پروتون خودروساز ملی مالزی برای حضور قوی تر در بازارهای بین المللی قرار دادی با شرکت ایتال دیزاین امضاء کرد تا طراحی مدلهای جدید خود را به این شرکت کهنه کار و مشهور بسپارد.به گزارش خبرخودرو، طبق اخبار منتشره در مالزی مهندسان و طراحان ایتال دیزاین نمونه نهایی از یک خودروی سواری کلاس C را به مدیران پروتون تحویل داده اند و قرار است تا 20 ماه آینده این محصول وارد فاز تولید شود .ایتال دیزاین به مدیریت جورجیو جیوجارو طراح مشهور |
هر چند خریداران متمول و ثروتمند برندهایی چون رولزرویس و بنتلی چندان به مسائلی چون مصرف سوخت توجهی ندارند اما مهندسان کمپانی رولزرویس سرگرم مهیا کردن یکی نمونه هیبریدی از مدل «گوست» هستند.
به گزارش خبرخودرو ، رولزرویس تأکید دارد که با استفاده از انرژی موازی الکتریکی در مدل گوست ( به معنی شبح) می تواند علاوه بر کاهش مصرف سوخت و آلایندگی محیط زیست به افزایش گشتاور حرکتی و آرامش در حرکت نیز دست پیدا کند.
مدل هیبریدی رولزرویس گوست کمی دیرتر از مدل عادی آن که قرار است در سال 2010 به بازار عرضه شود ، ساخته خواهد شد.
این مدل به موتور 6/6 لیتری 2 سیلندری دروسوز و الکتروموتور ویژه که از باتری ها تغذیه می کند مجهز خواهد بود . علاوه بر این قرار است نیروی ناشی از ترمز نیز توسط باتری ها جمع آوری شود.
گسترش خانواده موتور ملی (گاز سوز ، بنزینی و دیزلی) و توسعه موتورهای کم مصرف، مهم ترین برنامه راهبردی ایران خودرو در قوای محرکه است.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، علی شیخ زاده معاون نیرو محرکه ایران خودرو با بیان این مطلب تمرکز بر گیربکس BE به عنوان گیربکس ساخت داخل شده را از دیگر راهبردهای ایران خودرو در این خصوص دانست و گفت: استفاده از گیربکس اتوماتیک AL4 برای محصولات جاری و توسعه و تجاری سازی سواری دیزلی نیز در دستور کار است.
وی افزایش تیراژ اقتصادی و کاهش ارزبری را مورد تأکید قرار داد و گفت : ضمن ارتقاء و به روز آوری موتورهای موجود تولید خودروهای کم مصرف با موتور پایه گاز سوز نیز در دستور کار است.
شیخ زاده از رونمایی موتور دیزل ملی در روزهای پایانی آبان ماه ، خبر داد و گفت: مصرف سوخت این موتور کمتر از چند لیتر در هر صد کیلومتر است و ضمن تأمین الزامات استاندارد آلایندگی یورو 4 قابلیت ارتقاء به یورو 5 را نیز دارد.
شیخ زاده اظهار داشت: با عرضه موتور دیزل سواری ، ایران خودرو در بخش خودروهای دیزلی بازار داخلی ، نقش اول را ایفا می کند که ضمن تقویت مزیت رقابتی در بازارهای صادراتی ، توسعه تنوع محصولات و تأمین بخش بزرگ تری از نیاز بازار را در پی دارد.
معاون نیرو محرکه ایران خودرو کسب دانش طراحی و توسعه فناوری دیزل را از نتایج طراحی و تولید موتور ملی دیزل دانست و گفت : بر اساس برنامه کلان موتور دیزل ، پژو 206 با موتور دی وی 4 و خانواده سمند با موتو ای اف دی تولید خواهند شد و تا سال 91 هر دو محصول به استاندارد یورو 5 مجهز می شوند.
وی توسعه قوای محرکه هیبرید را از دیگر برنامه های استراتژیک ایران خودرو دانست و گفت : ایران خودرو اولین خودروساز ایرانی است که با همراهی مجموعه های دانشگاهی ، نسبت به طراحی و تولید خودروهای هیبریدی بنزینی برقی اقدام و نخستین نمونه از این خودروها را سال گذشته معرفی کرد.
شیخ زاده گفت : بر اساس برنامه کاهش قیمت تمام شده محصول هدف قیمتی یک میلیون و 50 هزار تومان برای موتور TU5 در تیراژ 250 هزار دستگاه و 800 هزار تومان برای این موتور در تیراژ 400 هزار دستگاه در سال دنبال می شود.
وی با اشاره به افزایش تیراژ موتور EF در جهت کاهش قیمت ، قیمت هدف برای موتور EF7 بنزینی را یک میلیون تومان ذکر کرد و گفت: تا کنون 65 درصد ارزشی موتور ای اف 7 داخلی سازی شده و تا پایان سال 89 ، تمامی قطعات آن بجز قطعات الکترونیک و High Tech که 15 درصد ارزش خودرو را تشکیل می دهد ، خود کفا می شوند.
معاون نیرو محرکه جازگزینی موتور ای اف 7 به جای موتورهای خانواده XU را از دیگر برنامه های ایران خودرو عنوان کرد و گفت : علاوه بر توسعه موتور ای اف 7 توربوشارژ EF7TC بر روی کلاسهای گران قیمت محصولات ، کسب استاندارد یورو 5 برای این موتور در دستور کار است.
