اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

کیا گرند کارنیوال جدید معرفی شد


بالاخره کیا از گرند کارنیوال مدل 2015 جدید خود که قرار است در نمایشگاه خودروی نیویورک این هفته معرفی شود، رونمایی کرد.

به گزارش خبرخودرو، گرند کارنیوال دارای سبکی کاملا جدید، فضای بیش تر و موتور 3.3 لیتری V6 بنزینی نوین است که جایگزین موتور 3.5 لیتری مدل قبلی آن می شود.

این خودروی جدید کیا که جایگزین مدل نسل دوم 9 ساله این خودرو می شود برای اولین بار در سال 2011 و در KV7 کانسپت به نمایش درآمد.

در قسمت جلوی گرند کارنیوال جدید نسخه جدیدی از جلوپنجره تایگر نوز آشنای کیا به  همراه چراغهای جلوی چاقویی شکی بزرگ تر و لامپ های LED که در طول روز روشن هستند به چشم می خورد.

درهای کشویی بزرگ در کناره های این ون بزرگ دیده می شوند و در قسمت پشت آن چراغ عقب شبیه به مرسدس GL تعبیه شده است.

یک سیستم هدایت ماهواره ای بزرگ و صفحه نمایش سرگرمی در مرکز داشبورد این خودرو و بالای نوار کنترلی مستقل و دکمه های سیستم کنترل هوا وجود دارد.

گرند کارنیوال جدید ظرفیت هشت سرنشین را خواهد داشت.

گرند کارنیوال جدید در آمریکا با موتور 3.3 لیتری تزریق مستقیم بنزینی V6  نوین عرضه خواهد شد.

هنوز جزئیات این خودرو برای استرالیا اعلام نشده است.

یک موتور چهار سیلندر دیزلی با قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 429 نیوتون متر نیز برای گرند کارنیوال کنونی در استرالیا عرضه می شود البته این خودروساز طیف موتورهای گسترده تری را برای این مدل جدید معرفی خواهد کرد.

ابرخودروی جدید مک لارن را بشناسید

اکنون که مک لارن 650S از عرصه ابرخودروها خارج شده و لبخند بر لب مالکان خود آورده به نظر می رسد این خودروساز بر مدلی کوچک تر تمرکز کرده باشد که سال آینده عرضه می شود.به گزارش خبرخودرو، گفته می شود در طراحی این ابرخودروی جدید که با کد P13 شناخته می شود از مدل پرچم دار این برند یعنی P1 الهام گرفته شده است. مدیرعامل مک لارن، مایک فلویت جزئیاتی جالب از این رقیب مستقیم پورشه 911 نمادین را اعلام کرده است. 

وی طی مصاحبه ای اظهار داشته P13 قیمتی در حدود 200820 دلار داشته و اساسا به عنوان نسخه ای با تکنولوژی کم تر از 650S معرفی خواهد شد. این خودرو از نسخه اصلاح شده اطاق فیبر کربنی 650S بهره خواهد برد که تنها 75 کیلوگرم وزن دارد. گمان می رود P13 با موتور میانی از نسخه اصلاح شده موتور 3.8 لیتری تواین توربوشارژ V8 به کار رفته در 650S بهره ببرد.

فلویت اظهار داشته که مک لارن علاوه بر فراری و لامبورگینی، پورشه را نیز به عنوان یک رقیب واقعی درنظر دارد. وی افزود: "پورشه برندی است که بیش ترین پیروزی را در برابر ما داشته است."

آتش گرفتن سه دستگاه اتوبوس اسکانیای دیگر

اواخر سال گذشته پس از توقف شماره‌گذاری اتوبوس‌های اسکانیا به دلیل آتش‌سوزی‌های مکرر، شرکت عقاب افشان شکایتی را از پلیس راهور تقدیم کمیسیون اصل 90 مجلس کرد که نهایتا افضلی فرد - سخنگوی این کمیسیون 26 اسفند ماه از مهلت یک ماهه به شرکت عقاب افشان برای رفع معایب اتوبوس‌های خود خبر داد و گفت: در این راستا پلیس راهور ناجا نیز از 24 اسفند ماه نسبت به شماره‌گذاری مجدد این اتوبوس‌ها اقدام می‌کند.

