اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

پایان تولید دو محصول هولدن اتومبیل

طبق اعلام مایک دوروکس – مدیر هولدن – از آغاز سال 2016 تولید خودروهای هولدن کومودور سری VF و فورد فالکون از دستور کار خارج خواهد شد.

به گزارش خبر خودرو، آمارها نشان می دهد اگر چه بازار اتومبیل استرالیا رکوردی جدیدی را ثبت کرده است ولی همچنان هولدن کومودور نتوانسته فروشی مطلوب داشته باشد.

آلن مولالی – مدیر فورد – گفت : VF کومودور همچنان به عنوان پایه طراحی سدان شورولت اس اس لوکس مدل 2014 باقی خواهد ماند ولی بعد از سال 2016 هیچ برنامه ای برای تولید نسخه ویژه استرالیایی فورد فالکون وجود ندارد.

دوروکس نیز در این باره گفت : هولدن درصدد است مدل های جدیدی نظیر یک شاسی بلند – که می بایستی جزء ده خودروی پرفروش باشد – را در تاسیسات پورت الیزابت تولید نماید.

شایعه شده در پی عدم موافقت دولت استرالیا با درخواست حمایت فورد ، این شرکت آمریکایی تصمیم گرفته تا سال 2016 تولیدش در استرالیا را متوقف نماید.

دوروکس افزود : VF ( کومودور ) تا پایان سال 2016 تولید خواهد شد.

ما تصمیم داریم تا سال 2017 خودروی جدیدی را معرفی کنیم در ماه ژانویه نیز هولدن اعلام کرد کار تولیدی تاسیسات 320 نفری پورث ملبورن را تغییر خواهد داد و از سال 2016 اقدام به تولید موتورهای چهار سیلندر در آن خواهد نمود.

آلفارمئو SUV جدید برای بازارهای خارج از اروپا

این خودرو جدید آلفارمئو که طراحی از سال 2003 در اشکال گوناگون آغاز شد بخش مهمی از برنامه های افزایش فروش فیات در بازار های خارج از اروپا برای مقابله با کاهش فروش در این منطقه است.

این SUV جدید مشترکاتی با جیپ لیبرتی و شباهت های مکانیکی زیادی با دوج دارت دارد .

آلفارمئو معتقد است با اجرای برنامه افزایش 3 برابری فروش تا سال 2016 نقش کلیدی در سودآوری فیات در خارج از اروپا خواهد داشت. 

تقاضا برای خودروهای جدید دراروپا رو به کاهش است اما افزایش فروش در بازارهایی مثل امریکا و چین ادامه دارد.

موتور توربوشارژ بر روی محصولات ایران خودرو

موتور توربوشارژ به صورت آپشن بر روی محصولات ایران خودرو نصب خواهد شد و علاقه مندان به خودروی پرتوان می توانند از طریق آپکو این محصول را سفارش دهند.

مهندس جواد نجم الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: آزمون های صحه گذاری این موتور به پایان رسیده و در حال انجام کالیبراسیون نهایی است. آزمون های دوام 400 و 500 ساعت قطعات توربوشارژ آن تا یک هفته دیگر شروع می شود.

وی افزود: آزمون های صحه گذاری موتور توربوشارژ ای. اف. 7 در آلمان انجام شده و با توجه به تغییرات شکل ناک و پیستون، منبع تامین این قطعات عوض شد.

مهندس نجم الدین ، میزان سرمایه گذاری لازم برای به تولیدرساندن این محصول را پنج تا شش میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: موتور توربوشارژ ای اف 7 در اختیار آپکو قرار می گیرد و به عنوان آپشن بر روی خودروها نصب می شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: این نوع خودروها به صورت آزاد قیمت گذاری می شود و تا پایان امسال 50 تا 100 دستگاه خودرو با این موتور به مشتریان عرضه خواهد شدو مسوولیت تامین و تدارک کل قطعات مربوط به این خودروها بر عهده ایپکو و آپکو خواهد بود.

وی سرمایه گذاری مورد نیاز برای قالب های قطعات موتوری و توربوشارژ را بین پنج تا شش میلیارد تومان ذکر و لوله ها و اینترکولر را مهم ترین قطعات در پروژه دانست و گفت: امکان تامین قالب های مورد نیاز قطعات این پروژه در شرکت قالب های پیشرفته ایران خودرو - جی. پی. آی. وجود دارد.

شایان ذکر است موتور توربوشارژ ای اف 7 دارای 110 کیلووات توان و 215 نیوتن متر گشتاور است.

گرانترین خودرو جهان

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری المنار، فرزند شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر گرانترین خودروی جهان را که مونتاژ شرکت «دبیلو موتورز» لبنان و چند شرکت بین‌المللی دیگر است را خریداری کرد. این خودرو از نوع «لایکن هایپر اسپورت» بوده و رنگی مشکی دارد.

این خودرو که 3.5 میلیون دلار ارزش دارد، با الماس پوشانده شده و تودوزی‌های داخل خودرو با نخ‌هایی از طلا دوخته شده است.

این خودرو که در نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی خودروی قطر رونمایی شد، یکی از هفت خودرو از این نوع خواهد بود که طی سال جاری ساخته می‌شود. این خودرو که گرانترین خودروی نامگذاری شده، از «بوگاتی ویرون» که قیمتش حدود 1.5 میلیون دلار است پیشی می‌گیرد.

موتور این خودرو دارای توان 750 اسب بخاری بوده و حداکثر سرعت آن به 390 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این خودرو سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را می‌تواند طی مدت زمان 2.7 ثانیه طی‌کند.

بوگاتی ویرون با قیمت 1.5 میلیون دلار

خودروی پسر امیر قطر با قیمت 3.5 میلیون دلار

ساخت سامانه هوشمند تنظیم آینه خودرو

سامانه هوشمند تنظیم آینه خودرو ساخته شد.

محمدرضا بکتی فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز موفق به اختراع این سامانه شده است .

شکوهی ، مدیر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز گفت : با استفاده از سامانه هوشمند تنظیم آینه خودرو ، برنامه ای به واحد الکترونیکی مرکزی خودرو اضافه می شود و آینه را به حرکت در می آورد.

مخترع جوان در باره عملکرد این سامانه گفت : سامانه تنظیم هوشمند آینه بیرونی خودرو در واقع چرخش هوشمند و رو به بیرون آینه های جانبی خودرو است که نقاط کور ایجاد شده برای راننده خودرو را پوشش می دهد.

وی گفت: این سامانه موجب سهولت دید لاین (خط) مجاور برای راننده می شود تا با اطمینان بیشتری رانندگی کند.

این طرح زیر نظر دکتر شعبانی نیا، عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز، بررسی و برای ثبت بین المللی و همچنین چاپ در ژورنال های ISI فرستاده شده است.

موتورجدیدکم مصرف 1600 سی سی تولید می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایکوپرس، مهندس میرجواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در محصول و کیفیت با بیان این مطلب، گفت: این موتور که روی پژو پارس عرضه خواهد شد، آزمون های لازم را گذرانده و آزمون های استاندارد آن در حال اتمام است.
وی در نشستی با مدیران پروژه های موتوری گروه صنعتی ایران خودرو خواستار توسعه نسخه 1600سی سی موتور ایکس یو ام شد، به طوری که مصرف سوخت آن حدود شش لیتر درهر100کیلومتر باشد.
سلیمانی افزود: بعد از عرضه موتور ایکس یو ام بر روی پارس در صورت کسب نتایج مورد نظر، از این موتور در 405 نیز استفاده و به این ترتیب تمامی محصولات سواری ایران خودرو یک مرتبه ارتقا می یابد.
قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو اظهار داشت: از آن جا که توان و گشتاور مهم ترین شاخص ها برای مشتریان پارس با موتور ایکس. یو. ام. هستند، این محصول با کلاس فروش متفاوت عرضه خواهد شد و به دلیل تغییر حجم موتور، باید استانداردهای لازم و مجوز شماره گذاری را نیز دریافت کند.
وی از عرضه دو هزار دستگاه پارس مجهز به موتور ایکس. یو. ام در اواخر دی ماه خبر داد و گفت: همه تصدیق هایی که روی 405 انجام شده بر روی پارس نیز انجام شده تا موتور ایکس یو ام بر روی آن قرار گیرد.
سلیمانی، پارس ای ال ایکس با موتورایکس یو 7 ال 4 را از محصولات پرطرفدار ایران خودرو دانست که به دلیل محدودیت های بین المللی، ایران خودرو تصمیم گرفت موتور ایکس یو ام را جایگزین موتور قبلی این محصول کند.
وی ، توان و گشتاور بالا را از ویژگی های مهم موتور ایکس یو ام نام بردو گفت: به غیر از تغییر موتور، بخش های دیگری نیز به صورت آپشن روی پارس ای ال ایکس عرضه می شود.
سلیمانی کاهش هزار یورو ارزبری و نزدیک به یک میلیون تومان قیمت تمام شده به ازای هر خودرو را از نتایج توسعه موتور ایکس یو ام در ایران خودرو دانست و گفت:‌ به دلیل نصب موتور ایکس یو ام در پارس، سیستم اکسل عقب نیز داخلی سازی شده است.

ابتکار کاملا جدید پژو سیتروئن در تولید خودروهای هیبریدی

پژو سیتروئن یک مدل مفهومی هیبریدی که با نیروی فشار هوای متراکم کار می کند را رونمایی کرده و امیدوار است که فناوری آن را تا سال 2016 عرضه نماید.

به گزارش خبر خودرو، سخنگوی پژو سیتروئن اعلام کرد در راستای بخشی از همکاری شرکت با جنرال موتورز ، امکان نصب این فناوری جدید بر روی محصولات جی ام نیز وجود دارد.

سامانه Hybrid Air به کمک روبرت بوش توسعه یافته و طبق گفته شرکت تولید کننده فرانسوی اش ، از موتورهای هیبریدی مرسوم که از گازوئیل و باتری استفاده می کنند سبک تر است.

قرار است این سامانه به زودی و با هدف کاهش آلایندگی و پایین آوردن هزینه ها بر روی محصولات فعلی پژو سیتروئن نصب گردد.

در این سامانه از هوای فشرده شده برای تامین انرژی مورد نیاز موتور و ترمز ها استفاده می شود.

طبق اعلام پژو سیتروئن این خودرو قادر است به کمک هوای فشرده شده در حدود 80% از زمان حرکتش بدون هیچ آلایندگی کار کند.

بوش گفت : این سامانه تولید قدرت هیدرولیکی مکانیکی به تولید یک سامانه هیبریدی جدید با قابلیت صرفه جویی در هزینه ها منجر شده است.

به علاوه نیازمند فراهم کردن هیچ زیر ساختی نیست و می توان آن را در سراسر جهان به فروش رساند.


واردات وسایل نقلیه الکتریکی در انتظار تصویب نهایی دولت

رئیس مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در خصوص واردات موتورسیکلت های برقی گفت: در حال حاضر موتورسیکلت های فرسوده موجود به ازای طی یک کیلومتر مسافت حدود 45 تا 50 گرم آلودگی تولید می نمایند که این آمار تقریباً معادل 6 برابر آلودگی خودروها است.

سید امیرفاتح وحدتی در گفتو با خبرنگار خبرخودرو افزود: با توجه به تأثیر موتورسیکلت ها در آلودگی هوا جایگزینی آنها با موتورسیکلت هایی که به هیچ عنوان سبب آلودگی هوا و آلودگی صوتی نمی شوند مانند موتورسیکلت های الکتریکی تأثیر چشمگیری در کاهش آلودگی دارند و هرچه تعداد بیشتری ازآنها وارد سیستم حمل و نقل شود این کاهش محسوس تر و بهتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون برنامه ریزی هایی در زمینه تدارکات بسته حمایتی جهت واردات وسایل نقلیه الکتریکی اعم از موتورسیکلت، خودروی سواری و اتوبوس برقی صورت گرفته و در انتظار تصویب نهایی دولت است که طبق آن بتوان این وسایل را وارد چرخه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل عمومی نمود. همچنین برنامه ریزی هایی جهت جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای موتورسیکلت های پرتردد شهری مربوط به اداراتی از قبیل پیک بادپا، اداره پست و مخابرات صورت گرفته است.

وحدتی در خصوص هزینه های این طرح گفت: وسایل حمل و نقل برقی از قیمت بالایی برخوردار است زیرا باطری هایی که در آنها به کار می رود گران و عمده هزینه این وسایل مربوط به باطری آنها است. هم اکنون قیمت دوچرخه های برقی بین 1 تا3 میلیون، موتورسیکلت های برقی بین 3 تا 6 میلیون و خودروهای سواری قیمتی 2 تا3 برابر خودروهای معمولی دارند اما اتوبوس ها با توجه به اینکه در بخش حمل و نقل عمومی استفاده می شود و نسبت به کارایی و میزان بهره وری که دارند چندان گران نیستند.

وی در ادامه افزود: برنامه ریزی هایی در زمینه کاهش قیمت این وسایل صورت گرفته. راهکارهایی مانند کاهش تعرفه های گمرکی و میزان یارانه هایی دولت به جهت استفاده از این وسایل می پردازد همچنینن امتیازهایی که برای تردد در سطح شهر بخصوص برای طرح ترافیک دارند، مد نظر است.

وی در خاتمه در خصوص مشکلات ارزی جهت واردات این وسایل خاطرنشان کرد: قطعاً باید محاسباتی بر اساس میزان اهمیتی که دارند انجام شود اگرچه مشکلات ارزی برای واردات خودروهای معمولی نیز وجود دارد و اگر سطح ترجیحی برای واردات خودروهای الکتریکی یا معمولی وجود داشته باشد خودروهای الکتریکی ترجیح بهتری دارند.