اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

بالاخره سکوت لامبورگینی درباره گران ترین محصولش شکست


لامبورگینی رسما از رودستر کاملا جدید وننو با قیمت پایه 3.3 میلیون یورو پرده برداری کرد.

به گزارش خبرخودرو، بعد از انتشار ناخواسته برخی جزئیات وننو در هفته گذشته ، بالاخره رودستر لامبورگینی وننو اولین اطلاعات مربوط به آن رسما توسط شرکت ایتالیایی سازنده اش رونمایی شد.

رودستر وننو تا کنون توانسته صاحب عنوان گران قیمت ترین کروک جهان را تصاحب کند چراکه قیمت پایه آن 3.3 میلیون یورو (4.5 میلیون دلار) می باشد.

البته خریدار این خودرو نباید به ازای مبلغ گزافی که می پردازد انتظار سقفی شبیه خودروهای معمولی را داشته باشد. درواقع رودستر وننو اصلا سقف ندارد و صاحبان ثروتمندش بایستی برای رانندگی با آن در روزهای بارانی فکری بکنند.

تنها این خودرو دارای میله هایی است که به هنگام واژگون شدنش مانع شکسته شدن گردن سرنشینان و آسیب رسیدن به آن ها می گردد.

رودستر لامبورگینی وننو  دارای یک موتور 6.5 لیتری V12 مشابه خودروی اونتادور است که قابلیت تولید 750 اسب بخار (552کیلووات) توان را دارد.

این موتور درکنار یک جعبه دنده ISR با پنج وضعیت قابل انتخاب قرار گرفته و نیروی تولیدی موتور را به هر چهار چرخ منتقل می نماید. این ابرخودرو می تواند به صورت باورنکردنی ظرف مدت تنها 2.9 ثانیه سرعتش را از صفر به صدکیلومتر برساعت برساند و بیشینه سرعتی بالغ بر355 کیلومتر برساعت داشته باشد.

نسبت قدرت به وزن وننو 1.99 کیلوگرم بر اسب بخار می باشد. قرار است وننو  از سال 2014 وارد خط مونتاژ شود و تنها 9 دستگاه از آن تولید گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد