اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سایپا رتبه دوم سودآورترین شرکت ایران

براساس اعلام سازمان مدیریت صنعتی وابسته به وزارت صنایع و معادن ایران ، شرکت سایپا با کسب حدود 855 میلیارد تومان سود قبل از کسر مالیات در سال 84 رتبه دوم در بین صد شرکت برتر ایران را بدست آورد .

رتبه اول متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بود که شرکتی هولدینگ می باشد . پس از این دو شرکت ، سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع ایران و فولاد مبارکه در رتبه سوم و چهارم قرار دارند . سایپا در سال قبل از آن رتبه چهارم سودآورترین شرکت ایران را داشت که امسال با دو پله صعود به رتبه دوم رسیده است . سایپا در سال 84 در حالی رشد سود تعدیل شده 260 درصدی را تجربه کرد که این شرکت در راستای سیاستهای دولت و مجلس قیمت محصولات خود را ثابت نگه داشته بود. رشد بهره وری نیروی کار، کاهش ضایعات ، استفاده بهینه از عوامل تولید و سرمایه گذاری اقتصادی در بخشهای مختلف علل اصلی افزایش سود آوری سایپا در سال 84 بوده است .

دیگر شرکتهای عضو گروه سایپا هم در بین صد شرکت برتر موفقیتهایی کسب کرده انداز جمله شرکت سازه گستر سایپا با رشد بازده ارزش ویژه 140 درصدی ، رتبه نخست بیشترین بازده ارزش ویژه در بین صد شرکت برتر ایران را بدست آورد . شرکت زامیاد نیز با رشد 125 درصدی رتبه پنجم بیشترین بازده ارزش ویژه را در اختیار داشت .مگاموتور سایپا هم با بازدهی دارایی به میزان 26 درصد رتبه چهارم صد شرکت برتر ایران در سال 84 را بدست آورد . درصد بین صد شرکت برتر در سال 84 همچنین شرکتهای پارس خودرو و سایپا دیزل نیز حضور دارند .

سایپا سال 85 نیز با کسب 54 درصد سهم بازار سواری ایران و 52 درصد سهم کل بازار سواری و تجاری کشور ، عنوان خودروساز برتر ایران و خاورمیانه را بدست آورد . این شرکت همچنین در11 ماهه نخست امسال با عبور از مرزتولید 500 هزار دستگاه خودرو ، بیش از برنامه 5 ساله خود خودرو تولید نمود .در بازار بورس هم 5 درصد ارزش کل معاملات بازار بورس ایران و حدود 40 درصد معاملات گروه وسایط نقلیه را در اختیار داشت که بهترین عملکرد در بین شرکتهای تولیدی _صنعتی می باشد . سایپا در روزهای مجددا بالاترین ارزش روز بازار بورس کشور در بین شرکتهای بورس را بدیست آورده است .



پیش بینی قیمت خودرو سال آینده

قیمت خودرو در ایران از جمله چالش های اصلی این صنعت به شمار می آید . این موضوع البته در سایر کشورها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است با این تفاوت که در کشورهای پیشرفته با توجه به ثبات نسبی نرخ تورم ،پیش بینی قیمت در سال های آینده چندان دشوار نبوده و به ندرت مسائل غیر اقتصادی می تواند قیمت محصولات صنعتی از جمله خودرو را تحت الشعاع قراردهد.

آزاد سازی قیمت ها در ایران در سال های گذشته توام با افزایش تدریجی نرخ تورم بود با این وجود طی 8سال گذشته تنها صنعت خودروتوانسته است قیمت محصولات خود را ثابت نگه دارد ،به گفته دبیر سابق انجمن خودروسازان صنعت خودرو کشور اعم از شرکت های خودرو،قطعه سازان و مجموعه سازان توانسته اند با افزایش تیراژتولید،هزینه های سربار را کاهش داده و با اعمال روش های مهندسی در فرآیند تولید بهره وری را افزایش داده و متناسب با آنها قیمت تمام شده را کاهش دهند و بدینوسیله افزایش دستمزدها و مواد را در 8سال گذشته پوشش دهند که این دستاوردی بزرگ برای این صنعت و حتی اقتصاد کشور می باشد.

