اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تولید سوخت‌ از پوست‌ پرتقال‌

باغ‌ های‌ مرکبات‌ والنسیای‌ اسپانیا بزودی‌ برای‌ خودروها سوخت‌ تولید می کنند.‌

 با استفاده‌ از فن‌ آوری‌ جدید می توان‌ از پوست‌ مرکبات‌ و بخصوص‌ پرتقال‌ سوختی‌ برای‌ اتومبیل‌ ها تهیه‌ کرد‌.

این‌ سوخت‌ در کاهش‌ آلودگی‌ هوا براثر حرکت‌ خودروها موثر خواهد بود و علاوه‌ بر آن‌ هم‌ منبع جدیدی‌ از انرژی‌ را فراهم‌ می کند‌.

والنسیا سالانه‌ چهار میلیون‌ تن‌ مرکبات‌ تولید می کند که‌ بیشتر این‌ مقدار صرف‌ تولید آب‌ مرکبات‌ و بخصوص‌ آب‌ پرتقال‌ می شود‌ ‌240‌ هزار تن‌ مرکبات‌ هم‌ به‌ هدر میرود و یا به‌ عنوان‌ غذای‌ دام‌ استفاده‌ می شود.

از این‌ مقدار می توان‌ سوخت‌ اتانول‌ گرفت‌ که‌ در خودرو ها از آن‌ به‌ جای‌ بنزین‌ استفاده‌ خواهد شد‌.

هرتن‌ پوست‌ پرتقال‌ ‌80‌ لیتر اتانول‌ تولید می کند و اگر کارخانه‌ ای‌ در والنسیا برای‌ تبدیل‌ آن‌ به‌ سوخت‌ تاسیس‌ شود می توان‌ به‌ تولید 5/37 میلیون‌ لیتر اتانول‌ با استفاده‌ از پانصد هزار تن‌ پوست‌ پرتقال‌ پرداخت‌‌.

مقامات‌ محلی‌ در والنسیا میخواهند با استفاده‌ از فن‌ آوری‌ تولید اتانولی‌ که‌ در ایالت‌ فلوریدای‌ آمریکا یعنی‌ مرکز تولید مرکبات‌ ایالات‌ متحده‌ در حال‌ گسترش‌ است‌ دست‌ به‌ تولید آن‌ در این‌ ناحیه‌ از اسپانیا بزنند‌.

همین‌ مقامات‌ ادعا می کنند می توانند با تولید اتانول‌ در آینده‌ ای‌ نزدیک‌ وابستگی‌ والنسیا به‌ بنزین‌ را تا چهل‌ درصد کاهش‌ دهند.‌

شگفتی فیات در ژنو

کمپانی فیات در نمایشگاه ژنو روزهای پر کاری را پیش رو خواهد داشت زیرا قرار است 10 مدل از این شرکت در معرض دید عموم قرار بگیرد.

به گزارش خبرخودرو ، اما گل سر سبد فیات در ژنو مدل جدید براوو است که به زعم ایتالیایی ها با استقبال خوبی در دنیا مواجه خواهد شد .

این خودروبرای اولین بار است که در یک نمایشگاه عمومی به نمایش در می آید .

فیات براوو با موتور 4/1لیتری بنزین و نیروی فوق العاده 150اسب بخاری تولید می شود که البته موتوردیزلی 9/1لیتری و 150اسبی هم قابل سفارش خواهد بود .فیات براوو با فهرستی از امکانات ویژه عرضه می شود و جالب تر اینکه قرار است با رنگهای سوپر اسپرتهایی مثل سرخ فراری ،آبی مازراتی و مشکی کربنی راهی بازار شود.

در عین حال کارشناسان معتقدند که در نمایشگاه ژنو فرصت خوبی برای آشنا شدن با خطوط جدید طراحی فیات به وجود خواهد آمد.

خودروی ملی سایپا جایگزین پراید می شود

مهندس قلعه بانی در گفت و گو با خبر خودرو ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: خودروی نیو پراید در ماه های اول سال 86 وارد بازار خواهد شد که با نگاهی جدید ارائه شده و مطمئنا مورد توجه مشتریان قرار خواهد گرفت در.سیستم داخلی و طراحی بدنه این خودرو تغییراتی داده شده است و سعی بر این است تا افزایش قیمت محسوسی در آن صورت نگیرد.

وی از ورود خودرو ملی سایپا در سال 89 همزمان با توقف خط تولید پراید خبر داد.


صادرات 20 درصدی تندر 90 قطعی است

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از استقبال مردم در پیش فروش خودروی تندر 90 خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس قلعه بانی در مراسم افتتاح نمادین طرح امداد نوروزی گروه خودروسازی سایپا که با حضور سردار ذاکر،معاون راهنمایی و رانندگی و دکتر دهقانی،معاون اورژانس کشور برگزار شد،اظهار داشت:بر اساس اهداف برنامه 5 ساله این شرکت،توانستیم بر خلاف انتظارها به رشد6 درصدی سود سالانه و رشد 5درصدی رضایت مشتریان دست یابیم.

وی درخصوص وضعیت پیش فروش خودروی تندر90 اعلام کرد: تاکنون بیش از 80 درصد تقاضاها برای مدل E2 این خودرو بوده است اما پیش فروش ها همچنان ادامه دارد و واگذاری ها در سال 86 صورت خواهد گرفت.

وی در مورد افزایش قیمت احتمالی این خودرو در زمان واگذاری اظهار نظری نکرد و صادرات 20 درصد از انواع تولیدات این خودرو را در دوره های 3 و 6 ماهه، بر اساس تعهدات رنو و وجود شبکه های فروش این شرکت قطعی دانست.

قلعه بانی از تولید زانتیا و سایپا 132 همزمان با تولید تندر90 در سال 86 به عنوان برنامه های سال آینده این خودروسازی خبر دادو گفت: دو خودروی جدید از اردیبهشت ماه و تندر90 در فروردین ماه به بازار عرضه خواهد شد.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص افزایش قیمت خودروهای این شرکت خاطر نشان کرد:افزایش قیمت پراید به دلیل افزایش بیمه این خودرو بوده که امسال به صورت کامل ارائه شده است.خودروی زانتیا افزایش قیمتی نداشته اما قیمت ریو به علت به صرفه نبودن افزایش داشته است.البته عمده هدف ما این است قیمت خودروهای با تیراژ بالای خود را که مصرف کنندگان بیشتری دارد، به رغم افزایش قیمت مواد اولیه ثابت نگاه داریم.

مهندس یوسف الهی شکیب،معاون خدمات پس از فروش سایپا نیز در خصوص نحوه ارائه خدمات تندر 90 اعلام کرد:درصورت توافق، خدمات پس از فروش این خودرو که در هر دو شرکت خودروساز تولید می شود،به صورت مشترک انجام خواهد شد.

آسیایی های موفق

دومین ماه سال جدید میلادی در حالی سپری می شود که طبق عادت مرسوم ، آمار فروش این ماه در بازار آمریکای شمالی خیلی زود در رسانه ها منتشر شده است.

ظاهرا اقبال بازار به وانت های درست اندام وضعیت فروش رانسبت به فوریه 2006 بهتر ساخته است.بر پایه اطلاعات موجود جنرال موتورز 763/311 دستگاه خودروبه فروش رسانده که نسبت 545/ 301 دستگاه فوریه سال قبل بهتر است .

در بخش کامیونت های سبک آمار رشد 9/7درصدی به خصوص شورلت سیلورادو حاکی از استقبال مردم بوده است.


*تویوتا : انگار کسی جلودار تویوتا نیست .دومین خودروساز جهان که به شدت صدر جدول را تهدید می کند با 12درصد رشد نسبت به فوریه قبل روبه رو شده است. شاید به خاطر همین است که تویوتا به دلیل تقاضای روز افزون بازار اقدام به راه اندازی خط تولید جدید در میسی سی پی کرده است .

این کمپانی در فوریه 330/187 دستگاه خودروبه فروش رسانده است که نکته جالب توجه آن رشد خیره کننده 87درصدی خودروی هیبریدی تویوتا یعنی پریوس است .پریوس بنزینی – برقی به تنهایی 227/12 دستگاه در ماه فروخته است .در عین حال مدل جدید توندرا نیز از پر فروش های تویوتا بوده است.


*فورد:ظاهرا ابرهای تیره و تار قصد ندارند آسمان فورد را ترک کنند.با آنکه فروش فورد در سال گذشته وحشتناک بوده اما امسال اوضاع بدتر به نظر می رسد.از طرف سران فورد خبر می رسد که این کمپانی با افت 13درصدی فروش روبه روشده و خاطره تلخی از فوریه 2007برای فورد باقی خواهد ماند.

طبق آمار فروش فورد در این ماه 150/21 دستگاه بوده است در حالی که در سال قبل این عدد021/244دستگاه به ثبت رسید.

فورد مصمم است که در سه ماهه اول سال به عدد 000/770دستگاه دست پیدا کند که البته باز هم کمتر از مدت مشابه سال قبل است.


*هوندا: هوندا هم در وضعیت خوبی است درست مثل هموطنش تویوتا . این کمپانی با 2/3درصدرشد نسبت به فوریه قبل مواجه شده است که البته چندان رقم چشمگیری نیست اما همچنان این خودروساز را در رده دوم ژاپنی ها حفظ می کند.از بین خودروهای هوندا مدلهای
C-RV و آکورد بیش از بقیه مشتری داشته اند.


*نیسان:شایدافزایش فروش به میزان 2/1درصد چندان قابل توجه نباشد اما برای شریک رنو که در سال 2006مقام دومی بازار ژاپن را به هوندا واگذارکرد قابل قبول باشد. نیسان نسبت به عرضه مدلهای جدید در سا 2007امیدوار است و ممکن است دوباره به روزهای اوج بازگردد.نیسان 218/85دستگاه خودرودر فوریه به فروش رسانده است و فعلا مدلهای کوچک ورسا و سنترا بیش از بقیه طرفدار دارند.


*دایملر –کرایسلر :کل فروش جوینت آلمانی – آمریکایی در فوریه 810/191دستگاه بوده که نسبت به 723/207دستگاه سال قبل با افت 3/8درصدی مواجه شده است.طبق معمول انگشت اتهام هم به سوی کرایسلر نشانه می رود که هنوز نتوانست آمار صعودی فروش مثل مرسدس بنز داشته باشد.


*هیوندای :ششمین خودروساز جهان هم با 9/5درصد افت فروش در ماه فوریه مواجه شده است .البته سال گذشته هیوندای با معرفی مدلهای آزرا و سوناتا با صعود ناگهانی مواجه شدورکورد جدیدی برای خود ثبت کرد اما به هر حال بازار فعلابه مدلهای هیوندای عادت کرده و خبری از انفجار تقاضا نیست .هیوندای 231/191دستگاه خودرودر فوریه 2007فروخته است.


*ولوو: کل فروش ولوو در ماه فوریه بازار آمریکای شمالی 468/8دستگاه بوده است .رقم زیادی نیست اما به هر حال برای ولوو رشد 6/0 درصدی مطلوب به نظر می رسد.ولوو
C70فعلا پرفروش تر از بقیه است اما مدلهای S80 وxc70 هم روبه روز بهتر می شوند .رکورد فروش ولوودرماه فوریه 178/9 دستگاه است که مربوط به چهار سال قبل می شود .این کمپانی در فکر نفوذ بیشتر به بازار مکزیک است که برای ولوو بازار مستعدی نشان داده. شاید سال 2008رکورد چهار سال قبل جابه جا شود.

سایپا سال آینده دو محصول جدید عرضه می کند

مهندس احمد قلعه بانی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا گفت : این شرکت سال آینده دو محصول جدید شامل سایپا 132و زانتیا فیس لیفت و سال 87 خودرو کاملا ایرانی S81 و c4 را عرضه می کند .

مهندس قلعه بانی افزود:طراحی سایپا 132 و زانتیا فیس لیفت به طور کامل توسط مهندسان سایپا صورت گرفته است و خودرو S81 که کاملا ایرانی است و خودرو C4 با توجه به جایگاه بین المللی سایپا با همکاری شرکت سیتروئن فرانسه تولید می شود .

مدیر عامل گروه سایپا سال آینده را شروع برنامه تنوع محصول در سایپا دانست و گفت : خودروی C4 هم که همزمان در ایران و فرانسه و چین تولید خواهد شد،50 درصد تولید آن صادر می شود.

وی به طرحهای مختلف اجرا شده در مرکز تحقیقات سایپا از جمله طراحی و تولید خودروی کاملا ایرانی S81و نیو پراید و سایپا 141 در دو مدل کاروان و زانتیا فیس لیفت اشاره کرد و گفت سایپا طراحی و تولید نخستین خودروی کاملاایرانی S81را با کمترین هزینه در مقایسه با طرحهای سایر شرکتها انجام داده است که موجب اقتصادی تر شدن این طرح ملی گردیده است .

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا افزود : سایپا نه تنها تمام طرحها و خطوط تولید جدید را بدون هیچ گونه کمک دولتی انجام داده است بلکه با پرداخت بیشترین مالیات و عوارض به دولت سهم قابل توجهی در تحقیق در آمد بودجه سالانه کشور به عهده دارد .

وی با اشاره به محوریت تنوع تولید در برنامه پنج ساله دوم سایپا بنام سمت 90 گفت : بر اساس این برنامه سایپا تا سال 90 ، ظرفیت تولید را به 680 هزار دستگاه در مدلهای مختلف خواهد رساند و سالانه یک یا دو محصول جدید عرضه خواهد کرد.

بطوریکه در سال 90 هموطنان با هر سلیقه می توانند محصولات سایپا را در کلاسهای متفاوت و قیمتهای مناسب خریداری کنند.

مهندس قلعه بانی در زمینه کیفیت خودرو تندر 90سایپا گفت:با توجه به اینکه تمام خطوط رنگ ،مونتاژ و بدنه این خودروبر اساس استاندارد روز اروپا نصب و راه اندازی شده است و 35 ربات کار مونتاژ قطعات مهم و اصلی را به عهده دارند ، می توان پیش بینی کرد که تندر 90 سایپا رضایت مشتریان ایرانی را جلب نماید .

وی افزود: سایپا این خودرو را در سه مدل با تجهیزات متفاوت تولید خواهد کرد و شبکه گسترده خدمات پس از فروش سایپا وظیفه خدمات به این خودرو را خواهد داشت.


آغاز پیش فروش خودروی‌ تندر 90

شرکت‌ خودرو سازی‌ فرانسوی‌ رنو ‌ اعلام‌ کرد : خودروی‌ ارزان‌ قیمت‌ این‌ شرکت‌ با مدل‌ لوگان‌ از امروز شنبه‌ در ایران‌ به‌ فروش‌ می‌ رسد.‌

شرکت‌ رنو در بیانیه‌ ای‌ اعلام‌ کرد پیش‌ فروش‌ لوگان‌ که‌ در ایران‌ تندر نود نام‌ دارد از روز سوم‌ مارس‌ در نمایندگی‌ های‌ دو شرکت‌ بزرگ‌ خودرو سازی‌ ایران‌ ، ایران‌ خودرو و سایپا ، آغاز خواهد شد‌ .

ایران‌ پنجمین‌ کشوری‌ است‌ که‌ پس‌ از رومانی‌ ، روسیه‌ ، مغرب‌ و کلمبیا این‌ خودرو را تولید می‌ کند‌.

شرکت‌ های‌ ایران‌ خودرو و سایپا این‌ خودرو را با استفاده‌ از قطعات‌ وارداتی‌ که‌ عمدتا از رومانی‌ وارد خواهد شد و قطعاتی‌ که‌ در داخل‌ تولید می‌ شود مونتاژ خواهند کرد‌ .

سهم‌ تولید داخلی‌ این‌ خودرو از بهار سال‌ دو هزار و هفت‌ ، شصت‌ درصد خواهد بود و قرار است‌ این‌ سهم‌ به‌ هشتاد درصد افزایش‌ یابد‌ .

ظرفیت‌ تولید تندر 90 در ایران‌ سالانه‌ یکصد و پنجاه‌ هزار دستگاه‌ در هر یک‌ از این‌ کارخانه‌ هاست‌ که‌ در حومه‌ تهران‌ قرار دارند.‌

مرحله‌ اول‌ سرمایه‌ گذاری‌ در این‌ طرح‌ که‌ عمدتا در زمینه‌ تولید قطعات‌ ویژه‌ با حضور پنجاه‌ قطعه‌ ساز برگزیده‌ انجام‌ شده‌ بالغ بر سیصد میلیون‌ یورو بوده‌ است.‌ ‌

رنو پارس‌ که‌ یک‌ شرکت‌ مشترک‌ است‌ ‌ پنجاه‌ درصد سهام‌ این‌ شرکت‌ متعلق‌ به‌ رنو و چهل‌ و نه‌ درصد نیز متعلق‌ به‌ ایران‌ خودرو و سایپا است‌ ‌، مسئول‌ امور مهندسی‌ ‌ کیفیت‌ فروش‌ و پشتیبانی‌ این‌ طرح‌ است‌ و هماهنگی‌ سیاست‌ بازرگانی‌ ‌ بازاریابی‌ و خدمات‌ پس‌ از فروش‌ را برعهده‌ خواهد داشت‌ ‌ .

تندر 90‌ در ایران‌ از قیمت‌ شش‌ هزار و هفتصد و پنجاه‌ یورو و در سه‌ مدل‌ فروخته‌ خواهد شد‌.

این‌ خودرو به‌ موتور بنزینی‌ مجهز خواهد بود‌.

شرکت‌ رنو با پویا خواندن‌ بازار ایران‌ اعلام‌ کرد در سال‌ دو هزار و شش‌ پنجاه‌ درصد خودروهایی‌ که‌ در این‌ کشور فروخته‌ شدند کمتر از هشت‌ هزار یورو قیمت‌ داشته‌ اند‌ .

فروش‌ خودروهای‌ رنو در ایران‌ طی‌ پنج‌ سال‌ گذشته‌ سه‌ برابر شده‌ و حدود یک‌ میلیون‌ دستگاه‌ در سال‌ دو هزار و شش‌ به‌ فروش‌ رسیده‌ است‌ .‌

فروش‌ خودروی‌ رنو در ایران‌ از سال‌ دو هزار و پنج‌ تا دو هزار و شش‌ هشت‌ درصد رشد داشته‌ است‌ ‌.

سود بی‌سابقه گروه آئودی

گروه خودروسازی آلمانی آئودی، شعبه خودروهای لوکس مارک آئودی گروه خودروسازی فولکس واگن اعلام کرد در سال 2006 سود خالص گروه 63 درصد نسبت به سال 2005 افزایش یافته است.

به گزارش خبرخودرو ، گروه خودروسازی آئودی اعلام کرد، سود خالص گروه در سال 2006 به سطح بی‌سابقه 1.34 میلیارد یورو رسید که این رقم نسبت به سال 2005 میلادی 63 درصد افزایش نشان می‌دهد.

گردش مالی گروه آئودی در سال 2006 رقم 31.14 میلیارد دلار بود که 17 درصد نسبت به سال 2005 افزایش پیدا کرده است.

سود قبل از مالیات گروه آئودی در سال 2006 به سطح 1.95 میلیارد یورو رسید که نسبت به سال 2005 میلادی 49 درصد افزایش نشان می‌دهد.

فروش جهانی گروه آئودی در سال 2006 به سطح 905188 دستگاه رسید و آئودی تصمیم دارد از هم اکنون تا پایان سال 2008 فروش جهانی‌اش را از سطح یک میلیون دستگاه فراتر ببرد.

سال 2006 یازدهمین سال متوالی است که گروه آئودی به نتایجی بی‌سابقه دست می‌یابد.