اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

همکاری بنز با رنو-نیسان

مرسدس بنز برای سال 2018 برنامه ریزی کرده که با همکاری رنو-نیسان یک کراس اور ساب کامپکت به بازار آمریکا عرضه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سایپانیوز، برای اولین بار بین مرسدس بنز و رنو-نیسان یک همکاری برای ساخت یک خودروی کراس اور سایز کوچک شکل گرفته است که ناشی از نیاز بازار آمریکا به خودروهای ساب کامپکت است و چون کسی در این بازار هنوز حضور جدی پیدا نکرده به احتمال قوی این همکاری نتیجه خوبی به بار خواهد آورد.
هر چقدر استانداردها در خصوص میزان مصرف سوخت در آمریکا سخت گیرانه تر می شود، سگمنت خودروهای کوچک در بازار بزرگتر می شود و خودروهای کم مصرف، بازار بهتری پیدا می کنند. بی.ام.و روی نسل جدید خودروهای دیفرانسیل جلوی سری1، آئودی روی خودروی A1 و خودروی مینی روی نسل جدید خود برای پوشش این بازار کار می کنند.
بر اساس همکاری جدید بین مرسدس بنز و رنو-نیسان قرار است فناوری های دیزل و پیل سوختی به اشتراک گذاشته شوند تا یک پلتفرم مشترک برای خودروهای ساب کامپکت شکل بگیرد.
هواداران بنز نباید نگران آن باشند که آرم بنز روی خودروهای کوچک نیسان با حجم 1 یا 1.5 لیتر قرار بگیرد. در این جا قرار است که مرسدس بنز از مجوز تولید بلوک موتور بنزینی طراحی شده توسط نیسان بهره برداری کند، با این حال مرسدس بنز از سرسلیندرها و سیستم پاشش بنزین خودش بهره خواهد گرفت. سیستم انتقال قدرت دو کلاچ این پلتفرم جدید هم بین مرسدس بنز و رنو-نیسان به اشتراک گذاشته خواهد شد. قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده 20 هزار دلار است اما تا سال 2018 باید صبر کرد که به بازار بیاید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد