مدیر عامل شرکت مگاموتور از توان 100 در صدی مگاموتور در تولید موتور مگان خبر داد و گفت: به دنبال مذاکراتی که در یک ماه گذشته با شرکتهای پارس خودرو و رنو پارس انجام گرفت، شرکت مگاموتور اعلام آمادگی نمود که در تولید موتور مگان با هیچ مشکلی روبرو نیست و قابلیت تولید 100 درصدی این موتور را دارد. روشنی مقدم در ادامه گفتگو با خبر خودرو افزود : در حال حاضر خودروی مگان در دو آپشن و با موتور های 1600 و 2000 CC تولید می شود و از آنجا که موتور 1600 CC مگان شباهت زیادی با موتور تندر 90 دارد ، شرکت مگاموتور نیز توانایی تولید هر میزان سفارش را دارد. وی در ادامه به برنامه های جدید مگاموتور در سال 88 اشاره و اظهار داشت: از نیمه دوم سال جاری، همزمان با تولید خودروی مینیاتور ، تولید موتور این خودرو در شرکت مگاموتور نیز آغاز می شود. وی همچنین تولید موتور پایه گاز سوز و دوگانه سوز انژکتوری پراید را از دیگر برنامه های سال جاری مگاموتور عنوان کرد و افزود: به دنبال طرح توسعه موتور پایه گاز سوز پراید در سال گذشته ، هم اکنون تولید انبوه این موتور در رأس برنامه های شرکت مگاموتور قرار دارد. قائم مقام مدیر عامل سایپا در ادامه به طرح تولید پراید با بدنه جدید اشاره و خاطر نشان کرد : تولید پراید با بدنه جدید در دو فاز انجام می شود که مرحله اول شامل تقویت بدنه پراید ، بدون تغییر در شکل ظاهری است به گونه ای که این خودرو استاندارد تصادف را پاس نماید که در حال حاضر مراحل طراحی و قالب سازی نمونه های اولیه انجام و در مراکز معتبر تست دنیا نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و امید آن می رود از اواخر سال جاری تولید آزمایشی آن آغاز و از سال آینده برای تمامی مدلهای پراید قابلیت اجرا داشته باشد. روشنی مقدم ارتقاء پلت فرم ایکس 100 را عنوان فاز بعدی تولید پراید با بدنه جدید ذکر کرد و افزود: در این مرحله ، تریم داخلی و بیرونی پراید به طور کلی تغییر می یابد و خودرویی کاملاً بروز و جدید تولید و عرضه می شود. وی زمان عرضه پراید با بدنه جدید را از اواخر سال 90اعلام کرد و گفت : در تولید بدنه پراید جدید ، علاوه بر تغییرات کلی در ظاهر و قطعات داخلی خودرو، در صورت امکان برخی از قطعات پلت فرم نیز بهبود کیفیت خواهد یافت که این تغییرات تأثیر چندانی بر قیمت خودرو نداشته و در فاز بعدی نیز سعی بر آن است که بخش بندی قیمت بازار حفظ شده و تفاوتی در قیمت پراید با بدنه جدید بوجود نیاید. وی مرحله اول ارتقای بدنه پراید را پاسخگویی به الزامات استاندارد و توجه به ذائقه مشتریان را از اهداف مرحله دوم ارتقاء پلت فرم بدنه پراید ذکر نمود و در ادامه در ارتباط با وضعیت سایر مدلهای پراید پس از تولید پراید جدید گفت : تولید سایر مدلهای پراید بسته به نیاز بازار و استقبال مشتریان داشته و بر اساس آن تصمیم گیری خواهد شد، اما چنانچه تمامی استانداردهای لازم رعایت شود ،منعی برای تولید آنها وجود نخواهد داشت. قائم مقام سایپا در ادامه در پاسخ به این سؤال که تولید پراید تا چه زمان ادامه می یابد ، اظهار داشت : تولید پراید به نیاز و تقاضای بازار بستگی دارد و تا زمانی که محصولی علاوه بر مشتری ،منعی در استاندارد نداشته باشد ، تولید آن متوقف نمی شود، اما چنانچه سطح تقاضا به میزانی کاهش یابد که تولید پراید اقتصادی نباشد ، مسلماً ، تولید آن متوقف خواهد شد. روشنی مقدم همچنین درخصوص استاندارد تصادف خودروی مروارید گفت: خودروی مروارید که فیس لیفتی از خودروی نسیم است ، از ابتدای سال آینده در شرایطی تولید می شود که استاندارد تصادف را که از الزامات استاندارد است را پاس نماید. وی در ادامه به افزایش دو محصول جدید شرکت کیا به سبد محصولات شرکت سایپا اشاره و تصریح کرد: به دنبال مذاکرات و توافق با شرکت کیا ، دو محصول جدید این شرکت که در رده خودروهای سواری و SUV می باشند ، در به سبد تولیدات شرکت اضافه و از سال آینده تولید آنها آغاز می شود. |
رئیس پلیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راهور با اشاره اینکه 17 درصد حوادث جرحی و فوتی به خودروی پراید اختصاص دارد گفت: این آمار در ایام سفر به 24 درصد افزایش می یابد.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو، سرهنگ سید محمد میر بهرسی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت : همچنین 35 درصد از واژگونی خودروها نیز مربوط به خودروی پراید می باشد و تنها علت این حوادث عدم استفاده صحیح از این خودرو می باشد . البته قرار است نسبت به نصب ترمز ضد قفل و کیسه هوا در آن اقدام شود.
وی افزود: وانت نیسان که 2 درصد از خودروهای کشور را تشکیل می دهد سهم 6/5 درصدی در کل حوادث رانندگی کشور را دارا می باشد . بدین ترتیب باید گفت که تعداد کشته ها و زخمی های تصادفات این خودرو 3 برابر تعداد کل این خودرو است.
وی در رابطه با خطر آفرینی تریلی های هوو ادامه داد : این نوع تریلی که با مبلغ اولیه 7 میلیون تومان واگذار می شوند مورد استفاده افراد کم تجربه قرار گرفته و باعث بروز حوادث اخیر شده اند.
سرهنگ میر بهرسی همچنین میزان 23 درصد از حوادث فوتی کشور را مربوط به موتور سیکلت ها دانست و گفت : آمار کشته های موتور سیکلت نسبت به کشته های ترافیکی آلمان 10 درصد بیشتر بوده به طوری که در سال گذشته در کشور آلمان تعداد 4500 نفر در رابطه با حوادث موتور سیکلت کشته شده اند در حالی که این میزان در ایران در مدت مشابه 5500 نفر بوده است.
وی افزود: به طور کلی کامیونها که 7/1 خودروهای کشور را تشکیل می دهند 14 درصد حوادث جرحی و فوتی کشور را رقم می زنند ودر عین حال در 47 درصد از مرگ و میر های کشور دخیل هستند . علاوه بر کامیون هوو ، کامیون بنز به دلیل سوار شدن بر خودروهای دیگر در حین تصادف، تنها تا پایان سال جاری دارای مجوز ساخت است.
سرهنگ بهرسی به طور کلی خودروهایی که موجب شکل گیری حوادث در جاده ها شده اند بر حسب درصد چنین بیان کرد : خودروهای سواری و وانت 54 درصد ، موتور سیکلت 22 درصد ، کامیون 14 درصد ، عابرین پیاده 7 درصد و مسافربرهای عمومی 3 درصد از عوامل منجر به حادثه را در کشور تشکیل داده اند.
وی علل وقوع حوادث در جاده ها را به ترتیب چنین خواند : عدم توجه به جلو با 5/24 درصد ، انحراف به چپ با 22 درصد ، تخطی از سرعت مطمئنه با 18 درصد از علل وقوع حوادث جاده ای بوده اند.
وی با اشاره به زمان وقوع حادثه در جاده ها گفت : با توجه به آمار دریافتی 66 درصد از تصادفات در روز و 34 درصد در شب اتفاق افتاده است.
وی خطرناک ترین محور های کشور با محور کرمان – جیرفت خواند و افزود: خودروهای وانت و کامیون در این نقطه در ارجحیت تصادفات قرار دارند.
رئیس پلیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راهور ناجا با اعلام به کاربستن دوربین های کنترلی در محورهای حادثه خیز گفت : بر این اساس سومین مسیر پر خطر کشور شاهرود – سبزوار در طی یک سال و نیم گذشته به رتبه هشتم تنزل پیدا کرده، همچنین محور اصفهان - شیراز که رتبه اول مسیر پر خطر کشور را داراست به دلیل استفاده از دوربین های کنترلی به رتبه سوم بهبود یافت. به همین منظور هم اکنون محورهای اراک –توره ، چالوس – هراز و سیرجان – بندر عباس در حال نسب دوربین های مونیتورینگ می باشند.
سرهنگ میر بهرسی تصریح کرد: باوجود اینکه در سال گذشته تعداد 2 میلیون دستگاه خودرو به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه شده اند ، لیکن در خصوص تصادفات بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی میزان 9 درصد کاهش تلفات داشته ایم.
رئیس پلیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راهور ناجا در انتها از هموطنان عزیز در خواست کرد که با توجه به اینکه در مرداد ماه سال گذشته روزانه 82 نفر در جاده ها کشته شده اند ، امسال نیز این پیش بینی وجود دارد که تعداد زیادی آمار تلفات در این ماه داشته باشیم ، بنابراین کلیه افرادی که قصد مسافرت دارند می بایست در سفرهای خود مدیریت لازم را داشته و در حالت خواب آلودگی و خستگی رانندگی ننمایند . همچنین به بازبینی خودرو خود، میزان سوخت آن ، سالم بودن چراغها و دیگر موارد پرداخته ، با احتیاط و سرعت مطمئنه رانندگی نمایند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به مطرح شدن سود صفر ایران خودرو گفت : عدم سود دهی ایران خودرو دلایل مختلفی دارد که بخشی از آن به تغییر مدیران این شرکت مربوط می شود.
دکتر امینی در ادامه گفت و گو با خبرخودرو با اشاره به میزان بالای بدهی های ایران خودرو خاطر نشان کرد : البته طرح 10 میلیارد دلاری بدهی ایران خودرو مربوط به شرکتهای وابسته آن است که قطعاً موجب افت شدید سهام این شرکت در بورس خواهد شد.
وی گفت : در حال حاضر شرکت ایران خودرو به منظور حل مشکلات مالی اقدام به فروش دارایی های ثابت در شرکت های وابسته نموده است تا میزانی از بدهی شرکت را جبران نماید.
وی در ادامه به راهکار خروج ایران خودرو از مشکلات موجود پرداخت و افزود: فروش دارایی های ثابت ، کمک دولت و اختصاص وام و همچنین عدم سرمایه گذاری خارجی از راههای خروج ایران خودرو از مشکلات موجود است.
وی خاطر نشان کرد : سرمایه گذاری های انجام شده توسط شرکت ، توان ادامه فعالیت را از ایران خودرو گرفته است که بخشی از آن به دلیل عدم شفافیت حسابهای شرکت است چرا که به ثمر رساندن سرمایه گذاری ها نیازمند صرف هزینه های بسیاری است که در حال حاضر این توان در ایران خودرو وجود ندارد.
استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی ، در ادامه به تأثیر سود صفر ایران خودرو در اقتصاد کشور اشاره و اظهار داشت : دولت اجازه نمی دهد که وضعیت این شرکت به این شیوه ادامه یابد و مطمئنا به منظور حفظ اشتغال و صنعت قطعه سازی که از این مساله ضربه خواهد دید اقداماتی را انجام خواهد داد.
دکتر امینی در خصوص وضعیت ایران خودرو در بورس و حذف آن از تابلو بورس گفت : حتماً تمهیداتی برای بوجود نیامدن چنین شرایطی اندیشیده خواهد شد اما آنچه مسلم است ، هنگامی که سود شرکتی صفر اعلام می شود به طبع تقاضای سهام آن در بورس کاهش می یابد.
مدیر عامل شرکت مگاموتور از توان 100 در صدی مگاموتور در تولید موتور مگان خبر داد و گفت: به دنبال مذاکراتی که در یک ماه گذشته با شرکتهای پارس خودرو و رنو پارس انجام گرفت، شرکت مگاموتور اعلام آمادگی نمود که در تولید موتور مگان با هیچ مشکلی روبرو نیست و قابلیت تولید 100 درصدی این موتور را دارد.
روشنی مقدم در ادامه گفتگو با خبر خودرو افزود : در حال حاضر خودروی مگان در دو آپشن و با موتور های 1600 و 2000 CC تولید می شود و از آنجا که موتور 1600 CC مگان شباهت زیادی با موتور تندر 90 دارد ، شرکت مگاموتور نیز توانایی تولید هر میزان سفارش را دارد.
وی در ادامه به برنامه های جدید مگاموتور در سال 88 اشاره و اظهار داشت: از نیمه دوم سال جاری، همزمان با تولید خودروی مینیاتور ، تولید موتور این خودرو در شرکت مگاموتور نیز آغاز می شود.
وی همچنین تولید موتور پایه گاز سوز و دوگانه سوز انژکتوری پراید را از دیگر برنامه های سال جاری مگاموتور عنوان کرد و افزود: به دنبال طرح توسعه موتور پایه گاز سوز پراید در سال گذشته ، هم اکنون تولید انبوه این موتور در رأس برنامه های شرکت مگاموتور قرار دارد.
قائم مقام مدیر عامل سایپا در ادامه به طرح تولید پراید با بدنه جدید اشاره و خاطر نشان کرد : تولید پراید با بدنه جدید در دو فاز انجام می شود که مرحله اول شامل تقویت بدنه پراید ، بدون تغییر در شکل ظاهری است به گونه ای که این خودرو استاندارد تصادف را پاس نماید که در حال حاضر مراحل طراحی و قالب سازی نمونه های اولیه انجام و در مراکز معتبر تست دنیا نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و امید آن می رود از اواخر سال جاری تولید آزمایشی آن آغاز و از سال آینده برای تمامی مدلهای پراید قابلیت اجرا داشته باشد.
روشنی مقدم ارتقاء پلت فرم ایکس 100 را عنوان فاز بعدی تولید پراید با بدنه جدید ذکر کرد و افزود: در این مرحله ، تریم داخلی و بیرونی پراید به طور کلی تغییر می یابد و خودرویی کاملاً بروز و جدید تولید و عرضه می شود.
وی زمان عرضه پراید با بدنه جدید را از اواخر سال 90اعلام کرد و گفت : در تولید بدنه پراید جدید ، علاوه بر تغییرات کلی در ظاهر و قطعات داخلی خودرو، در صورت امکان برخی از قطعات پلت فرم نیز بهبود کیفیت خواهد یافت که این تغییرات تأثیر چندانی بر قیمت خودرو نداشته و در فاز بعدی نیز سعی بر آن است که بخش بندی قیمت بازار حفظ شده و تفاوتی در قیمت پراید با بدنه جدید بوجود نیاید.
وی مرحله اول ارتقای بدنه پراید را پاسخگویی به الزامات استاندارد و توجه به ذائقه مشتریان را از اهداف مرحله دوم ارتقاء پلت فرم بدنه پراید ذکر نمود و در ادامه در ارتباط با وضعیت سایر مدلهای پراید پس از تولید پراید جدید گفت : تولید سایر مدلهای پراید بسته به نیاز بازار و استقبال مشتریان داشته و بر اساس آن تصمیم گیری خواهد شد، اما چنانچه تمامی استانداردهای لازم رعایت شود ،منعی برای تولید آنها وجود نخواهد داشت.
قائم مقام سایپا در ادامه در پاسخ به این سؤال که تولید پراید تا چه زمان ادامه می یابد ، اظهار داشت : تولید پراید به نیاز و تقاضای بازار بستگی دارد و تا زمانی که محصولی علاوه بر مشتری ،منعی در استاندارد نداشته باشد ، تولید آن متوقف نمی شود، اما چنانچه سطح تقاضا به میزانی کاهش یابد که تولید پراید اقتصادی نباشد ، مسلماً ، تولید آن متوقف خواهد شد.
روشنی مقدم همچنین درخصوص استاندارد تصادف خودروی مروارید گفت: خودروی مروارید که فیس لیفتی از خودروی نسیم است ، از ابتدای سال آینده در شرایطی تولید می شود که استاندارد تصادف را که از الزامات استاندارد است را پاس نماید.
وی در ادامه به افزایش دو محصول جدید شرکت کیا به سبد محصولات شرکت سایپا اشاره و تصریح کرد: به دنبال مذاکرات و توافق با شرکت کیا ، دو محصول جدید این شرکت که در رده خودروهای سواری و SUV می باشند ، در به سبد تولیدات شرکت اضافه و از سال آینده تولید آنها آغاز می شود.
شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد در شش ماهه نخست امسال دو میلیارد و هفتصد میلیون یورو ضرر کرده است.
پاتریک پلاتا، مدیر کل شرکت رنو در گزارشی درباره علمکرد شرکت تحت سرپرستی اش در شش ماهه نخست امسال اعلام کرد این ضرر برای ما بسیار سنگین است که علت ان همه ادامه بحران مالی بین المللی است . این شرکت در سی ام ژوییه اعلام کرد که در شش ماهه نخست امسال دو میلیارد و هفتصد میلیون یورو ضرر کرده است. این در حالی است که همین شرکت در شش ماهه نخست سال دو هزار و هشت یک میلیارد و ششصد میلیون یورو سود کرده بود.
به طور عملی ، شرکت خودروسازی رنو در سه ماهه نخست امسال نهصد و چهل و شش میلیون یورو ضرر کرده است و این در حالی است که این شرکت در همین مدت در سال گذشته هشتصد و چهل و پنج میلیون یورو سود کرده بود . میزان حجم پول در گردش این شرکت نیز در همین مدت بیست و سه ممیز هفت دهم درصد کاهش یافت و به پانزده میلیارد و نهصد میلیون یورو رسید . شرکت های خودروسازی نیسان ، ولو و آوتوواز نیز که رنو در انها سهام دارد در شش ماهه
نخست امسال متحمل ضرر های زیادی شده اند.
کمپانی تویوتا بزرگترین خودروساز جهان با شدت در راه تولید خودروهای هیبریدی گام برمی دارد.
به گزارش خبرخودرو، پس از معرفی موفقیت آمیز نسل سوم پریوس در بازار ژاپن ، حالا تویوتا به فکر نفوذ بیشتر در بازار هیبردهای اروپاست.
بر همین اساس در تلاش است که تا دو مدل جدید هیبریدی را وارد اروپا کند، یکی از این دو مدل در واقع یک نمونه کراس اوور از لکسوس است که در نمایشگاه فرانکفورت امسال به نمایش در خواهد آمد و دیگری با برند تویوتا در فرانسه تولید خواهد شد .
به نظر می رسد هر دو مدل پیش بینی شده از سوی تویوتا برای رقابت با کوچولوهایی مثل بی ام و سری 1 و یا آئودی A1 و A3 هستند . تویوتا اعلام کرده که برای تولید این دو هیبرید از پلت فرم یاریس سود خواهد برد و احتمالاً صرفه اقتصادی این دو خودرو از پریوس نیز بیشتر است.
شرکت خودرو سازی پورشه روز چهارشنبه هشدار داد این شرکت در پایان سال تجاری منتهی به سی و یکم ژوئیه سال دو هزار و نه ( نهم مرداد ماه ) پنج میلیارد دلار زیان خواهد داد.
این شرکت همچنین اعلام کرد علت این زیان ضرری است که پیشتر در فروش و پس از عدم پیوستن پورشه به شرکت خودروسازی فولکس واگن پیشبینی شده بود.
به گزارش خبرگزاری آلمان از اشتوتگارت ، شرکت خودروسازی پورشه همچنان در حال مذاکره با مسئولان فولکس واگن برای تحت پوشش قرار گرفتن پورشه تحت این شرکت هستند.