اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

جزئیات بی ام و X4 فاش شد

برای اولین بار پس از رونمایی کانسپت X4 در نمایشگاه خودروی شانگهای در ماه آوریل، بی ام و X4 در جاده های عمومی دیده شد. علیرغم پوشش ضخیمی که این خودرو داشت، مشخص بود که شباهت زیادی به مدل کانسپت آن دارد.

به گزارش خبرخودرو، محافظ رادیاتور این خودرو با چراغ های جلویی که مستقیما به آن وصل شده اند، شبیه مدل کانسپت است.

آینه های بغل بزرگ تر و با طراحی کمتر نیز روی این خودرو نصب شده اند. یک سپر عقب ساده تر با طراحی یک لوله اگزوز دوگانه، جایگزین لوله های دوگانه با قطر بیش تر و جاگیر مدل کانسپت شده اند.

واضح است که ابعاد این خودروی تولید شده، شبیه مدل کانسپت هستند. همانند X6 که بر اساس X5 تولید شده، X4 نیز از نظر سیستم مانند x3 ساخته شده است.

با این که طول و فاصله بین محور جلو و عقب X4 مانند X3 است، اما این خودرو 53 میلی متر کوتاه تر و 43 میلی متر عریض تر است. این تغییر ابعاد حالتی مهجمانه تر به X4 داده و روی عملکرد آن نیز تاثیر داشته است. انتظار می رود حجم صندوق عقب X4 در مقایسه با X3 که 550 لیتر است، کم تر شده و به حدود 500 لیتر برسد.

هنوز جزئیات رسمی از موتور این خودرو منتشر نشده است، اما احتمالا از موتورهای X3 در آن استفاده خواهد شد. یعنی موتور دیزلی 2.0 لیتری با قدرت 181 اسب بخار برای مدل X4 20d، موتور شش سیلندر خطی 3.0 لیتری با قدرت 254 اسب بخار برای مدل X4 30d و همین موتور اما با قدرت 309 اسب بخار برای X4 اصلی استفاده خواهد شد. انتظار می رود هر دو نسخه چهار چرخ فعال و انتقال قدرت به چرخ های عقب نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده باشد.

رونمایی X4، ماه سپتامبر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت خواهد بود. انتظار می رود این خودرو که اوایل سال آینده به فروش می رسد، حدودا قیمتی برابر با 44700 دلار داشته باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد