اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

مطرح ترین خودروهای فرانکفورت 2013


کانسپت نانوک کواترو آئودی (Audi Nanuk Quattro)
کانسپتی جالب توجه  با بدنه ای پهن که از طراحی های برجسته افقی، که  نشان از تهاجمی بودن و میل به سرعت این سوپرکار دارند، برخوردار می باشد. این خودروی چهارچرخ متحرک از یک موتور 5 لیتر توربو-دوقلوی V10 برخوردار است که بیشینه توانی برابر 544 اسب بخار تولید می نماید. گفتنی است این آئودی صفر تا صد را در 3,8 ثانیه طی می کند.



 کانسپت اسپورت کواترو آئودی
کانسپت اسپورت کواترو، سوپر خودروی دیگری است که آئودی در نمایشگاه امسال فرانکفورت از آن رونمایی کرده است. هرچند  رونمایی از این خودروی چهار چرخ متحرک تا حدی تحت الشعاع  رونمایی از نانوک قرار گرفت، اما با یک موتور 4 لیتر توربو-دوقلوی V8 که بیشینه توانی برابر 700 اسب بخار تولید می کند، به نظر می رسد به یکی از مدل های موفق آئودی بدل شود. اطلاعات کاملتر را از دست ندهید.



 فراری 458 اسپشیال (Ferrari 458 Speciale) 
 این فراری که به انواع تکنولوژِی های روز مجهز است از یک موتور تنفس طبیعی 4,5 لیتر V8 برخوردار است و بیشینه توانی معادل 597 اسب بخار تولید می کند. به گفته فراری، این میزان توان، بالاترین توانی است که تا کنون یک فراری با موتور تنفس طبیعی V8 از آن برخوردار بوده است. قیمت فراری اسپشیال حدود 315,000 دلار خواهد بود. از نکات جالب توجه در طراحی این خودرو،  دو دریچه هوای افقی نصب شده بر روی کاپوت است که در مقابل  نفوذ آب باران عایق هستند.



 لکسوس NF-NX
 این کراس اور که پیشتر به آن پرداختیم، نشان از شیوه طراحی نسل جدید خودروهای لکسوس دارد و مجهز به یک سامانه رانشی هیبریدی است که شامل یک موتور 2,5 لیتر  چهار سیلندر نوع Atkinson-cycle تولید خود این کمپانی، یک موتور الکتریکی، و یک جعبه باتری  می شود. از میان ویژگی های طراحی بیرونی می توان به گریل منحصر به فرد طرح ماسوره ای ساخت لکسوس، و چراغ های جلوی استثنایی آن که مجهز به لامپ های مخصوص روز می باشند اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر اینجا را بخوانید.



 اسمارت فورجوی
کانسپت اسمارت فورجوی  نشان از طراحی نسل جدید  میکرو خودرو های چهار سرنشین از  سوی کمپانی اسمارت ( وابسته به دایملر) دارد. حتی در مقایسه با استانداردهای اسمارت، فورجوی کاملا کوچک به نظر می رسد. طول: 3494 میلیمتر، عرض: 1978 میلیمتر، ارتفاع: 1494 میلیمتر. فورجوی از ظاهر منحصر به فردی برخوردار است و فاقد در و سقف می باشد و صندلی‌های آن نیز سطلی-شکل می باشند. برای اطلاعات بیشتر اینجا را بخوانید.