وی تاکید کرد: شرکت سازنده اتوبوس‌های اسکانیا تا 6 اردیبهشت ماه مهلت دارد نسبت به رفع نقص اتوبوس‌های خود اقدام کند.

در پی این تصمیم، سردار اسکندر مومنی - رئیس پلیس راهور ناجا نیز در این خصوص گفت: خوشبختانه کمیسیون اصل 90 به منظور اجرای قانون و حفظ سلامت مردم، مهلت یک ماهه به شرکت خودروساز اسکانیا داده است تا این خودروساز ملزم به رفع ایرادات خودروی خود شود.

وی افزود: بر اساس این اعلام، این شرکت باید تمام خودروهای خود را با نظر پلیس فراخوان و نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

به گزارش ایسنا، در حالی که کمتر از 12 روز به پایان مهلت شرکت اسکانیا برای رفع نقص این اتوبوس‌ها باقی مانده است، صبح یکشنبه (بیست و چهارم فروردین ماه) آتش‌سوزی سه دستگاه اتوبوس اسکانیا در محورهای مختلف کشور در صدر اخبار قرار گرفته است.

سرهنگ صمد اسفندیاری - معاون عملیات پلیس راه کشور در خصوص این حادثه گفت: آتش سوزی سه دستگاه اتوبوس اسکانیا از صبح امروز بیش از هشت مجروح بر جای گذاشت.

وی افزود: ساعت یک بامداد امروز (یکشنبه) در کیلومتر 35 محور جیرفت به کرمان داخل تونل بهمن دو دستگاه اتوبوس اسکانیا که هر دو در مسیر جنوب به شمال و از مبداء زاهدان به مقصد بندرعباس در حال حرکت بودند به علت بی‌احتیاطی از جانب اتوبوس عقبی به دلیل عدم رعایت فاصله طولی از قسمت جلو با قسمت عقب اتوبوس جلویی برخورد کرد.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس اسکانیای جلویی حامل 13 سرنشین و عقبی حامل شش سرنشین بود افزود: پس از این برخورد هر دو اتوبوس دچار حریق شدند که خوشبختانه قبل از فراگیری دامنه آتش سوزی مسافران سریعا از اتوبوس‌ها تخلیه شدند اما این حادثه سه مجروح بر جای گذاشت.

معاون عملیات پلیس راه کشور تاکید کرد: بر اساس گزارشات پلیس سوختگی اتوبوس‌ها بیش از 90 درصد است و حتی آتش گرفتن آنها موجب شده بخشی از دیواره‌های تونل تخریب شده و تونل بهمن همچنان مسدود است.

وی به آتش سوزی یک دستگاه اتوبوس اسکانیای دیگر در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ساعت 3:45 بامداد یکشنبه در مسیر جنوب به شمال محور سرچم به اردبیل در کیلومتر 95 یک دستگاه اتوبوس اسکانیای مدل 86 با 31 سرنشین در حال حرکت بود که با مشاهده آثار و استشمام بوی دود توسط مسافران و راننده، راننده اتوبوس خودرو را در منتهی الیه سمت راست متوقف کرد و مسافران توسط راننده سریعا تخلیه شدند.

معاون عملیات پلیس راه کشور افزود: به علت ازدحام مسافران در هنگام پیاده شدن و عجله و شتاب آنها در این حادثه پنج نفر مجروح شدند که دو نفر از آنها هم اکنون در بیمارستان بستری و سه نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

وی با تاکید بر اینکه علت هر دو مورد آتش سوزی اتوبوس‌های اسکانیا توسط کارشناسان پلیس راهور و آتش نشانی شهرهای مربوطه در حال بررسی است افزود: در مورد اتوبوس اسکانیای آتش گرفته در محور اردبیل برابر اظهارات شهود و راننده اتوبوس آتش سوزی از قسمت موتور و انتهای اتوبوس آغاز شده است.

معاون عملیات پلیس راه کشور همچنین از اعزام تیم ویژه بررسی علل آتش سوزی اتوبوس‌های اسکانیا به صحنه هر دو حادثه خبر داد.