شیخ زاده تمرکز تولید پژو 206 با موتور TU5 به جای موتور TU3A و به کارگیری موتورهای TU5 بر روی خودروهای گروه پژو ، بهینه سازی موتور XU7/L3 به منظور کاهش مصرف سوخت و بهبود توان خروجی (NEW) XU و نیز ارتقای سطح آلایندگی آن به یورو 4 و تولید موتور
معاون نیرو محرکه برنامه تولید موتورهای مختلف برای سال 89 را 770 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت : این تعداد صد هزار دستگاه او اچ وی 45 هزار دستگاه او اچ وی 2 ، 45 هزار دستگاه او اچ وی جی 2، 360 هزار دستگاه ایکس یو 7 جی پی ال ۳ ، پنج هزار دستگاه ایکس یو ۷ جی پی ال ۴ ،
یک دانشمند آلمانی موفق به ساخت خودرویی شد که با استفاده از یک دستگاه آیفون حرکت می کند.
به گزارش خبرخودرو ، این دستگاه تصاویر حرکت خود را به نمایش می گذارد.
راننده می تواند با استفاده از کلیدهای کنترل صفحه نمایش ، مسیر خوردرو را تغییر داده و سرعت آن را کنترل کند.
این خودرو دارای حسگرهایی است که با استفاده از آن از برخورد خودرو با عابران و سایر خودروها و همچنین موانع جلوگیری می کند.
دانشجویان ایرانی در مسابقه سالانه تولید خودروهای برقی که به گفته آنها این کشور در آینده به آن نیاز پیدا خواهد کرد؛ با هم رقابت می کنند.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، دانشجویان معتقدند ایران به سبب افزایش قیمت سوخت در اینده و احتمال تحریم های تجاری خارجی علیه این کشور به این نوع خودروها نیاز پیدا خواهد کرد.
هر چند ایران در بین کشورهای تولید کننده و صادر کننده نفت جایگاه بلندی دارد اما برای تامین بنزین مورد نیاز شهروندان خود با مشکلات اساسی روبروست. این چالش ها سبب شده است مسئولان این کشور دانشگاه ها و دانشجویان را تشویق کنند تا راه های دیگری برای تامین انرژی و حل مشکل انرژی پیدا کنند.
دانشجویان ایرانی با امکانات اندک و حمایت های مالی نسبتا اندک در مقایسه با کشورهای بزرگ، اقدام به ساخت خودروهای برقی کرده اند. یکی از دانشگاه های تهران نیز برای تشویق این نوآوری ها هر ساله اقدام به برگزاری نمایشگاهی می کند که دانشجویان در آن دستاوردهای خود را در زمینه ساخت این خودروها به نمایش می گذارند.
یکی از این دانشجویان می گوید: مرحله طراحی شش ماه و پس از آن مرحله ساخت حدود چهار ماه به طول می انجامد. بنابراین ساخت یک خودرو از طراحی تا ساخت حدود یک سال زمان نیاز دارد.
سی و هفت گروه خودروساز در نمایشگاه امسال شرکت کردند و تولیدات خود را به نمایش گذاشتند. هیأت داوران که همگی از مهندسان و دارندگان تخصص های مربوط هستند معیارهای ویژه ای را برای انتخاب بهترین خودرو تعیین کرده اند که کارآیی، شکل خودرو و امکان تولید انبوه آن از جمله این ویژگی ها به شمار می رود.
یکی دیگر از دانشجویان می گوید: اگر تصور کنیم که واردات بنزین به ایران را تحریم کنند در آن صورت خودروهای برقی کمک زیادی به حل مشکلات ما می کنند زیرا برق را می توان از منابع مختلف تهیه کرد.
طرح نصب جعبه سیاه در خودرو ها در اروپا اختلاف برانگیز شده است. به نوشته گزارش خبرخودرو ، اتحادیه اروپا معتقد است برای کمک به تقویت ایمنی جاده ها و اطمینان از شناسایی رانندگان مقصر در حوادث رانندگی، باید خودروها به جعبه سیاه مجهز شوند. این جعبه های سیاه موسوم به "ضبط کننده های اطلاعات حوادث" احتمالا پر هزینه اند. بعلاوه برخی معتقدند نصب جعبه سیاه در خوردوهای شخصی می تواند نقض ازادی های مدنی باشد. با اینحال کارشناسان معتقدند ایمنی جاده ها مهمترین مسئله است. |
چری خودروساز رو به رشد چین اعلام کرده که برای بازار آفریقای مرکزی برنامه دارد و ممکن است در همین راستا خط تولیدی در نزدیکی رودخانه بزرگ نیجریه بنا کند.
به گزارش خبرخودرو، مدیران این کمپانی چینی موقعیت استراتژیک رود بزرگ نیجریه را دریافته اند و معتقدند امکانات حمل و نقل روی این رودخانه می تواندمنجر به صادرات خودرو به کشورهای دیگر آفریقایی نیز شود.
ظاهراً این بخش از نیجریه یک منطقه آزاد تجاری نیز دارد که می تواند به کاهش هزینه ها در سرمایه گذاری منجر شود . چری اعلام کرده که خط تولید پیش بینی شده آنها در صورت ساخت و تکمیل شدن می تواند سالانه 10 هزار دستگاه خودرو بسازد و در بازار آفریقا به فروش برساند.
ظاهراً بزرگترین دغدغه فعلی چری در آفریقا این است که به اندازه کافی نیروی کار متخصص و با تجربه وجود ندارد.