اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اتوبوس اسکانیا با کوچکترین برخورد می تواند فاجعه آمیز باشد


یس پلیس راه کشور با بیان اینکه اتوبوس های اسکانیای تولیدی شرکت عقاب افشان دو مشکل جدی و اساسی دارد، گفت: ما مشکلات این اتوبوس ها را قبلا نیز به مراجع ذیصلاح اعلام کردیم.

سردار مهماندار بدنه و ستون های ضعیف این اتوبوس را یکی از مشکلات اساسی آن خواند و افزود: این اتوبوس بارها پس از واژگون شدن به علت داشتن ستون های ضعیف، موجب تلفات جانی بسیار شده است.

وی همچنین سیستم برق این خودرو را که در جلوی اتوبوس و زیرپای راننده قرار دارد از مشکلات دیگر اتوبوس اسکانیا خواند و گفت: قبلا نیز در تصادف اردیبهشت خوزستان، اتوبوس اسکانیا پس از برخورد با یک دستگاه کامیون آتش گرفت و 14 نفر از مسافران در این حادثه کشته شدند.

سردار مهماندار افزود: در چند روز گذشته نیز یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در اتوبان تهران - قم پس از ترکیدن لاستیک جلو آتش گرفت و خوشبختانه با کنترل راننده مسافران نجات یافتند.

وی علت حادثه شب گذشته اتوبان قم را ترکیدن لاستیک و نقص فنی در سیستم برقی هر دو اتوبوس اسکانیا اعلام کرد و گفت: از آن جا که قیمت لاستیک ها افزایش زیادی داشت، بسیاری از رانندگان به خرید لاستیک های غیراستاندار و نامرغوب روی آوردند و شب گذشته سریعا با دستور سردار مومنی لاستیک باقیمانده از این اتوبوس اسکانیا به سازمان استاندارد منتقل شد تا کارشناسان جنس این لاستیک و داخلی و خارجی بودن آن را بررسی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد