سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از مشتریان قطعات یدکی خودرو خواست به نشان استاندارد ملی و یا استاندارد کشورهای دیگر در این کالا ها توجه کنند. به گزارش خبر نگار خبرخودرو ، معاون اداره کل نظارت بر اجرای استاندارد با اشاره به وضع موجود قطعات یدکی خودرو در سطح کشور گفت : بالغ بر 425 واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری در زمینه قطعات یدکی خودرو درکشور وجود داردکه دراین بین 360واحد دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد و بقیه فاقد پروانه هستند. محمد مهدی جعفری افزود : واحدهای تولیدی تایر و لنت ترمز بهترین وضعیت را از لحاظ دارا بودن پروانه کاربرد علامت استاندارد و واحدهای تولیدی سیبک خودرو از این لحاظ کمترین پروانه را دارند. وی با اشاره به استانداردهای 51 گانه خودرو گفت: در بخش قطعات 28 استاندارد از نظر مقررات اجباری باید رعایت شود و 30 آزمایشگاه درزمینهآزمایش قطعات خودرو یا قطعاتی که کاربرد دارد درسطح کشور فعالیت میکنند. جعفری با بیان اینکه در کنترل قطعات یدکی در صورتیکه استاندارد ملی تدوین نشده باشد از استاندارد معتبر بین المللی استفاده می شود خاطرنشان کرد : در حال حاضر تعداد زیادی از قطعات یدکی خودرو مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد است. وی با بیان اینکه خودروهای وارداتی علاوه بر خودروهای داخلی در سطح بازار استاندارد 51 گانه را رعایت می کنند افزود : خودروهای خدماتی از جمله آمبولانس ها و خودورهای آتش نشانی علاوه بر استاندارد 51 گانه تجهیزات جانبی آنها نیز باید مورد تایید قرار گیرد. معاون اداره کل نظارت بر اجرای استاندارد افزود : درصد بالایی از قطعات وارداتی نامرغوب محصول کشورهای جنوب شرق آسیاست که بصورت کالای مرجوعی به کشور مبدا برگشت داده می شود. وی با بیان اینکه نصب قطعات یدکی غیر استاندارد روی خودرو موجب بروز حوادث جبران ناپذیر می شود تاکید کرد : مردم برای خرید قطعات یدکی بیشتر از نمایندگی های معتبر در سطح بازار یا نمایندگی های فروش خودروسازان مراجعه کنند واز هرگونه مراجعه به مراکز غیر معتبر خودداری کنند. |
تیم خودروی الکتریکی دانشگاه صنعتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت خودروی برقی با سرعت 75 کیلومتر در ساعت شد . به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مسئول گروه خودروی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت : شتاب بالا ، ایمنی ، راحتی سرنشین ، بدنه آیرودینامیک و سامانه های کنترل الکتریکی با قابلیت نصب شبکه های امنیتی پیشرفته از مزایای این خودروی الکتریکی است . دکتر فدایی تهرانی افزود : این خودرو با مدت زمان شارژ دو تا چهار ساعت و یا تعویض یکی از باتریها می تواند حدود 45 کیلومتر را طی کند و با انرژی معادل یک لیتر بنزین 260 کیلومتر را بپیماید. وی گفت : در صورت تامین بودجه لازم از این خودروی الکتریکی می توان به عنوان خودروی شهری یک نفره بدون آلودگی و با مصرف سوخت پاک استفاده کرد. دکتر فدایی تهرانی افزود : 8 میلیون تومان برای طراحی و ساخت این خودرو در مدت یک سال هزینه شده است و با تولید انبوه هزینه خودرو به سه میلیون تومان کاهش می یابد . |
به گزارش خبرخودرو ، در مراسم ویژه افتتاح این نمایشگاه از هفت مدل جدید خودرو برای نخستین بار در سطح جهان در حضور بیش از 9 هزار خبرنگار داخلی و خارجی در پکن رونمایی می شود.
در دهمین نمایشگاه خودروی پکن حدود یکصد خودروی جدید به نمایش گذاشته شده است که در این میان 24 مدل خودرو برای نخستین بار در سطح آسیا به نمایش گذاشته می شود.