اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

جیپ چروکی مدل 2014 به مرحله تولید رسید

تولید جیپ چروکی مدل 2014 که به دلایل مختلف، حدود یک ماه به تعویق افتاده بود، در کارخانه تولیدوی کرایسلر در اوهایو ایالات متحده شروع شد.  

به گزارش خبر خودرو، مایک مانلی، مدیرعامل برند جیپ، اعلام کرده است که این خودروها در ماه آگوست به نمایشگاه های آمریکا می روند. تعداد تولیدات این خودرو نیز تا ماه سپتامبر افزایش خواهد یافت. وی افزود اولویت تولید با مدل های LHD است.

این چروکی جدید که بر اساس پلتفرم دوج دارت ساخته شده است، شباهت های زیادی با این سدان دارد. این شاسی بلند کراس اوور متوسط جانشین جیپ لیبرتی خواهد بود.

انتظار می رود قیمت جیپ چروکی مدل 2014 از 22995 دلار شروع شود. نسخه های اولیه این خودرو، موتور بنزینی 4 سیلندر 2.4 لیتری با قدرت 184 اسب بخار خواهند داشت. نسخه های بهتر آن نیز موتور بنزینی 3.2 لیتری V6 با قدرت 271 اسب بخار خواهند داشت. یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته ZF جدید نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

برای جیپ های بازار اروپا نیز موتور دیزلی در نظر گرفته شده که ساخت خودروسازی صاحب امتیاز جیپ، یعنی فیات است. احتمالا موتور دیزلی مولتی جت 2.0 لیتری فیات فریمونت برای این خودرو استفاده خواهد شد.

بی ام و گربه ای به بازار می آید

اخیرا تصاویری از بی ام و کت (Cat) فاش شده است که این خودرو را در حال آزمون جاده ای در نوبورگرینگ نشان می دهند. کت به صورت پنج سرنشینه تولید شده و در نیمه اول سال 2014 به فروش خواهد رسید.

به گزارش خبر خودرو، در ابتدا به نظر می رسید، عنوان این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد، بی ام و سری 1 GT باشد. البته بی ام و تایید کرده است که این خودرو، مدلی از خانواده سری 2 خواهد بود، اما هنوز تایید نشده که نشان سری 2 GT را خواهد داشت یا خیر.  

اولین مدل سری 2، کوپه خواهد بود که ژانویه سال آینده به همراه سری 4 کانورتیبل، در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی خواهد شد.

در هر صورت، این بی ام و جدید، اولین مدل این خودروسازی خواهد بود که سیستم انتقال قدرت به چرخ های جلو را دارد که ماه نوامبر در مینی جدید دیده خواهد شد.

"کت" در ابتدا به صورت پنج سرنشینه و در اواخر سال 2014 به صورت هفت سرنشینه تولید خواهد شد. مدل پنج سرنشینه این خودرو، رقیب مرسدس کلاس B خواهد بود اما هفت سرنشینه آن فعلا مخالف مشخصی ندارد. البته آئودی اعلام کرده است که قصد دارد نسخه چند منظوره ای از A3 تولید کند.

نسخه هفت سرنشینه این خودرو برای دسترسی آسان تر به ردیف سوم صندلی ها، درهای عقب بزرگ تری خواهد داشت.

برای این خودرو، موتورهای بنزینی و دیزلی توربوشارژ سه سیلندر 1.5 لیتری جدید بی ام و در نظر گرفته شده است و انتظار می رود نسخه ای از سیستم هیبریدی که برای مدل کانسپت این خودرو در نمایشگاه خودروی پاریس استفاده شده بود، نیز موجود باشد.


نسل نو فولکس گلف واریانت بزودی وارد بازار می شود

 کمپانی «فولکس واگن» جدیدترین مدل گلف variant را در حالی تابستان امسال به بازار عرضه می کند که نسبت به نسل قبلی 105 کیلوگرم سبک تر شده، فضای بار آن 100 لیتر افزایش یافته و به لطف بهره مندی از پیشرانه های نو، معادل 15 درصد کمتر سوخت مصرف می کند.
قوای محرکه این مدل توسط گروهی از پیشرانه های بنزینی و دیزلی شامل دو نمونه 1.2 لیتری توربوشارژ، دو نمونه 1.4 لیتری توربوشارژ و دو پیشرانه توربودیزل تأمین می شود که بین 84 الی 147 اسب بخار قدرت داشته و شتاب اولیه «واریانت» با اتکا به کارایی آنها بین 12.6 الی 8.9 ثانیه متغیر است. همچنین چهار جعبه دنده شامل: 5 سرعته غیر اتوماتیک، 6 سرعته اتوماتیک و 7 سرعته دو کلاچه وظیفه انتقال نیرو به چرخ های جلو یا هر چهار چرخ را بر عهده دارند. شایان توجه اینکه، حداکثر سرعت این آلمانی زیبا نیز با توجه به نوع پیشرانه، بین 180 تا 218 کیلومتر در ساعت متغیر است. 

 

 

کیسه های هوای روبرو، جانبی و پرده ای، کروز کنترل پویا، هشدار برخورد از جلو، سامانه های کمکی ترمز شامل ضدقفل، توزیع الکترونیکی نیرو و ترمز اضطراری، سامانه کنترل خط حرکت، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تودوزی چرمی صندلی ها به همراه تنظیم برقی، گرم کننده و حافظه، سیستم صوتی پیشرفته، رادیو ماهواره ای، دوربین دید عقب، رینگ های 16، 17 یا 18 اینچی آلومینیمی، سانروف پانورامیک و . . . بخشی از امکانات «گلف واریانت» به شمار می روند

مرسدس پولمن کلاس S رقیب رولز رویس فانتوم

به گفته دیتر زیچه، مدیرعامل دایملر ، مرسدس بنز آلمان قصد دارد از کلاس s خود استفاده کرده و رقیب رولز رویس فانتوم را تولید کند.

کلاس s جدید شش مدل مختلف با سه فاصله متفاوت بین محور جلو و عقب دارد تا تقاضا برای مرسدس بنز را در بازار خودروهای لوکس عالی گسترش دهد. 

 

 

پولمن بهترین مدل کلاس s خواهد بود که با فاصله بیشتر بین محور جلو و عقب (کشیده تر) و موارد لوکس اضافه تر تولید می شود.

زیچه در مصاحبه ای اعلام کرده است: "با این مدل شانس گسترش نمایندگی های مرسدس در بالاترین رده بازار خودروهای لوکس وجود دارد. ما قصد داریم تعداد مدل هایمان را افزایش دهیم و پولمن نیز جزئی از این برنامه است."

آغاز فروش زیباترین هاچ بک کیا موتورز

«کیا» مدل بسیار زیبا و خوش طرح pro cee’d gt را، با قیمت پایه 30 هزار و 890 دلار برای فروش در بازار اروپا عرضه کرد.
قوای محرکه این هاچ بک سه در، توسط پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ تأمین می شود که معادل 201 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این قدرت و گشتاور که به ترتیب در دور موتور 6 هزار و 1750 الی 4500 حاصل می شود، توسط جعبه دنده 6 سرعته غیر اتوماتیک به چرخ ها منتقل شده و امکان ثبت شتاب اولیه در 7.4 ثانیه و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 230 کیلومتر در ساعت را برای آن به دنبال دارد. در ضمن، مصرف سوخت این خودرو به ازای هر یکصد کیلومتر پیمایش در سیکل ترکیبی معادل 6.7 لیتر بوده و میزان آلاینده های خروجی از آن معادل 171 گرم بر کیلومتر است. 

 

 

رینگ های 18 اینچی آلومینیمی با تایرهای «میشلن پایلوت اسپرت» به اندازه 225 با 40 میلی متر پهنا، دیسک های ترمز   

 

  

 

300  میلی متری در جلو و 262 میلی متری در عقب، سامانه های  کمکی ترمز شامل: ضدقفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیرو و ترمز اضطراری، سیستم کمکی آغاز حرکت در شیب، چراغ های led سیستم روشنایی در روز با طرح استثنایی، سامانه کنترل کشش، ناوبری، سیستم صوتی پیشرفته با 6 خروجی، نمایشگر لمسی 7 اینچی، بلوتوث، تودوزی چرمی، گرم کننده صندلی ها، سنسور باران برای برف پاکن ها و . . . بخشی از شاخصه های فنی، امکانات استاندارد و سفارشی این خودرو به شمار می روند.

خودرو عجیب و غریب

این پروژه با راننده فرمول ۱ اخیر آرژانتینی "کلمر بوکی " آغاز شد .بوکی کار بر روی این پروژه را آغاز کرد ولی در سال ۲۰۱۱ متاسفانه این پروزه را ترک کرد و هرگز کامل شدن خودرو را ندید.

چندی بعد برادرزاده وی ، "پاول بوکی" کار بر روی پروژه را از سر گرفت . 

 

این اتومبیل یه اسپیدرستر بدون سقف با شاسی استیل توبولار و پنل های بدنه ی فیبرکربن می باشد.دوسرنشینه است و موتور میانی V۱۲ دارد.

هنوز اطلاعات دیگری درمورد آن منتشر نشده است.

هیولای تمام الکتریکی درایسان، در آستانه شکستن رکورد

کمپانی drayson racing technologies با همکاری شرکت «میشلن» ساخت نمونه پروتوتایپ b1269 تمام الکتریکی (ev) را به پایان رسانده و قرار است روز پنجشنبه هفته جاری، در مسابقات جهانی فرمولا e برای ثبت رکورد سرعت، با رقبای خویش به مبارزه برخیزد. 

 

 

قوای محرکه این مدل توسط چند موتور الکتریکی و مجموعه ای از باتری های لیتیوم-یون با قدرت 30 کیلووات در ساعت تأمین می شود که 850 اسب بخار نیرو تولید کرده و امکان ثبت شتاب اولیه در 3 ثانیه، ثبت شتاب 0 تا 160 کیلومتر در 5 ثانیه و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت را برای آن به ارمغان می آورد.
حداکثر سرعت خودروهای تمام الکتریکی تا پیش از این به 281 کیلومتر در ساعت می رسید و با این حساب، تصور ثبت رکوردی نو در این زمینه، دور از ذهن به نظر نمی رسد.