اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

استقبال از پژو 206 صندوق‌دار در نمایشگاه بین‌المللی خودرو بلاروس

با حضور شرکت‌های مختلف خودروسازی جهان ، نمایشگاه بین‌المللی خودرو بلاروس با عنوان«مینسکی آفتاسالون» آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، اسلاو، مدیر فروش خودروهای ایرانی در بلاروس با اشاره به استقبال بازدیدکنندگان از پژو 206 صندوقدار ایران در این نمایشگاه گفت: طراحی زیبا و قیمت مناسب از عواملی است که باعث شده است این خودرو نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.

وی همچنین با اشاره به ورود سمند به بازار این کشور ابراز امیدواری کرد که این خودرو نیز بتواند جایگاه مناسبی را در میان خودورو های برتر دنیا به خود اختصاص دهد.

در میان خودروهای ارائه شده در این نمایشگاه، شرکت فرانسوی خودرو زانتیا «سی 6» خود را به نمایش گذاشته است که از جدیدترین فن آوری هدایت رایانه ای برخوردار است.

به گفته مسئول این شرکت، زانتیا «سی 6» با بهره گیری از دو رایانه، توانایی شناخت مسیر حرکت و هدایت خودکار خود را در جاده دارد.

همچنین در این خودرو این امکان فراهم شده است که راننده تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را حین رانندگی بدون نگاه کردن به صفحه کیلومتر بر روی شیشه جلوی خودروی خود ببیند.

این خودرو با قیمت 41000 یورو وارد بازار اروپا شده است.

نمایشگاه بین المللی خودرو بلاروس به مدت پنج روز پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

تویوتا در هواپیماسازی سرمایه‌گذاری می‌کند

کمپانی تویوتا که در سه ماه اول سال 2008 موفق به عبور از جنرال موتور شده از سرمایه‌گذاری جدیدش در زمینه‌ای کاملا متفاوت خبر داده است.

به گزارش خبرخودرو ، سران تویوتا این هفته اعلام کرده اند که مبلغ 10 میلیارد ین (معادل 96 میلیارد دلار) در زمینه تولید جت‌های شخصی با کارکرد اقتصادی سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

این پروژه بسیار بزرگ البته شرکای غول آسیایی مثل میتسوبیشی ، میتسویی، سومیتو و بانک ژاپن دارد. هدف این پروژه نیز تاسیس اولین شرکت تولیدی جت‌های اقتصادی و در عین حال شخصی است.

تویوتا اعلام کرده که این یک پروژه ملی است اما قطعا تجربیات جدید و با ارزش برای آنها به بار خواهد آورد. تویوتا اخیرا یک تیم ویژه برای تحقیق در علوم هوایی راه اندازی کرده است.

رونمایی از موتور ملی دو روز دیگر ، آلمان

شرکت تحقیق،‌ طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو)،موتور ملی را که از نوین ترین و پیشرفته ترین موتورهای پایه گازسوز در جهان است در نمایشگاه انجین اکسپو 2008 آلمان رونمایی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، محمد زالی مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) با اعلام این خبر گفت:ایپکو در سالهای 2000 تا 2007 صرفا به عنوان بازدیدکننده در نمایشگاه انجین اکسپو حضور داشته است اما در سال نوآوری و شکوفایی با ارائه دستاورد ملی ایران یعنی موتور ملی پایه گازسوز در دهمین نمایشگاه بین المللی موتور آلمان 17 تا 19 اردیبهشت شرکت می کند.


موتور ملی نخستین موتور با مالکیت (نشان و برند) ایران است که سال 84 در کشورمان ساخته شده است و قابلیت رقابت با موتورهای روز دنیا به لحاظ استاندارد آلودگی یورو 4 و کاهش مصرف سوخت و همچنین سوخت مصرفی گاز به عنوان سوخت اصلی را دارد.


زالی با بیان اینکه موتورملی از برترین موتورهای دوگانه سوخت با پایه گازسوز در جهان است که به تولید انبوه رسیده است، گفت : معرفی و نمایش‌آن در جمع موتورسازان برجسته دنیا، افتخاری برای ایپکو و جمهوری اسلامی ایران است که توانسته است برغم تحریم ها و فشارهای بین المللی، خود را به عنوان یکی از پیشگامان صنعت موتورهای دوگانه سوز با پایه گازسوز در جهان معرفی کند.


مدیرعامل ایپکو توجه به بازار خارج، جذب مشتری و بهره برداری هرچه بیشتر از فرصتها و تحقق اهداف راهبردی شرکت ایپکو را مهمترین اهداف حضور در نمایشگاه انجین اکسپو 2008 ذکر کرد و افزود: حضور در این نمایشگاه کاملا جنبه تخصصی دارد و بسیاری از شرکتهای مطرح خودروساز نظیر بی ام و، هوندا، تویوتا، پژو، فیات و... در این نمایشگاه حضور دارند؛ بنا بر این با معرفی و نمایش موتور ملی تلاش می کنیم نام مرکز تحقیقات موتور را در میان موتورسازان برجسته دنیا مطرح کنیم.


مدیرطرح موتور ملی حضور ایپکو در نمایشگاه انجین اکسپو 2008 را اولین حضور ایپکو در مقام ارائه کننده یک محصول به روز و پیشرفته در این نمایشگاه دانست و گفت: 90 درصد بازدیدکنندگان از این نمایشگاه افراد علمی و صاحبنظر در عرصه صنعت خودرو هستند که از این جمع بخشی از آنان بازدیدکنندگان تجاری و بازاریابند که به دنبال شناسایی محصولات جدید در این نمایشگاه هستند.


وی افزود: سعی می کنیم در این نمایشگاه شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو را به عنوان یکی از پیشگامان صنعت موتورهای دوگانه سوز در دنیا معرفی کنیم.


مدیرعامل ایپکو همچنین دانایی محوری و دستیابی به مرزهای دانش و فناوریهای نو در زمینه موتور را از سیاستهای مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو بیان و اعلام کرد: برغم دستیابی کارشناسان متعهد و متخصص ایپکو به دانش طراحی و تولید موتور در ایران، برای نیل به توسعه و دانش روز موتور و نیز رقابت با شرکتهای برتر، در سال نوآوری و شکوفایی، قرارداد ایجاد گرایش دکتری موتور و تربیت نیروی انسانی در این مقطع، با دانشگاه صنعتی شریف منعقد شده است.


زالی، نیاز مبرم به تولید دانش طراحی و ساخت نسل جدید موتورهای گازطبیعی، دوگانه سوز و دیزلی سبک با برخورداری از معیارهای بین المللی طراحی و آلایندگی خودروها را از دیگر اهداف همکاری های پژوهشی ایپکو با دانشگاه ها ازجمله از دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد و افزود: مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو به عنوان یکی از پیشگامان نوآوری و شکوفایی در بخش صنعت مطرح است.


نمایشگاه Engine Expo مهمترین نمایشگاه مختص صنعت خودرو در دنیاست که دهمین دوره آن 17 تا 19 اردیبهشت امسال در شهر اشتوتگارت آلمان برگزار می شود.


این نمایشگاه رویدادی کاملاً فنی و قابل توجه برای عرضه کنندگان و درخواست کنندگان قطعات خودرو و موتور، سیستم های سازنده موتور، لوازم موتور، دستاوردهای جدید تکنولوژی و کالاهای مرتبط با خودرو است.


Engine Expo محیطی را فراهم می کند که شرکت های خودروسازی بتوانند با یکدیگر ملاقات کنند و در مورد نیازهای گذشته، حال و نیز بازارهای رقابتی به بحث و تبادل نظر بپردازند.


از نمایشگاه Engine Expo 2008 به عنوان گردهمایی فناوری هم یاد می شود زیرا در این گردهمایی بیش از 35 کشور صاحب فناوری در صنعت خودرو حضور خواهند داشت. شرکت ایپکو نیز در مقام ارائه کننده محصول در نمایشگاه Engine Expo 2008 حضور دارد.


این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای فناوری متخصصان را معرفی می کند و قوی ترین طرح ها، پیشرفت ها، تولیدات، محاسبات و بازاریابی (فروش) را به نمایش می گذارد.


موضوع های مهم این نمایشگاه شامل فناوری های کاهش آلودگی، سامانه های الکترونیک و کنترل، آزمایش موتور، فناوری های محرک دریچه ها، سامانه های تزریق سوخت، نمونه سازی، مواد و غیره است.


مراسم ارائه جایزه موتور بین المللی سال که در درون نمایشگاه Engine Expo واقع شده است، به همراه گردهمایی فناوری برگزار خواهد شد.


این جایزه در دومین روز نمایشگاه Engine Expo اهدا خواهد شد.


مراسم اهدای جایزه موتور بین المللی سال، مدیران ارشد اجرایی، شخصیت ها و روزنامه نگاران را از سرتاسر جهان جذب می کند و شرکت کنندگان در نمایشگاه را با برخی از مؤثرترین شخصیت ها در صنعت خودرو آشنا می کند.


شرکت ایپکو، موتور ملی پایه گازسوز را سال آینده (1388) در مسابقه بین المللی موتور سال شرکت خواهد داد.

ولوو وطراحی خودرویی که سرنشینان در تصادفات کشته ویا زخمی نشوند

شرکت خودروسازی سوئدی ولوو در تلاش است خودرویی طراحی کند که سرنشینان آن در زمان تصادف کشته و یا به صورت جدی زخمی نشوند.

به گزارش خبرخودرو ، شرکت ولوو امیدوار است تا سال دو هزار و بیست به فن آوری لازم برای ساخت چنین خودرویی دست یابد.

این شرکت در حال حاضر مدعی است فن آوری را در دست تهیه دارد که می تواند از بروز هفتاد و پنج درصد از تصادفات بکاهد.

آنچه شرکت ولوو به دنبال آنست بکارگیری فن آوری است که در مرحله نخست از بروز تصادف جلوگیری کند و در اولین گام نصب رادارهای حسگر شهری را برای کنترل رانندگی در شهر از سال آینده میلادی به کار خواهد گرفت.

این شرکت تاکنون سی و شش هزار مورد آزمایش واقعی تصادفات را برای ایمن تر کردن خودروهای خود انجام داده است.

سال گذشته یک میلیون و دویست هزار نفر در تصادفات رانندگی در سراسر دنیا جان خود را از دست داده اند.

طرح جدید شرکت خودروسازی نیسان برای ساخت خودروی سالمندان

شرکت خودروسازی نیسان ژاپن برای طراحی خودرویی ویژه سالمندان لباس جدیدی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرخودرو ، این لباس بسیاری از احساسات سالمندان را در افراد جوان ایجاد می کند. این لباس پنج کیلوگرم وزن دارد و مفاصل ان بسیار سفت است. عینکی نیز دید افراد را بدتر می کند.

شرکت نیسان خاطر نشان کرد معمولان مهندسان این شرکت جوان هستند و به مشکلات سالمندان اهمیتی نمی دهند. با طراحی این لباس مهندسان به مشکلات جابه جایی سالمندان و نیز مشکلات کمر درد و دید سالمندان پی می برند تا خودرویی مناسب برای انان طراحی کنند.

این لباس همچنین موجب طراحی بهتر داخل خودرو و دسترسی به دکمه ها و دسته ها می شود.

یک مهندس ژاپنی پس از پوشیدن این لباس و رانندگی گفت تا کنون متوجه این همه مشکل برای سالمندان در حین رانندگی نشده بودیم.

شکایت مدیرعامل پورشه از فولکس‌واگن

داستان جاسوسی در صنعت خودروسازی از ماجراهای قدیمی این صنعت است و روزی نیست که عکس جدیدی از خودروهای در حال طراحی یا در حال آزمایش در رسانه‌ها منتشر نشود.

به گزارش خبرخودرو ، اما مورد جدید در دنیای خودروسازی واقعا منحصربه‌فرد است. پلیس آلمان چند روزی است تحقیقات خود را در مورد شکایت مدیرعامل پورشه از فولکس واگن آغاز کرده است. وندلین ویدکینگ مدیرعامل پورشه مدعی است که در جریان کارگاه آموزشی مدیران ارشد کمپانی فولکس‌واگن، با دوربین مخفی از او فیلمبرداری شده است.

ویدکینگ معتقد است عده‌ای سعی داشته‌اند کلیه گفت‌وشنودهای او را زیرنظر بگیرند. پورشه درصدد خرید سهام عمده فولکس واگن است و به نظر می‌آید این موضوع حساسیت مدیران دو گروه را بیشتر از حد کرده است. در این زمینه تحقیقات پلیس ادامه دارد.

رقابت برای ماشین پلیس!!

معمولا در هر کشوری سیستم پلیس سعی در انتخاب خودرویی مناسب برای استفاده پرسنل خود دارد. در کشور چک نیز مسابقه‌ای جالب بین سه کمپانی برای جلب‌نظر پلیس این کشور در گرفته که در صورت موفقیت، قرارداد مهمی را نصیب آن کمپانی خواهد کرد.

به گزارش خبرخودرو ، در حال حاضر اشکودا، فولکس‌واگن و رنو به شدت درصدد معرفی یک مدل مناسب برای پلیس این کشور هستند که قرار است طی قراردادی به ارزش 5/1 میلیارد کراون برای خریداری آن صرف شود. دیوید کوبالاک سخنگوی پلیس جمهوری چک 25 آوریل را آخرین فرصت برای پیشنهاد کمپانی‌ها اعلام کرده و حالا به نظر می‌رسد که هر سه کمپانی منتظر پاسخ پلیس این کشور هستند. ظاهراً پلیس چک قصد دارد بین 2800 تا 3500 دستگاه خودرو جدید خریداری کند.

نصب برچسب استاندارد ملی مصرف سوخت در ایران خودرو آغاز شد

برچسب استاندارد ملی میزان مصرف سوخت با کد "4241 " به منظور کاهش مصرف سوخت از امروز روی خودروهای تولیدی شرکت ایران خودرو نصب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ؛ کیوان وزیری نماینده مدیر عامل ایران خودرو در اخذ گواهینامه های استاندارد خودرو در مراسم نمادین نصب برچسب مصرف سوخت گفت: این برچسب با همکاری مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و مطابق با استاندارد آلایندگی یورو 2 انتخاب شده است و با توجه به اینکه استاندارد مصرف سوخت در دنیا اجباری نیست و استاندارد نیز برای آن وجود ندارد ، نصب برچسب استاندارد مصرف سوخت برای نخستین بار اجرا می شود.

وی با تأکید بر اینکه پیمایش با مصرف سوخت کمتر همواره مورد توجه مشتریان است ، گفت: در چارچوب ضرورت مدیریت مصرف انرژی ، کنترل نرخ رشد مصرف ان ، افزایش بهره وری انرژی و حفظ محیط زیست ، استاندارد ملی 4241 بر اساس معیارها و مشخصات فنی خودروهای تولیدی تعیین شده است.

وی گفت: پس از اندازه گیری و تعیین مصرف سوخت خودروها و مراحل تایید نوع و تطابق تولید ، ‌خودروهای بنزینی تولیدی در ایران خودرو در هفت گروه آ ، بی ، سی ، دی ، ئی ،‌اف و جی ، طبقه بندی شده اند که معیار دی به عنوان معیار پذیرش میانگین مصرف سوخت انتخاب شده است.

وی گفت: خانواده پژو 206 با موتور 1400 و 1600 و تندر 90 در درجه بی ، خانواده سمند وپژو 405 در درجه دی و پارس ئی ال یکس با درجه c طبقه بندی شده اند.

نماینده مدیر عامل ایران خودرو در اخذ گواهینامه های استاندارد خودرو تاکید کرد : خودروهایی ماند روآ و پیکان وانت در درجه خودروهای پر مصرف ودی و بالاتر قرار دارند.

وزیری گفت : در خودروهایی که برچسب بنزین مصرف سوخت انها با رنگ سرخ است ،

میزان مصرف سوخت از حد متوسط بیشتر است .

این مشخصه از این پس در برچسب مصرف سوخت روی خودروها نصب می شود.