اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سوزوکی گراندویتارا سهمیه بنزین دارد

سوزوکی گراندویتارا تولیدی ایران خودرو خراسان تنها خودرو شاسی بلند (SUV )موجود در بازار است که دارای سهمیه بنزین 120 لیتری در ماه است .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، سید مهدی سیادت مدیر عامل ایران خودرو خراسان با بیان این مطلب گفت : این خودرو از لحاظ قانون جدید با حجم موتور 1995 سی سی تحت عنوان کم مصرف ترین خودرو شاسی بلند، دارای سهمیه بنزین است.


وی افزود : اخیرا هماهنگی های لازم را با مسوولان سازمان های مربوطه جهت شارژ کارت سوخت دارندگان خودرو سوزوکی به عمل آورده ایم


سیادت یاد آور شد: برای تامین نیاز مشتریان وعلاقه مندان به خودرو های SUV که در عین حال از سهمیه بندی بنزین بهره ببرند ، فروش فوری این خودرو توسط نمایندگی های مجاز ایران خودرو آغاز شده است.


گفتنی است یکی از رسانه های کشورروزگذشته ا قدام به گزارشی مبنی بر جزئیات سهمیه بندی بنزین کرد که در قالب یک جدول ،خودرو های فاقد سهمیه سوخت را معرفی کرده بود که متاسفانه نام خودروسوزوکی مربوط به ایران خودرو را در جدول مذکورتحت عنوان سهمیه بنزین ندارد درج کرده بود .

هامر مورد توجه هندی ها

بعد از طی شدن کامل مراحل واگذاری جگوار و لندروور از کمپانی فورد به تاتا موتورز هندوستان به نظر می رسد کمپانی هندی هدف جدیدی برای سرمایه گذتری مجدد برگزیده است.

به گزارش خبرخودرو ، هفته گذشته جنرال موتورز اعلام کرد که لازم است بازنگری دقیقی بر کارخانه هامر داشته باشد و ممکن است در قبال ارائه یک پیشنهاد مناسب آن را واگذار کند.

تاتا موتورز نیز که به دنبال توسعه تولید در بخش SUV است ممکن است به دنبال خرید هامر باشد. البته به نوشته روزنامه های هندی حتی کمپانی رقیب تاتا یعنی ماهیندرا و ماهیندرا نیز نسبت به فروش احتمالی هامر واکنش نشان داده و دوباره ممکن است رقابت پنهانی بین دو رقیب هندی بر سر تصاحب یک غیر بومی بالا بگیرد.

نکته مهم اینجاست که هر دو کمپانی در بخش تولید SUV احساسی نیاز کرده اند.

میتسوبیشی و ماشین های برقی

کمپانی میتسوبیشی چند ماه قبل از تمرکز بخش مهندسی خود بر روی خودروهای الکتریکی برای سال 2009 خبر داد و اینطور که پیداست این خبر بسیاری از رسانه های ژاپن را برانگیخته است.

به گزارش خبرخودرو ، اعلام این خبر باعث شده سهام میتسوبیشی در بورس با افزایش مواجه شود و حتی روی فروش خودروهای این کمپانی نیز تاثیر اندکی بگذارد. اینطور که پیداست میتسوبیشی بیش از بازارهای بین الملل قصد دارد خودروهای برقی را در کشور خود بسط دهد و به همین دلیل اعلام کرده که سال آینده 21 هزار دستگاه خودروی سبک برقی که کارایی آن بیشتر در ترافیک شهری است وارد بازار ژاپن خواهد کرد.

سهمیه سوخت خودروهای وارداتی 1300 سی سی به بالا قطع می شود

سرپرست وزارت کشور و رئیس ستاد مدیریت مصرف سوخت و حمل و نقل، سهمیه خودروهای شخصی را برای سه ماهه دوم سال 1387 بدون تغییر و همان 120 لیتر در ماه اعلام کرد.


به گزارش خبرنگار خبرخودرو، سید مهدی هاشمیافزود: این سهمیه شامل خودروهای شخصی تک سوز 2000 سی سی به پایین است.


وی همچنین گفت : برای دیگر خودروهای تک سوز، شامل تاکسی ها 650 لیتر، مسافربرهای شخصی 550 لیتر و خودروهای آژانس ها و آموزشگاه های رانندگی 400 لیتر در ماه در نظر گرفته شده است.


بر این اساس، سهمیه وانت های کم مصرف نیز 300 لیتر در ماه تعیین شده است.


رئیس ستاد مدیریت مصرف سوخت و حمل و نقل گفت: سهمیه سوخت خودروهای دیزلی هم قرار است بدون اعمال محدودیت سهمیه ای، با کارت سوخت از ابتدای تیر 1387 تامین شود.


وی از دارندگان این خودروها خواست در صورتی که تاکنون برای دریافت کارت سوخت خود اقدام نکرده اند ، هر چه سریع تر و تا اول تیر به این کار اقدام کنند.


هاشمی همچنین به اعلام سهمیه سوخت خودروهای دوگانه سوز پرداخت و گفت : تاکسی های دوگانه سوز 200 لیتر، مسافربرهای شخصی دوگانه سوز 400 لیتر و خودروهای دوگانه سوز آژانس ها و آموزشگاه های رانندگی 300 لیتر در ماه سهمیه خواهند داشت.


رئیس ستاد مدیریت مصرف سوخت و حمل و نقل از دارندگان وانت های پرمصرف تک سوز که پیش از این سهمیه شان 600 لیتر در ماه بوده است، خواست هر چه سریع تر به دوگانه سوز کردن خودروهایشان اقدام کنند؛ در غیر این صورت در پایان سه ماهه دوم امسال، به آنها سهمیه 300 لیتر خودروهای دوگانه سوز تعلق خواهد گرفت.


علاوه بر این، سهمیه سوخت وانت های دوگانه سوز کم مصرف نیز ماهانه 250 لیتر و سهمیه مسافربرهای شخصی بین شهری 800 لیتر در ماه تعیین شد.


سهمیه سوخت موتور سیکلت ها هم همان 36 لیتر در ماه خواهد بود.


به گفته رئیس ستاد مدیریت مصرف سوخت و حمل و نقل ، کارت سوخت خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها همچون گذشته سه ماهه شارژ‍ خواهد شد و برای سایر خودروها هم طبق روال سابق خواهد بود.


نکته مهم در سخنان امروز هاشمی، رئیس ستاد مدیریت مصرف سوخت و حمل و نقل، قطع سهمیه سوخت خودروهای تولید داخلی 2000 سی سی به بالا و همینطور قطع سهمیه سوخت خودروهای وارداتی 1300 سی سی به بالا بود.


بر این اساس، دارندگان چنین خودروهایی مجبورند از ابتدای تیر، سوخت مصرفی خود را آزاد تهیه کنند.


سرپرست وزارت کشور در این حال گفت: در دوره سه ماهه دوم سال سهمیه سوخت مصرفی جانبازان انقلاب اسلامی با کارت تامین خواهد شد و کوپن هایی که در حال حاضر برای این منظور در اختیار برخی از شهروندان از جمله جانبازان است تا پایان خرداد اعتبار دارد و از ابتدای تیر اعتبار نخواهد داشت.


هاشمی گفت : از ابتدای تیرماه نیز بنزین سوپر به صورت آزاد به مبلغ هر لیتر 540 تومان و با کارت سوخت همان 140 تومان عرضه خواهد شد.


بنزین آزاد هم لیتری 400 تومان عرضه خواهد شد.


رئیس ستاد مدیریت مصرف سوخت و حمل و نقل همچنین گفت : گرچه در سطح جهانی شاهد افزایش بهای مصرف سوخت بوده ایم اما این ستاد تلاش کرده است تا فشاری از این جهت در داخل وجود نداشته باشد ؛ بر این ساس بهای سوخت خودروها در سال 1387 بدون تغییر خواهد ماند.


به گفته این مسئول ، سهمیه خودروهای دولتی هم تغییر نخواهد کرد و قیمت آن مانند سابق 400 تومان برای هر لیتر است.


وی در پاسخ به پرسشی درباره اختصاص سهمیه اضافی برای برخی مشاغل از جمله خبرنگاران گفت : تعیین سهمیه خاص برای برخی مشاغل با محدودیت رو به روست و برای مثال برای خبرنگاران تاکنون مصوبه ای در این باره نداشته ایم اما مفهومش هم این نیست که از دستور کار خارج شده است.


هاشمی اضافه کرد: هدف ستاد مدیریت مصرف سوخت و حمل و نقل همکاری با سایر ارگان ها و سازمان هاست تا فرایند رفت و آمد هموطنان دچار وقفه جزئی و یا مشکل نشود.

پورشه سهامدار عمده فولکس واگن می شود

مدیران کمپانی پورشه همچنان بر خرید سهام عمده فولکس واگن اصرار دارند و حتی اعلام کرده اند که تا پایان سال به بیش از 50 درصد سهام بزرگترین خودرو ساز اروپا دست خواهند یافت .

به گزارش خبرخودرو ، پورشه در حال حاضر 31 درصد از سهام فولکس واگن را در اختیار دارد و به خاطر یک قانون قدیمی در ایالت ساکسونی آلمان است که نتوانسته سهام عمده VW را به دست آورد اما این طور که پیداست سران پورشه موفق به پیدا کردن راهی برای تملک فولکس واگن شده اند . وندلین ویدکینگ البته معتقد است که فرمول خوبی برای استقلال هر دو کمپانی و توفیق آنها یافته است .

او در این باره گفته است : "پورشه در آینده در مسیر خود خواهد بود و فولکس واگن هم خودش را به یاد خواهد آورد . " اما بی تردید اشتراک این دو کمپانی بیش از گذشته به موفقیت آنها خواهد انجامید.

سومین کارخانه باتری سازی تویوتا

در حالیکه کمپانی هایی مثل نیسان و فولکس واگن سرگرم طی کردن مراحل اولیه راه اندازی تولید باتری های جدید هستند ، تویوتای کهنه کار نقشه های مربوط به افتتاح سومین کارخانه ساخت باتری های نسل جدید را هم تکمیل کرده است.

به گزارش خبرخودرو ، خبر راه اندازی دومین کارخانه هفته گذشته منتشر شد و حالا صحبت از سومین کارخانه است که با راه اندازی آن تولید خودروهای هیبرید در تویوتا به مرز یک میلیون دستگاه در سال خواهد رسید.

در واقع ژاپنی ها راه اندازی کارخانه های تولید باتری را پیش شرط توسعه در تولید خودروهای دو نیرو( هیبرید) می دانند.

تویوتا قصد دارد تا سال 2010 به مرز تولید یک میلیون دستگاه خودرو هیبرید برسد و این اتفاق با تولید باتری های لیتیوم- یون روند تازه ای به خود خواهد گرفت.

امسال60 هزار تندر90 در ایران خودرو تولید می شود

براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال بیش 60 هزار دستگاه تندر90 در ایران خودرو تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، محمدرضا معتمد قائم مقام معاونت تندر 90 ایران خودرو ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: ایران خودرو با بهره گیری از تمامی امکانات خود در چارچوب استانداردها واهداف کیفی شرکت رنو به همه تعهدات خود در زمینه تندر 90 عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه روزانه 180دستگاه تندر90 تولید می شود،گفت: تا پایان سال، 8 هزار دستگاه تندر90 گاز سوز در ایران خودرو تولید خواهد شد.

معتمد تصریح کرد: کارگران و مهندسان خط تولید تندر90 در ایران خودرو با پشتکار و دقت لازم و طبق برنامه ریزی انجام گرفته خودرو تندر90 فاقد هرگونه ایراد بدنه، رنگ و مونتاژ در آدیت های CSC، PESD و QAVES که از جمله آدیت های سخت گیرانه رنو است، تولید می کند.

بر اساس شاخص های جهانی ، تولید خودرو در ایران بسیار پایین است

کارشناس صنعت خودرو گفت : با توجه به آمار و شاخصهای تولید خودرو در جهان ،به ویژه کشورهای صاحب صنعت ،آمار تولید خودرو در ایران بسیار پایین است و برای رسیدن به شاخصهای جهانی میزان تولید باید افزایش یابد .

قربانی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود :در شهری مانند پاریس ،حدود 8 میلیون خودرو وجود دارد و در حدود همین مقدار نیز در ایران ، خودرو وجود دارد . اما در این شهرها ترافیک های پیچیده به جز روزهای خاص وجود ندارد بنابراین با توجه به تولید روزانه 4 هزار خودرو در ایران ،به علت کشش بازار و تقاضای موثر از طرف شهروندان ،باید تولید افزایش یابد چرا که در کشورهای دیگر آمار تولید بسیار بیشتر از ایران است .

وی گفت :در دنیای امروز در کنار تولید خودرو مکانیزم ها و روشهای متعددی در شهر به لحاظ تغییر ساختارهای مهندسی در علوم ایجاد می شود که بسترهای لازم را برای ورود اتومبیل ها فراهم می کند که یکی از این روشها مهندسی ترافیک است . در ایران سالهاست این سازمان ایجاد شده است ولی به دلیل ساختار اولیه شهری ،خروجی این سیستم آنگونه که مطلوب شهروندان باشد نیست .

وی با اشاره به اینکه در ایران بعضی مواقع با ایجاد مراکزی مانند نمایشگاه در مرکز شهر خود به بار ترافیک دامن می زنیم افزود :در شهرهای بزرگ دنیا برای تمامی شرایط برنامه ریزی می شود و در واقع اداره این شهرها ساختار و سازمان علمی دارد بنابراین با طراحی مسیرهای حرکتی وگسترش حمل ونقل عمومی و اساسا فرهنگ صحیح راندن ،می توان به جا به جایی آسان و عدم ترافیک کمک کرد.

کارشناس صنعت خودرو در ادامه با تاکید بر اینکه نباید به دلیل مشکلات شهری ،خودرو تولید نشود اظهار داشت:باید مشکلات مهندسی شهری برطرف شود و بر اساس تقاضاهای موجود تولید ادامه یابد ولی مدیریت صحیحی باید دراین خصوص صورت گیرد .

قربانی در ادمه با ذکر این مطلب که حدود 70 تا 90 درصد قطعات خودرو در ایران تولید می شود تاکید کرد :باید کیفیت تولید و خدمات پس از فروش افزایش یابد و نباید به دلیل ضعف در حمل ونقل عمومی ،اصل تولید و افزایش را زیر سوال برد .

وی در پایان گفت :صنعت خودرو یک صنعت فراگیر است و ابعاد بسیار گسترده ای در زندگی امروز دارد و یک ارتباط روحی و روانی بین خودرو و صاحب خودرو وجود دارد بنابراین باید شرایطی را ایجاد کنیم که ازخودروها به درستی استفاده شود وخودروسازان و قطعه سازان نیزکیفیت را همراه کمیت افزایش دهند و مسئولین نیزدر این ارتباط همکاری های لازم را انجام دهند .