همکاری رنو با قطعهسازان ایرانی نشان از پتانسیل بالای تولید در صنعت قطعهسازی و بالا رفتن میزان بهرهوری است.
خلیلی, عضو انجمن قطعهسازان و مدیرعامل پیشرو, افزود: با ورود رنو به ایران و همکاری این خودروساز برای تولید مشترک با قطعهسازان موجب ورود بحث فنی و تحول در بحث R&D میشود.
عضو انجمن قطعهسازان, با اشاره به شکوفایی صنعت قطعهسازان با ورود رنو, اظهارداشت: تحول بخش مدیریت، طراحی مهندسی و بحث تحقیق و توسعه همچون یک رنسانس بزرگ است.
مدیرعامل پیشرو, با اشاره به ورود پژو به بازار خودروی ایران, خاطرنشان کرد: تحول در صنعت قطعهسازی نسبت به 10 سال گذشته مهمترین عامل ابراز تمایل دو خودروساز صاحب نام دنیا برای ورود به بازار خودرو است.
وی، در پاسخ به سوالی مبنی بر راهکار افزایش بهرهوری در صنعت قطعهسازی, تصریح کرد: دولت نگاهش را مثبتتر کند ؛ چرا که امروز با خزانه پر دولت از دلار مواجه هستیم, در حالی که تمام صنایع با کسری مواجه هستند.
وی، افزود: این طور که به نظر میرسد مسوولان کشور بیشتر انگیزه مصرف دلارها را دارند, تا تولید ملی و صادرات.
خلیلی تصریح کرد: هماکنون در کشور بازار مکارهای برای تولید خودرو و به طور کلی برای تمام محصولات به وجود آمده از این رو در تمام زمینهها نیاز به حمایت مثبت و منطقی دولت وجود دارد.
خلیلی خاطرنشان کرد: از یک طرف تمرکز بر روی فروش نفت باعث تاسف صنعتگرها است و از دیگر سو عدم حمایت دولت از تولید جای سوال دارد.
به گفته وی، اگر وابسته به درآمدهای نفتی نبودیم, شاید میتوانستیم شاهد حمایت مثبتتری از دولت نسبت به صنعت باشیم.
وی, با اشاره به بالا رفتن نرخ بهرهوری در صنعت تصریح کرد: این امر ناشی از تیراژ بالای تولید در خودروسازی است که ارتباط مستقیم با صنعت قطعهسازی دارد, اگر جامعه قطعهسازی نمیتوانست وظیفه خود را از نظر کیفیت به درستی انجام دهد, به طور قطع تیراژ فعلی را نداشتیم.
بسم الله الرحمن الرحیم
یا صاحب الزمان ادرکنی
رسول گرامی (ص) فرمودند: اگر در زندگی مواظب و مراقب نباشید، نه چیز است که کارهایتان را نابود میکند:
1- آفت سخن دروغ گفتن است. سعی کن در گفتار دروغ نگویی. اگر دروغ گفتی، آنجا که راست است نابود می شود.
2- آفت علم فراموشی است. یعنی خوبی علم این است که مرتب مرور کنی و در مغز و قلبت جای دهی.
3- آفت حلم بیخردی است. یعنی کسانی هستند که دارای حلم اند، ولی درک و معرفت ندارند.
4- آفت عبادت سستی است. یعنی گروهی هستند که مردمان خوبی اند، اما سست و تنبل اند و روزگارخودشان را نابود میکنند.
5- آفت خوش طبعی لاف زدن است. یعنی کسانی هستند که طبع خوبی دارند، از خود تعریف می کنند و نابودش می کنند.
6- آفت شجاعت ظلم است. کسانی هستند که دارای شجاعت و قدرت اند، ظلم که میکنند کارهایشان را نابود میکنند.
7- آفت سخاوت منت گذاشتن است. خوبی و سخاوت به این است که کارهای خوبت را هیچ به خودت نگیری .
8- آفت جمال کبر و خود پسندی است. کسانی هستند که یک جمالی دارند، یا سوادی یا صورتی. تکبر نابودش میکند.
9- آفت کارهای خوب و پاک افتخار کردن است.
لذا سعی کنیم از صبح تا شب مراقب کارهایمان باشیم.
P2 سمند، جدیدترین محصول ایران خودرو، امسال به بازار میآید.
محمد جواد دهنادی، قائم مقام تولید مدیر عامل ایران خودرو، با بیان این مطلب، افزود: روند کیفی محصولات از نیمه دوم سال 84 روند صعودی دارد.
دهنادی، تصریحکرد: روند کیفی محصولات ایران خودرو توسط شرکت ایدرو بررسی و تصویب شده است.
قائم مقام تولید مدیرعامل ایران خودرو، در پاسخ به سوالی مبنی بر تولید خودروی جدید در شرکت، اظهارداشت: تولید خودروهای جدید طبق برنامهریزی انجام میشود؛ اما اکنون در واحد مرکز تحقیقات ایران خودرو پروژه MPD در دست بررسی است.
دهنادی، در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تولید مگان و تاثیر ورود این خودرو بر بازار پژو پارس و سمند، تصریحکرد: به هیچ عنوان ورود مگان نمیتواند بر بازار خودروهای هم قیمت در بازار، تاثیر بگذارد.
دهنادی، در خصوص گسترش همکاری ایران خودرو با شرکت پژو سیتروئن برای رقابت با رنوی فرانسه، گفت: در حال بررسی چندین پروژه با شرکت پژو هستیم.
وی، افزود:P2 سمند، جدیدترین پروژهای است که در ایران خودرو در حال بررسی و تهیه است که امسال به بازار میآید.
انجمن خودروسازان کره اعلام کرد: در سال جاری مجموع درآمد صادرات بخش خودروی این کشور به 300 میلیارد دلار خواهد رسید.
این رقم با سود عایدی از ناحیه ی کل خودروهای صادراتی این کشور از 50 سال پیش تا کنون، برابر است.
بر طبق اعلام این انجمن،در سال جاری مجموع تولیدات و صادرات صنعت خودروی کره در مقایسه با رقم 40 میلیون دستگاه در پایان سال 2003، رشد چشمگیری خواهد داشت.
در پایان سال 2003 مجموع درآمد بخش خوروی کره از ناحیه ی صادرات به 100 میلیارد دلار رسید.
بر طبق اعلام این انجمن، دستیابی به این میزان سود ناشی از تلاش همه جانبه برای کاهش هزینه ها، تقویت قابلیتهای فنی از طریق پژوهش و توسعه و ساخت مدلهایی با ارزش افزوده ی بیشتر صورت گرفته است.
این انجمن افزود: در سال گذشته میزان تولیدات خودروی سواری، اتوبوس و کامیون به وسیله ی خودروسازان کره ای یعنی هیوندای، کیاموتورز و ج-ام دوو برابر با 7/3 میلیون دستگاه بود و این رقم در سال جاری افزایش خواهد یافت.
به همین جهت کره خواهد توانست جایگاه خود را به عنوان پنجمین خودروساز بزرگ جهان پس از کشورهای امریکا، ژاپن، آلمان و چین حفظ کند.
این کشور از سال 2005 در جایگاه پنجمین خودروساز برتر جهان قرار گرفته است.
حدود 250 هزار نفر در صنعت خودروی کره اشتغال دارند و در سال 2004ارزش تولیدات این بخش به 88 تریلیون وون رسید که برابر با 1/11 درصد از ارزش کل تولیدات این کشور بود.
همچنین در این دوره سهم تولیدات این بخش از کل صادرات کره به 3/13 درصد رسید.
به پیش بینی کارشناسان، در سال 2005 ارزش تولیدات این بخش به 8/98 تریلیون وون رسیده است.
چونگ سی یه کیون وزیر صنعت و بازرگانی کره از خودروسازان این کشور خواسته است تلاش های خود را در زمینه ی کسب دانش فنی و بهبود وجهه ی نام های تجاری خود چندین برابر کنند.
گفتنی است وی همچنین بر لزوم تقویت روابط مدیران و نیروی کار، و همچنین کمک بیشتر به تامین کنندگان قطعات تاکید کرده است