اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

رنسانس مدیریت و R&D با ورود رنو به ایران

همکاری رنو با قطعه‌‏سازان ایرانی نشان از پتانسیل بالای تولید در صنعت قطعه‌‏سازی و بالا رفتن میزان بهره‌‏وری است.
خلیلی, عضو انجمن قطعه‌‏سازان و مدیرعامل پیشرو, افزود: با ورود رنو به ایران و همکاری این خودروساز برای تولید مشترک با قطعه‌‏سازان موجب ورود بحث فنی و تحول در بحث R&D می‌‏شود.
عضو انجمن قطعه‌‏سازان, با اشاره به شکوفایی صنعت قطعه‌‏سازان با ورود رنو, اظهارداشت: تحول بخش مدیریت، طراحی مهندسی و بحث تحقیق و توسعه همچون یک رنسانس بزرگ است.
مدیرعامل پیشرو, با اشاره به ورود پژو به بازار خودروی ایران, خاطرنشان کرد: تحول در صنعت قطعه‌‏سازی نسبت به 10 سال گذشته مهم‌‏ترین عامل ابراز تمایل دو خودروساز صاحب نام دنیا برای ورود به بازار خودرو است.
وی، در پاسخ به سوالی مبنی بر راهکار افزایش بهره‌‏وری در صنعت قطعه‌‏سازی, تصریح کرد: دولت نگاهش را مثبت‌‏تر کند ؛ چرا که امروز با خزانه پر دولت از دلار مواجه هستیم, در حالی که تمام صنایع با کسری مواجه هستند.
وی، ‌‏افزود: این طور که به نظر می‌‏رسد مسوولان کشور بیشتر انگیزه مصرف دلارها را دارند, تا تولید ملی و صادرات.
خلیلی تصریح کرد: هم‌‏اکنون در کشور بازار مکاره‌‏ای برای تولید خودرو و به طور کلی برای تمام محصولات به وجود آمده از این رو در تمام زمینه‌‏ها نیاز به حمایت مثبت و منطقی دولت وجود دارد.
خلیلی خاطرنشان کرد: از یک طرف تمرکز بر روی فروش نفت باعث تاسف صنعت‌‏گرها است و از دیگر سو عدم حمایت دولت از تولید جای سوال دارد.
به گفته وی، اگر وابسته به درآمدهای نفتی نبودیم, شاید می‌‏توانستیم شاهد حمایت مثبت‌‏تری از دولت نسبت به صنعت باشیم.
وی, با اشاره به بالا رفتن نرخ بهره‌‏وری در صنعت تصریح کرد: این امر ناشی از تیراژ بالای تولید در خودروسازی است که ارتباط مستقیم با صنعت قطعه‌‏سازی دارد, اگر جامعه قطعه‌‏سازی نمی‌‏توانست وظیفه خود را از نظر کیفیت به درستی انجام دهد, به طور قطع تیراژ فعلی را نداشتیم.

                     

بسم الله الرحمن الرحیم

یا صاحب الزمان ادرکنی

 

رسول گرامی (ص) فرمودند: اگر در زندگی مواظب و مراقب نباشید، نه چیز است که کارهایتان را نابود می‌کند:
1- آفت سخن دروغ گفتن است. سعی کن در گفتار دروغ نگویی. اگر دروغ گفتی، آنجا که راست است نابود می شود.
2- آفت علم فراموشی است. یعنی خوبی علم این است که مرتب مرور کنی و در مغز و قلبت جای دهی.
3- آفت حلم بی‌خردی است. یعنی کسانی هستند که دارای حلم اند، ولی درک و معرفت ندارند.
4- آفت عبادت سستی است. یعنی گروهی هستند که مردمان خوبی اند، اما سست و تنبل اند و روزگارخودشان را نابود می‌کنند.
5- آفت خوش طبعی لاف زدن است. یعنی کسانی هستند که طبع خوبی دارند، از خود تعریف می کنند و نابودش می کنند.
6- آفت شجاعت ظلم است. کسانی هستند که دارای شجاعت و قدرت اند، ظلم که می‌کنند کارهایشان را نابود می‌کنند.
7- آفت سخاوت منت گذاشتن است. خوبی و سخاوت به این است که کارهای خوبت را هیچ به خودت نگیری .
8- آفت جمال کبر و خود پسندی است. کسانی هستند که یک جمالی دارند، یا سوادی یا صورتی. تکبر نابودش می‌کند.
9- آفت کارهای خوب و پاک افتخار کردن است.
لذا سعی کنیم از صبح تا شب مراقب کارهایمان باشیم.

قائم مقام تولید ایران خودرو:P2 سمند امسال به بازار می‌‏آید

P2 سمند، جدیدترین محصول ایران خودرو، امسال به بازار می‌‏آید.
محمد جواد دهنادی، قائم مقام تولید مدیر عامل ایران خودرو،  با بیان این مطلب، افزود: روند کیفی محصولات از نیمه دوم سال 84 روند صعودی دارد.
دهنادی، تصریح‌‏کرد: روند کیفی محصولات ایران خودرو توسط شرکت ایدرو بررسی و تصویب شده است.
قائم مقام تولید مدیرعامل ایران خودرو، در پاسخ به سوالی مبنی بر تولید خودروی جدید در شرکت، اظهارداشت: تولید خودروهای جدید طبق برنامه‌‏ریزی انجام می‌‏شود؛ اما اکنون در واحد مرکز تحقیقات ایران خودرو پروژه MPD در دست بررسی است.
دهنادی، در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تولید مگان و تاثیر ورود این خودرو بر بازار پژو پارس و سمند، تصریح‌‏کرد: به هیچ عنوان ورود مگان نمی‌‏تواند بر بازار خودروهای هم قیمت در بازار، تاثیر بگذارد.
دهنادی، در خصوص گسترش همکاری ایران خودرو با شرکت پژو سیتروئن برای رقابت با رنوی فرانسه، گفت: در حال بررسی چندین پروژه با شرکت پژو هستیم.
وی، افزود:P2 سمند، جدیدترین پروژه‌‏ای است که در ایران خودرو در حال بررسی و تهیه است که امسال به بازار می‏آید.

کره 50 میلیون خودرو تولید می کند

بر طبق یکی از گزارشات دولتی کره،به علت افزایش تقاضا و قدرت رقابت در بخش خودروسازی این کشور، انتظار می رود که تولیدات خودروی کره در سال جاری به 50 میلیون دستگاه برسد.

انجمن خودروسازان کره اعلام کرد: در سال جاری مجموع درآمد صادرات بخش خودروی این کشور به 300 میلیارد دلار خواهد رسید.

این رقم با سود عایدی از ناحیه ی کل خودروهای صادراتی این کشور از 50 سال پیش تا کنون، برابر است.

بر طبق اعلام این انجمن،در سال جاری مجموع تولیدات و صادرات صنعت خودروی کره در مقایسه با رقم 40 میلیون دستگاه در پایان سال 2003، رشد چشمگیری خواهد داشت.

در پایان سال 2003 مجموع درآمد بخش خوروی کره از ناحیه ی صادرات به 100 میلیارد دلار رسید.

بر طبق اعلام این انجمن، دستیابی به این میزان سود ناشی از تلاش همه جانبه برای کاهش هزینه ها، تقویت قابلیتهای فنی از طریق پژوهش و توسعه و ساخت مدلهایی با ارزش افزوده ی بیشتر صورت گرفته است.

این انجمن افزود: در سال گذشته میزان تولیدات خودروی سواری، اتوبوس و کامیون به وسیله ی خودروسازان کره ای یعنی هیوندای، کیاموتورز و ج-ام دوو برابر با 7/3 میلیون دستگاه بود و این رقم در سال جاری افزایش خواهد یافت.

به همین جهت کره خواهد توانست جایگاه خود را به عنوان پنجمین خودروساز بزرگ جهان پس از کشورهای امریکا، ژاپن، آلمان و چین حفظ کند.

این کشور از سال 2005 در جایگاه پنجمین خودروساز برتر جهان قرار گرفته است.

حدود 250 هزار نفر در صنعت خودروی کره اشتغال دارند و در سال 2004ارزش تولیدات این بخش به 88 تریلیون وون رسید که برابر با 1/11 درصد از ارزش کل تولیدات این کشور بود.

همچنین در این دوره سهم تولیدات این بخش از کل صادرات کره به 3/13 درصد رسید.

به پیش بینی کارشناسان، در سال 2005 ارزش تولیدات این بخش به 8/98 تریلیون وون رسیده است.

چونگ سی یه کیون وزیر صنعت و بازرگانی کره از خودروسازان این کشور خواسته است تلاش های خود را در زمینه ی کسب دانش فنی و بهبود وجهه ی نام های تجاری خود چندین برابر کنند.

گفتنی است وی همچنین بر لزوم تقویت روابط مدیران و نیروی کار، و همچنین کمک بیشتر به تامین کنندگان قطعات تاکید کرده است

تلاش برای تولید فیات در ایران

تولید فیات سی‌ینا که رقیب «L90» محسوب می شود، از اواخر شهریور ماه به صورت آزمایشی در ایران آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، مسئولان شرکت «بن‌رو» قصد دارند تولید این خودرو را پیش از «L90» آغاز کنند و بر همین اساس تولید این خودرو از اواخر شهریور ماه آغاز می‌شود.

این خودرو صندوقدار در کلاس B قرار بود از نیمه دوم سال 2005 تولید شود، اما به دلیل مجهز نبودن کارخانه، این کار بارها عقب افتاد.

در تولید این خودرو شعبه فیات در ترکیه ـ شرکت توفاژ ـ به طرف ایرانی کمک خواهد کرد و بنابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ظرفیت تولید فیات در دو فاز به 200 هزار دستگاه خواهد رسید؛ ضمن این که ارزش و حجم سرمایه‌گذاری برای تولید این خودرو200 میلیون یورو ذکر شده است.

خودروهای فیات در شرکت بنیان توسعه صنعت پارس (همکار فیات در ایران) تولید می‌شود. این دو شرکت‌ در خصوص همکاری مشترک برای تولید خودرو و گسترش صنایع جانبی این صنعت هفتم بهمن سال 83 قراردادی را برای تولید مدل‌های پالیو هاچ‌بک، سیانا مدل سدان، ادونچر مدل استیشن واگن، وانت استردا، سری خودروهای چند منظوره دوگانه‌سوز به همراه خودروهای دوبلو و مالتی پلا با قابلیت استفاده از دو نوع سوخت بنزین و CNG امضا کرده‌اند.

پیش از این گفته شده بود که فیات در چند مدل و با قیمت بین 9 تا 17 میلیون تومان عرضه می‌شود.

لازم به یادآوری است که شرکت بنیان توسعه پارس، همکار سان یانگ کره و فیات ایتالیاست که توسط جمعی از مدیران سابق ایران خودرو اداره می‌شود و تاکنون نیز تولید سان یانگ موسوم به بنز کره‌یی و کراندو در این شرکت آغاز شده است.