اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

جانشین تویوتا سوپرا با 400 اسب بخار قدرت

بر اساس تازه ترین خبر ها ، تویوتا در حال توسعه یک سیستم هیبریدی V6 برای این خودرو فوق العاده است .

یک موتور توربوشارژ 2.5 لیتری 4 سیلندر در کنار موتور الکتریکی برای این خودرو در نظر گرفته شده است.  

جزییات زیادی درباره این خودرو در دسترس نیست اما ممکن است مدل تازه برپایه GT86 باشد هرچند که سوپرا بزرگتر از GT86 است .

تویوتا در حال طراحی مدل های جدید از خودروهای فوق العاده و قدرتمند جدید است.

اگر واردات خودرو ازاد بود با ۴۰ میلیون چه ها که نمی شد خرید؟

انحصار تولید خودرو در کشور و عدم کارآیی و بهره‌وری صنعت خودرو، تنها منجر به آن شده که مصرف کننده ایرانی در چندین دهه، مجبور به تحمل عرضه خودروهایی باشد که خودروسازان داخلی با هزاران فشار و منت عرضه می‌کنند؛ خودروسازانی که از حمایت بی‌دریغ دولت‌ها برخوردار بوده‌اند و در دولت کنونی نیز شاه‌بیت این حمایت‌ها به نمایش گذاشته شد؛ اما اگر واردات آزاد بود، چه می‌شد؟! 
انحصار تولید خودرو در کشور ـ که با حمایت‌های سنگین تعرفه‌ای همراه شده ـ حاشیه بسیار امنی برای خودروسازان پدید آورده است که بر اثر آن، این ‌گونه احساس می‌کنند که هر نوع خودرویی را می‌توانند با هر استاندارد و کیفیتی به مصرف کننده عرضه دارند و در این میان، چون برای مصرف کننده ایرانی هیچ حق انتخابی جز خودروسازان داخلی وجود ندارد، خودروساز بدون هیچ ترسی، فشارهای دوچندانی بر بازار خودرو برای رسیدن به خواست خود وارد می‌کند.

بنابراین، دولت تصمیم گرفت ارز مبادلاتی را مبنای قیمت‌‌گذاری خودرو در نظر بگیرد و به دنبال آن، بهای خودرویی چون پژو ۲۰۶ تیپ ۲، به رقم ۳۲ میلیون تومان رسید و کلاس ۶ این خودرو به ۴۲ میلیون تومان؛ خودرویی که تقریباً می‌توان آن را یک خودروی متوسط در دید مصرف کننده ایرانی به شمار آورد.

حال برای آن که بهتر متوجه شوید که اگر دولت به جای آن که نرخ ارز مبادلاتی را برای حمایت از انحصار خودرو در کشور مبنا قرار می‌داد، واردات خودرو با ارز مبادلاتی را آزاد می‌گذاشت و تعرفه را به صفر می‌رساند، با بهایی تا چهل میلیون تومان چه حق انتخابی پیش روی شما بود، چند مورد را بررسی می‌کنیم:

ـــ اگر میانگین نرخ ارز مبادلاتی یعنی ۲۵۰۰ تومان را مبنا بگیریم، تا سقف چهل میلیون تومان (برابر با شانزده هزار دلار) توان خرید و حق انتخاب‌ شما مواردی همچون موارد زیر خواهد بود:
 

موارد بالا تنها بخشی از قدرت انتخاب شما در رنج قیمتی چهل میلیون تومان در صورت آزادی واردات خودروست. مسلماً اگر به هزینه‌ای تا سی هزار دلار (نزدیک هفتاد میلیون تومان، برابر با قیمت کنونی مگان ۲۰۰۰ اتومات) راضی باشید، در آن صورت می‌توانید به برندهایی چون مرسدس بنز و BMW نیز بیندیشید.

به هر حال، دولت در مصوبه اخیر خود اشاره کرده است که تعرفه واردات در پنج سال و هر سال، ۵ درصد کاهش خواهد یافت؛ لطف بزرگی که دولت و خودروسازان به مصرف کننده ایرانی کرده‌اند!

در این باره، سید محمد بیاتیان، عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اشاره کرده است که بهای خودروهای وارداتی بر پایه نرخ آزاد ارز محاسبه و فروخته می‌شود؛ بنابراین، ۵ درصد کاهش تعرفه هیچ تأثیری بر کنترل خودروسازان داخلی و کاهش قیمت خودرو نخواهد داشت و ناگفته نماند که این کار، به نوعی بچه فرض کردن جامعه و دادن آدرس نادرست به مصرف‌کنندگان است.

اکنون دولت و خودروساز به گفته بیاتیان، مصرف کننده ایرانی را بچه فرض کرده‌اند؛ اما حقیقت آن است که این آدرس‌های نادرست دولت و خودروساز، تنها به ضرر مصرف کنندگان نیست، بلکه در وهله نخست به زیان صنعتی است که هیچ تلاشی برای بهبود کارایی و کیفیت تولیدات خود ضروری نمی‌داند و البته بحران ارزی اخیر، نمونه‌ای از این ضرر و زیان را به خوبی نشان داد.

رونمایی از خودروی خورشیدی هاوین 2

موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد قزوین در خصوص خودروی خورشیدی هاوین 2 گفت : پژوهشگران مرکز تحقیقات مکانیک و خودروی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در ساخت دومین خودروی خورشیدی خود علاوه بر بهبود آیرودینامیک ، افزایش سرعت متوسط به 90 و ماکزیمم به بیش از 150 کیلومتر بر ساعت ، وزن آن را هم کاهش دادند .

بهبود سامانه تعلیق و مکانیزم فرمان چهار میله ای از دیگر مشخصات خودروی خورشیدی هاوین 2 است.

در خودروی خورشیدی هاوین 2 از 2 موتور الکتریکی و باتری های با بازده بالا استفاده شده و بدنه آن هم کربنی ، سبک و با استحکام بالاست.

بهینه سازی مصرف با استفاده از سامانه مدیریت توان و استفاده از MPPT ساخت داخل از دیگر مشخصات این خودرو است.

خودروی خورشیدی هاوین 2 اول فروردین پارسال با همکاری یک گروه علمی 9 نفره از رشته های مکانیک و الکترونیک در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین طراحی و ساخته شد.

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین پس از دانشگاه تهران دومین دانشگاه در کشور که خودروی خورشیدی را ساخت .

همه مراحل تولید این خوردروهای خورشیدی شامل قالب گیری، ساخت بدنه و سامانه برقی آن در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین صورت گرفته است .

 

تفاوت تیپ های پژو 206

 بنا به درخواست یکی از دوستان تفاوت  تفاوت تپیپ های ۲۰۶ از سایت ایساکو  منتشر می شود.

 http://www.isaco.ir/tabid/127/Default.aspx

قسمتمشخصات فنی خودروتیپ 2تیپ 3تیپ 5(تیپ6 (اتوماتیک
موتورنوع موتورTU3TU3TU5TU5
حجم موتور1360 cc1360 cc1587cc1587cc
قدرت موتور75 اسب بخار در 5500 دور75 اسب بخار در 5500 دور110 اسب بخار در 5800 دور110 اسب بخار در 5800 دور
حداکثر گشتاور118Nm @ 3400 rpm118Nm @ 3400 rpm142Nm @ 4000 rpm142Nm @ 4000 rpm
نوع سوخت بنزین با اکتان 91بنزین با اکتان 91بنزین با اکتان 95بنزین با اکتان 95
سیستم احتراقاحتراق داخلی (جرقه ای)احتراق داخلی (جرقه ای)احتراق داخلی (جرقه ای)احتراق داخلی (جرقه ای)
تعداد سوپاپ881616
استاندارد حد آلایندگیEuro IIIEuro IIIEuro IIIEuro III
کاراییحداکثر سرعت (km/h)170170198190
شتاب صفرتا 100کیلومتر14.1 ثانیه14.1 ثانیه9.6 ثانیه11.4 ثانیه
مصرف سوخت در 100 کیلومتر میانگین مصرف خارج شهر5.5 لیتر5.5 لیتر5.1 لیتر5.5 لیتر
میانگین مصرف داخل شهر9.4 لیتر9.4 لیتر8.6 لیتر9.9 لیتر
میانگین مصرف ترکیبی7 لیتر7 لیتر6.4 لیتر7.1 لیتر
سیستم انتقال قدرتگیربکس (جعبه دنده)دستی (MA5N)دستی (MA5N)دستی (MA5N)اتوماتیک (AL4)
کلاچتک صفحه ای خشک - مکانیکیتک صفحه ای خشک - مکانیکیتک صفحه ای خشک - مکانیکیهیدرولیکی و الکترونیکی
سیستم فرماننوع فرمانهیدرولیکیهیدرولیکیهیدرولیکیهیدرولیکی
تعداد چرخش قفل به قفل فرمان3.33.33.33.3
بدنهوزن تقریبی خودرو (کیلوگرم)1025102510541096
رنگمتالیک متالیک متالیک متالیک
کلاس خودروکلاس Bکلاس Bکلاس Bکلاس B
ترمزنوع ترمز جلودیسکیدیسکیدیسکی با سیستم خنک شوندهدیسکی با سیستم خنک شونده
نوع ترمز عقبکاسه ایکاسه ایدیسکی توپردیسکی توپر
ترمز ضد قفل (ABS)ندارد4 کاناله با EBD و EBA4 کاناله با EBD و EBA4 کاناله با EBD و EBA
ایمنیکیسه هوای ایمنی جلوAir bagندارددارددارددارد
وضعیت سوییچسوئیچ همراه با ریموت کنترلسوئیچ همراه با ریموت کنترلسوئیچ همراه با ریموت کنترلسوئیچ همراه با ریموت کنترل
قفل مرکزیدارددارددارددارد
سیستم قطع سوخت خودکاردارددارددارددارد
سیستم کنترل انتشاربخار بنزیندارددارددارددارد
تور نگهدارنده اشیاء صندوقنداردنداردنداردندارد
چراغ مه شکن جلو و عقبدارددارددارددارد
تزئینات
صندلی رانندهتاشونده و قابل تنظیم در جلو و ارتفاعتاشونده و قابل تنظیم در جلو و ارتفاعتاشونده و قابل تنظیم در جلو و ارتفاعتاشونده و قابل تنظیم در جلو و ارتفاع
زیر سری صندلی عقبندارددارددارددارد
کولردارددارددارددارد
شیشه بالابر برقی جلودارددارددارددارد
شیشه بالابر برقی عقبندارددارددارددارد
آینه های جانبی برقیندارددارددارددارد
دماسنج روی داشبوردندارددارددارددارد
شیشه گرم کن عقبدارددارددارددارد
وضعیت آنتن برقیآنتن برقی نداردآنتن برقی نداردآنتن برقی نداردآنتن برقی ندارد
سیستم هشدار دهنده گویانداردنداردنداردندارد
چراغ داخل داشبوردنداردنداردنداردندارد
کاتالیست اگزوزدارددارددارددارد
سنسور اکسیژندارددارددارددارد
سیستم تهویه هواقابل تنظیم دستیاتوماتیکاتوماتیکاتوماتیک
سیستم صوتیرادیو پخش کاست پخش CDپخش CDپخش CD
آپشننوع تودوزی
موبایل هندزفرینداردنداردنداردندارد
یخچالنداردنداردنداردندارد
آیینه جانبی تاشوندهنداردنداردنداردندارد
کروز کنترلنداردنداردنداردندارد
کف پوش
تریم داخلی
آنتن برقینداردنداردنداردندارد
سنسور دنده عقبنداردنداردنداردندارد
قطعات تزئینی
سپر همرنگ بدنه دکوراتیوسپر همرنگ - زه مشکیسپر همرنگ - زه مشکیسپر همرنگ - زه مشکیسپر همرنگ - زه مشکی
صندلی جلو برقی
صندلی سردکن و گرم کننداردنداردنداردندارد
رینگفولادیفولادیفولادیفولادی
ایموبایلایزردارددارددارددارد

تصاویر تازه از مدل مفهومی کاملا جدید سیتروئن

سیتروئن تکنواسپیس مفهومی قرار است به زودی در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شود .

این خودرو پیش نمایشی از نسل بعدی مدل محبوب سیتروئن C4 پیکاسو خواهد بود .

مدل تازه بر اساس پلتفرم EMP2 جدید سیتروئن خواهد بود و تقریبا شکل کلی C4 پیکاسو را حفظ کرده است.

با جلو پنجره جدید ، چرغ های LED جدید این خودرو کمی به نیسان جوک شبیه شده است.

این خودرو با ظرفیت 7 سرنشین و با موتور 1.2 لیتری توربوشارژ عرضه خواهد شد. 

 

تعلیق تولید پاسات در آلمان

به دلیل افت فروش در بازارهای خودرو اروپا، فولکس واگن تصمیم دارد تا در هفته های آتی به طورموقت تولید پاسات را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش خبر خودرو، فولکس واگن همچنین اعلام کرد که خطوط تولید و مونتاژ واقع در کارخانه واحد امدن در 8، 15، 12 فوریه و 1 مارچ متوقف خواهد بود.

گئورگ گوئریک، سخنگوی فولکس واگن ضمن بیان این مطلب افزود که شرکت به دقت شرایط بازار اروپا را دنبال می کند. او از صحبت درباره امکان تمدید یا افزایش تعلیق ها در ماه مارچ و ایپریل، امتناع کرد.

فولکس واگن روزانه 1،200 دستگاه خودرو در امدن تولید می نماید که شامل خودروهای پاسات سدان، پاسات واگن وCC کوپه است.

در سال گذشته فولکس واگن 207،273 دستگاه خودرو فروخت که بیانگر 15 درصد افت فروش نسبت به سال 2011 بود.

این شرکت اظهار داشته که با تعلیق تولید در امدن توان خود را در وولفسبورگ برای تولید گلف هاچ بک و تیگان کامپک شاسی بلند به کار خواهد بست.


رونمایی از لکسوس IS 300h

خودروی جدید لکسوس IS 300h فول هیبریدی در ماه آینده طی نمایشگاه خودروی ژنو در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.  

 

به گزارش خبر خودرو، اولین بار این مدل در نمایشگاه خوردوی دیترویت به
نمایش گذاشته شده بود. لکسوس
IS 300h    

مجهز به سیستم دوگانه سوز بنزین-برق است و قرار است در تابستان در بازار بریتانیا حضور یابد. 

انتظار می رود تا در مدل جدید دینامیک انتقال خودرو با استفاده از پکیج F اسپرت افزایش یافته باشد. قدرت IS 300h ترکیبی از موتور برقی کلاس h و موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر است.

در مقایسه با مدل قدیم تر، مصرف سوخت این خودرو بیش از 65 مایل در هر گالن است. همچنین خودرو دارای سپر و جلو پنجره جدیدی به کار رفته است.

در مجموع ظاهر این خودرو کمی بلند تر و پهن تر است و فاصله بین محور عقب و جلو خودرو 7 میلی متر افزایش یافته، در اتاقک جدید فضای سرنشین عقب قدری بزرگتر شده و همچنین گنجایش صندوق عقب خودرو تا 480 لیتر افزایش داشته است.

فیات و کرایسلر با یکدیگر ادغام می شوند

عملیات ادغام دو شرکت خودروسازی فیات و کرایسلر سال آینده به اتمام می رسد.

به گزارش خبر خودرو، سرجیو مارچیونه رئیس شرکت فیات اعلام کرد ادغام دو شرکت در مراحل پایانی قرار دارد.

شرکت فیات هم اکنون بیش از شصت درصد از سهام شرکت آمریکایی کرایسلر را در اختیار دارد.

کرایسلر هم اکنون به علت سود حاصل از افزایش فروش خودرو در آمریکا ، عامل محرکی برای فیات محسوب می شود.

این در حالی است که بازار خودروی اروپا برخلاف آمریکا دچار رکود شده است.