 کانسپت کوپه ولوو
این مدل مفهومی زیبا و خوش طرح، اولین خودرو از سه خودروی مفهومی است که ساخت آنها بر اساس یک شیوه تولید جدید برای نسل آینده خودروهای متوسط و بزرگ سفری و  همچنین شاسی بلند این کمپانی انجام می شود. کانسپت کوپه ولوو نشانه هایی از خودروهای کلاسیک اسپورت را در خود  جا داده و در عین حال از یک کاپوت مسطح کشیده و کم ارتفاع برخوردار می باشد. سقف آن موجی شکل است و  رینگ های آن نیز از نوع 21 اینچ آلیاژی می‌باشد. از دیگر ویژگی های ظاهر این خودرو  چراغ های T-شکل LED و مخصوص روز آن می باشد که در چراغ های جلو تعبیه شده اند. چراغ های جلو نیز طرفین جلو پنجره ای با پره های قائم قرار گرفته اند. در این خودرو از چراغ های عقب C-شکلی نیز استفاده شده است که جلوه ویژه ای به آن می دهد. برای اطلاعات بیشتر اینجا را بخوانید. 




 کانسپت Q30 اینفینیتی
 قصد کمپانی اینفینیتی، همچون لکسوس، از ارائه این کانسپت جدید این بود که جلوه تازه ای به برند خود ببخشد و یک خودرو کامپکت کراس اور متمایز را عرضه نماید. این خودرو،  آنطور که طرح های انتشار یافته پیش از رونمایی رسمی نشان می دادند کم ارتفاع نیست، اما به خوبی می توان ترکیب خودروهای سفری معمولی و شاسی بلند را در طراحی آن مشاهده کرد.



جگوار C-X17
این کانسپت، یک پرمیوم کراس اور دیگر است که حاصل ترکیب ویژگی های مختلفی بوده و از قابلیت های چندگانه ای برخوردار است. این جگوار از یک طراحی داخلی سفید و سیاه با طراحی های جذاب و ویژه برخوردار است، لیکن طراحی خارجی آن همان طراحی معمول این رده از خودروها می باشد.



 مرسدس بنز GLA
 این کانسپت نیز یک کامپکت کراس اور دیگر است که در دسته خودروهای لوکس مرسدس تولید شده است. موتور 2 لیتر GLA 250 این خودرو بیشینه توانی برابر با 211 اسب‌بخار تولید می کند. این مرسدس که در آن از سامانه چهارچرخ محرک 4MATIC  استفاده شده است، صفر تا صد خودرو را در 6,5 ثانیه طی می نماید و از بیشینه سرعتی برابر 235 کیلومتر در ساعت برخوردار می باشد. 



کانسپت نیرو کیا (Kia Niro)
 نیرو یک کامپکت کراس اور دیگر با ظاهر هاچبک اسپورتی است. در طراحی این خودرو همان جسارتی دیده می شود که از کمپانی کره ای ( کیا)انتظار می رود. جزئیات چندانی از این خودرو در دست نیست جز اینکه آن از یک موتور توربوشارژ تزریق مستقیم 1,6 لیتر به همراه یک پیشرانه هیبریدی الکتریکی، که 158 اسب بخار توان تولید می کند، برخوردار می باشد. از نکات قابل توجه در طراحی نیرو، رینگ های حجیم و ظاهر تهاجمی آن می باشد.



 شورلت کروکی کامارو 2014
از نکات مهم این شورلت، اندازه بزرگ و ظاهر چغر آن در مقایسه با استاندارد خودروهای اسپورت می باشد. بنا به گفته کمپانی بازدهی و سرعت دو اصل مد نظر در طراحی این خودرو بوده اند.



بی.ام.و i8 
اولین خودرو سری «آی» بی .ام.و،  مدل  آی3 بود که به عنوان یک خودرو الکتریکی شهری عرضه شد. مدل آی8 اما از پیشرانه ای هیبریدی برخوردار می باشد. از نکات بارز در این خودرو طراحی های فوق العاده مربوط به قابلیت آیرودینامیکی آن می باشد که به طور مثال می توان آن را در تونل هوای صیقلی کشیده شده بین سپر عقب و سقف خودرو  مشاهده کرد.


 بی.ام.و سری 4
بی.ام.و سری چهار در واقع یک کوپه سری3 است که با انجام برخی تغییرات جزئی و نامگذاری جدید عرضه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد