اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

موتور توربوشارژ بر روی محصولات ایران خودرو

موتور توربوشارژ به صورت آپشن بر روی محصولات ایران خودرو نصب خواهد شد و علاقه مندان به خودروی پرتوان می توانند از طریق آپکو این محصول را سفارش دهند.

مهندس جواد نجم الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: آزمون های صحه گذاری این موتور به پایان رسیده و در حال انجام کالیبراسیون نهایی است. آزمون های دوام 400 و 500 ساعت قطعات توربوشارژ آن تا یک هفته دیگر شروع می شود.

وی افزود: آزمون های صحه گذاری موتور توربوشارژ ای. اف. 7 در آلمان انجام شده و با توجه به تغییرات شکل ناک و پیستون، منبع تامین این قطعات عوض شد.

مهندس نجم الدین ، میزان سرمایه گذاری لازم برای به تولیدرساندن این محصول را پنج تا شش میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: موتور توربوشارژ ای اف 7 در اختیار آپکو قرار می گیرد و به عنوان آپشن بر روی خودروها نصب می شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: این نوع خودروها به صورت آزاد قیمت گذاری می شود و تا پایان امسال 50 تا 100 دستگاه خودرو با این موتور به مشتریان عرضه خواهد شدو مسوولیت تامین و تدارک کل قطعات مربوط به این خودروها بر عهده ایپکو و آپکو خواهد بود.

وی سرمایه گذاری مورد نیاز برای قالب های قطعات موتوری و توربوشارژ را بین پنج تا شش میلیارد تومان ذکر و لوله ها و اینترکولر را مهم ترین قطعات در پروژه دانست و گفت: امکان تامین قالب های مورد نیاز قطعات این پروژه در شرکت قالب های پیشرفته ایران خودرو - جی. پی. آی. وجود دارد.

شایان ذکر است موتور توربوشارژ ای اف 7 دارای 110 کیلووات توان و 215 نیوتن متر گشتاور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد