چانگان اتومبیل – چهارمین خودروساز بزرگ چین – تا سال 2020 مبلغ 820 میلیون دلار را در ده بازار بزرگ جهان سرمایه گذاری می کند .
به گزارش خبرخودرو، آقای ژو هارونگ – قائم مقام مدیر چانگان اتومبیل – در مصاحبه ای با نشریه چاینا دیلی در فرانکفورت گفت: تا آن سال شرکت به فروش سالانه 400 هزار دستگاه در خارج از مرزهای چین دست پیدا می کند.
قرار است چانگان فعالیت خود را در ده بازار خارجی شامل عراق ، الجزایر ، شیلی ، کلمبیا، پرو و اکراین متمرکز کند .
ژو گفت: ما سه پایگاه بزرگ تولیدی خارجی را در روسیه ، برزیل و ایران احداث خواهیم کرد و تا سال 2020 مبلغ 120 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهیم نمود.
وی افزود : 120 میلیون دلار دیگر نیز برای توسعه شبکه توزیع در بازارهای هدف در نظر گرفته شده است . وی همچنین اذعان داشت که چانگان به تولید و ایجاد چالش در بازار های غربی نیز امیدوار است.
به گفته وی در صورت تحقق برنامه های فوق تعداد نمایندگی های خارجی این شرکت به 810 واحد می رسد . تا آن زمان شرکت 30% از درآمدزایی خود را از بخش فروش خارجی تامین می کند که از آن مقدار 5% متعلق به اروپا و امریکا خواهد بود .
چانگان به تازگی سرمایه گذاری هایی را نیز در جهت افتتاح مراکز توسعه و تحقیقاتش در کشور های ایتالیا، انگلستان ، ژاپن ، امریکا و چین انجام داده است .