در سال گذشته با همت مسئولان و دست اندرکاران صنایع قانون تجمیع عوارض به تصویب مجلس شورای رسید و این قانون بسیاری از مشکلات صنایع به ویژه صنایع خودرو را بهبود بخشید اما طبق گفته مخبر کمیسیون تلفیق ،این کمیسیون بند الف تبصره 3 بودجه 1386مبنی بر درآمد 675میلیارد تومانی نیروی انتظامی از محل شماره گذاری خودروهای جدید درسال 86 رای مثبت داده است و این موضوع از نظر کارشناسان به مفهوم اخذ عوارض بیشتر(تا 3%) و در نتیجه افزایش قیمت خودروها (به طور متوسط 650 هزار تومان برای هر دستگاه خودرو) و کاهش تقاضا برای خودروهای ساخت داخل خواهد بود یعنی یک روی سکه است .

اما روی دیگر سکه تحلیلی است که به موقعیت ،برنامه ها و تعهدات خودروسازان اشاره دارد.بر اساس این تحلیل خودروسازی ایران از دهه 70شکل گرفته و طی سال های گذشته تلاش کرده تا ضمن افزایش کمیت و کیفیت خودرو،قیمت را تا حدی ثابت نگه دارد ،به خود اجازه نمی دهد تا از گردونه رقابت عقب افتد لذا حتی با افزایش عوارض و بار مالی در تعادل بازار خواهد کوشید .

این تحلیل برای جهش صنعت خودرو در جهت تولید در مقیاس جهانی به منظور خارج شدن از وضعیت درونگرایی و تلاش در راستای نفوذ در بازارهای منطقه و در مجموع رقابتی شدن صنعت خودرو کشور و اهتمام قطعه سازان به حفظ حرکت رو به جلوی این صنعت ،اهمیت ویژه ای قائل بوده و تداوم این وضعیت را حد اقل شرایط لازم برای رقابتی شدن صنعت خودرومی شمارد .

نکته دیگری که نمی توان از آن غافل بود افزایش قیمت بنزین در سال آینده است که موجب تعدیل تقاضا و دست کم ثابت ماندن قیمت خودرودر ایران می شود .

با توجه به آنچه گفته شد و صرف نظر از پارامترهای سیاسی ،پیش بینی آینده قیمت خودرو در ایران چندان دشوار نیست .

به نظر می رسد نه سناریوی افزایش قیمت خودروبین 600هزار تومان تا یک میلیون به وقوع خواهد پیوست و نه چندان خواهد ثابت خواهد ماند بلکه افزایش 5 تا 10درصد قیمت خودرومعقول ترین پیش بینی است .

این مقدار افزایش هم موقعیت خودروسازان رادر رقابت حفظ می کند و هم بودجه های پیش بینی شده دولت را محقق خواهدنمود روی سکه است.

ایران در رقابت تولید خودرو در سوریه،آمریکا را مات کرد

«سمند شام » محصول مشترک ایران و سوریه به بازار کشورهای عربی صادر می شود.

فوادعیسی الجوانی وزیر صنایع سوریه با اعلام این خبر گفت: این نخستین تجربه سوریه در تولید خودرو است که اولویت نخست آن بازار مصرف این کشور است.

وی تصریح کرد: ایران با تولید خودرو در سوریه در رقابت با کشوری مثل آمریکا و شرکت جنرال موتورز برنده شد.

وزیر صنایع سوریه تاکید کرد: شرکت جنرال موتورز آمریکا از اولین شرکت هایی بود که پیشنهاد ساخت خودرو را در سوریه داد.

وی دلایل انتخاب ایران و به خصوص ایران خودرو را برای سرمایه گذاری مشترک در تولید خودرو در سوریه را ، مشترکات سیاسی،مذهبی،توان فنی ومهندسی بالا ، عنوان کرد.

وی اظهار داشت:صنعت خودرو سازی سوریه با همکاری ایران خودرو در آینده نزدیک به صنعت بومی در سوریه تبدیل خواهد شد.

وزیر صنایع سوریه خاطرنشان ساخت: کشور های صاحب فن آوری نقشه های فنی خود را در اختیار دیگر کشور ها قرار نمی دهند این درحالی است که ایران خودرو فن آوری ساخت خودرو را به کشور های اسلامی و به خصوص سوریه انتقال می دهد.

عیسی الجونی، ضمن ابراز از عملکرد ایران خودرو خواستار سرمایه گذاری گسترده شرکت های ایرانی در کشور سوریه شد.

وی مهمترین رقیب سمند شام در بازار سوریه را شرکت های خودروسازی کیاموتورز و هیوندایی دانست و خاطر نشان ساخت: قیمت ، کیفیت ،تنوع و خدمات پس از فروش مناسب از شرط های لازم برای موفقیت تولیدات ایرانی در این بازار است.

خودروهای‌ بی‌.ام‌.و با موتورهای‌ ساخت‌ فرانسه

بر اساس‌ گزارش‌ منتشر شده‌ در مجله‌ خبری‌ در اشپیگل‌ ، شرکت‌ خودروسازی‌ بی‌.ام‌.و آلمان‌ برای‌ اولین‌ بار موتورهای‌ ساخت‌ فرانسه‌ را بر روی‌ خودروهای‌ خود نصب‌ می‌ کند.‌
براساس‌ گزارش‌ مذکور ، شرکت‌ بی‌.ام‌.و همچنین‌ قرار است‌ سری‌ جدید خودروهای‌ چهارسیلندر خود را در شرکت‌ خودروسازی‌ پی‌ اس‌ ای‌ نزدیکی‌ شهر ، لیل‌، فرانسه‌ تولید کند‌.

شرکت‌ های‌ پی‌ اس‌ ای‌ فرانسه‌ و بی‌.ام‌.و آلمان‌ در حال‌ حاضر مشغول‌ تولید موتورهایی‌ با حجم‌ هزار و ششصد سی‌ سی‌ برای‌ سری‌ کوچک‌ یا مینی‌ خودروهای‌ بی‌.ام‌.و و پژو دویست‌ و هفت‌ هستند‌ .

مدیران‌ شرکت‌ بی‌.ام‌.و دیگر مثل‌ گذشته‌ نگران‌ نیستند که‌ استفاده‌ از موتورهای‌ ساخت‌ فرانسه‌ به‌ علامت‌ تجاری‌ پرطرفدار این‌ شرکت‌ لطمه‌ بزند و بنابراین‌ خود را برای‌ شکستن‌ قوانین‌ سفت‌ و سخت‌ این‌ کشور آماده‌ کرده‌ اند‌.

امکان ساخت 95 درصد موتور ال نود در داخل کشور وجود دارد

واد نجم الدین مدیر عامل شرکت مگاموتور گفت: با توجه به توانا یی های موجود درشرکت مگاموتور ،امکان ساخت 95 درصد موتور ال نود در داخل کشور وجود دارد.

وی اظهار داشت : به علت حجم تولید بالای خودرو لوگان در ایران که حدود 300هزار دستگاه در سال پیش بینی شده و تولید و مونتاژ قطعات و مجموعه های آن اقتصادی است.

وی با بیان این که با توجه به دانش فنی موجود در کشور این قطعات به راحتی در کشور قابلیت تولید دارند، افزود:مگا موتور سابقه خوبی در ساخت قوای محرکه دارد به طوری که هم اکنون بیش از 95درصد قوای محرکه پراید و نیسان نیز توسط مگاموتور ساخت داخل شده است .

نجم الدین درخصوص تاثیر پروژه ال نود در آینده خودروسازی کشور گفت: پروژه ال نود در آینده خودروسازی کشور و به خصوص بخش قطعه سازی می تواند تاثیرات زیادی داشته باشد.

وی افزود :جذب سرمایه گذاری خارجی در داخل کشور ،تامین هزینه های سنگین مورد نیاز جهت طراحی و توسعه خودروهای جدید با توجه به دستیابی به پلت فرم مشترک و دستیابی به دانش فنی روز از مزایای اجرای ال نود برای صنعت خودروسازی کشوراست.

مدیر عامل مگاموتور اظهار داشت :همچنین توسعه و ارتقای دانش مدیریت خودروسازی کشور ، تقویت همکاری مشترک بین قطعه سازان و خودروسازان داخلی و خارجی و اتصال به شبکه جهانی توزیع شرکت خودروسازی رنو-نیسان از جمله مزایای ال نود است .

وی گفت : ایجاد زمینه مناسب جهت ارتقای سطح کیفی و کمی قطعه سازی کشور ، کمک به جهانی شدن صنعت خودرو ی کشور و افزایش میزان اطمینان و اعتماد مشتریان داخلی نیز از دیگر مزایای این پروژه است.

 

ولادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام مبارک باد

چاپ 

ولادت، کنیه و القاب

هفتمین امام شیعیان حضرت موسی بن جعفر علیه السلام در هفتم ماه صفر سال 128 هجری قمری در ابواء متولد گردید.
پدر بزرگوارش
حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و مادر گرامیش حمیده است.
میلادش برای امام صادق علیه السلام چنان شادی‌بخش بود که آن حضرت به‌همین مناسبت سه روز جشن گرفت و مردم مدینه را اطعام نمود.
نام مبارکش موسی و القاب و کنیه هایش متعدد است؛ مشهورترین لقبش
کاظم و صابر و معروف‌ترین کنیه‌اش ابوالحسن است. نقش نگین انگشتری‌اش جمله حسبی الله بوده است.

امامت

او که براساس تقدیر الهی قرار بود پس از پدر بزرگوارش امامت امت را به عهده بگیرد،
تحت تربیت فوق‌العاده امام صادق مراحل رشد و کمال را پشت سر گذاشت و مرحله نوجوانی و جوانی را طی نمود، به گونه ای که تا آخر عمر، جلال و جمال الهی در صورت و سیرتش مشهود بود.

از حوادث مهم دوران جوانی آن امام، مرگ نابهنگام برادر بزرگترش،
اسماعیل، بود که از الطاف خفیّه الهیّه محسوب می‌شد و زمینه‌ساز تثبیت امامت وی شد. تلاش امام جعفر صادق علیه السلام نیز در این راستا و به منظور جلوگیری از انحراف جریان امامت بود. هر چند بعدها نیز گروهی پیدا شدند و پس از امام صادق علیه السلام معتقد به امامت اسماعیل گشتند و مرگ او را انکار نمودند.

سرانجام پس از شهادت جانگداز امام صادق، موسی بن جعفر علیه السلام در سن بیست سالگی مسؤولیت بزرگ امامت و هدایت امّت را در یکی از بحرانی‌ترین دوران‌ها به دوش گرفت.

دوران امامت

از مشکلات روزهای نخستین امامت موسی بن جعفر علیه السلام، ادّعای امامت دروغین برادر بزرگ‌تر حضرت، عبدالله افطح ،بود که گروهی را به دنبال خود کشید و فرقه “فطحیه” به همین ترتیب شکل گرفت. هر چند با برخورد روشنگرانه‌ی امام، عبدالله با شکست روبرو گردید.

دوران سی و پنج ساله امامت موسی بن جعفر مصادف بود با اوج قدرت حکومت
بنی عباس و هم‌زمان با چهار تن از حاکمان عیّاش و خون‌آشام عباسی به‌نامهای منصور دوانیقی ، مهدی عباسی ، هادی عباسی و هارون الرشید که حضرت نیز به فراخور شرایط زمانیِ حساسِ هر یک، وظیفه سنگین امامت و هدایت امّت را به بهترین شکل ممکن به دوش کشید، و اگر چه با حوادث سهمگین و خونینی همچون واقعه فخ و شهادت مظلومانه گروهی از آل علی علیه السلام روبرو گردید، ولی لحظه‌ای از وظیفه خطیر خود کوتاهی ننمود و تلاش مستمر خویش را عمدتا در محورهای زیر متمرکز ساخت:

img/daneshnameh_up/c/cc/javad1.jpg


اول - تبلیغ دین خداوند و گسترش فرهنگ اسلام، تبیین و تشریح معارف و احکام الهی در قالب احادیث بلند و کوتاه و پاسخ به سوالات شفاهی و کتبی و. . .

دوم-
پرورش انسان‌های مستعد و تربیت شاگردان والامقام و شاخص در میدان علم و عمل و حفظ و حراست آنان.

سوم-
مبارزه بی‌امان با حاکمان جور و ستم و غاصبان خلافت و شکستن صولت شیطانی آنان در میدان‌های مختلف و تشریح مبانی حق.

چهارم-
تربیت یاران مدیر و مدبّر و خودساخته و نفوذ دادن آنان در مراکز حساس حکومتی، تا مرز وزارت و استانداری، به منظور خنثی‌سازی نقشه‌های مخرب و دین‌سوز دشمنان، کمک به مظلومان و محرومان و دفاع از حریم شیعیان .

پنجم- سامان‌دهی شیعیان با شیوه‌های مختلف
تربیتی، عملی، مناظره‌های سیاسی و. . .

امام علیه‌السلام در این مسیر، نهایت تلاش خویش را مبذول داشت و در مواقع لازم از اهرم‌های فوق‌العاده‌ای همچون استفاده از
معجزه، دعای مستجاب و به‌کارگیری علم امامت امام کاظم علیه السلام بهره برد.

درایت امام

روش امام آنچنان دقیق و حساس بود که تلاش چشمگیر و جاسوسی‌های مداوم حاکمان عباسی برای به‌دست آوردن سرنخی از اقدامات امام علیه السلام بی‌نتیجه بود، و امام همچنان در همه زمینه‌ها موفق و کارآمد به پیش می‌رفت و در اوج اقتدار معنوی و اجتماعی قرار داشت، به گونه‌ای که نگاه کل جهان اسلام متوجّه ایشان بود.

سرانجام هارون الرشید برای دستگیری امام شخصاً به صحنه آمد و طی صحنه‌سازی در کنار قبر
رسول خدا صلی الله علیه و آله به جوسازی علیه امام پرداخت و او را در یک جلالت ظاهری ولی در پرده‌ای از ابهام با تشکیل دو کاروان مختلف از مدینه تبعید کرد و بارها به زندان انداخت. هارون چندین بار به ترور حضرت اقدام نمود و در بعضی موارد شخصاً وارد شد که هر بار ناموفّق بود.

ترور شخصیت امام

از این رو هارون در یک حرکت جدید، اقدام به ترور شخصیت امام کرد که آن هم ناکام ‌ماند و وی از صحنه‌سازی و اقرار و اعتراف‌گیری هم طرفی نیست. رفتار حضرت در زندان در زمینه‌های مختلف عبادی، تربیتی، ارتباط با دیگران، و تأثیرگذاری بر دوست و دشمن و . . . چنان عمیق و موثر بود که هارون نهایتاً دستور داد سندی بن شاهک ، امام علیه السلام را در بیست و پنجم رجب سال 183 هجری قمری در پنجاه و پنج سالگی با خرمای زهرآلوده به شهادت برساند.

شهادت امام

سعی فراوان دستگاه حکومتی هارون برای مخفی نگه‌داشتن شهادت امام علیه السلام و تلاش گسترده آنان برای عادی جلوه‌دادن مرگ حضرت، نشانه‌ی پایگاه رفیع اجتماعی امام و وحشت عباسیان از اوست.

پیکر مطهرش پس از تحمّل سال‌ها زندان به‌طور معجزه‌آسایی توسط فرزندش
علی بن موسی الرضا علیه االسلام غسل داده شد و در مقابر قریش در مدینه السلام ـ در حاشیه بغداد ـ مدفون گردید. مزار شریفش مورد توجه عموم قرار گرفت و سالها بعد نوه بزرگوارش حضرت امام جواد علیه السلام در کنارش دفن شد و شیعیان دلباخته‌ی آنها شهر کاظمین را در کنار تربت پاکشان تأسیس نمودند.

از امام موسی بن جعفر دریای بیکرانی از معارف اسلام در توحید و نبوت و امامت و معاد، و احکام و آداب تربیتی ـ اخلاقی در قالب
هزاران حدیث کوتاه و بلند، و شاگردان عالم عامل، و سیره عملی ارزشمند در میدان‌های مختلف، و نسلی پاک و بابرکت به یادگار مانده است.

پیش‌فروش تندر (ال-90) به مدت یک هفته آغاز می‌شود

پیش‌فروش تندر (ال-90) از 12 اسفند به مدت یک هفته آغاز می‌شود. به گزارش خبرنگار صنعت خودرو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تحویل این خودرو نیز از خرداد سال 86 آغاز خواهد شد. مدت پیش‌ثبت‌نام این خودرو در ایران‌خودرو و سایپا یک هفته خواهد بود و تحویل خودرو به ثبت نام‌کنندگان نیز به قید قرعه انجام خواهد شد. این در حالی است که طبق آخرین اعلام، قرار بر این بود که عرضه این محصول اسفند ماه به بازار آغاز شود. قیمت مدل‌های مختلف این خودرو برای مدل E0 هشت میلیون و 200 هزار تومان، برای مدل E0 با کولر هشت میلیون و 600 هزار تومان، برای مدل E1 ؛ 9 میلیون و 600 هزار تومان و برای مدل E2؛ 10 میلیون و 600 هزار تومان خواهد بود. گفتنی است، مدل E0 این خودرو به کیسه هوا (ایربگ) مجهز است، اما شیشه بالابر برقی و هیدرولیک فرمان ندارد و سپر نیز همرنگ بدنه نیست. مدل E1 دارای هیدرولیک فرمان و شیشه بالابر برقی است و مدل E2 نیز به ترمز ABS، گرم‌کن آینه بغل و چراغ مه‌شکن مجهز است. منوچهر منطقی - مدیرعامل ایران‌خودرو - پیش‌تر درخصوص قیمت مدل فول تندر گفته بود: فعلا قیمت مدل پایه مشخص شده و درباره قیمت باقی مدل‌های آن در حال تصمیم‌گیری هستیم. احمد قلعه‌بانی - مدیرعامل سایپا - نیز در این باره با بیان این که می‌توانیم فروش تندر را پس از پیش‌فروش آن از ابتدای اسفند آغاز کنیم، گفته بود: ما آماده پیش‌فروش تندر در دهه فجرهستیم؛ ولی چون متولی آن سازمان گسترش و نوسازی صنایع است، هماهنگی‌های لازم باید انجام شود. طبق اعلام، قدرت موتور این خودرو 110 اسب بخار بوده که توانایی پا س کردن استاندارد یورو4 را دارد. از طرفی این خودرو دارای سه ستاره ایمنی از موسسه ENCP اروپاست و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی نیز هفت لیتر در 100 کیلومتر گزارش شده است. فقیه ـ معاون ایران خودرو ـ نیز پیش از این درباره برخی شایعات مربوط به احتمال تغییر موتور تندر و قرارگیری موتور ضعیف‌تر بر روی آن گفته که تندر تولید ایران خودرو دارای یک موتور 1600 سی‌سی با 110 اسب بخار قدرت است و ما هم اکنون در مراحل نهایی تولید آزمایشی هستیم و برای تولید انبوه آن آماده‌ایم؛ اما این منوط به اجازه رنو است. لازم به ذکر است، برای ثبت نام این خودو پیش پرداخت پنج میلیون تومان در نظر گرفته شده که شش درصد سود تاخیر و 10 درصد سود انصراف برای آن در نظر گرفته شده و انتقال تعهد نیز در آن وجود ندارد.
 

جایگزینی تویوتا Blade و ماتریکس در سال 2008

شرکت تویوتا از جایگزینی مدل ماتریکس هاچ بک خود با تویوتا Blade در سال 2008 خبر داد.

این شرکت موتور قوی تری را برای این خودرو در نظر گرفته است و این مدل را بر روی پلت فرم تویوتا کرولا بنا خواهد کرد.

 این مدل تویوتا در کشور ژاپن ساخته خواهد شد و از موتوری چهار سیلندر با حجم 2.4 لیتر و قدرت 158 اسب بخار استفاده خواهد کرد.

به گفته تویوتا موتوری که در این مدل بکار رفته است دقیقا همان موتوری است که بر روی تویوتا کمری نیز استفاده شده است.

این موتور قوی تر از موتور 1.8 لیتری و 126 اسب بخاری است که در ماتریس بکار رفته بود.اگرچه این خودرو برای بازارهای آمریکا نیز در نظر گرفته شده است اما متفاوت از آن چیزی است که در ژاپن ساخته می شود و تا بحال نمایش داده شده است.

تویوتا ماتریکس تا بحال فروش مورد نظر را در بازار آمریکا نداشته است و شرکت تویوتا امیدوار است با جایگزینی آن بتواند بر رقیب خود یعنی مزدا 3 پیروز شود.