اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

رکورد شکنی در مونتگومری

همانطور که پیش‌بینی می‌شد بالاخره کارخانه هیوندای موتور واقع در شهر مونتگومری رکورد تولید خود را شکست. این بخش بسیار فعال از کمپانی تا روز جمعه گذشته موفق به تولید 200 هزار دستگاه خودرو شد که با این ترتیب رکورد جدیدی برای کارگران ثبت شد. در ماه اکتبر 573/24 دستگاه خودرو در مونتگومری تولید شده که 14 هزار‌تای آن به سوناتا، 10 هزار تا به سانتافه و مابقی هم مدل‌های SUV اختصاص یافت.

مهم‌ترین دلیل افزایش تولید در مونتگومری تقاضای زیاد برای مدل سوناتا و سانتافه بوده است.

هیوندای تراز مالی خوبی در سال 2006 داشته و انتظار می‌رود که تا پایان سال همچنان در جمع پرفروش‌های آمریکا و اروپا باقی بماند..

جدول جدید رضایت مشتریان

تویوتا پریوس همچنان مورد اعتماد‌ترین خودرو در بین مشتریان آمریکایی است. طبق نظرسنجی‌های انجام شده در آمریکا و به گزارش رسانه‌های خبری مالکان خودرو در آمریکا از تویوتا پریوس و شورلت کوروت بیشترین سطح رضایتمندی را داشته‌اند.

مطابق ادوار گذشته خودروسازان آسیایی بالاترین تعداد حضور در جدول را دارند. به طور مثال ژاپنی‌ها از 47 خودروی اعلام شده در جدول به تنهایی 39 ردیف را به خود اختصاص داده‌اند.

از بین آمریکایی‌ها فورد فیوژن و مرکوری میلان در جمع خودروهای خانوادگی بیشترین رضایتمندی را به همراه داشته‌اند که البته هنوز هم هوندا آکورد و تویوتا کمری را بالای سر خود می‌بینند.در بین خودروهای غول‌پیکر SUV هم شورلت تاهو و پونتیاک وایب از آمریکا خود را بالا کشیده‌اند.

اما در بین ناامید‌ها دوج کالیبر به خاطر شتاب ضعیف، مصرف سوخت بالا و اطاق کلاس پایین رتبه اول را به دست آورده است. پشت سر دوج هم میتسوبیشی اکلیپس، پونتیاک سولس تایس و سوبارو ترای بیکا قرار گرفته‌اند.

قرارداد بزرگ رنو در هند

گروه رنو – نیسان پنج شنبه گذشته موفق شد قرارداد مهمی را در هندوستان به ثبت برساند. رسانه های خبری از انعقاد قرارداد بزرگی مابین کارلوس گون مدیرعامل گروه رنو – نیسان و آناند ماهیندرا قائم مقام خودروسازی ماهیندرا خبر میدهند که در بنگلور امضا شده است .

طبق این قرارداد می بایست تا سال 2009 خط مونتاژی به ظرفیت تولید سالانه 500 هزار دستگاه در سال بر پا شود.

جالب اینجاست که به همراه رنو چند کارخانه دیگر مثل هوندا و فولکس واگن هم قراردادهای مشابهی را برای تولید خودرو در این کشور امضاء کرده اند که موعد راه اندازی خط تولید آنها هم کم و بیش در حدود سال 2009 است.

درباره ارزش قرارداد رنو و ماهیندرا هنوز رقم دقیقی فاش نشده اما آگاهان میگویند چیزی در حدود یک میلیارد دلار در این قرارداد رد و بدل خواهد شد .

علاوه بر این قرار است نیسان ، شریک پر توان رنو نیز با مشارکت سوزوکی در هندوستان تولید اتومبیل های کوچک را راه بیندازد.

با این حساب چیزی در حدود 800 هزار دستگاه خودرو از خطوط مونتاژ وابسته به رنو – نیسان در هند در سال 2009 بیرون خواهد آمد.

داستان سرمایه گذاری کمپانی های خودروسازی در هندوستان از مدتها قبل آغاز شده و در حال حاضر فیات ، جنرال موتورز و هیوندای هم با شرکای هندی مثل تاتاموتورز و ماروتی وارد بازار تولید و فروش شده اند.

روزنامه های محلی هند خبر میدهند که تاتاموتورز و فیات به زودی خودروی ارزان قیمتی را تولید خواهند کرد که احتمالا حدود 7 هزار دلار قیمت خواهد داشت.

آسیب جدی اما نامحسوس مغز رانندگان

دانشمندان معتقدند مغز رانندگان خودروها به سرعت ولی به طور نامحسوس آسیب می بیند .

به گزارش خبرخودرو، نتایج آخرین تحقیقات متخصصان آزمایشگاه ساندیا و مرکز علمی پزشکی نیو مکزیکو نشان می دهد که سوانح رانندگی بیشترین اثر منفی را بر مغز سرنشینان خودروها و به ویژه رانندگان دارند اماپزشکان در بیشتر موارد متوجه این مسئله نمی شوند.

محققان از جمله این آسیب ها را از دست دادن تدریجی حافظه و سر درد نام بردند.

به گفته محققان بر خلاف ظاهر سالم رانندگان خودروهای آسیب دیده‌, در اغلب موارد تغییراتی در اعماق مغز بوجود می آید که نه تنها خود بیماران , بلکه پزشکان نیز متوجه آنها نمی شوند.

آنان با اشاره به اینکه بزرگ ترین آسیب ها به مغز ممکن است در چند هزارم ثانیه وارد شوند یاد آور شده اند که مغز انسان از درک این مسئله عاجز است اما آسیب هایی که در این زمان کوتاه به مغز وارد می شود تاثیر بسیار مخربی برجای خواهد گذاشت.

این دانشمندان با استفاده از فناوری رایانه ای به این نتیجه رسیده اند که تنها در امریکا حدود پنج میلیون نفر از آسیب های ناشی از تصادف خودرو رنج می برند.

این آسیب ها اختلالاتی در روند زندگی عادی بوجود می آورند و به تدریج مسائل جدی تری برای افراد ایجاد می کنند که از جمله مهمترین آنها می توان ناتوانی در به ذهن سپردن حجم وسیعی از اطلاعات و اشتغال به کار های مفید را نام برد.

دانشمندان استفاده از کمر بند ایمنی را در سرعت بالای 60 کیلومتر در ساعت را از مهمترین عوامل جلوگیری از وارد شدن صدمه به مغز رانندگان اعلا‌م کرده اند

تا آخر مهر ماه شرکتهای خودرو ساز بیش از 590 هزار دستگاه گذشت

تا آخر مهر ماه سال جاری تعداد 590 هزارو 70 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که از این تعداد 88 هزار و 352 دستگاه خودرو حاصل تولید در مهر ماه سال جاری است.
به گزارش روابط عمومی وزارت صنایع ومعادن به نقل از دفتر صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه این وزارتخانه طی هفت ماهه ابتدای سال جاری تعداد 496 هزارو 637 دستگاه سواری، یک هزارو 821 دستگاه خودروی دودیفرانسیلی ، 78 هزارو 52 دستگاه وانت ، 368 دستگاه ون ، 151 دستگاه آمبولانس ، 716 دستگاه مینی بوس ، یک هزارو 868 دستگاه اتوبوس و 10 هزارو 457 دستگاه کامیون در کشور تولید شد .
براساس این گزارش بیشترین میزان تولید خودرو طی این مدت به ترتیب 237 هزارو 865 دستگاه انواع پراید نسیم و صبا، 71 هزارو 121 دستگاه پژو 405 انژکتوری ، 45 هزارو 886 دستگاه وانت پیکان، 44 و 356 دستگاه پژو آردی انژکتوری بوده است.
این گزارش می افزاید : تولید خودرو در گروه اتوبوس 46 درصد ، گروه وانت 33 درصد، گروه سواری 7 درصد و گروه مینی بوس 4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نشان می دهد.

پارس خودرو رکورد تولید سال 84 را شکست

،این شرکت قبل از پایان مهرماه موفق شد با تولید بیش از 000/100دستگاه خودرو رکورد تولید سال قبل را در مهرماه 85بشکند.

در این گزارش آمده است،این موفقیت توامان با رشد کیفی محصولات ،ارتقا سطح خدمت رسانی و کاهش هزینه های شرکت برای سهامداران بوده و نوید دستیابی به تیراژ 500/167دستگاه در پایان سال 85و تحقق سود هر سهم 484 ریال را میدهد.

شایان ذکراست شرکت پارس خودروازسال 83رشد شتابانی رادر صنعت خودرو آغاز نموده و اکنون بعنوان سومین خودروساز بزرگ کشور تولید کننده محصولات ماکسیما ،رونیز،پیکاپ،پراید 141،پراید صندوق دار،PK،تندر"ال نود" و در آینده بسیار نزدیک مگان خواهد بود.

از نمایشگاه‌ بین‌ المللی‌ خودروی‌ استانبول‌

1-خودروی‌ ایرانی‌ سمند در کنار بیش‌ از یکصد مدل‌ از آخرین‌ خودروهای‌ معتبر جهان‌ در یازدهمین‌ نمایشگاه‌ بین‌ المللی‌ خودروی‌ استانبول‌ به‌ معرض‌ نمایش‌ گذاشته‌ شده‌ است‌‌.

به‌ گزارش‌ خبرنگارخبرخودرو، دراین‌ نمایشگاه‌ که‌ در مکانی‌ به‌ مساحت‌ یکصد و ده‌ هزار متر مربع در شهر ساحلی‌ استانبول‌ برگزار شده‌ ، سی‌ ودو شرکت‌ خودروسازی‌ جهان‌ با یکصد مدل‌ مشارکت‌ داشته‌ که‌ شرکت‌ ایران‌ خودرو

نیز در این‌ نمایشگاه‌ پنج‌ رنگ‌ از خودرو سمند ال‌ ‌ ایکس‌ با حجم‌ موتور یکهزار و ششصد سی‌ ‌ سی‌ ‌ را به‌ معرض‌ نمایش‌ گذاشته‌ است.‌ ‌

شایان‌ ذکر است‌ دهمین‌ نمایشگاه‌ بین‌ المللی‌ خودروی‌ استانبول‌ ‌2004‌ میلادی‌ بیش‌ از پانصد هزار بازدید کننده‌ داخلی‌ و خارجی‌ داشت‌ که‌ انتظار می‌ رود امسال‌ هفصد وپنجاه‌ هزار نفر از این‌ نمایشگاه‌ دیدن‌ کنند.‌

نمایشگاه‌ بین‌ المللی‌ خودروی‌ استانبول‌ به‌ موازات‌ نمایشگاه‌ بین‌ المللی‌ ژنو ، پاریس‌ ،

توکیو وفرانکفورت‌ در تقویم‌ نمایشگاههای‌ بین‌ المللی‌ جهان‌ قرار دارد.

گفتنی‌ است‌ این‌ نمایشگاه‌ به‌ مدت‌ ده‌ روز ادامه‌ خواهد داشت‌.





2-نسل‌ جدیدی‌ از خودروها با قابلیت‌ ها و ظرفیت‌ های‌ متفاوت‌ در نمایشگاه‌ بین‌ المللی‌ استانبول‌ به‌ تماشا گذاشته‌ شده‌ است‌.

به‌ گزارش‌ خبرخودرو، خودروی‌ تری‌ سی‌ سی‌ فورد با موتور برقی‌ قادر است‌ در مدت‌ ده‌ ثانیه‌ به‌ سرعتی‌ حدود یکصد کیلومتر در ساعت‌ برسد.

بدنه‌ این‌ اتومبیل‌ از فیبرکربنی‌ یک‌ تکه‌ ساخته‌ شده‌ که‌ وزن‌ انرا به‌ مراتب‌ سبک‌ تر از ماشین‌ های‌ معمولی‌ کرده‌ است‌.

از این‌ خودرو بعلت‌ نداشتن‌ آلودگی‌ ، طراحی‌ جدید و هزینه‌ بسیار پایین‌ سوخت‌ بعنوان‌ نسل‌ آینده‌ خودرو نام‌ می‌ برند.

تویوتا نیز با عرضه‌ خودرویی‌ کوچک‌ اما با قابلیتی‌ متفاوت‌ در نمایشگاه‌ استانبول‌ شرکت‌ کرده‌ است‌.

طراحی‌ این‌ خودرو به‌ گونه‌ ای‌ است‌ که‌ قسمت‌ عقب‌ آن‌ بصورت‌ کشویی‌ از بدنه‌ فاصله‌ می‌ گیرد و امکان‌ استفاده‌ از تجهیزات‌ صوتی‌ نصب‌ شده‌ را میسر میکند.

این‌ خودروی‌ کوچک‌ امکانات‌ یک‌ استودیوی‌ پخش‌ صدا را دارد‌.

