مدتی است که برای همه آنهایی که علاقه مند به خودروی تندر90 هستند این سوال مطرح است که چرا این خودرو براساس برنامه های اعلام شده به مشتریان تحویل نمی شود .قطعا"برای قطعه سازان هم با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده و عدم تولید این خودرو ،بر اساس برنامه های اعلام شده مشکل بزرگی محسوب می شود .این پرسش وقتی به استقبال بازار توجه می کنیم بسیار مهم و حساس جلوه می کند. اساسا"برای همه شرکتهای تولید کننده خودرو و محصولات صنعتی در دنیا ،مشکل اصلی یافتن بازارو فروش تولیدات است ،پس چرا رنو وقتی مشتری فراونی در بازار ایران برای تندر 90 دارد پاسخگوی نیاز مشتریان نیست و فرصت ارائه این محصول را از دست می دهد. قبل از هر موضوعی باید نظر مسئولین این شرکت را جویا شویم تا از هر گونه اطلاع رسانی غیر سیستمی و ناصحیح جلوگیری کنیم و سپس اگر مشکل و یا دلائلی برای عرضه وجود داشت در جهت رفع آن تلاش کنیم . همه ما می دانیم ،که قطعه سازان داخلی با دشواری های بسیار زیاد ،موفق به تولید بیش از 65 درصد قطعات این خودرو در داخل کشور شده اند و به بیان فنی و اقتصادی مزیت فراوانی را برای تولید این خودرو ایجاد کرده اند و به راحتی نمی توان از این حجم ساخت داخل ،با در نظر گرفتن سطح کیفی مناسب قطعات داخلی صرف نظر کرد.گمانه زنی ها حکایت از کمبود نقدینگی و یا مشکلات تامین قطعات CKD(یعنی بخشی که در ایران تولید نمی شود)،و مشکلات گشایش اعتبار دارد که احتمالا"باید درست باشد .این مشکل با تعامل ،گفتگو وتدبیر مسئولین ذیربط ،خودروسازهای مهم کشورو بانکها و در نهایت کمک های ویژه دولتمردان به ویژه وزارت صنایع ،قابل برطرف شدن است ،قطعا"شرکت رنو پارس نیز می تواند راهکارهای موثری ارائه کند و چون این خودرو توانسته در بازار داخلی و حتی بین المللی جایگاه تثبیت شده ای برای خود ایجاد کند،نباید دست اندرکارانی که قادر به حل مشکلات افزایش تولید تندر 90 با توجه به استقبال بازار هستند.خاموش و بی حرکت بمانند و فرصت تولید این خودرو را در کشور از دست بدهند .این در حالی است که همه ما می دانیم فرصت تولید خودرویی که حدود 70 درصد آن ساخت داخل شده است و برای اقتصاد و صنعت و اشتغال زایی در یک مزیت محسوب می شود و باید مغتنم شمرده شود. ساسان قربانی کارشناس صنعت خودرو و قطعه سازی |
روزنامه اقتصادی نیکی چاپ ژاپن امروز یکشنبه نوشت شرکت خودروسازی هوندا به دلیل افزایش تقاضای مشتریان برای خرید خودروهای کوچک و کم مصرف ، چهارصد و پنجاه و هشت میلیون دلار به ساخت کارخانه جدیدی در ژاپن اختصاص خواهد داد.
به گزارش خبرخودرو ، روزنامه نیکی بدون اشاره به منبع این خبر نوشت شرکت هوندا این کارخانه را با سرمایه چهارصد و هشتاد و پنج میلیون دلاری در شهر یوکایچی در غرب ژاپن خواهد ساخت.
این روزنامه افزود هوندا قصد دارد در سال دو هزار و نه میلادی بهره برداری از کارخانه موتورسازی را اغاز کند و میزان تولید سالانه را تا سال دو هزار و ده به دویست و چهل هزار دستگاه برساند.
هوندا با تولید موتورهای ششصد و شصت سی سی ، سومین شرکت بزرگ تولید کننده خودروهای کوچک و کم مصرف در ژاپن است.
تقاضا برای خرید خودروهای کوچکتر به دلیل افزایش قیمت سوخت روز به روز در حال افزایش است.
شرکت هوندا هنوز درباره این خبر اظهار نظر نکرده است.
به گزارش خبر خودرو این خودرو که برای آزمایش تحت نام جی تی کالیفرنیا ثبت نام شده به زعم این جاسوسان قرار است برگ برنده این کمپانی در نمایشگاه سال آینده پاریس باشد.
بعضی از رسانه ها نیز اعلام کرده اند که از این خودرواطلاعات بیشتری کسب کرده اند و مثلا"می داند این یک خودرو 2+2و موتور جلوست .
فراری البته چندی قبل اعلام کرد که خط تولیدش در مارانلو آمده ورود یک محصول جدید است و به نظر می آید منظور آنها همین خودرو باشد که توسط پینین فارینا طراحی شده است .