اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اعلام تعجب برانگیز تولید خودروی سه چرخ i-Road


تویوتا برنامه تولید انبوه نسخه مفهومیi-Road  که یک خودروی سه چرخ و دو سرنشین الکتریکی است را اعلام کرد و از ورود آن به بازار سال آینده خبر داد .

به گزارش خبرخودرو ، وقتی که برای اولین بار در نمایشگاه اتومبیل ماه مارس ژنو سال جاری چشممان به تویوتا i-Road مفهومی افتاد ، هیچگاه فکر نمی کردیم که شرکت ژاپنی سازنده اش به فکر تولید انبوه آن باشد . اما هم اکنون به نظر می رسد که تویوتا برنامه های گسترده ای برای مونتاژ و عرضه این خودروی الکتریکی کاملا متفاوت دارد .

نسخه مفهومی تویوتا i-Road تاحدود 2350 میلی متر طول ، 850 میلی متر عرض و 1445 میلی متر ارتفاع دارد و رقیب رنو توییزی محسوب می شود .

تویوتا i-Road مفهومی نیروی مورد نیازش را از طریق دو موتور الکتریکی – که هردو چرخ جلویی متصل هستند و توسط یک بسته باتری یون لیتیومی تغزیه می شوند ، تامین می کند .

تویوتا بیشینه سرعت i-Road را 45 کیلومتر  بر ساعت و برد حرکتی اش با هربار شارژ (48 کیلومتر عنوان کرده) همچنین وزن این خودروی سه چرخ تنها 300 کیلوگرم می باشد .

در حال حاضر جزئیات مربوط به نسخه نهایی قابل تولید و فهرست قیمت گذاری آن هنوز نامعلوم می باشد. اما گمان می رود که تویوتا اطلاعات مورد نیاز فوق را در سال 2014 اعلام نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد