رییس هیات مدیره انجمن قطعه سازان پروژه ال نود را بانی جهانی شدن صنعت قطعه سازی کشور دانست . محمد باقر رجال در گفت و گو با خبرنگار خودرو اظهار داشت : قطعه سازان کشور با پروژه ال نود به بازار خارجی راه یافتند و نام بسیاری از آنها در فهرست قطعه سازان رنو قرار گرفتند. وی افزود : فهرست رنو ، فهرستی جهانی است و این بزرگترین مزیت پروژه ال نود برای قطعه سازان ایرانی بود که به بازارهای جهانی شناسانده شدند. رجال در خصوص میزان توانمندی قطعه سازان داخلی در اجرای این پروژه گفت : اگر خودروی پیکان را به عنوان یک خودروی ملی در نظر بگیریم ،می دانیم که قطعه سازان داخلی توانایی ساخت تمام قطعات آن را در داخل کشور داشتند. وی افزود : بنابراین ما آشنایی کامل با رییس هیات مدیره انجمن خودروسازان کشور گفت : نوسازی و تجهیز خطوط تولید از جمله شرایطی است که برای انجام این کار باید فراهم شود. وی با بیان این که ساخت برخی از قطعات وی با تاکید بر توان قطعه سازان داخلی ، گفت : هم اکنون 93 در صد قطعات خودروی پراید برای جلوگیری از ورود قطعات خارجی و خروج ارز از کشور توسط قطعه سازان داخلی تولید می شود. رجال افزود :اما با وجود توانمندی قطعه سازان داخلی ،تولید تمام قطعات ال نود در داخل کشور نه الزامی است و نه توجیه اقتصادی دارد . |