اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

گیربکس جدید هفت دنده ی s ترونیک

ائودی گیربکس جدید هفت دنده ی s  ترونیک را  ساخته است. یک گیربکس جدید با کلاچ دوبل که به صورت طولی همراه سیستم چهار چرخ رانش به موتور وصل می شود. این گیربکس جدید اس-ترونیک همچنین توانایی تحمل گشتاور تا حد 550 نیوتون-متر را دارد، معنی ان این است که این سیستم انتقال قدرت می تواند به موتورهایی از قبیل 3.0 V6 TDI یا 4.2 V8 engine of the S5 یا 4.2 V8 of the RS4  متصل شود. برای این منظور این گیربکس می تواند تا دور 9000 دور دقیقه را همراه موتور گردش کند.

 

هفت دنده برای پویایی و کارایی

 

همراه کلاچ دوبل، تعویض دنده سریع همراه با بازده بالا، مناسب انتقال قدرت های طولی و چهار چرخ رانش

 

هفت دنده که با سرعت برق و بدون گسیختگی قدرت و گشتاور، تعویض می شوند. در حال حاضر ائودی یک دوره جدید در سیستمهای انتقال قدرت و گیربکس ها می گذراند.

با این گیربکس هفت دنده ائودی یک دوره جدید در استراتژی خود به راه انداخته است. گیربکس جدید طوری طراحی شده است که هم می تواند اسپرت باشد و هم می تواند یک یک گیربکس با بازده بالا و پر قدرت باشد به دلیل گستره زیاد نسبت دنده هایش.

 بهتره بدونید که گیربکس جدید اتوماتیک هست ولی از  مبدل گشتاور و مجموعه های خورشید ی خبری نیست. این گیربکس در مدل های مختلفی یافت می شود :

نوع اتوماتیک که تعویض دنده ها توسط کامپیوتر انجام می شود(برنامه های حالت S (Sport) و D (Drive) ممکن هستند.)

تعویض دنده ها همچنین می تواند به صورت دستی توسط اهرم تعویض دنده یا به صورت انتخابی روی غربیلک فرمان (تعویض دنده به صورت حیرت انگیز) تعبیه شود.

 http://www.autobloggreen.com/2008/03/20/audi-goes-7-new-s-tronic-gearchange-unveiled

 روی تک تک تصاویر کلیک کنید تا در نمای بزرگتر ببیینید همچنین این دو تا لینک بالا و پایین را ببینید خدایی خیلی خسته ام بقیه متن را خودتو ن زحمت بکشید ترجمه کنید.

ذ.

میتسوبیشی خودروی ارزان قیمت می سازد

مدیر اجرایی شرکت خودروسازی میتسوبیشی اعلام کرد این شرکت در حال طراحی خودروی ارزان قیمتی برای فروش ان در چین و تایلند و همچنین بازار اروپا است.

به گزارش خبرخودرو ، اوسامو ماسوکو رییس شرکت خودروسازی میتسوبیشی در گفتگو با خبرنگاران در نمایشگاه خودرویی در پکن پایتخت چین، اعلام کرد این خودروی ارزان قیمت براساس مدل خودرویی با قدرت موتور ششصد و شصت سی سی که در حال حاضر فقط در ژاپن استفاده می شود، طراحی خواهد شد.

وی با اشاره به پیش بینی های صنعتی اخیر مبنی بر اینکه کل میزان فروش کارخانه خودروسازی میتسوبیشی در سال جاری میلادی فقط چهارده میلیون و پانصد هزار دستگاه خودرو خواهد بود، گفت دستیابی به هدف اولیه فروش خودروهای این شرکت در امریکا بسیار دشوار است.

شرکت خودروسازی میتسوبیشی پیش از این پیش بینی کرده بود که میزان فروش خودروهای این شرکت در امریکا در سال جاری میلادی حدود ده هزار دستگاه کاهش خواهد یافت.

استاندارد اجباری مصرف سوخت در سال 2030

گرچه خودرو سازان بزرگ دنیا نسبت به وضع قوانین سختگیرانه محیط زیستی برای 5 سال آینده کمی نگران هستند و تصور می کنند با مشکل در بازار فروش مواجه خواهند شد اما حالا خبر جدیدی رسیده که قوانین به مراتب سختگیرانه تری تا سال 2030 وضع خواهد شد .

به گزارش خبرخودرو ، اخیرا در نشست جهانی حمل و نقل و کیفیت هوا صحبت از تصویب استانداردی جدید شده است . در این کنگره پیش بینی شده که خودرو ها تا سال 2030 باید حتما به مرز 75 مایل به ازای هر گالن (5/4 لیتر ) برسند .

وضعیت سوخت در دنیا و مصرف روز افزون آن باعث شده که کنگره جهانی برای به دست آوردن استانداردی جدید به تکاپو بیفتد . به زعم اعای کنگره ، رسیدن به این مرز جدید در مصرف سوخت نیازمند همکاری بیشتر کارخانه ها و نهادهای تحقیقاتی است .

کادیلاک به دنبال بهبود تصویر خود

خودروسازان آمریکایی که چند سالی است در زمینه تکنولوژی از رقبای اروپایی و ژاپن خود عقب افتاده اند تلاش وسیعی را برای باز گشت به روزهای خوش گذشته آغاز کرده اند.

به گزارش خبرخودرو ، کادیلاک که زمانی در زمره بهترین و با کیفیت ترین خودروهای جهان بود نیز در صدد بهبود تصویر خود در ازهان عمومی است و در مدلهای اخیرش به مقوله کیفییت توجه کرده است. طبق آمار موجود در موسسات نظر سنجی خودروهای اخیر این خودروساز آمریکایی در جدول رضایت مشتریان سیر صعودی داشته و بالاتر از تعدادی از برندهای اروپایی و ژاپنی ایستاده است .سران کادیلاک متذکر شده اند که این تازه ابتدای راه است و آنها قطعا در مسیر کیفیت سریع تر گام خواهند برداشت

همکاری کرایسلر و فیات

با افزایش نرخ برابری یورو به دلار بسیاری از خودروسازان اروپایی صادرات محصولات خود به آمریکا را قطع کرده و یا کاهش داده اند و به فکر تولید در این کشور افتاده اند.

به گزارش خبرخودرو ، بعضی از کمپانی های اروپایی نیز قرارداد تولید در تشکیلات خودروسازان آمریکایی امضا کرده اند.

سرجیو مارچیونه ، مدیرعامل گروه فیات نیز در همین راستا از تولید آلفارومئو در مکزیک خبر داده است.

علاوه بر این سران فیات با مدیران کرایسلر به تفاهم رسیده اند تا مدل کوچک و موفق 500 را در خطوط مونتاژ این کارخانه بسازند.

ظاهرا سران کرایسلر که در حال حاضر وضعیت چندان خوبی هم ندارند نیز حاضر به عقد چنین قراردادی شده اند تا شاید تولید خود را در رونق ویژه ای ببخشند.

خودروهای دیزلی سبک به بازار می آید

دیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت علام کرد:‌ خودروهای سبک دیزلی با هدف کاهش مصرف سوخت ، افزایش کارآیی و کاهش آلودگی هوا به زودی به بازار می آید.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، عباس کاظمی در محل نمایشگاه بین المللی تهران گفت :‌ 3 قرار داد با شرکت های خودروسازی داخلی برای مطالعات و اجرای طرح های تولیدی موتور دیزلی سبک بسته شده است و انتظار می رود خودروهای تولیدی تا پایان امسال به بازار بیاید.

کاظمی ، مزیت تولید این خودروها را در مقایسه با خودروهای بنزینی کاهش 40 درصدی مصرف سوخت، کاهش 40 درصدی آلودگی هوا و افزایش 40 درصدی کارآیی اعلام کرد و افزود: برای تنوع بخشیدن در سبد سوخت مصرفی از موتورهای سبک دیزلی استفاده خواهد شد.

وی گفت: تاکنون 2 قرارداد با ایران خودرو به ارزش 13 میلیارد تومان برای مطالعات مورد نیاز تولید موتور پایه دیزلی امضا شده است که انتظار می رود محصولات این شرکت در سال 1390 به بازار بیاید.