وی درباره اظهارات دادستان اصفهان مبنی بر اینکه اتوبوس‌های اسکانیا در اروپا کاربری درون شهری دارند در حالی که در ایران کاملا کاربری برون شهری برای این خودرو تعریف شده گفت: بنده هم این موضوع را تایید می‌کنم و در جریان آن قرار دارم. مباحث و قوانین در هر کشوری متفاوت است و نباید منتظر باشیم، اتفاق و حوادثی رخ بدهد تا به دنبال راهکار آن باشیم.

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه داد: برای جلوگیری از کاربرد بین‌شهری اتوبوس‌های اسکانیا ضعف‌های قانونی و مسائل هزینه‌ای وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اسکانیا یک خودروی اروپایی است، ادامه داد: در تمام دنیا این خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در مراکزی که مربوط به تست آزمون جاده‌ای است این خودروها به صورت مستمر تست می‌شوند در حالی که در ایران چنین تستی وجود ندارد!

به گزارش ایسنا، آتش‌سوزی اتوبوس‌های اسکانیا که شهریور ماه سال گذشته با حادثه سوختن 44 مسافر در تصادف دو دستگاه از این اتوبوس‌ها در محور قم در صدر اخبار قرار گرفت، موجب واکنش‌های متعدد مسئولان در این خصوص شد.

هرچند شرکت اسکانیا نقص فنی اتوبوس‌ها را قبول نکرد و اعلام کرد که این اتوبوس‌ها هیچ گونه نقصی ندارند اما پلیس راهور ضمن دادن چند نوبت مهلت برای رفع نقص این اتوبوس‌ها، شماره‌گذاری یک مدل از این اتوبوس‌ها را ممنوع کرد ولی در نهایت مجلسی‌ها مهلت دیگری را تا 6 اردیبهشت به شرکت اسکانیا دادند.

در این بین این سوال مطرح است که اولا چرا اتوبوس درونشهری برای کاربری برونشهری مورد استفاده قرار گرفته است؟ از سوی دیگر آیا شرکت تولیدکننده نسبت به فراخوان اتوبوس‌های قبلی اقدام کرده است؟ موضوعی که با اجرایی شدن آن عملا نقص فنی اتوبوس‌ها از سوی شرکت تولیدکننده پذیرفته می‌شود.

تمامی این موارد در حالیست که شرکت ژاپنی تویوتا اخیرا برای جمع‌آوری حدود 6.5 میلیون دستگاه خودرو از بازار به دلیل رفع اشکال سیستم فرمان و صندلی آن‌ها فراخوان داده است.

شرکت تویوتا در حالی فراخوان خودورهایی ساخت 2004 به بعد را منتشر کرده که بنا براعلام تا کنون گزارشی از مرگ یا سانحه‌ای که مربوط به اشکال فنی باشد دریافت نکرده است، موضوعی که به نظر می‌رسد خودروسازان داخلی هم باید باب آن را باز کنند و نظارت، کنترل و پاسخگویی دایمی در برابر تولیدات خود را در دستور کار خود قرار دهند زیرا گذشت زمان دلیلی بر رفع مسئولیت تولیدکنندگان دربرابر معایب و نواقص تولیدات نمی‌شود

تعرفه واردات برخی خودروها افزایش یافت


تعرفه واردات برخی خودروهای سواری در سال ۹۳ افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، برای امسال مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی واردات خودروهای سواری بنزینی تا حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی معادل ۴۰ درصد و تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی‌سی معادل ۵۵ درصد تعیین شده است.

این در حالی است که در سال گذشته تعرفه واردات خودروهای تا حجم موتور ۲۵۰۰ سی‌سی ۴۰ درصد بود که به این ترتیب در سال جاری تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور بین ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی‌سی معادل ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین تعرفه واردات خودروهای سواری بنزینی با حجم موتور ۲۵۰۱ سی‌سی و بیشتر نیز معادل ۷۵ درصد ارزش خودرو تعیین شده که نسبت به سال گذشته تفاوتی نشان نمی‌دهد.

امسال مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی واردات خودروهای سواری دیزل با حجم موتور تا ۲۵۰۰ سی‌سی معادل ۳۲ درصد و با حجم موتور ۲۵۰۱ سی‌سی و بیشتر معادل ۵۵ درصد تعیین شده است. در روزهای اخیر انتشار شایعه افزایش تعرفه واردات در بازار خودروهای وارداتی مانع از کاهش قیمت این محصولات در بازار راکد ابتدای سال جدید شده بود. این در حالی است که به طور معمول در اسفند ماه هر سال قیمت خودروهای وارداتی به دلیل افزایش تقاضا حباب چند میلیون تومانی را تجربه می‌کند.

البته پس از آغاز سال جدید و فرو رفتن بازار در رکود دو - سه ماهه ابتدایی سال نیز حباب شکل گرفته در اسفند ماه شکسته شده و قیمت خودروهای وارداتی مجددا چند میلیون تومان کاهش می‌یابد. با این حال گزارش‌های رسیده از بازار خودروهای وارداتی نشان می‌دهد که به دلیل منتشر شدن شایعه افزایش تعرفه واردات خودرو در سال جدید، حباب قیمتی این خودروها هنوز شکسته نشده است.

نکته جالب توجه این است که انتشار شایعه افزایش تعرفه واردات خودرو در بازار نتوانسته باعث رشد قیمت‌ها شود و تنها از کاهش قیمت‌ها و ترکیدن حباب قیمتی خودروهای وارداتی جلوگیری کرده است

بازگشت پروتون به ایران با 4 مدل جدید


شانموگان - مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای شرکت خودروسازی پروتون - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مالزی گفت که طی روزهای نخست ماه آوریل هیاتی از شرکت زاگرس خودرو به مالزی سفر خواهند کرد تا مقدمات آغاز مجدد فعالیت پروتون در ایران را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: شرکت زاگرس خودرو تحت حمایت مسوولان استان گلستان از کمک‌های مالی برخوردار شده است و مسوولان این شرکت قصد دارند تا از محل این کمک‌ها همکاری‌هایشان با پروتون را از سر بگیرند.

وی افزود: بر این اساس تولید و مونتاژ خودروهای پروتون در کارخانه شرکت زاگرس خودرو در بروجرد بار دیگر آغاز خواهد شد و قرار است در این کارخانه تا ماه اکتبر دو مدل جدید پروتون با نام‌های پرسونا و پرسونا اسپورت تولید شود.

مدیر منطقه‌ای پروتون به ایسنا گفت: در همین حال ما قصد داریم تا دو مدل جدید دیگر را در ایران تولید کنیم که به صورت CKD و CBU خواهند بود که این دو مدل شامل پروتون پریو و سوپریما اس خواهند بود.

وی تاکید کرد که تولید این دو مدل در ایران طی ماه‌های دسامبر سال جاری میلادی تا ژانویه سال 2015 انجام خواهد گرفت.

شانموگان در ادامه دلیل توقف فعالیت‌های پروتون در ایران را مشکلات مالی شرکت زاگرس خودرو دانست و اظهار کرد: این مشکل در حال حاضر برطرف شده است و ما می‌توانیم از امکانات تخصصی و فنی شرکت زاگرس خودرو در ایران بهره ببریم.

وی بیان کرد: ما اهداف بزرگی را در ایران دنبال می‌کنیم و قصد داریم تا از ایران به عنوان یک مرکز اصلی برای صادرات خودروهایمان به دیگر بازارها از جمله مصر، ترکیه و ترکمنستان استفاده کنیم.

قیمت جدید محصولات ایران‌خودرو اعلام شد

شرکت‌های خودروسازی به دلیل افزایش دو درصدی میزان مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری قیمت محصولات خود را دو درصد افزایش دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قیمت جدید محصولات ایران خودرو با احتساب رشد دو درصدی میزان مالیات بر ارزش افزوده در سال 1393، به شرح زیر است:

وانت باردو جدید بنزینی با ترمز ضد قفل و یورو 4 معادل 12 میلیون و 595 هزار تومان

وانت باردو جدید دوگانه‌سوز با ترمز ضد قفل معادل 14 میلیون و 546 هزار تومان

پژو 405 بنزینی (GLX) با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و کیسه هوای راننده و سرنشین و تریم بژو و یورو 4 معادل 27 میلیون و 480 هزار تومان

پژو 405 دوگانه‌سوز (GLX) با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و کیسه هوای راننده و سرنشین و تریم بژ و یورو 4 معادل 29 میلیون و 110 هزار تومان

پژو 405 بنزینی (SLX) با موتور 16 سوپاپ (TU5) و ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و کیسه هوای راننده و سرنشین و یورو 4 معادل 29 میلیون و 8200 تومان

پژو پارس سال با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و کیسه هوای راننده و سرنشین و تریم بژ و یورو 4 معادل 32 میلیون و 554 هزار تومان

پژو پارس معمولی دوگانه‌سوز با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و کیسه هوای راننده و سرنشین و یورو 4 معادل 34 میلیون و 81 هزار تومان

پژو پارس LX با موتور 16 سوپاپ (TU5) و ترمز ضد قفل و کیسه هوای راننده و سرنشین و غربیلک چرم و هندزفری و ایموبیلایزر و یورو 4 معادل 35 میلیون و 99 هزار تومان

پژو 206 تیپ 5 با کیسه هوای راننده و سرنشین و سنسور دنده عقب معادل 35 میلیون و 225 هزار تومان

پژو 206 صندوق‌دار (V8) با کیسه هوای راننده و سرنشین و سنسور دنده عقب معادل 35 میلیون و 739 هزار تومان

سمند ال ایکس سال بنزینی با کیسه هوای راننده و سرنشین و رینگ فولادی و یورو 4 معادل 27 میلیون و 127 هزار تومان

سمند ال ایکس EF7 پایه گازسوز با کیسه هوای راننده و سرنشین و رینگ فولادی و یورو 4 معادل 29 میلیون و 865 هزار تومان

سمند ال ایکس EF7 بنزینی با کیسه هوای راننده و سرنشین و رینگ فولادی و یورو 4 معادل 28 میلیون و 430 هزار تومان

تندر 90 E2 با کیسه هوای راننده و سرنشین و یورو 4 معادل 36 میلیون و 152 هزار تومان

تندر 90 E2 اتوماتیک با کیسه هوای راننده و سرنشین و یورو 4 معادل 46 میلیون و 474 هزار تومان

رانا LX با تریم مشکی و یورو 4 معادل 30 میلیون و 756 هزار تومان

سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک 2400 سی‌سی معادل 133 میلیون و 739 هزار تومان

سوزوکی گرند ویتارا دستی 2400 سی‌سی معادل 127 میلیون و 572 هزار تومان

علاوه بر این شرکت‌ها دیگر خودروسازان داخلی و شرکت‌های واردکننده خودرو نیز قیمت محصولات خود را به دلیل رشد مالیات بر ارزش افزوده به میزان دو درصد افزایش داده‌اند.

کاتیوشا، سوپراسپرت تیون شده «نمرود الیت»


کمپانی نمرود الیت (Nimrod Elite ) یک کمپانی تیون و بهسازی خودرو واقع در کشور اسلواکی است که با دو محصول به نامهای «کاتیوشا» و «آوانتی روسو» حاضر شده است.


کمپانی نمرود الیت (Nimrod Elite ) یک کمپانی تیون و بهسازی خودرو واقع در کشور اسلواکی است که مدت زیادی از پایه گذاری آن نمی‌گذرد.  این کمپانی در نمایشگاه خودروی امسال ژنو، با دو محصول حاضر شده است. یکی از آنها بر پایه مدل فراری 458 است و دیگری لامبورگینی اونتادور. طراحی نامتعارف، تهاجمی و آیرودینامیکی فوق العاده این خودروها نظر بازدیدکنندگان بسیاری را در این نمایشگاه به خود جلب نموده است.خودروی سفید و قرمز رنگی که در تصاویر مشاهده می کنید همان فراری 458 تیون شده می باشد که «کاتیوشا» نامگذاری شده است.

به نظر می رسد طراحی کاتیوشا با الهام از خودروی مسابقه فراری FFx انجام شده باشد.اما مدلی که بر پایه اونتادور طراحی شده و «آوانتی روسو» خوانده می شود، به نظر می رسد با الهام از مدل «سستو المنتو» لامبورگینی تیون و بهسازی شده باشد. هنوز اطلاعات چندانی از جزئیات فنی این خودروها در دست نیست و نمایندگان کمپانی نمرود نیز در محل نمایشگاه با رسانه ها دیدار نداشته اند.