اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سیستم جدید نیسان برای عبور از پیچ

در تکنولوژی ساخت خودرو همواره دغدغه بزرگ طراحان این بود که ایمنی و راحتی سرنشینان را بالا ببرند.

به گزارش خبرخودرو، به همین دلیل در سالهای اخیر و با توسعه سیستم های دیجیتالی و تولید سیستم های کمکی ، رانندگان با اعتماد به نفس بیشتری در جاده ها حرکت می کنند.

کمپانی نیسان اعلام کرده که تکنولوژی جدیدی را برای عبور راحت تر و بهتر از پیچ ها تدارک دیده که کمک زیادی به راننه خواهد کرد. این سیستم که هنوز اجزای آن کاملاً اشکار نشده در واقع به صورت یک سامانه هماهنگ عمل می کند و بین موتور، ترمز ها و سیستم فرمان و حتی سیستم ناوبری تعادل ویژه ای برقرار می کند.

مهندسان نیسان معتقدند که این سیستم به صورت مستقل عمل می کند و در آزمایش های میدانی همواره بهتر از عملکرد راننده به تنهایی نشان داده است .

نیسان معتقد است اضافه شدن این سیستم یقیناً به کاهش خطر و تصادف در جاده های پیچ در پیچ خواهد انجامید.

نیسان از خودروی برقی خود پرده برداری کرد

شرکت خودروی سازی نیسان ژاپن نمونه جدیدی از خودروی برقی را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرخودرو ، این خودرو کم سر و صدا است و میزان آلایندگی کمی دارد.

طراحی بدنه این خودرو مدل خودروی تیدا Tiida است. طراحی داخلی اتاق این خودرو در دوم اوت (یازده مرداد) در مراسم افتتاح ساختمان جدید این شرکت در یوکوهاما ، نمایش داده خواهد شد.

به گزارش آسوشیتد پرس، توشیوکی شیگا مدیر کل نیسان اعلام کرد نیسان در ساخت و تولید خودروهای بدون آلایندگی پیشتاز دیگر شرکت ها خواهد بود.

نیسان خودروی مورد نظر را از سال دو هزار و دوازده تولید خواهد کرد. این خودور با یک باتری لیتیوم که زیر صندلی راننده جا سازی می شود کار می کند.

شرکت های خودروسازی میتسوبیشی، تویوتا و دونگفنگ موتورز Dongfeng Motors چین طرح های مشابهی برای تولید این گونه خودروها دارند.

خط تولید جدید آئودی در چین

آئودی خودروساز آلمانی در راستای توسعه خود در بازارهای بین المللی قصد دارد خط تولید جدیدی را در چین راه اندازی کند.

به گزارش خبرخودرو، این برنامه به منظور پاسخگویی به افزایش تقاضا در بازار خودروهای لوکس در چین است.

خط تولید جدید آئودی در چانگ چون واقع در شمال چین راه اندازی خواهد شد و راه اندازی آن حدود یک میلیارد یوان معادل 5/146 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

با راه اندازی این خط تولید ، ظرفیت تولید آئودی در چین به مرز 200 هزار دستگاه در سال افزایش خواهد یافت آئودی در حال حاضر با گروه FAW در چین قرار داد تولید مشارکتی دارد .

طبق برنامه قرار است دو مدل A4 و A5 اولین محصولات این خط تولید جدید باشند . آئودی در نیمه اول سال 2009 موفق به فروش 466 هزار دستگاه خودرو شد و می خواهد این رقم را به مرور افزایش دهد

ورود پراید جدید به بازار خودروی کشور

پراید با طراحی و ایمنی جدید تا پایان امسال وارد بازار می شود .

بهگزارش خبرنگار خبرخودرو ، رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، افزایش 50 کیلویی وزن پراید جدید برای بالابردن ضریب ایمنـی و کاهش احتمـال واژگونـی آن و تغییرات عمده در بدنه ، قسمت جلو و عقب این خودرو را که موجب افزایش مقاومت مقابل تصادفات می شود از ویژگی های پراید جدید برشمرد .

نظام الدین برزگری درحاشیه بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در کرج تصریح کرد هم اکنون نمونه ساخته شده برای آزمایش نهایی به اسپانیا فرستاده شده که مستندات حاکی از موفقیت تغییرات اعمال شده است .


وزیر صنایع به‌دلیل ثبت اختراع فرد دیگری به‌نام خود محکوم شد

به گزارش همشهری، به‌دنبال شکایت فرزاد سلیمی از موسی مظلوم و علی اکبر محرابیان(وزیر صنایع) مبنی بر ثبت اختراع او توسط این دو نامبرده به نام خودشان، دادگاه براساس شواهد تایید کرد که اختراع «اتاق امن زلزله» پیش از آنکه به نام محرابیان به ثبت برسد، توسط شاکی اختراع و طراحی شده بود و شاکی، این طرح را سال ۸۲ به شهرداری تهران و سال ۸۳ به مطبوعات ارائه داده بود.
بر این اساس دادگاه نتیجه گرفت که مقامات وقت شهرداری تهران با دریافت طرح، آن را به نام خود ثبت کرده‌اند. در نهایت دادگاه حکم به بطلان ثبت اختراع به نام محرابیان و همکارش داد و حق معنوی اختراع را از آن فرزاد سلیمی و محمود حسینی دانست.
مقامات وقت شهرداری تهران، پس از ثبت اختراع سلیمی به نام خود، کتابی با همین عنوان (اتاق امن) نیز منتشر کرده و این اختراع را تحت آن معرفی کردند.
به گزارش خبرنگار ما، براساس مدارک ارائه شده به دادگاه، فرزاد سلیمی سال ۱۳۸۲ این طرح را به شهرداری تهران و مرکز مدیریت بحران شهر تهران ارائه داد اما مقامات وقت شهرداری ظاهرا از آن استقبال نکردند و سلیمی را به مؤسساتی نظیر مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ارجاع دادند.
سلیمی و همکارش پس از آن، طرح خود را در مطبوعات منتشر کردند اما در کمال ناباوری شاهد مصادره طرح توسط مقامات وقت شهرداری تهران شدند. علی اکبر محرابیان پس از انجام آزمایش‌هایی روی طرح اتاق امن زلزله، آن را در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی به نام خود و موسی مظلوم ثبت کرد و سپس کتابی تحت همان عنوان به چاپ رساند.
فرزاد سلیمی و همکارش سرانجام برای احیای حقوق خود نسبت به این اختراع، به دادگاه عمومی شکایت کرده و خواستار لغو ثبت اختراع به نام محرابیان و مظلوم شدند و دادگاه نیز تایید کرد که طرح به ثبت رسیده توسط محرابیان، تقلیدی از طرح سلیمی بوده و هیچ نکته جدیدی نداشته است، بنابراین طرح تنها باید به نام سلیمی و همکارش ثبت شود.
در این حکم، ثبت اختراع به نام محرابیان و مظلوم باطل اعلام شد. به تازگی نیز دادگاه تجدید نظر این حکم را تایید کرد و آن را قطعی خواند.

جنسیس در صدر فهرست دی پاور

مؤسسه جی دی پاور مطابق همیشه فهرستی از بهترین خودروهای سال را معرفی کرده و در بخش تازه واردها این هیوندای جنسیس است که در صدر جدول بهترین ها ایستاده است.

به گزارش خبرخودرو ، جدول بهترین تازه واردهای بازار اتومبیل در ایالات متحده علاوه بر مسائل فنی به نکته های دیگری مثل چگونگی معرفی و جلب توجه عمومی نیز امتیاز می دهد و پس از بررسی های انجام گرفته هیوندای جنسیس توانسته از بقیه جلو بزند.

جنسیس در زمینه هایی چون قیمت ، حجم تولید ، تنوع محصول ، سهل الوصول بودن برای خرید ، عملکرد و طراحی بیرونی امتیازات زیادی را به خود اختصاص می داد تا این عنوان با ارزش را به خود اختصاص می دهد.

هیوندای می تواند با تکیه بر این عنوان با ارزش را به خود اختصاص می دهد . هیوندای می تواند با تکیه بر این عنوان با ارزش دور جدیدی از تبلیغات را در مورد جنسیس آغاز کند.

چون به دست آوردن عنون بهترین از سوی جی دی پاور برای بسیاری رویایی است.

طراحی و ساخت و تولید سیستم تعویض دنده الکترونیکی (AMT)

مدیر عامل شرکت نگین فن آور شریف گفت : در این طرح با اجرای مکانیسم تبدیل گیربکس دستی خودروهای سبک به اتوماتیک امکان بهینه سازی مصرف سوخت فراهم می شود.

امیری در گفتگو با خبرخودرو افزود : بر طبق ایده ای که از سوی BMW مطرح گردید ، سیستمی طراحی و ساخته شد که با یک مجموعه رباتیک ، عملیات تعویض دنده و کلاج گیری در گیربکسهای دستی انجام خواهد شد که از نظر راندمان و حجم شرایط مناسبتری از سایر انواع گیربکسهای اتوماتیک دارد.

وی در خصوص استقبال از این طرح را در بین خودروسازان داخلی در حد صفر توصیف کرده ، افزود : تنها تولید کننده آن شرکت نگین فن آور شریف در کرمانشاه است و تا کنون دو قرار داد با شرکتهای سایپا و پارس خودرو به تعداد بسیار پایین منعقد شده است.

او گفت : این سیستم در واقع از سال 1996 توسط شرکت BMW برای اولین بار به بازار خودرو عرضه شد.

مدیر عامل شرکت نگین فن آور شریف در پایان از پارس خودرو به عنوان تنها حامی این طرح تشکر و از مسئولین آن قدر دانی کرد.

آئودی و لامبورگینی به دنبال سود آوری مجدد

دو کمپانی آئودی و لامبورگینی که هر دو اززیر مجموعه های فولکس واگن محسوب می شوند سال 2010 را برای بازگشت به دوران سود آوری به عنوان مبدأ جدیدی برگزیده اند.

به گزارش خبرخودرو، هر دو کمپانی امسال با کسری در آمد نسبت به سال گذشته مواجه شده اند و برنامه های از پیش تعیین شده آنها به ثمر نرسیده اما با وجود ادامه بحران اقتصادی در صنعت خودرو هر دو کمپانی می خواهند سال آینده را مطابق برنامه های خود پیش ببرند.

به نظر می رسد مدیران آئودی بارقه هایی از امید را در بازار دریافت کرده اند از سوی دیگر قرار است نسل جدید از سه مدل آئودی یعنی A1 ، A5 و A8 سال آینده وارد بازار بین المللی شود.

مدیران آئودی اعلام کرده اند که در بازارهای چین ، هندوستان و استرالیا نیز اوضاع رو به رشدی دارند.