به گزارش خبرنگارخبرخودرو ،در پاریس امسال دو کمپانی چینی جیانگ لینگ GREAT WALL"دیوار بزرگ "خودروهایشان را برای اولین بار در پاریس به نمایش می گذارند تا راه میانبر حضور در بازار اروپا را طی کنند.
برنامه حضور خودروسازان به این شرح است.
*آلفا رومئو
کمپانی ایتالیائی که در دهه 70اتومبیل های اسپرتی محبوب جوانان را تولید می کرد ،بازگشت موفقیت آمیزی به صحنه داشته است .آلفا رومئو کوپه با نام "8C" نگین آلفا رومئو در پاریس خواهد بود .از مدل "8C"قرار است 500دستگاه ساخته شود.این خودرو با بدنه کربنی بر روی شاسی مازراتی کوپه خواهر خوانده اش سوار است و با موتور 7/4لیتری 8سیلندر 450اسب بخار نیرو تولید می کند.8C حدود 200هزار دلار قیمت خواهد داشت و به صورت کانورتیبل "دونفره با سقف جمع شونده "ارائه می گردد.
*آئودی
ظاهرا دور دور سوپر اسپرت هاست.آئودی هم امسال قصد دارد با نمایش مدل R8توانایی هایش را در تولید اسپرت های پرقدرت نشان دهد.
R8یک کوپه موتور وسط قدرتمند است که به تعداد محدود 5هزار دستگاه تولید می شود .R8به احتمال فراوان تنها در اروپا و آمریکا به فروش خواهد رسید.جالب است که فروشندگان خودرو پس از طی مراحل گزینشی موفق 8Rخواهد شد و باید امکانات و فضای مناسب واستاندارد را برای نمایش و عرضه R8داشته باشند.
R8برروی شاسی
8R سه سال بعد از معرفی سوپر اسپرت مفهومی "لمان "که در فرانکفورت به نمایش درآمد به معرض دید عموم در میآید و حدود 150هزار دلار قیمت خواهد داشت که سریع ترین مدل درکلاس A3است.S3باموتور 2لیتری توربوی 4سیلندر 265اسب بخار نیرو تولیدمی کند و درعرض 7/5ثانیه ازصفر به سرعت صد کیلومتر برساعت می رسد.
*بنتلی
کمپانی انگلیسی تبار بنتلی که فعلا زیر مجموعه فولکس واگن است همچنان در ارائه مدلهای سوپر لوکس می کوشد .بنتلی مدل سدان آرنیج را با قدرت موتور بیشتر عرضه خواهد کرد.آرنیج جدید با 50اسب بخار بیشتر حدود 500اسب بخار نیرو تولید خواهد کرد در حالیکه موتور هشت سیلندر 7/6لیتری آن تغییر چندانی ازنظر حجم نکرده است.
*ب.ام .و
نسل سوم کوپه های سری-3گل سرسبد سالن ب.ام .و خواهد بود.این کمپانی درارائه کوپه سری 3سعی کرده که تمام هنرمندی اش را نشان دهد واتومبیلی با تکنولوژی برتر نسبت به مدل سدان بسازد.
کوپه سری 3 باز هم از پلاستیک برای بدنه استفاده کرده است.کوپه 335هم شاهکار دیگری از ب ام و است.برای اولین بار موتور 5/3لیتری باهمراهی توربو شارژ دو گانه و تزریق مستقیم سوخت دراین مدل به کار گرفته شده و هیولائی واقعی ساخته شده است .
ب.ام .و همچنین مدل فیس لیفت X3را هم به نمایش می گذارد که با سپرهای جدید و تغییراتی در داخل اطالق همراه است.
قوانین شرع لیزینگ را حرام می دانستند ولی هنگامی که قانون اجاره به شررط تملیک به تصویب رسید دیگر دلیلی نداشت تا لیزنگ ها فعالیت خود را آغاز نکنند . رونق فروش خودرو از طریق لیزینگ در سال های میانی دهه 80 به حدی بود که حتی بزرگترین شرکت های خودرو سازی نیز خود را ملزم به حضور در این بازار دانستند
. ایران خودرو و سایپا سعی داشتندتا از طریق لیزینگ بر میزان فروش محصولات خود بیفزایند و حتی تعیین استراتژی افزایش سقف فروش از 50در صد در سال 1384 به 80در صدتا روزهای ابتدای بهار 1386 نیز به دنبال رونق گیری لیزینگ ها اتخاذ شد.
.تقریبا 90در صداز دادوستدهای لیزنگ های ایرانی به خودرومربوط بود و کمتر پیش می آمد که شرکتی تاسیس شودوبه دنبال فروش خودروازطریق لیزینگ نباشد.به این ترتیب بار دیگر صنعتی جهانی که در آمریکا ، کنادا ، فرانسه ،ایتالیا و آلمان حرف اول را از نظر سوددهی می زند به ناقص
درتمام اروپا شرکت های لیزینگ تجهیزاتی مانند رایانه ،ملک
اما در روزهایی میانی تیر ماه شورای پول واعتبار مصوبه ای را از تصویب گذراند که براساس آن میزان سوداعتبارات بانکی از 25 در صدبه 17در صد کاهش می یافت . این مصوبه موج اعتراض شرکت های لیزینگ را برانگیخت
لیزینگ ها می گویند هزینه های بیمه ای و مالیاتی در کنارصدمات ناشی از رسوب پول موجب می شودکه لیزینگ هابه کمک سرمایه شخصی موفق نشوندمدت زمان زیادی رابه حیات ادامه دهند .
این استدلال چندان از سوی مسولین دولتی مورداعتنا قرار نگرفت و رایزنی هیا ی مدیران لیزینگ وارد مرحله تازهای شد . به اعتقاد صاحب نظران این حوزه گسترش نارضایتی مردم از شرکت های لیزینگ که گاهی خودرو را با سود 100 در صدی به آنان می فروختند، دلیل اصلی مخالفت دولت با کمک به لیزینگ ها بوده است .از سوی دیگر عدم
در همین دوره بود که بانک مرکزی اعلام کرد که قصد داردتا بر فعالیت لیزینگ ها نظارت داشته باشد .این بانک ادعا دارد که تمام فعالیت های پولی که در غالب اعطا اعتبار انجام می گیرد باید تحت نظارتبانک مرکزی باشد ولی شرکت های لیزینگ حاضر نیستندبه همین سادگی ها حضور نهادی نظارتی بر بالای سر خود را شاهد باشند .
درهمین حال بود که ریس شرکت لیزینگ رایان سایپااعلام کردکه از سوم مهر ماه فعالیتهای
پیش ازاین نیز چندشرکت لیزینگی دیگر اعلام ورشکستگی کرده بودند وحتی شرکت های خودروسازی با صف فروش سهامدر بورس مواجه شده بودند .درحال حاضر 90 درصد
کانون شرکت های لیزینگ نیز چندی پیش قدم به عرصه گذاشت تا به عنوان
در همین حال با تعطیل شدن چندشرکت لیزینگی نگرانی در کارخانه های خودرو سازی نیزبه وجود آمده است .خودروسازان تاکنون مشکل فروش خود راازطریق فعالیت های دیگر رفع کرده اند ولی ادامه روند تعطیلی لیزینگ ها شرایط سختی را برای خودر وسازان ایجاد خواهد کرد.
شرکت های لیزینگی حتی از شورای پول واعتبار درخواست کرده اند که تسهیلاتی با سود 14 از سوی بانک ها به آنان اعطا شود ولی از قرار معلوم شورای پول و اعتبار با این طرح نیز مخالفت کرده است .
کارشناسان اقتصادی نگران روزهای هستندکه شرکت های لیزینگی وادار شوند از طریق راهکارهای دیگر مانندانعقاد قراردادهای پیچیده و کم ارزش بیمه ای سودهای از دست رفته خودرا جبران کنند
کمپانیهای خودروسازی مدتهاست که جنگ جدیدی را برای ارائه کیتهای سرگرم کننده داخل اتومبیل آغاز کردهاند و طبیعی است که قسمت مهمی از این جنگ مربوط به سیستمهای پخش صوت و موزیک است. کمپانیها با سرعت عجیبی در پی یافتن سیستمهای خاص صوتی، تصویری و رادیویی هستند تا سرنشینان هر آنچه در زمینه موسیقی آرزو میکنند، بتوانند بشنوند و لذت ببرند. بعد از آنکه مسابقهای اساسی بین سیستمهای دیجیتالی آیپاد و رادیو ایکس-ام در گرفت حالا نوبت به سیستمی جدید از سوی کرایسلر است. کرایسلر به تازگی سیستمی به نام |
۱-شاخه مستقر در آمریکای شمالی کمپانی نیسان حجم سرمایه گذاری خود را برای تولید بلوک آلومینیومی سیلندر و گیربکس به میزان 7/34میلیون دلار افزایش خواهد داد.این یکی از بخش استراتژیک کمپانی نیسان در آمریکای شمالی خواهد بود که با تولید 000/192بلوک سیلندر تا سال 2008کمک شایانی به افزایش تولید و کاهش قیمت خودروهای ساخته شده خواهد کرد. |
دکتر منوچهر منطقی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب افزود: با تغییراتی در پلتفرم سمند، این خودرو استاندارد اروپایی ایمنی خودرو«ECE94» را از مراکز معتبر بین المللی اخذ کرد.
وی با اشاره به اینکه استاندارد اروپایی ایمنی خودرو یکی از استانداردهای اجباری در تصادفات از جلو است، اظهار داشت: سمند با تجهیزات پیشرفته به بسیاری از بازارهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر خواهد شد.
دکترمنطقی، مهمترین تجهیزات نصب شده برروی خودرو سمند را کیسه هوا، سیتم جدید فرمان تاشو و کمربندهای ایمنی مدرن عنوان کرد و افزود: نصب سیستم های ایمنی جدید باعث افزایش چشمگیر ضریب ایمنی خودرو سمند درسطح استاندارد های جهانی می شود.
وی گفت: پروژه تجهیز سمند به تجهیزات پیشرفته از خردادماه سال 84 در مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو کلید خورد و در حال حاضر 200 دستگاه از این خودرو آماده عرضه به بازارهای خارجی به خصوص کشور ترکیه است.
دکتر منطقی تاکید کرد: در بازارهای صادراتی، حفظ و توسعه بازار در گرو ایمنی خودرو و رعایت سلیقه مصرف کندگان است به همین دلیل کسب استاندارد(ECE94) به عنوان یکی از استانداردهای اجباری در تصادفات از جلو، برای سمند الزامی بود.
وی درزمینه طراحی کیسه هوا توسط مهندسان و کارشناسان ایران خودرو گفت: پروژه طراحی کیسه هوا و قطعات آن برای خودرو سمند، درکشور باتلاش منهدسان مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو شرکت ساپکو کمتر از هفت ماه به ثمر رسید.
وی در پایان یاد آورشد: دربازارهای صادراتی، خودرو های که مجهزبه تجهیزات پیشرفته ایمنی نباشند با استقبال کم مردم مواجه خواهند شد.