اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

گوگرد بنزین باید زیر 10 واحد باشد اما بنزین تهران بالای 180 واحد

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پاسخ به ادعاهای مطرح شده از سوی مسئولان وزارت نفت در خصوص توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 در جایگاه‌های سوخت تهران گفت: لطفا نشانی جایگاه‌هایی که بنزین یورو 4 در آن‌ها توزیع می‌شود را اعلام کنید تا آن‌ها را تست کنیم!

دکتر یوسف رشیدی افزود: سه ماه پیش نمونه‌هایی از انواع سوخت را در سطح شهر جمع‌آوری کرده و آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم.

وی با استناد به نتایج این بررسی‌ها اعلام کرد: گازوییل معمولی در سطح شهر 8 هزار قسمت در میلیون پی پی ام گوگرد دارد و البته سهم گازوییلی که اتوبوس‌های شرکت واحد می‌زنند، 500 قسمت است در صورتی که این رقم باید زیر 10 واحد و حداکثر زیر 50 پی پی ام باشد.

رشیدی با اشاره به این که البته وضع بنزین نیز دست کمی از گازوییل ندارد، تأکید کرد: بنزین‌های معمولی‌مان 187 در میلیون پی پی ام گوگرد دارد در حالی که این رقم باید زیر10 واحد و حداکثر زیر 50 پی پی ام باشد و البته بنزین‌های سوپر نیز از حداکثر مجاز بیشتر گوگرد دارند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا در پایان خاطرنشان کرد: بنزینی که در تهران توزیع می‌شود 5/3 برابر، گازوییلی که اتوبوس‌های شرکت واحد مصرف می‌کنند 10 برابر و گازوییلی که سایر خودروهای سنگین مصرف می‌کنند 160 برابر حد مجاز گوگرد دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد