خودروی هیبریدی در بیرجند رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، رئیس دانشگاه بیرجند گفت این خودرو که ساخت دانشجویان دانشگاه بیرجند است بوسیله 8 باطری به قدرت 55 ولت شارژ میشود و حد اکثر80 کیلومتر سرعت دارد .
دکتر میری با بیان اینکه در این خودرو طراحی کامل فرمان ، درایور تنظیم موتور ، بهینه سازی سیستم تعلیق و سیستم گیربکس تماما توسط دانشجویان انجام شده است افزود قبلا درایور موتور از کشور المان وارد میشد که با این طراحی به واردات نیازی نیست.
وی هزینه تمام شده ساخت این خودرو را 2میلیون 700 هزار تومان اعلام کرد و گفت این خودرو 18 اسب بخار قدرت دارد و باطری ان 8 ساعت شارژ میشود.
خودروی هیبریدی خودرویی است که موتور احتراقی سبب شارژ باطری برقی میشود و باطری برقی بعد از شارژ موتور را بدون سوخت فسیلی روشن نگه میدارد.
این خودروها برای تمیز نگه داشتن هوا و محیط زیست طراحی و ساخته میشوند.
تولید آزمایشی پژو 207 آی درایران خودرو آغاز شد و قرار است این خودرو همزمان به سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رونمایی شود.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس
وی خاطر نشان ساخت:
قائم مقام ایران خودرو ظرفیت تولید روزانه این محصول درایران خودرو را روزانه 200 دستگاه عنوان کرد و یادآور شد، که افزایش
سلیمانی افزود: با توجه به محدود بودن تولید پژو 207
قائم مقام
وی حجم سرمایه گذاری جهت صنعتی سازی 207 آی را حدود 10 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت:
سلیمانی تاکید کرد:
وی درپایان یادآورشد: این محصول در دو نوع هاچ بک و صندوقدار تولید می شود که ایران خودرو درگام اول مدل هاچ بک
آئودی به عنوان خودروی سبز سال برگزیده شد. به گزارش خبرخودرو ، لوس آنجلس موتور با ارائه فهرست مصرف کنندگان نوشت خودروی "آئو دی ای. تری. تی. دی . آی (Audi A3 TDI)" با مصرف سوخت پنج و شش دهم لیتر در هر یکصد کیلومتر به عنوان خودروی سبز سال دو هزار و نه انتخاب شده است. بر اساس گزارش کارشناسان محیط زیست، خودروهایی از شرکت فولکس واگن موسوم به مدل جتا، تویوتای پریوس، هوندا اینسایت و گلف تی. دی. آی به همراه خودروی فورد مرکوری از رقبای مدل جدید آئودی به شمار می روند. رون کوگان، سردبیر نشریه خودروی سبز گفت این خودرو از پنجاه درصد مصرف بهینه سوخت در مقایسه با مدل مشابه با موتور پاترولی ای. سی برخوردار است. وی فهرست خودروهای امسال را بسیار نزدیک به یکدیگر خواند و تصریح کرد این فهرست نشان می دهد صنعت خودروسازی در مناطق مختلف بسیار نزدیک به یکدیگر هستند و از معیارهای محیط زیستی نیز نزدیک برخوردارند. خبرگزاری آلمان در گزارشی از لوس آنجلس بهای این مدل از خودروی آئودی را در آمریکا معادل سی هزار دلار اعلام کرد. |
صدها مشتری فیات سی نا ناراضی از شرکت بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) چه می گویند؟
چرا شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) به تعهدات خود عمل نمی کند؟
فیات سی نا ، سرابی که شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس نشان می دهد.
خودرو سازان غیر پاسخگو، مشتریان ناراضی
ناظران بر خودروسازی کشور بخوانند
عملکرد بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) تولید کننده خودروی فیات سی نا در ایران نارضایتی فراوانی در بین مشتریان خود بوجود آورده است. بد قولی های مکرر ، عدم پاسخگویی مناسب و نادیده گرفته شدن تعهدات مکتوب داده شده از سوی این شرکت به مشتریان مبنی بر تحویل خوذروی تولیدی موجب گردیده است که قیمت خودروهای تولیدی شرکت در بازار به شدت با کاهش مواجه شده و ضمن کاهش اقبال عمومی به خرید محصولات این شرکت بیش از پیش بر مشکلات فراروی تاپکو افزوده گردد. پس از آنکه شرکت شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) اعلام کرد که فعالیت خود را با تولید تاکسی های Siena و آمبولانس های ون Doblo آغاز می کندو مسئولان فیات، از تولید مینی ون Multipla، وانت Strada و دیگر خودروهای فیات نیز در ادامه فعالیت این شرکت خبر دادند. بهمن ماه 1383، شرکت خودروسازی فیات ایتالیا و شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو)موافقتنامه همکاری مشترک خود را به منظور تولید و فروش اتومبیل های فیات در ایران نهایی کردند. ؛ گزارش ها حاکی است منوچهر غروی رئیس هیات مدیره شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) که نام وی مکررا از سوی مسولین شرکت به عنوان نکته قوت و مدیریت توانمند برده می شود وعده تولید و عرضه خودروهای فیات را پاییز 1384 اعلام کرد بطوریکه طی سال اول تولید، 35 درصد محصول فیات ساخت داخل باشد.وی ظرفیت تولید برای فاز اول را نیز تولید 100 هزار دستگاه خودرو دانست که پس از تکمیل ظرفیت به تولید 250 هزار خودرو در سال خواهد رسید.مهندس غروی میزان سرمایه گذاری در این پروژه را 200 میلیون یورو اعلام کرد و قیمت خودروهای تولیدی فیات در ایران را نیز بین 80 تا 170 میلیون ریال دانست. همچنین در بهمن ماه 1383 وعده تولید محصولات فیات در مدل های فیات پالیو هاچ بک، سی نا مدل سدان، ادونچر مدل استیشن واگن، وانت استردا به همراه خودروهای دوبلو و مالتی پلا با قابلیت استفاده از دو نوع سوخت بنزین و CNG در ایران داده شد اما آنچه که در عمل مشاهده گردیده است حاکی از ناکامی شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) در ایفای تعهدات خود در قبال مشتریان می باشد و نارضایتی انبوه مشتریان این شرکت را فراهم آورده است. بگونه ای که قیمت خودروی فیات سی ننا نسبت به زمان آغاز ثبت نام اولیه با 15 الی 20 درصد کاهش در بازار آزاد مواجه شد. نکته بارز دیگر در مورد نارضایتی های فزاینده مشتریان تاپکو عدم پاسخگویی مناسب شرکت در برابر مطالبات و خواسته های قانونی ثبت نام کنندگان است بگونه ای که براحتی مسولین شرکت حتی با عدول از تعهدات کتبی حاوی مهر و امضای رسمی شرکت حاکی از تحویل خودرو تنها به بیان اینکه سود سرمایه گذاتری به مشتریان خواهند پرداخت بسنده می کنند. جای سوال اینجاست که آیا نهادهای نظارتی صنایع کشور تا چه میزان از نارضایتی موجود مطلعند و در صورت اطلاع آیا پاسخی به مطالبات قانونی و بی پاسخ مانده صدها شهروند ناراضی از عمکرد این شرکت داده خواهد شد؟ جای بسی تعجب است که با وجود عملکرد ضعیف شرکت درچهارمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهائی در اصفهان، به عنوان " سرمایه گذار کارآفرین برتر" انتخاب شد، که دراین مراسم علاوه بر جایزه برتر ، لوح زرین و تقدیر نامه دریافت نموده است.
صدها خودروی پاک دیروز در حاشیه اجلاس اب و هوا در خیابانهای کپنهاگ به حرکت درامدند. به گزارش خبرخودرو وزرای محیط زیست صدها کشور دیروز در کپنهاگ به بحث و تبادل نظر پرداختند. اِد میلیبند وزیر انرژی انگلیس تصریح کرد:مذاکرات خوب بود اما من فکر می کنم راه طولانی در پیش داریم، همه بر فوریت مسئله اذعان دارند و همه تلاش بسیاری از خود نشان خواهند داد. کشورهای نوظهور معتقدند کشورهای صنعتی باید نقش بیشتری در این زمینه ایفا کنند.اما کشورهای صنعتی نیز بر این باورند کشورهای نوظهور با توسعه سریع خود ، نقش مهمی در تغییرات اب و هوایی داشته اند. مذاکرات رسمی با حضور سران کشورها امروز در اجلاس کپنهاگ ادامه خواهد یافت. |
اولین همایش تخصصی فناوری های نوین سیستم ترمز ضد قفل ABS در جهان و چالش های پیش رو در ایران توسط پژوهشگاه استاندارد و شرکت توسعه خودرو کار در محل سالن شهید صفاریان کرج برگزار شد .
