اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

راه اندازی دومین کارخانه شرکت خودروسازی هیوندای در هند

شرکت خودرو سازی هیوندای کره جنوبی امروز شنبه دومین کارخانه خود را در هند راه اندازی کرد.

به گزارش خبرخودرو ، چونگ مونگ کو مدیر عامل شرکت خودروسازی هیوندای اعلام کرد دومین کارخانه شرکت هیوندای در هند در منطقه سریپرومبودور واقع در نزدیکی شهر چنای در جنوب این کشور راه اندازی شده است که این کارخانه ظرفیت تولید این شرکت را به ششصد هزار دستگاه افزایش خواهد داد و قرار است تا ظرفیت تولید خود را تا سال دو هزار و ده و دو هزار و یازده به یک میلیون دستگاه افزایش دهد.

وی افزود این کارخانه با هدف تولید خودروهای جدید برای عرضه به بازارهای داخلی و نیز صادرات راه اندازی شده است.

شرکت خودرو سازی هیوندای ، ششمین شرکت بزرگ خودروسازی جهان است که پیش بینی می شود با راه اندازی کارخانه های جدید در بازارهایی نظیر چین و هند ، میزان فروش خود را طی سال جاری بیست درصد افزایش دهد.

شرکت هیوندای در هند در سال دو هزار و هفت میلادی سیصد و بیست و هفت هزار و یکصد و شصت دستگاه خودرو به فروش رسانده است که این امار نه درصد بیشتر از امارهای سال دو هزار و شش میلادی است.

بهتر است واردات فقط از طریق خودروسازان معتبر صورت بگیرد!!!!!!!!?

یک کارشناس صنعت خودرو در رابطه با واردات بی ضابطه خودرو گفت :اصل قانون واردات مشکل خاصی ندارد ، این نحوه اجرای آن است که مشکلاتی را به وجود آورده است . طبق قانون ،هر مدل خودرویی که وارد کشور می شود باید شرکتی نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش آن را عهده دار شود .مشکلی که وجود دارد این است که شرکتهایی که نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش را به عهده می گیرند بعضا"ممکن است صلاحیت انجام این کار را نداشته باشند .مشاهده می شود شرکتهایی که مجوز واردات به طور قانونی دریافت می کنند حتی نمایندگی فروش ندارند و یا نهایتا"5 نمایندگی در کل کشور دارا می باشند.

وی در گفتگو با خبر خودرو گفت: بد نیست مقایسه ای بین شرکتهای تولید کننده داخلی داشته باشیم . به عنوان مثال کارخانه ای مانند شرکت تولیدی مرتب با وجود داشتن تولید سالیانه 1000 دستگاه خودرو، 30 نمایندگی و خدمات پس از فروش دارد. یا مجموعه ایران خودرو و سایپا با توجه به حجم بالای تولید ،نزدیک به 1000 واحد نمایندگی و خدمات پس از فروش را دارا می باشند .حتی شرکت پارس خودرو نیز با وجودی که از حجم بالای تولیدی برخوردار نیست ،دارای تعداد قابل توجهی نمایندگی و خدمات پس از فروش است .

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه افزود: گروه بعد ، وارد کنندگانی هستند که به منظور کسب سود از کشورهای حوزه خلیج فارس بدون توجه به اینکه خودروهای مذکور برای شرایط جوی و آب وهوایی آن منطقه تنظیم شده اند خودرو را بدون ارائه خدمات پس از فروش وارد می کنند . زمانی که این خودروها به مشکل بر می خورند خریدار انتظار ارائه خدمات از مراکز موجود را دارد .این مراکز به دلیل اینکه این خودروها تحت گارانتی این شرکتها نیستند از ارائه خدمات سر باز زده و یا با مبالغ گزافی این کار را انجام می دهند که این نیز باعث ایجاد معضلاتی برای مشتریان می گردد. گروهی دیگر ،وارد کنندگانی هستند که خودروهای دست دوم را خریداری کرده و با ایجاد تغییراتی در آنها به عنوان خودروی نو به مشتریان عرضه می کنند.

وی در ادامه اظهار داشت : پیشنهاد می کنم در مرحله اول برای صدور مجوز به شرکتها جهت واردات دقت بیشتری صورت بگیرد تا این شرکتها از صلاحیت ارائه خدمات پس از فروش برخوردار باشند .از سوی دیگر ،به اشخاص حقیقی اجازه واردات خودرو داده نشود مگر اینکه برای استفاده شخصی این کار انجام دهند و از آنها تعهد گرفته شود که خدمات پس از فروش با خود اشخاص باشد نه نمایندگی های مجاز . بحث خودرو با موارد دیگر از جمله وسایل الکتریکی متفاوت است و باید به بازار و واردات آن توجه بیشتری صورت گیرد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: نمایشگاه داران چون با هدف سود آوری واردات را انجام می دهند ،خدمات پس از فروش را بر عهده نمی گیرند .به این ترتیب کمترین زحمت و بیشترین سود نصیب نمایشگاه داران و مشکلات و ضرر نصیب مشتریان می گردد.در حال حاضر کشور در وضعیتی می باشد که به ارز حاصل از نفت و صادرات غیر نفتی نیاز دارد .هزینه کردن این ارز برای واردات خودرو به صلاح کشور نمی باشد زیرا صرف رفاه بیشتر طبقات بالای جامعه می گردد . خودروهایی که وارد می شود خودروهای با کیفیتی که انتظار می رود نیست و نیاز مشتری رارفع نمی کنند در نتیجه بسیاری از مشتریان رغبت بیشتری به استفاده از خودروی داخلی پیدا می کنند.

به عنوان مثال خودروی C5 از طریق شرکت معتبر سایپا وارد شده است و خمات پس از فروش آن نیز به خوبی ارائه می شود،خودروی فول آن نیز توسط نمایشگاه داران وارد شده است و اختلاف قیمت پائینی بین این 2 مدل وجود دارد.این نشان دهنده این است که مردم به صنعت داخل کشور اهمیت می دهند.در حال حاضر مشتریان ترجیح می دهند در شرایط قیمتی مساوی از خودروی داخلی استفاده کنند تا خودروهای خارجی .ضرر دیدن مشتریان از خرید خودرهای خارجی باعث جذب آنها به سمت خودروهای داخلی شده است . بهتر است واردات فقط از طریق خودروسازان معتبر صورت بگیرد.مهمترین مطلب در دنیا حفظ بازار است .در حال حاضر بازار کشور با بهای اندکی در اختیار کشورهای عربی و واسطه ها قرار گرفته است . کاش این اتفاق نمی افتاد.

رونمایی از پژو 405 SLX دردهه فجر انقلاب اسلامی

گروه صنعتی ایران خودرو به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان و توسعه سهم خود دربازار، پژو 405 SLX را همزمان با گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر طی مراسمی رونمایی می کند .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ،دکتر منوچهر منطقی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: در اواسط بهمن ماه خودرو پژو 405 مذکور به بازار می آید .


وی در خصوص خودرو پژو405SLX گفت:خودروی جدید دارای تغییرات اساسی نسبت به خودروفعلی پژو405 دارد که این تغییرات به سه دسته تقسیم می شود، یک تغییرات بیرونی که شامل چراغهای جلو و عقب ،زه های کناری،آیینه های بغل خودرو و تغییرات جلو پنجره که به خودرو پژو405SLX ظاهر اسپرتی خواهد داد


دکترمنطقی به دیگر تغییرات ظاهری خودروپژو 405 LX Sاشاره کرد و گفت:نصب بادگیر برروی صندوق عقب و چراغ مه شکن به صورت استاندراد ازدیگر تغییرات بیرونی پژو 405 مذکور است .


مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه به تغییرات نمای داخلی خودرو اشاره کرد و اظهارداشت : :تغییر رودری ها ، کنسول جدید ( شامل دکمه فلاشر و پنل بخاری ، ساعت ) تغییر فرمان ، صندلی جلو اهرمی ازدیگر تغییرات درنمای داخلی خودرو است و همچنین امکان نصب کیسه هوا برروی خودرو پژو 405 SLX فراهم شده است


وی درزمینه تغییرات موتور پژو 405 یاد شده گفت: :سیستم گازسوز این خودرو با انژکتور شرکت ولئو تجهیز شده است که سبب افزایش عمر موتور خواهد شد.


مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد : با جانمای خوب دو کپسول گازدرصندوق عقب این خودرو نصب خواهد شد که فضای بیشتری در اختیار مصرف کننده خواهد داد


وی تاکید کرد : درسال آینده حدود 50 هزار دستگاه خودرو پژو 405 SLX تولید خواهد شد .

دادگاهی در فرانسه شرکت خودروسازی ولوو را محکوم کرد

شرکت خودروسازی ولوو به پرداخت دویست هزار یورو غرامت محکوم شد.

به گزارش خبرخودرو ،در پی بروز یک سانحه تصادف در سال هزار و نهصدو نود و نه در فرانسه که به مرگ دو کودک و زخمی شدن یک کودک دیگر منجر شد، روز گذشته

دادگاهی در این کشور شرکت خودروسازی سوئدی ولوو را به پرداخت دویست هزار یورو غرامت محکوم کرد.

پس از هشت سال تحقیق قاضی این پرونده علت تصادف را وجود اشکال در سیستم ترمز یکی از خودروهای ساخت این شرکت دانست.

راننده این خودرو نیز که یک زن بود به شش ماه زندان محکوم شد.

هیوندای به جنگ تاتا می رود

:هیوندای موتور در شعبه تازه تاسیس اش در هندوستان که یکی از رو به رشدترین کارخانجات خودروسازی این کشور است در صدد تولید یک خودروی مردمی ارزان قیمت برای کشورهای درحال توسعه است.

به گزارش خبر خودرو یکی از سران این کارخانه گفته است:"ما در تلاش هستیم که خودرویی ارزان قیمت برای هندوستان و بقیه کشورهای درحال توسعه در شرق بسازیم ."این مدیر هندی از ذکر جزئیات این پروژه خودداری کرد اما ناگفته پیداست که هیوندای در صدد طی کردن راهی است که تاتا موتورز با تولید نانو آن را پیموده است .

هیوندای در حال حاضر نزدیک به 34 مدل مختلف در سراسر دنیا می سازد که در کلاس Bفعلا"مدلهای سانترو ،گتز و 10iرا به هندوستان فرستاده است .به نظر می رسد با تولید خودروی مردمی وضعیت آینده هیوندای بهتر و بهتر شود.

تعرفه واردات خودرو به 75 درصد تقلیل یافت

مخبر کمیسیون تلفیق گفت: براساس مصوبه عصر امروز این کمیسیون در سال آینده تعرفه واردات خودروی سواری از 90 درصد کنونی به 75 درصد تقلیل خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، محمد مهدی مفتح با بیان اینکه جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق به درآمدهای مالیاتی مستقیم در سال آینده به استثنای فروش نفت خام اختصاص داشت گفت: براساس مصوبه کمیسیون ، مالیات بر واردات در سال آینده رقم 5 هزار و 372 میلیارد تومان تصویب شد که از این رقم چهار هزار و 790 میلیارد تومان مربوط به حقوق ورودی است.

وی با بیان اینکه رقم حقوق ورودی مالیات از 500 میلیارد تومان پیش بینی شده در لایحه بودجه دولت در کمیسیون تلفیق به 517 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافت گفت : براساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ، حقوق گمرکی و سود بازرگانی وزارتخانه ها 65 میلیارد تومان در سال آینده پیش بینی و تصویب شد.

مفتح افزود: رقم مالیات بر واردات کالا و خدمات در کمیسیون ، رقم یک میلیارد و 463 هزار میلیارد تومان به تصویب رسید.

وی گفت: بنابراین رقم کلی مالیات غیرمستقیم در سال آینده 6 هزار و 835 و نیم میلیارد تومان خواهد بود که این رقم نسبت به سال جاری 67 و نیم میلیارد تومان افزایش یافته است.

مفتح گفت: مالیات عملکرد شرکت های نفتی همچنان مراعاست و کمیسیون بعدا در این باره تصمیم گیری می کند.

مخبر کمیسیون تلفیق افزود: دولت در سال آینده اجازه دارد برای مصارف هزینه ای خود از محل فروش نفت خام 15 میلیارد و 792 میلیون دلار برداشت کند.

وی درباره رقم ریالی این مبلغ گفت: دولت هر دلار را 890 تومان برای سال آینده پیش بینی کرده است اما کمیسیون بعدا دراین باره بحث خواهد کرد.

مخبر کمیسیون تلفیق گفت: براساس مصوبه دیگر این کمیسیون ، سوخت هواپیما مانند سال 86 بدون یارانه و به قیمت آزاد تحویل می شود.

هزینه تامین مواد و قطعات سمند کاهش می یابد

ایران خودرو با بهره گیری از رویکرد شش سیگما هزینه مواد و قطعات سمند را به طور چشمگیر کاهش می دهد .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، منطقی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام مطلب فوق گفت:با بهره گیری از همین رویکرد امسال ارتقای رضایت مشتریان به 75 درصد نیز هدف گذاری شده است .

منطقی با اشاره به این که ایران خودرو از سال 81 به کارگیری متدولوژی شش سیگما را آغاز کرده است گفت:این حرکت باعث استفاده بهینه از امکانات و ابزارها ی ارتقای کیفیت و کاهش هزینه ها می شود .

مدیر عامل ایران خودرو اظهار داشت :در ایران روی فناوری های سخت سرمایه گذاری بسیار زیادی انجام شده ،اما آن چه باعث انسجام این فناوری ها می شود بهره گیری از فناوری های نرم مانند شش سیگما است .

وی که در دومین کنگره بین المللی شش سیگمای ناب سخن می گفت ،افزود:در دومین برنامه استراتژیک ایران خودرو که از سال 1381 با رویکرد جهانی شدن آغاز شد ،لازم بود یک سری تغییرات بنیادی از جمله شکل گیری تفکر رقابت پذیری انجام شود .

منطقی با اشاره به این که هر بازاری محصول خاص خود را می طلبد ،گفت:برای این امر باید مرکز تحقیقات محصولی را بر مبنای نیازها و متناسب با سایر رقبا طراحی کنیم .

وی افزود:ایران خودرو برای توسعه کار آفرینی و خلاقیت ها در جهت تحقق هدف جهانی شدن ،رویکرد شش سیگما را به عنوان یکی از رویکرد های اصلی گزینش ،برنامه ریزی و آغاز کرده و در این مسیر تعداد پروژه ها از 20 مورد در سال 81 به 625 پروژه در سال 85 رسیده است .

مدیر عامل ایران خودرو افزود:برای نهادینه سازی شش سیگما و ایجاد یکپارچگی در سطح گروه و تسری این رویکرد به سایر شرکت های گروه نیز در دستور کار قرار گرفت و در سال 85 به یازده شرکت شرکت تابعه تسری یافت .

تخفیف گمرکی برای واردات خودروهای کم مصرف

معاون گمرک اعلام کرد واردات خودروهای کم مصرف مشمول تخفیف در پرداخت حقوق گمرکی هستند .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، معاون امور گمرکی گمرک ایران گفت : برای خودروهایی که کمتر از شش لیتر در هر صد کیلومتر بنزین مصرف کنند به ازای هر 25 صدم لیتر کاهش مصرف از این میزان ، پنج درصد از تخفیف حقوق گمرکی برخوردار هستند .

محمد رضا نادری افزود : هم اکنون حقوق گمرکی واردات خودرو های سواری قابل ورود (حداکثر یک سال ساخت ، نو ، دارای نمایندگی در ایران و تائیدیه سازمان حفاظت محیط زیست و موسسه استاندارد ) 90 درصد است .

معاون گمرک افزود : بر اساس ضوابط همه خودروهای تولیدی حتی مربوط به شرکتهای معتبر هنگامی اجازه ورود خواهند یافت که نمایندگی انها برای تامین قطعات و یا تعمیر انها اعلام امادگی کرده باشد .