اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

نگاهی به بازار خودروی جهان+عکس



فروش خودرو در هند در آستانه سقوط
برای اولین بار ظرف 10 سال گذشته فروش خودرو در بازار هند در سال مالی جاری در آستانه سقوط است.به نظر می رسد رشد کند اقتصادی، نرخ بهره بالاو قیمت فزاینده سوخت بر بازار خودرویی که قرار بود به یکی از بزرگترین ها در دنیا تبدیل شود تاثیراتی منفی گذاشته است.

ویشنو ماتور، مدیر انجمن خودروسازان هند می گوید همه این ها به کاهش تقاضا منجر شده است.این موسسه پیش بینی اش در مورد رشد فروش در سال مالی جاری را که در 31 مارس آینده پایان می یابد، از 9 تا 11 درصد به 1 تا 3 درصد کاهش داده است.در 5 ماه از 10 ماه ابتدایی این سال فروش خودرو در بازار هند مدام کاهش یافته، از جمله کاهش 12 درصدی در ژانویه. در بازه زمانی آوریل 2012 تا ژانویه 2013 فروش خودروهای ساخت داخل هند با 8/1 درصد کاهش به 1 میلیون و 550 هزار دستگاه رسیده است.



افزایش فروش جگوار لندرور
جگوار لندرور می گوید فروش خودروهایش در سراسر دنیا در ماه ژانویه با افزایشی 32 درصدی نسبت به اولین ماه سال گذشته میلادی به 34 هزار و 877 دستگاه رسیده است.

خودروساز انگلیسی این جهش را بیش از همه مدیون فروش در چین و منطقه آسیا-اقیانوسیه است.این رشد برای تاتا موتورز، شریک هندی جگوار لندرور که شرایط چندان رو به جلویی ندارد و فروشش در ماه ژانویه 30 درصد کاهش یافته هم خبر خوشی محسوب می شود.در اولین ماه سال 2013 فروش خودروهای سواری جگوار با 40 درصد افزایش به 5 هزار و 759 دستگاه و فروش خودروهای شاسی بلند لندرور با 31 درصد افزایش به 29 هزار و 118 دستگاه رسیده است.خودروساز انگلیسی امیدوار است این روند در طول سال جاری همچنان ادامه یابد.



افزایش فروش پورشه
پورشه می گوید فروش خودروهایش در اولین ماه سال 2013 نزدیک به 5/25 درصد افزایش داشته و از 9 هزار و 613 دستگاه در ماه مشابه سال گذشته به 12 هزار و 61 دستگاه رسیده است.

بیشترین رشد فروش خودروساز آلمانی در آمریکا ثبت شده است، جایی که توانسته با فروش 3 هزار و 358 خودرو رشدی 7/31 درصدی را تجربه کند.برنارد مه یر مدیر فروش و بازاریابی پورشه می گوید سال برای خودروساز آلمانی به خوبی آغاز شده است: «ما مدل های جذابی به مشتریان عرضه کرده ایم و به همین دلیل نسبت به سال 2013 بسیار خوشبین هستیم.» فروش پورشه در چین هم رشد بالایی داشته است: 1/38 درصد.در اروپا هم با وجود همه بحران های مالی پورشه توانسته رشدی 9 درصدی را در ماه ژانویه ثبت کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد