پروژه کاربرد مواد افزودنی کاهش دهنده مصرف سوخت در خودروهای بنزینی و دیزلی به اتمام رسید. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، پیرزاده مسئول این پروژه گفت: هدف از انجام این پروژه بررسی تاثیر افزودنیها در کاهش مصرف سوخت خودروها بود. وی افزود: این پروژه از واحد سوخت و احتراق مرکز تحقیقات انرژی پژوهشگاه صنعت نفت به مدیریت پژوهش، توسعه و فناوری شرکت ملی پالایش و بخش پیشنهاد شد و پس از تصویب، پنج ماده افزودنی برای بنزین و هشت ماده افزودنی برای گازوئیل مورد آزمایش قرار گرفت. پیرزاده افزود: به منظور بررسی تاثیر افزودنیها بر میزان مصرف سوخت و نیز بر میزان رسوبات تشکیل شده در موتور، این افزودنیها ابتدا در مرحله آزمایشگاهی در یک دستگاه موتور پیکان 1600 و یک دستگاه موتور پژو 405 و یک دستگاه موتور مینیبوس بنز OM 314 مورد آزمایش قرار گرفت. سپس مرحله آزمایش میدانی با دو نوع افزودنی بنزین با 6 دستگاه خودروی پژو انژکتوری 405GLX با کارکرد 60 هزار کیلومتر و یک ماده افزودنی به گازوئیل در چهار دستگاه مینیبوس بنز OM314 با کارکرد 40 هزار کیلومتر انجام شد. وی اضافه کرد: نتایج حاصله، مبین کارآیی ماده افزودنی مورد استفاده در بنزین میباشد. |
خودرو ال 90 دارای یکی از قویترین نوع موتور برای این نوع خودرو در جهان است.
یکی ازکارشناسان خودرو درکشوردر گفت و گو با خبرنگار خبرخودرو با بیان این مطلب درباره مشخصات خودروی ال90 گفت:رنو لوگان ایران باهمکاری شرکتهای خودروسازی سایپا وایران خودروازکشورمان ورنوی فرانسه تولیدخواهد شد که دارای موتور6/1 دهم لیتری/16 سوپاپ با 110 اسب بخار قدرت و گیربکس 5 دنده است.
علیپورصدری با بیان اینکه این خودرودرایران با نام ال 90 شناخته شده است افزود:خودرو رنو لوگان دربازار جهانی با نام پرستیژعرضه می شود و دارای پنج کمربند با سه نقطه اتصال است که قابلیت تنظیم ارتفاع را نیز دارند.
این کارشناس خودرواضافه کرد:در این خودروسه پشت سری قابل تنظیم برای سرنشینان عقب خودرو درنظر گرفته شده تا حفاظت ازگردن وسرسرنشینان عقب هنگام تصادف با عقب خودرو تامین شود.
علیپور صدری گفت: این خودرو براساس استاندارها و آزمایش های تصادف در اروپا سه ستاره از پنج ستاره را کسب کرده است و در رده متوسط قرار دارد.
علیپورصدری با بیان اینکه کیفیت مراقبت این خودروبرای بچه ها نیزسه ستاره است افزود: خودروی رنو لوگان در تصادف با افراد یک ستاره از چهار ستاره را در آزمایشات کسب کرده است.
وی گفت: مدل ایرانی این خودرو کیسه هوا ندارد و برای نصب آن باید سفارش داده شود.
یادآورمی شود:لوگان درایران با نام تجاری ال 90 در خط تولید قرار دارد ودرآبان امسال وارد بازار می شود.
این خودرو در 11 کشور دیگر نیز تولید می شود
صنعت خودروی کشور هرچند به جایگاه قابل قبولی رسیده ولی همچنان مشکلات بسیاری در طراحی های خودرو
این کارشناس صنعت خودرو گفت : متاسفانه خودروسازان هنوز به حوزه طراحی خودرو همانند کمپانی های مطرح اروپایی وارد نشده اند .این در حالی است که طراحی خودرو در جهان به یکی از پرسود ترین صنایع بدل شده است .
رضا میری استاد دانشگاه علم وصنعت ادامه داد : خودروسازان تا میانه های سالهای دهه 70 به دلیل تحریم های پرشمار اقتصادی مجبور بودند که تنها از تولیدات کمپانی های دیگر کپی برداری کنند ولی شرایط امروز فرق کرده و این فرصت در اختیار خودروسازان قرارگرفته
وی اضافه کرد :تمام شرکت های مطرح خودروسازی
وی بیان داشت : این درحالی است که خودروسازان به حوزهای جانبی صنعت خودرو مانند قطعه سازی را تقویت کرده اند .
این استاد دانشگاه تصریح کرد : به لحاظ نیروی انسانی دانشگاهها ومراکز علمی افراد متخصصی را تربیت می کنند که این افراد می توانند برای طراحی خودرو مورد استفاده قرار گیرند .
وی به راه اندازی مراکز علمی جدید در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت : خودروسازان با مشارکت دانشکاه علمی کاربردی می توانند رشته جدید به نام طراحی خودرو را ایجاد کنند .
وی بیان داشت : درحال حاضر تنها خودروی سمند توسط طراحان ایرانی و با الگوبرداری از خودروهای خارجی طراحی شده است و سایر خودروهای موجود در بازار تنها کپی برداری و مونتاژ است .
دفتر صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنایع و معادن اعلام کرد، تا آخر شهریور امسال 411 هزار و 505 دستگاه سواری ، 66 هزار و 74 دستگاه وانت، یک هزار و 572 دستگاه خودرو دو دیفرانسیلی، 477 دستگاه ون، 6 دستگاه آمبولانس، 579 دستگاه مینی بوس، یک هزار و 504 دستگاه اتوبوس و 9 هزار و 72 دستگاه کامیون در کارخانه های خودروسازی کشور تولید شد.
بیشترین میزان تولید خودرو در این مدت به ترتیب 200 هزار و 520 دستگاه انواع پراید نسیم و صبا، 60 هزار و 333 دستگاه پژو 405 انژکتوری، 40 هزار و 291 دستگاه وانت پیکان، 32 هزار و 311 دستگاه پژو 206 و 31 هزار
و 838 دستگاه پژو اردی انژکتوری است.
در شهریور امسال 77 هزار و 206 دستگاه خودرو تولید شد. تولید خودرو در گروه وانت 41 درصد، اتوبوس 27 درصد و سواری 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نشان می دهد.
فرماندار زابل در جلسه بررسی وضعیت کارخانه خودروسازی هامون زابل اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی این کارخانه را 150 میلیون دلار بیان کرد وگفت: مراحلاولیه ساخت این کارخانه با نصب سوله در شهرک صنعتی محمداباد زابل آغاز شده است.
دراین جلسه مکینهچی رئیس هیئت مدیرکارخانه خودروسازی هامونآمادگی بخش خصوصی را برای پرداخت 120 میلیون دلار از اعتبار مورد نیازساخت این کارخانه را اعلام کرد.
وی گفت: طبق هماهنگیهایانجام شده هشتاد درصد تولیدات این کارخانه به خارج از کشور صادرخواهدشد و راهاندازی این واحد صنعتی برای چهار هزار نفر شغل ایجاد میکند.
ابوالحسنی سرپرست بانک صادرات سیستان و بلوچستان هم در این جلسه آمادگی این بانک را برای تامین سی میلیون دلار از اعتبار تعیین شده پس از طی مراحل قانونی اعلام کرد.
آرام آرام روزهای شلوغ و پرمشغله مدیر رنو پارس فرا می رسند.اگر تابحال آندریاس گابریل 43ساله بیشتر اوقات سرگرم چانه زنی و مذاکره برای راه اندازی خط تولید ال نود بوده اما به نظر می آید ازاین به بعد و با آغاز تولید بزرگترین پروژه خودروسازی درایران رنو پارس روزهای آرام را فراموش کند.
مدیر آلمانی رنو پارس در رشته مهندسی بازرگانی مکانیک تحصیل کرده ومدارج تکمیلی را در پاریس و در رشته مدیریت بازرگانی طی کرده است و درسال 1990به خانواده رنو پیوسته است.گابریل در فرانسه،سوئد و برزیل عهده دار مسئولیت هایی در سازمان خرید داشته و بعد سرپرست بخش خرید نیروی محرکه درسازمان خرید رنو- نیسان شده است.
دست تقدیر او را از سال 2003به ایران فرستاد و حالا سه سالی است که در مقام مدیرعامل جوینت رنو پارس فعال است.گابریل مدیری متواضع و ارام است واین آرامش سلاح بران او برای ادامه راه خواهد بود.همان طور که صنعت خودرو در ایران هم نیاز شدیدی به آرامش احساس می کند.ماحصل گفت و گوی خبرخودرو با گابریل را در ذیل می خوانید:
شما اصالتا آلمانی هستید، چه طور به یک شرکت فرانسوی پیوستید؟
من مستقیما از مدرسه بازرگانی در پاریس به رنو پیوستم. به علاوه باید پذیرفت که رنو در ابعادی بین المللی فعالیت می کند و این روزها افراد بسیاری با ملیت های مختلف در رنو مشغول به کار هستند. بسیاری از این افراد از شرکت های تابعه بین المللی ما به رنو آمده اند و این گرایش در حال رشد است.
تعریف شما از بازار خودروی ایران چیست؟
می توان گفت بازار ایران برای چندین سال، بازاری بسته بوده و رابطه ای با بازارهای گسترده جهانی نداشته است. بنابراین احساس می شود که این بازار در مبحث کیفیت و کارآیی، نیاز به توسعه و بهبود دارد. دلیل اصلی مشارکت با طرف های ایرانی نیز همین امر بوده است.
نکات غیرعادی، برجسته و جالب صنعت خودروی ایران چه هستند؟
در بخش قطعه سازی، صنعتی فعال و خوشنام در ایران مشغول به کار است. با این حال این بخش نیازمند بهبود است تا بتواند خود را با استانداردها و قوانین جدید کیفی تطبیق دهد. این بخش به طور معمول از انتقال دانش فنی بسیار استقبال می کند. تا این جا، تلاش های ما برای داخلی سازی قطعات به خوبی پیش رفته است، در واقع از پیش بینی ها نیز جلوتر هستیم.
توقع آقای گابریل از تولید و فروش لوگان و مگان چیست؟
ظرفیت تولید مگان در پارس خودرو، بین 15 تا 20 هزار دستگاه در سال است و من اطمینان دارم مگان با استقبال بسیار خوب مشتریان ایرانی مواجه خواهد شد. در مورد لوگان باید بگویم که این خودرو به زودی وارد بازار ایران خواهد شد. ظرفیت مورد انتظار برای تولید این خودرو در نزد هر دو شریک ما، 000 300 دستگاه است و امیدوارم در چند سال آینده، به این هدف دست یابیم.
آیا هیچ گونه ارتباطی با رقیب فرانسوی خود، یعنی پژو، داشته اید؟
بله، اما نه مستقیم. می توان گفت ما به نوعی با رقبای خود کار می کنیم. مثلا Feurecia که به پژو تعلق دارد، روابط بسیار نزدیکی با تامین کنندگان ایرانی برقرار کرده است تا در تولید برخی از قطعات پروژه L90 حضور داشته باشد.
چالش های در پیش روی رنو در رابطه با خدمات پس از فروش در ایران چه هستند؟
چالش اصلی ما این است که خدمات پس از فروش رنو را در ایران، با همان شیوه ها و روش هایی ارائه و اجرا کنیم که در تمامی دنیا به کار می گیریم. اما در نظر داشته باشید که استفاده از دو شبکه متفاوت که هر یک، روابط فروش خاص خود را دارند، خود چالشی بزرگ است.
نظر شما در مورد آینده روابط صنعت خودروی ایران و رنو چیست؟
فکر کنم به زودی، زمانی که مشتریان ایرانی در پشت فرمان رنو قرار گیرند و آسایش و اطمینان آن را تجربه کنند، به رنو اعتماد خواهند کرد.
آیا فکر می کنید فروش لوگان توسط دو رقیب (ایران خودرو و سایپا) ایده خوبی است یا خیر؟
البته باید پذیرفت که این وضعیت منحصربفرد است. در واقع جوابی هم برای این سوال ندارم. این مقامات ایرانی بودند که چنین شرایطی را طلب کردند. با این حال، فایده اصلی چنین انتخابی روشن است: تولید با ظرفیت بالا باعث کمتر شدن هزینه ها میگردد که در نهایت مشتری نهایی هزینه پایین تری می پردازد.
به گزارش روزنامه تایمز کره جنوبی در اینترنت ، سخنگوی شرکت خودرو سازی هیوندا اعلام کرده است: تبلیغات وسیع هیوندا در طول برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در آلمان موجب شد تا آمار فروش خودروهای هیوندا در اروپا و امریکا افزایش یابد و مشتریان از محصولات هیوندا بیشتر از قبل استقبال کنند.
همین منبع خبری می افزاید:روسیه یکی از کشورهای شرق اروپاست که بیشترین واردات خودرو را از شرکت کره ای هیوندا دارد و هر ساله به آمار سال گذشته خود می افزاید: پس از روسیه ، امریکا ، اسپانیا ، کانادا و
ایتالیا بترتیب بیشترین حجم واردات خودروهای هیوندا را دارند هم اکنون مقامات شرکت هیوندا در کره جنوبی در نظر دارند تا با توسعه کارخانه های خود در اروپا سهم فروش خودروهای خود در اروپا را بیشتر کنند.