کاظمی درباره سومین قرارداد نیز گفت:‌ براساس قراردادی که با شرکت زامیاد بسته شده ، قرار است تا پایان امسال 40 هزار دستگاه نیسان تولیدی این شرکت با موتور دیزلی به بازار عرضه شود که برای هر دستگاه خودرو 600 هزار تومان کمک هزینه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به پایین بودن کیفیت گازوئیل توزیع شده در جایگاه های توزیع سوخت تاکید کرد، با اصلاح ساختار مراکز تولیدی انتظار می رود تا سال 1990 تولیدات داخلی استاندارد یورو 4 را دریافت کنند.

وی همچنین اعلام کرد: با ورود خودروهای سبک دیزلی به بازار با دو نرخ گازوئیل در جایگاهها ارائه می شود که گازوئیل دارای کیفیت یورو 4 به مصرف خودروهای شخصی می رسد.

مدیر عامل شرکت بهینه سازی سوخت درباره استانداردهای در نظر گرفته شده برای حداکثر مجاز مصرف سوخت خودروهای بنزین سوز داخلی گفت: خودروها تولید داخل در سال 87 باید استاندارد یورو 2 بعلاوه 105 را داشته باشند و این استاندارد برای خودروها وارداتی در سال جاری یورو 3 است.

وی درباره استانداردهای مصرف سوخت خودروهای بنزین سوز در سال 88نیز گفت:‌ مصرف سوخت خودروهای داخلی برای سال 88 باید با استاندارد یورو2 همخوانی داشته باشد و این استاندارد برای خودروهای وارداتی نیز یورو 4 است.

افزایش قیمت خودرو محک خوبی برای ارزیابی میزان انصاف مسئولین

در حال حاضر قیمت خودرو در کشو بسیار بالا بوده بطویکه با وجود تعرفه 90% گمرک و 40-20% هزینه های جانبی از قبیل هزینه های رسمی و غیر رسمی شرکت های بازرسی-استاندارد-محیط زیست و ... یک حاشیه امن وسیعی برای تولید کنندگان خودرو ایجاد نموده است.از طرفی علی رغم بهره مندی از 110-130% تفاوت هزینه (رانت!!) خودروهای تولید داخل حمایت های 100% دولت و سایر قوا از خودرو سازان ،صنعت خودرو سازی را به بهشت آنها تبدیل کرده و خوردوسازان مجموعه های تنبل و کندی شده اند که د ر نزد خواص و عوام استخدام به خاطر پرداخت های گزاف و بی مورد که در خوشبینانه ترین وجه و در شرایط کاملا مساوی حداقل 2 برابر حقوق کارمندان دولت ، در هریک از خودرو سازی ها را منتهای رستگاری میدانند.بنده خودم چند صباحی در مرکز تحقیقات ایران خودرو مشغول بودم .المپیادیها -فارغ التحصیلان ممتاز شریف -امیرکبیر و..... را به حاشیه و در نهایت به بیرون از مجموعه...........
سفرهای پرهزینه خارج از کشور بی دلیل و........موجب بالارفتن هزینه های تولید چندین برابر سایر بخشهای صنعت در کشور شده است.و این مجموعه ها هیچ تلاش موثری در صرفه جویی و کاهش این قبیل هزینه ها نداشته و مدیریت درستی برای پرسنل نداشته و فقط مدیریت را بر مبنای افزایش منابع قرار داده اند ،درحالیکه در همه روشهای تعالی سازمانی و افزایش بهره بری اولویت اول با مدیریت پرسنل و هزینه ها میباشد و در آخرین مرحله افزایش منابع را برای افزایش بهره بری اعمال میکنند.این مجموعه ها به جای تعالی سازمانی واقعی فقط با افزایش منابع از قبیل گرفتن وامهای بسیا کلان ، پیش فروش بدون عمل به تعهد و افزایش قیمت با لابی کردن با کانون های قدرت و تصمیم گیری هرگونه افزایش قیمت و کاهش کیفیت را توجیه می کنند.به اظهارات برخی از نمایندگان مجلس عجیب و البته قابل پیش بینی بوده و در ذیل درج شده است توجه فرمایید:
1-

ابطحی در گفتگو با خبر نگار خبرخودرو افزود:در علم اقتصاد و تولید هیچ گاه قیمت به صورت دستوری تعیین نمی شود.برای تعیین قیمت،باید سود آوری متعارف مجموعه را در نظر گرفت و بر اساس سود معقول قیمت خودرو را مشخص نمود.

وی در ادامه گفت:در صنعت خودرو سازی،ثابت نگه داشتن قیمت خودرو هیچ توجیه اقتصادی ندارد،مگر آنکه تصور کنیم تولید کننده داخلی ازسودی غیر واقعی بهره می برد که با تو جه به این سود،اقدام به ثابت نگه داشتن قیمت خودرو نموده است و با این کار توانسته است سود را با ورودیهای صنعت هماهنگ کند.

ابطحی افزود:امروزه با افزایش ورودیهای صنعت خودرو،اگر خودرو سازان همچنان شعار ثابت نگه داشتن قیمت خودرو را سر لوحه برنامه های تولید قرار دهند ،مسبب ازبین رفتن تدریجی قطعه سازان خواهند شد.با توجه به اینکه صنعتگران خودرو،در امرتولید بسیار توانمند هستند اگر به تعهدات خود نسبت به قطعه سازان عمل نکنند وبه موقع نسبت به پرداخت مسائل مالی خود به آنان اقدام نکنند،قطعه سازان دچار تزلزل شده و به مرور ازبین خواهند رفت.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه گفت:معتقدم که دولت برای حمایت از صنعت خودرو سازی،باید ورودیهای این صنعت را با کارشناسی دقیق مشخص کند و بتواند با تعیین قیمت تمام شده خودرو،به تولید کنندگان اعلام کند با توجه به سودی که خودرو سازان باید از تولیدات خود به دست آوردند قیمت خودروئی که به بازار عرضه می شود در چه حد قیمتی باشد.

وی با اشاره به این مطلب که در سالهای دور هدف از تاسیس کارخانجات قطعه سازی داخلی،تولید خودرو در کشور بوده است افزود:اگر امروز حمایت معقول و جدی ازصنعت قطعه سازی کشور نشود تمامی کسانی که در این صنعت سرمایه گذاری کرده اند متضرر شده و ازسرمایه گذاری مجدد در این بخش خودداری می کنند و همین امر سبب می شود تا خودرو سازان علی رغم توان قطعه سازان داخلی مجبور باشند که قطعات مورد نیاز خود را ازخارج تهیه کنند.

ابطحی در پایان گفت:لازم است که قیمت خودرو توسط کارشناسان امر تعیین شود و ثابت نگه داشتن خودرو سبب اختلال درتمامی صنایع دخیل در تولید خودرو می شود.
2-ا توجه به افزایش قیمت جهانی بسیاری از کالاها از جمله آلومینیوم،آهن و فولاد که همگی از مواد اولیه تهیه خودرو محسوب می شوند بالا رفتن قیمت خودرو طبیعی است.

محمد قمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : علاوه بر افزایش قیمت مواد اولیه،دستمزد کارگران و کارشناسان صنعت خودرو نیزافزایش داشته است وبنا براین افزایش قیمتها گران شدن قیمت خودرو دور از انتظار نبوده است.

وی در ادامه گفت:خودرو سازان علی رغم افزایش قیمت کالاها و دستمزد و انرژی باید برای افزایش قیمت خودرو مسائلی همچون بالا بردن سطح کیفی محصولات خودرا نیز در نظر بگیرند و خودرو هایی را تولید کنند که از لحاظ مصرف سوخت به صرفه باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود:باتوجه به افزایش قیمت سوخت،تولید کنندگان باید تلاش کنند تا خودرو هایی را تولید کنند که مصرف سوخت کمتری داشته باشند تا این کم مصرف بودن برای افزایش قیمت محصولات خودرو سازان داخلی دلیلی موجه به حساب آید.

وی در پایان گفت:تولید کنندگان خودرو برای حفظ منافع خود و ادامه مسیر تولید،مجبورند که با پیروی از تغییر نرخ جهانی افزایش قیمت معقولی را برای تولیدات خود در نظر بگیرند.


استدلالهای فوق حاکی از عدم واقع گرایی بوده و تا هنگامی که در کانونهای تصمیم گیری چنین تفکراتی حاکم است شرایط همین بوده و افزایش قیمت و افت کیفیت مستمر بر خودوسازی ما حاکم خواهد بود.