اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

فن آوری شارژ بی سیم برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی ولوو


معاون بخش سامانه های رانش الکتریکی ولوو، درباره نتایج تست های انجام شده در این تحقیق می گوید: « تست های ما ثابت کرد که مدل الکتریکی C30 می تواند بدون نیاز به سامانه شارژ از راه سیم، در عرض مدت حدودا 2,5 ساعت به طور کامل شارژ شود».


کمپانی ولوو به تازگی کار بر روی  یک پروژه تحقیقاتی را در زمینه  «سامانه شارژ القایی» برای خودروهای الکتریکی به اتمام رسانده است. مدیر اجرایی پروژه ، این فن‌آوری وایرلس (بی سیم) را دارای «پتانسیل بالقوه» برای آینده ای نه چندان دور توصیف کرده است.


   گفتنی است پروژه مذکور با مشارکت دو کمپانی دیگر، یعنی «شرکت حمل و نقل بومباردیر»، و شرکت «بدنه سازی ون هول» انجام شد. همچنین تامین بخشی از هزینه این پروژه را دولت  بلژیک بر عهده گرفت. خودروی مورد آزمایش در این تحقیق نیز ولوو مدل C30، با بیشینه توان 120 اسب بخار و بیشینه گشتاور 250 نیوتن متر، بود.



 لینارت استیگلند، معاون مدیر بخش سامانه های رانش الکتریکی ولوو،  درباره نتایج تست های انجام شده در این تحقیق می گوید: « تست های ما ثابت کرد که  مدل الکتریکی C30  می تواند بدون نیاز به سامانه شارژ از راه سیم، در عرض مدت حدودا  2,5 ساعت به طور کامل شارژ شود».

  سامانه شارژ القایی، که از میدان الکترومغناطیسی به جای سیم برق جهت انتقال انرژی بین دو شیء بهره می گیرد، یک سیم پیچ القا را در یک ایستگاه شارژ، برای ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی متناوب به کار می گیرد. سپس یک سیم پیچ القای ثانویه،  که در یک  دستگاه قابل حمل کارگذاری شده است، قدرت را از میدان الکترومغناطیسی جذب، و آن را تبدیل به انرژی الکتریکی مورد نیاز برای شارژ باتری می کند. 

   در حال حاضر از این سامانه برای شارژ وسایل خانگی الکتریکی نظیر مسواک برقی استفاده می شود، اما هنوز تکنولوژی آن برای خودروهای الکتریکی  رشد نکرده است.


استیگلند معتقد است در این سامانه «یک پتانسیل بالقوه» وجود دارد تا در مورد خودروهای هیبریدی و الکتریکی ولوو مورد استفاده قرار گیرد. او معتقد است:

 « تکنولوژی بی سیم، یک روش آسان و موثر برای انتقال انرژی است. و همچنین این تحقیق روشن کرده است که ایمن  نیز می باشد... با استفاده از سامانه القایی شما به آسودگی خودرو خود را بالای یک دستگاه شارژ قرار می دهید و  شارژ باتری  به طور اتوماتیک آغاز می گردد. ما معتقدیم که این از عواملی است که  میزان پذیرش خودروهای الکتریکی را در میان مشتریان افزایش می‌دهد.».

 این تحقیق قرار است با انجام تست و آزمایش بر روی مدل V60 ولوو که یک خودروی هیبریدی قابل اتصال به برق می باشد، ادامه پیدا کند.
 
 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد