نه تیونر بلکه امروزه می‌توان یک face lift‌کننده قهار و تولید‌کننده خودرو لقب داد واین یعنی رسیدن از مرحله تیونینگ به تولید پلت فرم.

آقای منصوری پس از سال‌ها به ایران هم باز گشته است حالا شرکت دینا منصوری قرار است محصولات این شرکت را در ایران عرضه کند. شرکت دینا منصوری قرار است اولین خودروهای تیونینگ شده واقعی را در ایران تولید و عرضه کنند؛ کسی چه می‌داند شاید منصوری به‌دنبال تولید یک کیت کامل برای خودروی سمند باشد.