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، در این همایش که با هدف تبادل اطلاعات و تجربیات بین واحدهای تولید کننده خودرو و سازمان های مرتبط با تولید خودرو بر پا شد ، دکتر علیرضا خاکی فیروز سرپرست پزوهشگاه استاندارد ، تبادل افکار بین متخصصان که از محورهای اصلی این همایش بود را عاملی جهت افزایش ایمنی دانست .
خاکی فیروز با اشاره به تاریخچه نصب ترمز ABS بر روی وسایط نقلیه در جهان گفت : در سال 1930 میلادی سیستم ترمز ABS بر روی هواپیما به صورت مکانیکی نصب شد و پس از آن در سال 1975 این سیستم برروی خودروهای سنگین به دلیل آنکه در تصادفات جاده ای که بر اثر لغزش بر سطوح لغزنده ایجاد می شود و منجر به خسارات جبران ناپذیری می گشت نصب شد .
رئیس پژوهشگاه استاندارد با بیان این که در سال 1980 سیستم ترمز ضد قفل ABS به شکل امروزی برای اولین بار بر روی خودروهای سواری نصب شد افزود : سیستم ضد قفل ABS بر اساس قوانین فیزیک،
وی با اشاره به واکنش راننده خودرو هنگام مواجه شدن با یک سانحه و یا یک مانع توضیح داد : در این حالت راننده به سرعت پای خود را بر روی پدال ترمز فشار می دهد و اگر ترمز معمولی باشد لاستیک خودرو قفل می شود ، ضریب اصطکاک بین لاستیک و جاده کاهش پیدا می کند و باعث عدم تعادل خودرو ، راننده و در نهایت بروز حادثه می شود .
خاکی فیروز با اشاره به اهمیت نصب ترمز ABS و افزایش سطح ایمنی افزود : در صورت تجهیز خودرو به سیستم ترمز ضد قفل ABS ، در هنگام
خاکی فیروز تأکید کرد : با نصب ترمز ABS حجم عمده ای از تصادفات جاده ای کاهش پیدا می کند .
در ادامه همایش مهندس مهری رییس واحد تست و تأیید شرکت توسعه خودرو کار در خصوص الزامات و مقررات مربوط به سیستم ترمز بر اساس استانداردهای تأیید نوع خودرو در ایران و احسان بزاز در رابطه با معرفی سیستم ترمز ضد قفل و نصب این سیستم در محصولات تولید داخل مطالبی را ارایه کردند .
همچنین مقالات جداگانه ای توسط " گزا دوسی " مدیرفنی شرکت knorr-bremse
گفتنی است : این همایش دوروزه عصر روز چهار شنبه 18 آذر
با جود رشد نسبی فروش خودرو در بازار سال 2009 امارات متحده عربی ، آمار فروش کمپانی لامبورگینی در این کشور حاکی از افت تقاضا خبر می دهد .
به گزارش خبرخودرو، گر چه تعداد خودروهای فروخته شده لامبورگینی در بازار امارات پر تعداد به نظر می رسد اما ظاهراً این بازار برای مدیران کمپانی ایتالیایی اهمیت ویژه ای دارد.
مارتین اندروز مدیر فروش لامبورگینی در خاورمیانه معتقد است که تا پایان سال 2009 حداقل 50 دستگاه از محصولات این کمپانی در امارات به فروش خواهد رفت که کمتر از 60 دستگاه سال قبل است.
البته مدیران لامبورگینی در امارات معتقدند این مقدار کاهش طبیعی است و آنها امیدوار به رسیدن دوباره به نقطه اوج در امارات هستند. در سال 2008 ، 84 دستگاه از محصولات لامبورگینی در خاورمیانه فروخته شد که 60 تای آن به بازار امارات اختصاص یافت . لامبورگینی سال گذشته در مجموع 2546 دستگاه خودرو فروخت.