اصلاحیه قرار داد ال 90


با انجام مذاکرات سخت و فشرده با شرکت رنو که در جهت حفظ حقوق مردم انجام شد صددرصد از خواسته های مرکز پژوهشهای مجلس در متن اصلاحیه قرارداد ال 90 اعمال شده است.
به گزارش روابط عمومی وزارت صنایع ومعادن دکتر محسن شاطرزاده معاون امور اقتصادی و بین الملل وزارت صنایع ومعادن با اعلام این مطلب افزود : متاسفانه بنظر می رسد که برداشتهایی اشتباه از ترجمه ناقص متن انگلیسی اصلاحیه قرارداد L90 شده است که موضعگیریهای اشتباهی را نیز بدنبال داشته است .
شاطرزاده با اشاره به ماده 14 اصلاحیه قرارداد ال 90 گفت : براساس این ماده از قرارداد طرفین ( شرکت رنو و ایران ) متوجه هستند و اذعان دارند که پرداخت حق الاامتیازها توسط رنو پارس به رنو و همچنین سود سهام رنو پارس و هر نوع عایدات دیگر رنو، بدلیل سرمایه گذاری در ایران فقط از طریق صادرات خودروهای تولیدی در ایران امکان پذیر است » یعنی هیچ سودی را شرکت رنو نمی تواند از ایران خارج کند مگر از طریق صادرات، بنابراین شرکت رنو باید خودرو تولید شده را صادر کند تا پول خود را دریافت کند و این اساس قرارداد ایران با فرانسه در رابطه با ال 90 است.
وی افزود در ماده 14 بند ب نیز آمده است: رنو پارس متعهد می شود و می پذیرد حداقل 20 درصد از خودروهای تولید شده در ایران؛ که حداقل 60 درصد از آن ساخت داخل باشد، شامل رنگ آمیزی و مونتاژ به قیمتی که کمتر از 115 درصد ارزش فول CKD نباشد را صادر نماید.
معاون وزیر صنایع ومعادن تاکید کرد همانطور که آقای دکتر کاتوزیان هم در جریان هستند که در متن قبلی قرارداد، رنو پیشنهاد 10 درصد قطعات و 10 درصد خودرو را مطرح کرده بود که ما نپذیرفتیم . وی افزود براساس قرارداد اولیه، شرکت رنو می بایست خودروهای تولید شده در ایران را به هفت کشور آسیای میانه صادر می کرد که این موضوع در اصلاحیه قرارداد تصحیح و قرار شد خودروها از طریق شبکه بین المللی رنو صادر شوند، نهایتا شرکت رنو این موضوع را پذیرفت و شرکت رنو برای کسب سود موظف به صادرات 20 درصدی از طریق شبکه بین المللی خودش شده است و برای صادرات باید حداقل 60 درصد ساخت داخل را نیز رعایت نماید .
شاطرزاده افزود : گفته شده است: که اگر خودروی تولیدی کمتر از 60 درصد ساخت داخل باشد چه می شود؟ و در آن صورت نمی توانیم صادرات داشته باشیم ، که لازم به ذکر است که در انصورت رنو حق دریافت سودی را نخواهد داشت و 20 درصد صادرات و 60 درصد ساخت داخل لازم و ملزوم یکدیگرند.
وی افزود : اشاره دکترکاتوزیان مبنی بر مذاکره در مورد 20 درصد متاسفانه اشتباه بوده و صحبت ما در مورد ترکیب 20% خواهد بود که اگر مثلا بازار کشش نداشت و امکان صادرات آن نبود و یا مشکلات دیگر وجود داشته باشد در اینصورت در حد 5 تا 6% امکان صادرات قطعه بجای خوردو را داشته باشند. پس ابدا" هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد و بنظر می رسد نباید به این واسطه برداشت اشتباه را تبلیغ و تلقین کنیم که مثلا سرملت کلاه رفته است.
وی با بیان اینکه دقیقا آنچه مجلس محترم خواسته است در الحاقیه ها در نظر گرفته
شده است افزود : تا هفته آینده قرارداد را به روشنی در مجلس مطرح خواهیم کرد .
شاطرزاده در مورد شبهه انحصاری بودن قرارداد نیز گفت : درخواست مجلس محترم این بود که انحصار محصول در ایران در اختیار رنو نباشد که دقیقا در ماده 17 قرار داد تاکید شده است که « رنو خود را متعهد می داند که پس از امضای این موافقتنامه شرایط و مقررات قابل مقایسه
یا مناسبتر از طرح ال 90 ، که به سازمان گسترش ارسال نموده را به هیچ شخص ثالثی در قلمرو ایران پیشنهاد ندهد. یعنی رنو وارد رقابت در قلمرو ایران نمی شود و همه امتیاز متعلق به سازمان گسترش است .