اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تدوین استاندارد ملی خدمات پس از فروش تا پایان امسال

به گزارش خبر خودرو،مدیر کل دفتر نظارت بر استاندارد ، سازمان ملی استاندارد گفت : هم اکنون رتبه بندی مراکز خدمات پس از فروش توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد و به سفارش وزارت صنعت ، معدن و تجارت انجام می شود.

فریدون بلغاری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : سازمان استاندارد ضمن اینکه استانداردی را منحصرا برای مراکز خدمات پس از فروش تدوین می نماید بلکه این استاندارد مشمول استاندارد اجباری است.

وی گفت : این دستورالعمل هم اکنون با کمک انجمن خدمات پس از فروش و برخی خودورسازان در حال تدوین است و امکان دارد تا پایان سال به تدوین نهایی آن به پایان و اجرایی شود.

وی افزود : هم اکنون نظارت و رتبه بندی که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد انجام می شود به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت است و در چارچوب قانون نیست اما اقدامی که سازمان ملی استاندارد انجام می دهد استانداردی قانونی و اجباری است.

وی تصریح کرد : زمانی که قانون کالایی را مشمول قانون استاندارد اجباری می کند در نتیجه ارائه دهنده آن خدمات باید خودس را با شرایط موجود تطبیق دهد.

وی تاکید کرد : قطعا با تدوین استاندارد ملی خدمات پس از فروش کنترل و نظارت بر ارائه خدمات بیشتر شده و در این راستا مواردی را هم اکنون شاهد آن هستیم مثل کالاهای غیر استاندارد کالاهایی که هویت ندارند از مراکز خدمات پس از فروش ، جمع خواهند شد و دیگر شاهد قطعات بی کیفیت در مراکز خدمات پس از فروش نخواهیم بود.

وی یاد آورشد : این استاندارد جدید ارتباطی به استاندارد و کیفیت قطعات ندارد بلکه در خصوص هویت کالای قابل عرضه در مراکز خدمات پس از فروش خواهد بود.

وی اظهار داشت : هم اکنون رتبه بندی مراکز خدمات پس از فروش به وزارت صنایع واگذار شده است و سازمان استاندارد فقط وظیفه نظارتی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد