اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

معرفی محصولات زامیاد در نمایشگاه بین المللی حمل و نقل تهران

شرکت زامیاد در هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و خدمات شهری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران ، محصولات و دستاوردهای جدید خود را در معرض نمایش قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، احسان مقدم ، مدیر ارتباطات شرکت زامیاد با اعلام این خبر اظهار داشت : شرکت زامیاد به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده خودروهای تجاری با هدف معرفی محصولات و دستاوردهای جدید این شرکت به عنوان یکی از صنایع مهم و اصلی وابسته به حمل و نقل و خدمات شهری در این نمایشگاه حضور دارد.

مقدم خاطر نشان کرد : این شرکت با هدف معرفی و نمایش خودروهای مینی بوس آذر، ون آذر ، وانت دیزل ، وانت شوکا دوکابین ، کامیون کشنده AT720 ، کامیون کشنده استرالیس ، کامیون کمپرسی MLC170 ، کامیون یوروکارگو MLL180 ، کامیون یورو کارگو سه محور E28 ، وانت Z24FI و وانت زامیاد با کاربریهای مختلف در این نمایشگاه حضور دارد.

وی گفت: این نمایشگاه با حضور 250 شرکت کننده داخلی و خارجی از کشورهای کانادا، آلمان ، انگلستان ، ایتالیا ، کره جنوبی ، ترکیه ، چین ، ژاپن ، فرانسه ، سوئد، دانمارک ، سوئیس ، بلژیک ، هلند و فنلاند در فضایی به وسعت 30 هزار متر مربع برگزار شده است.

مقدم افزود : غرفه زامیاد در این نمایشگاه از 11 الی 14 آبان ماه امسال از ساعت 9 الی 16 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران واقع در سالن 26A آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان و علاقه مندان می باشد.


هیوندای- کیاموتورز نخستین صادر کننده خودرو به روسیه شدند

گروه خودروسازی هیوندای و کیاموتورز کره جنوبی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی جایگاه نخستین صادر کننده خودرو به روسیه را از ان خود کرد.

به گزارش خبرخودرو ، دو شرکت خودرو سازی کیاموتورز و هیوندای بین ماههای ژوئیه و سپتامبر، سی و دو هزار خودرو در روسیه به فروش رسانده اند که نه و چهار دهم درصد کل فروش خودرو در این کشور است.

دو خودرو ساز کره ای از نظر میزان فروش خودرو بر شرکت خودروسازی جنرال موتورز امریکا پیشی گرفتند. جنرال موتورز در این مدت بیست و چهار هزار خودرو به روسیه صادر کرده است پشت سر بگذارند. براساس این امار جنرال موتورز هفت و یک دهم درصد از سهم بازار خودروی روسیه را در دست دارد.

در جریان بحران اقتصادی جهان رشد فروش خودروهای کوچک و اسپرت کیاموتورز بسیار سریع بوده است.

این دو شرکت خودرو سازی همچنین در سه ماهه سوم سال جاری میلادی دویست و بیست و نه هزار خودرو در امریکا فروخته اند این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته میلادی بیست و نه و دو دهم درصد رشد نشان می دهد. به این ترتیب این دو شرکت که در قالب یک گروه خودروسازی فعالیت می کنند رتبه پنجم را در بازار خودروی امریکا به دست اورده اند.

خبرگزاری ایتارتاس از سئول گزارش داد/ هیوندای و کیاموتورز همچنین طی سه ماهه سوم سال جاری دویست و بیست و نه هزار خودرو به چین صادر کردند که این رقم در مقایسه با سال گذشته یکصد و پنجاه و نه درصد رشد نشان می دهد.


سوبارو هیبرید می سازد

سوبارو خودروساز ژاپنی که عمده محصولاتش به خاطر حضور در مسابقات رالی شهرت دارد درصدد ساخت خودروی هیبریدی بر آمده است .

به گزارش خبرخودرو ، مدیران سوبارو در نمایشگاه توکیو جزئیاتی از برنامه خود برای ساخت خودروی هیبریدی را فاش کرده اند . اینطور که پیداست سوبارو در این راه قصد دارد از شریک توانمندش یعنی تویوتا بهره بگیرد .

البته قرار نیست از پلت فرم تویوتا و یا لوازم هیبریدی این کمپانی استفاده شود مهندسان سوبارو در تلاش هستند بر روی محصولات خود کار تازه ای انجام دهند .

ایکوموری مدیر سوبارو اعلام کرده است که قرار است شکل کلی سیستم هیبرید تویوتا در محصولات این کمپانی مورداستفاده قرار بگیرد ظاهرا مهندسان سوبارو در صدد استفاده از موتور 2 لیتری خود به همراه سیستم الکتریکی بر روی تعدادی از محصولات هستند .


نصب کنیستر روی خودروهای درحال تردد، از نظر ایمنی مورد تایید نیست

نصب کنیستر بر روی خودروهای در حال تردد، از نظر کارشناسی غیر عملی است و انجام چنین کاری، تبعات بسیار جدی و خطرناک در پی دارد.

در پاسخ به درخواست مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کمیته کاهش آلودگی هوای تهران در خصوص نصب کنیستر و کاتالیست بر روی خودروهای در حال تردد، کیوان وزیری نماینده مدیر عامل در اخذ استانداردها با بیان مطلب فوق، گفت: اجرای این درخواست، مستلزم نصب قطعات کامل کربن کنیستر، شیر برقی و لوله های انتقال سوخت بر روی خودرو است و برای این کار تغییرات اساسی از جمله در باک سوخت، سیستم سوخت رسانی ، EMS ، کالیبراسیون و منیفولد سوخت باید صورت گیرد.

وی تمامی این تغییرات را از فرایندهای ایمنی مونتاژ ذکر کرد که در حال حاضر در خط تولید شرکت تحت کنترل است، لذا اعمال این تغییرات به صورت خدمات پس از فروش، مشکلات فراوانی را در بر خواهد داشت.

وزیری، عدم امکان تست های اجباری کنترل نشتی و بروز آتش سوزی را از جمله خطرات ناشی از نصب کنیستر بر روی خودروهای در حال تردد دانست و اظهار داشت: با توجه به سطح گسترده تغییرات در قطعات ایمنی خودرو نظیر باک بنزین، منیفولد و سیستم سوخت رسانی و عدم امکان انجام فرایندهای کنترل کیفیت که در حال حاضر بر روی تک تک محصولات در سالن های تولید انجام می شود ، بروز نشتی بنزین و آتش سوزی امکان پذیر می شود.

وی افزود: نصب کنیستر نیاز به کالیبراسیون مجدد مرکز کنترل الکترونیکی خودرو ( ECU ) دارد که با توجه به تنوع خودروهای در حال تردد، این کالیبراسیون از نوع نرم افزاری، سخت افزاری و یا هر دو خواهد بود؛ درحالی که تغییر ECU و EMS و تغییرات احتمالی دسته سیم های موتور ، از نظر اجرایی کاملا غیر عملی است.

نماینده مدیر عامل دراخذ استانداردها، کاهش عمر مفید کاتالیست در اثر ورود بیش از حد هیدروکربون ها به دلیل نصب کنیستر را از دیگر معایب چنین اقدامی برشمرد و اظهار داشت: نتیجه این کار خروج از استانداردهای تعریف شده در طراحی اولیه محصول می شود که تغییر معیارهای مهندسی و تشدید کاهش توان خروجی موتور را به دنبال دارد.

وزیری با اشاره به توقف تولید خودروهایی که امکان نصب کنیستر و کاتالیست نداشته اند، از جانب ایران خودرو، گفت: جایگزینی خودروی جدید، امکان لجستیک تامین بسیاری از قطعات خودروهای قدیمی در تیراژ مورد نظر را نیز غیر ممکن می سازد.

وی نصب کاتالیست بر روی خودروهای کاربوراتوری را به جهت نوع ماهیت موتور و نداشتن کنترل هوشمند الکترونیکی و سنسورهای مرتبط برای تصحیح مقدار تلفیق بنزین و هوا، ناموجه دانست و گفت: با توجه به به تغییرات گسترده در سیستم سوخت رسانی، از نظر کارشناسی بروز مشکلات بسیار خطرناک تری مانند انتشار هیدروکربن های بخار شده بنزین در جایگاه های سوخت رسانی نیز ممکن است.

شایان ذکر است، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در پی نشست تخصصی کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در چهارم آبان ماه، از ایران خودرو خواست در مدت یک هفته گزارش مکتوبی از روند نصب کاتالیست و کنیستر در خودروهای تولیدی و امکان نصب و تعویض این دو وسیله در خودروهای در حال تردد را به دبیر خانه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران ارایه کند.

در پاسخ وی، ایران خودرو در گزارش مبسوطی اعلام کرد که در تمامی محصولات تولیدی این شرکت تحت نظارت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران کنیستر و کاتالیست نصب می شود، اما، امکان نصب این موارد بر روی خودروهای در حال تردد به دلای فوق وجود ندارد.


فروش اپل به مگنا هنوز نهایی نشده است

فروش سهام شرکت خودروسازی اپل، شرکت المانی وابسته به جنرال موتورز امریکا، به شرکت قطعه ساز مگنا کانادا و ازبربانک روسیه هنوز نهایی شده است .

به گزارش خبرخودرو ، این معامله تا زمانی که شورای اداری جنرال موتورز برای بحث درباره ان تشکیل نشود نهایی نخواهد شد.

شرکت خودروسازی "اپل" که شعبه اروپایی شرکت بزرگ خودروسازی "جنرال موتورز" آمریکا است، در اخر سال دو هزار و هشت از دولت فدرال المان برای جلوگیری از ورشکستگی درخواست کمک مالی کرد. بنابراین، برای جلوگیری از ورشکستگی ان، تصمیم گرفته شد که سهام ان به سرمایه گذاری که بهترین پیشنهاد را ارائه کند فروخته شود.

به‌ گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری رویترز از واشنگتن، مذاکره کننده ارشد جنرال موتورز در این باره اعلام کرد شورای اداری جنرال موتورز برای بحث در این باره قرار است در سوم نوامبر امسال تشکیل جلسه بدهد.

کارل -تئودور زو گوتنبرگ وزیر اقتصاد المان از شرکت خودروسازی جنرال موتورز امریکا خواسته است اعلام کند که انتخاب مگنابرای خرید سهام اپل بنا به دلایل اقتصادی و نه سیاسی بوده است.

فیات به سوی جاده سود آوری

سرجیو مارچیونه مدیر عامل گروه فیات ایتالیا اخیراً گزارش مالی سه ماهه سوم این کمپانی را ارائه کرده است طبق آمار منتشره از سوی مارچیونه فیات توانسته به مرز سود آوری بازگردد حتی اگر این مقدار اندک باشد .

به گزارش خبرخودرو، مارچیونه با هیجان حاضر خطاب به خبرنگاران گفته است : دوران سخت دیگر سپری شده است .

نکته جالب این است که فیات نسبت به سه ماهه سوم سال 2008 با افت 15 درصد ی در جذب سرمایه و درآمدهای کلی مواجه شده اما با توجه به حجم تولید و میزان فروش توانسته به مقدار سود مالی نیز دست پیدا کند.

سود مالی این کمپانی و زیر مجموعه هایش در سه ماهه سوم حدود 20 میلیون یورو رسیده است در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته این رقم 44 میلیون یورو بوده است.


ورشکستگی شرکت خودروسازی کارمان آلمان

سخنگوی مدیر کل شرکت خودروسازی کارمان المان اعلام کرد این شرکت به ورشکستگی نزدیک شده است.

اوتر هرمان سخنگوی مدیر کل شرکت خودروسازی کارمان دراین باره اعلام کرد این شرکت به علت کاهش شدید تقاضا و قصور در پرداخت بدهی مشتریان خود در استانه تسویه حساب قضایی قرار دارد. وی افزود اگر ما موفق نشویم سرمایه مورد نیاز شرکت را تامین کنیم، نقدینگی های شرکت به زودی به اتمام خواهد رسید. میزان طلب مشتریان شرکت خودروسازی کارمان بیش از ده میلیون یورو براورد می شود . به علت وجود این مشکلات ، شرکت خودروسازی کارمان از ماه ژوئن امسال تاکنون هیچ گونه تولیدی نداشته است ، از این گذشته هیچ امیدی نیز وجود ندارد که سرمایه گذاران و یا شرکت ها سهام این شرکت را بخرند تا این شرکت از خطر ورشکستگی نجات یابد.

نظر جالب یکی از خوانندگان عزیز درخصوص روآ

با سلام
مشکل اصلی روا سیستم انتقال قدرت و فنر بندی آن است پلت فرم این خودرو برای دیفرانسیل جلو طراحی شده و هیچ مقاوتی در مقابل گشتاورهای میل گاردان و موتور طولی و دیفرانسیل و فنر های تخت ندارد و باعث از هم پاشیدگی بدنه بعد از یکی دو سال می شود . این فنر بندی قدرت تحمل این وزن را ندارد . نمی دانم چرا ایران خودر به جای تولید اقتصادی ۴۰۵ چرا به لگ...... مثل روا روی آورده آیا ۴۰۵ را با کارگر ایرانی ارزان(۵۰۰دلار در ماه ) و انرژی مجانی و نوآوری صفر و تکنولوژی ۲۵ سال پیش ۱۴هزار دلار می سازد و تویوتا کرولا را با تکنولوژی روز و کارگر گران (۴ تا۸ هزار دلار در ماه ) و انرژی گران ۱۱ هزار دلار  می سازد آیا بهتر نیست در این کار خانه را گ.... بگیریم و این نفرات و انرژی و زمین را به کشاورزی و کاشت درختان میوه و سبزیجات اختصاص دهیم بدهی ۹ میلیارد دلاری هم بوجود نمی آورد