اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

عقب نشینی دولت در افزایش قیمت خودرو


دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به اقدامات مثبت دولت یازدهم در بهبود فضای کسب و کار  گفت : خوشبختانه دولت جدید در عملکرد 100 روزه اش حرکت های مثبتی را در جهت بهبود فضای کسب و کار داشت که از جمله آنها تغییر و کاهش میزان گشایش اعتبار از  130 درصد به 30 درصد است.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : همچنین وزیر صنعت ، معدن و تجارت با توجه به ضرر و زیان خودروسازان بواسطه اعمال قیمت هایی که شورای رقابت برای  تولیدات آنها درنظر گرفته بود  اعلام کرد که قیمت های فعلی قیمت های کف پایه است و حتی در برخی خودروها بایستی افزایش یابد اما وزیر صنعت ،معدن و تجارت به دلیل انتقاد شدید برخی از نمایندگان مجلس ، به صحبت های ایشان عقب نشینی کرد و اعلام کرد که قیمت خودروهای سواری تا پایان امسال ثابت بوده و شرکتهای خودروساز نباید هیچ افزایش قیمتی را تا پایان سال جاری اعمال نمایند.

وی تصریح کرد : این اقدام وزیر با توجه به ضرر وزیان بیش از 5 هزار میلیارد تومانی خودروسازان ، حرکت مناسبی نیست بنابراین در شرایطی دولت به استناد ماده 2 تبصره 101 برنامه پنجم توسعه امکان جبران ضرر و زیان خودروسازان را ندارد مشخص نیست که تکلیف ضرروزیان شرکتهای خودروساز که سال گذشته تا کنون این رقم ضرر و زیان را کردند چه خواهد شد.

وی تاکید کرد : همچنین در این مدت وزارت صنعت ،معدن و تجارت پیشنهادی را به شورای اقتصاد ارائه کردند و خواستار لغو مصوبه انحصاری بودن صنعت سواری از سوی شورای رقابت شدند که این نیز از حرکتهای خوب مثبت وزارت صنعت ،معدن و تجارت است که در صورت تحقق این اقدام وزیر ،خودروسازان از وضعیت قیمت گذاری و مراجعه به شورای رقابت رهایی خواهند یافت .

وی  در ادامه برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو را گام مثبت دیگر وزارت صنعت ؛ معدن و تجارت در عملکرد 100 روزه دولت اعلام کرد و افزود : با برگزاری همایش صنعت خودرو و به دنبال آن  رفع تحریم ها امید است که شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودرو ایران باشیم. قطعا با همکاری و مشارکت خودروسازان خارجی برنامه چشم انداز 1404 صنعت خودرو که طراحی 5 پلت فرم است زودتر محقق شده  و زمینه توسعه محصول و عرضه خودروهای جدید فراهم خواهد شد مسلما این روند در نهایت رضایت مردم را  در پی خواهد داشت.

دبیر انجمن خودروسازان ایران همچنین احیای دوباره شورای سیاستگذاری خودرو را حرکت مهم دیگر وزیر صنعت ، معدن و تجارت در این مدت عنوان کرد و گفت : شورای سیاست گذاری خودرو که در دولت های گذشته عملا نیمه تعطیل شده بود خوشبختانه توسط مهندس نعمت زاده مجدد احیاء شد در جلسات این شورا که هر دو هفته یکبار برگزار می شود بسیاری از مسائل صنعت خودرو بررسی و با ارائه مشکلات این صنعت ،راهکارهای لازم اتخاذ می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد