اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

مدنی: میگویند پراید هندوانه دربسته است

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه میگویند کیفیت پراید مانند هندوانه دربسته است، گفت: این مسئله نشان‌دهنده عدم رعایت کیفیت در خطوط تولید این خودرو است.

به گزارش فارس، سعید مدنی در مراسم رونمایی از تمبر شرکت پارس خودرو، اظهار داشت: میگویند خودروی پراید مانند هندوانه سربسته است که ممکن است دارای کیفیت خوب یا بد باشد، این مسئله نشان‌دهنده نبود نظارت و کنترل کیفی در فرآیند تولید این محصول است.


وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا خودروها تا این اندازه در انتهای خط تولید کنترل نمی‌شود، بنابراین رعایت مسائل کیفی توسط کارگران و سرپرستان هر بخش باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا ایرادات محصول در طول خط تولید برطرف شود و به انتهای خط موکول نشود.


مدیرعامل سایپا با بیان اینکه کیفیت پراید مانند هندوانه دربسته است، گفت: این مسئله نشان‌دهنده عدم رعایت کیفیت در خطوط تولید این خودرو است.

وی با بیان اینکه در دهه 70 نیز که کیفیت پراید در سطح بالایی قرار داشت، صدای تمام قطعات آن از دو کیلومتری شنیده می‌شد، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات کیفی تولید ناشی از عملکرد کارگران است والبته 50 تا 60 درصد مشکلات کیفی نیز به خودروسازان و بقیه آن به قطعه‌سازان مربوط می‌شود.


مدنی با بیان اینکه قیمت خودرو باید با کیفیت آن متناسب باشد، گفت: با رعایت کیفیت در تولید محصولات، امکان برندسازی در صنعت خودروسازی وجود دارد.


وی با اشاره به اینکه امروز خودرو با ارز ارزان تولید می‌شود و واردات قطعات نیز صورت نمی گیرد، گفت: قطعه سازان نمی توانند بهانه واردات قطعات چینی را برای بی کیفیت بودن قطعات مطرح کنند بلکه این امر باید باعث بهبود کیفیت تولیدات شود.


وی با بیان اینکه نوسان نرخ ارز و واقعی شدن قیمت آن، فرصت مناسبی را برای رشد صادرات ایجاد کرده است، تأکید کرد: تقاضا برای محصولات سایپا افزایش یافته که باید از این مسئله جهت توسعه صادرات استفاده کنیم.


محصول کشنده سنگین زامیاد رونمایی شد

مراسم رونمایی از محصول سنگین و فوق سنگین شرکت زامیاد، روز سه شنبه 16 آبان ماه سال جاری با حضور جمعی از معاونین، مدیران ارشد وزارت صنعت و معدن و نجارت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع،نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین مهندس مدنی، مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا و دیگر مدیران صنعت خودرو، و در محل این شرکت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس رضا سرایی مدیر عامل این شرکت اظهار داشت: با توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری در خصوص "حمایت از تولید ملی و کاروسرمایه ایرانی" شرکت زامیاد به عنوان یکی خودروسازان تجاری که بیش از پنج دهه در این زمینه مشغول به فعالیت است هم راستا با حفظ و ارتقاء توان شبکه حمل و نقل کشور و بکارگیری از تکنولو‍ژی روز دنیا، اقدام به تولید محصول کشنده سنگین مدل AT440S43 و AS440S48 کرد. وی ادامه داد: با توجه به استقبال بسیار گسترده از سری اول کشنده‌هایی که بصورت محدود وارد شبکه حمل‌ونقل کشور شد، شرکت زامیاد بر آن شد تا نسبت به تولید انبوه این خودرو اقدام کند از این رو برنامه تولید 2 مدل از کشنده‌های گروه خودرویی سنگین و فوق سنگین با مدل های AT440S43 مجهز به موتور 10 لیتری با قدرت 430 اسب بخار و مدل AS440S48 مجهز به موتور 13 لیتری با قدرت 480 اسب بخار و گیربکس اتوماتیک که سازگار با شرایط اقلیمی، جاده‌ای و متناسب با نیاز بازار ایران می‌باشد در دستور کار خود قرار داد.

مدیر عامل شرکت زامیاد در خصوص ویژگی‌های این دو کشنده جدید تولیدی شرکت زامیاد بیان داشت: از ویژگی های بارز محصولات سنگین AT440S43 و AS440S48 می‌توان به بازده بالای موتور، هزینه نگهداری بسیار کم، عملکرد و گشتاور خروجی بسیار بالای PTO، پایین بودن مصرف سوخت و بالا بودن کیفیت و دوام آن نسبت به سایر برندهای خودروهای تجاری اروپایی اشاره کرد.

وی همچنین اظهار داشت محصولات فوق مجهز به کروز کنترل، سیستم تعلیق پنوماتیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم ترمز ABS ، ASR و EBL و مخزن سوخت 1200 لیتری از دیگر قابلیت‌ های این خودروها می‌باشد.

سرایی در ادامه از برنامه ارتقاء استانداردهای روز دنیا خبر داد و گفت: 3 استاندارد به استانداردهای سال 90 خودروی وانت 2/2 تن زامیاد اضافه می شود و نصب فرمان دوتکه تلسکوپی و تاخوگراف و همچنین محدود کننده سرعت، 3 استاندارد اجباری سال 91 وانت زامیاد است .

وی ضمن تاکید بر اینکه هم اکنون کلیه الزامات استانداردی در تولید وانت 2/2 تن زامیاد رعایت می شود ، به مزیتهای موتورهای دیزلی پرداخت و گفت : به جهت مزیت هایی که سوخت دیزل در کاهش مصرف به همراه دارد عمده تولید شرکت زامیاد بر روی موتور دیزل است چرا که بازار وانت دیزل زامیاد بیش از محصولات بنزینی و دوگانه سوز با استقبال روبرو شده است.

مدیر عامل شرکت زامیاد همچنین از عرضه کامیون 6 تن جدید که در حال حاضر در مراحل انجام انواع تست های فنی و استانداردهای مورد نیاز می باشد خبر داد.

سرایی در ادامه تحریم های اخیر را فرصت مناسبی برای بخش های مختلف اقتصاد به خصوص صنعت دانست واظهار داشت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و در راستای اقتصاد مقاومتی، مدیران و دست اندرکاران بخش صنعت وظیفه داریم با بهره مندی از نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه وسایر منابع غیر نفتی، در مردمی کردن اقتصاد و به گونه ای عمل کنیم که بتدریج از وابستگی به نفت به سمت و سوی اقتصاد غیر نفتی حرکت کنیم.

گفتنی است، شرکت زامیاد با انواع خودروهای وانت 2/2 تن زامیاد با بیش از دوازده نوع کاربری در بخش های مختلف خدماتی، از قبیل باربری، حمل مایعات و سوخت، آتش نشانی، کمپرسی، حمل مواد غذایی، پول رسانی، خودروبر، بتون و زباله، همچنین با تولید انواع ون A36-13، مینی بوس A50-12 در حوزه خودروهای حمل‌ونقل درون شهری و در بخش خودروهای سنگین با کامیون کشنده سنگین و فوق سنگین ، کامیون یوروکارگو 2*4 با کاربری کمپرسی ، کامیون یوروکارگو 2*6 با کاربری تانکر و حمل کانتینر، کامیون یوروکارگو با کاربری میکسر، کامیون AD380 به دو صورت کمپرسی،یوروکارگو MLL180 و کشنده 720 یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده خودروهای تجاری در کشور است.


بعضیها یاد بگیرن!

به گزارش سرویس خواندنی‌های خبرگزاری فارس، سال گذشته در جریان سیلی که در تایلند آمد یکی از انبار های خودرو شرکت هوندا دچار آب گرفتگی شد و هزار خودرو صفر کیلومتر تا نیمه در آب فرو رفتند. این مسئله باعث شده تا مدیر این شرکت برای اطمینان دادن به مشتریان که محصولات سیل زده فروخته نمی‌شوند دستور اسقاط همه این خودروها را داد که تنها دچار آب‌گرفتگی شده بودند و با تمیز کاری می‌شد آن‌ها را دوباره به بازار بر گرداند.

رونمایی نسل جدید میتسوبیشی آتلندر در رومانی

واحد رومانیایی میتسوبیشی به تازگی نسل جدیدی از خودروی آتلندر را رونمایی کرده و درصدد فروش آن در بازار این کشور می باشد.

به گزارش خبر خودرو، بعد از آن که این خودرو برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت و فروش آن در کشور ژاپن آغاز گردید ، میتسوبیشی تصمیم گرفت که نسل جدید آن را وارد بازار رومانی و منطقه شرق اروپا نماید. 

لذا روز گذشته شاسی بلند آتلندر برای اولین بار با حضور توموهیسا نیشیتا – مدیریت میتسوبیشی در اروپا – برای اولین بار وارد نمایندگی های این شرکت در رومانی شد.

انتظار می رود که آتلندر جدید چند سالی با همین طراحی و ظاهر به فروش برسد.

قیمت پایه این خودرو 22308 یورو می باشد اما دوستداران موتورهای دیزل می توانند با پرداخت 28508 یورو نسخه دیزل این خودرو را خریداری کنند.

هر دوی این موتورها قابلیت قرار گرفتن در کنار جعبه دنده های دستی و خودکار را دارند.

البته در صورت نصب جعبه دنده های خودکار قیمت هر خودرو تقریبا مبلغ هزار یورو افزوده می شود.

بایستی گفت یک موتور 150 اسب بخاری با ظرفیت 2.0 لیتر نیز برای آتلندر جدید در نظر گرفته شده است که به صورت استاندارد با سامانه AWD تولید می گردد.

تولید موتور فوق کم مصرف جدیدی برای هوندا سیویک

شرکت ژاپنی هوندا اخیرا اعلام کرده که از این پس  مشتریان خودروی مشهور سیویک می توانند یک موتور جدید 1.6 لیتری I – DTEC را سفارش دهند.

به گزارش خبر خودرو، طبق اعلام شرکت تولید کننده ،هم اکنون خودروی هوندا سیویک با یک موتور جدید 1.6 لیتری I – DTEC دیزل در قاره اروپا عرضه می شود ،هوندا عقیده دارد این موتور از لحاظ مصرف سوخت و فاکتورهای حرکتی بهترین موتور در کلاس خود می باشد.

هوندا اعلام کرده که خودروی سیویک مجهز به موتور 1.6 لیتری دیزل در هر سیکل حرکتی مصرفی در حدود 78.5 مایل بر گالن دارد و این بدان معناست که مصرف سوخت خودرو در هر صد کیلومتر به طرز شگفت انگیزی به 3.6 لیتر می رسد.

موتور 1597 سی سی این خودرو قابلیت تولید 120 اسب بخار توان و گشتاور 300 نیوتون متر گشتاور در دور موتور 2 هزار را دارد.

این موتور در کنار یک جعبه دنده شش سرعته دستی – که وظیفه انتقال نیرو به هر دو محور را دارد – قرار می گیرد.

هوندا وعده داده که این موتور را به زودی بر روی خودروی CR – V نیز نصب خواهد کرد.


اعلام پایان تولید لنسیا توسط مدیر فیات

سرجیو مارچیونه در یک کنفرانس ویدویی از پایان تولید لنسیا برای همیشه خبر داد.

به گزارش خبر خودرو، برنامه توقف تولید لنسیا بخشی از برنامه بازسازی مارچیونه می باشد که قرار است راهبرد کلی فیات را تغییر دهد.

در کنار این واقعیت که مارچیونه تولید لنسیا را کنار گذاشته ،وی تصمیم گرفته تمرکز بیشتری بر روی مازروتی و آلفا رومئو داشته باشد و در کنار توسعه آن ها محصولات دیگر فیات من جمله فیات 500 ویاندا بپردازد.

دو شرکت فیات و کرایسلر پیش بینی می کنند در سال های 2012 و 2013 با ضرری 900 میلیون دلاری مواجه شوند به همین علت مارچیونه هیچ امیدی به سود دهی قبل از سال 2015 یا 2016 ندارد.

سخنگوی کرایسلر که تا به این جا برند لنسیا به کمک آن سرپا بود ، گفت : اگر چه شک دارم که فیات به سرمایه گذاری خود ادامه دهد ولی می گویم که برند لنسیا به زندگی خود ادامه می دهد.

فیات تلاش دارد با صادرات مدل های گران قیمتش به بازارهایی آسیایی و آمریکایی مانع تعطیلی تاسیاتش شود و با خودروسازانی نظیر فولکس واگن ،هیوندای ، و تویوتا رقابت کند.


خودرو ارزان نمی شود

محسن بیگلری؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به «عصرخودرو» گفت: نشستی برای دستیابی به راهکار کاهش قیمت خودرو در مجلس شواری اسلامی برگزار شد اما راهکاری برای کاهش قیمت به دست نیامد. وی افزود: آنچه مسلم است قیمت ها کاهش نخواهد یافت و این موضوعی است که نمی توانیم به مردم درباره آن دروغ بگوییم.

به گفته محسن بیگلری خودروسازان نیز بیش از آنچه می گویند خودروهایشان گران شده است، یعنی این چیزی است که در بازار نمود پیدا کرده است. آنچه مسلم است عرضه ضعیف و تقاضای خیلی زیاد موجب افزایش دلال بازی و زیان مردم شده است.

این در حالی است که روزگذشته فتاحی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از کاهش قیمت خودرو در هفته آینده خبر داده بود.                                  

نام یک ایرانی در کنار بهترین اتومبیل‌های جهان حک شده‌است

شاید هیچ کس فکر نمی‌کرد تیونری جرات کند بوگاتی ویرون که سریع‌ترین خودروی خیابانی است را تیونینگ کند اما کورش منصوری این کار را کرد



شاید هیچ کس فکر نمی‌کرد تیونری جرات کند بوگاتی ویرون که سریع‌ترین خودروی خیابانی است را تیونینگ کند اما کورش منصوری این کار را کرد شاید همین جرات عجیب این مرد موفق ایرانی است که وی را تبدیل به یکی از موفق‌ترین مردان در صنعت تیونینگ در جهان و شرکتش را تبدیل به یکی از معروف‌ترین نشان‌های دنیای برندهای لوکس کرده باشد. حالا هرچقدر که برندهایی مانند جورج آرمانی در جهان مد برای همه شناخته شده است اما منصوری هم در جهان اتومبیل برای لوکس سواران نامی آشناست.


اصل خبر : شاید برای بعضی‌ها باورپذیر نباشد که «پورشه منصوری» از نام یک ایرانی گرفته شده باشد اما این واقعیت است. یک ایرانی موفق دیگر در جهان که نامش با خودروهای فوق‌لوکس عجین شده‌است؛ کورش منصوری حالا یکی از 3 نام مشهور در تیونینگ یا همان اسپرت کردن اتومبیل‌ها در جهان است.


شعار شرکت منصوری فراتر از یک سنت و فراتر از مسابقه است. اما صاحب نشان معروف تجاری منصوری چگونه آدمی است؟

کورش منصوری متولد 1340 و اهل چالوس است. وی قبل از آن‌که به آلمان بیاید در انگلستان تحصیل می کرد. کورش منصوری در گفت‌وگو با مجله ماشین گفته است:« سال 1989 بود که به دلیل علاقه شخصی در شهرمونیخ کمپانی MP Design را تاسیس کردم و تا سال‌ها مشغول تولید قطعات و همکاری با کمپانی‌های بزرگ خودروسازی و تیونینگ آلمانی بودم اما به‌خودم گفتم تا کی باید برای دیگران قطعه تولید کنم؟! حالا زمانی که است که باید خودمان هم با لوگو و برند منصوری به بازار بیاییم، سپس کار را با بنتلی آغازکردیم که بسیار موفق بود و سپس به سراغ آستن مارتین رفتیم.

ما سراغ خودروهایی رفتیم که تاکنون کسی روی‌شان کار نکرده بود در ضمن مابا تمام تیونرهای آلمانی دوست و همکاریم، اگر به سراغ مرسدس بنز می‌رفتیم برابوس ناراحت می شد یا اگر به سراغ بی‌ام‌و می‌رفتیم هارت‌گه یا اشنیتزر از ما دلخور می‌شدند، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که آن‌ها کار خودشان را انجام دهند و ما روی شاخه‌های خالی بیاییم. پس از آستن مارتین نیز به سراغ رولزرویس، سپس فراری و بعد SLR و سرانجام بوگاتی ویرون که نهایت کار است رفتیم! البته SLR کاملا عضوی از مرسدس بنز نیست و در بسته محصولاتش قرار نمی گیرد زیرا مکلارن SLR است.»

شاید کسی جرات نمی‌کرد خودرویی که بیش از هزار اسب بخار قدرت داشته باشد را تقویت کند اما کورش منصوری این کار را کرد. وی بین 85 تا 90 اسب به قدرت بوگاتی ویرون اضافه کرد. کورش منصوری چنان موفق بود که در کمتر از نیم دهه از بنتلی به بوگاتی رسید.

منصوری از سال90 با MP Design در بیشتر نمایشگاه‌های خودرویی جهان حضور داشته است. موفقیت شرکت منصوری آن‌چنان رو به گسترش است که حتی در اوضاع بد مالی در جهان نیز شرکت منصوری وضعیت خوبی دارد وی گفته است که ما مشتری‌های خوبی در ابوظبی، دوبی و قطر داریم ( دو نفر از مشتریان سرشناس او پسر امیر امارات و پسر 14 ساله رومان آبراموویچ مدیر روس و متمول باشگاه فوتبال چلسی است).

منصوری در جایی گفته است:« قیمت بوگاتی را در حالت پر 700هزار یورو در نظر می‌گیریم، البته بیشترین سود را کمپانی بوگاتی می کند و اگر بخواهیم بگوییم آپشن‌های ما سقف دارد یا نه؛ پاسخ این است، خیر.

البته نهایت کار آپگرید موتور بوگاتی است که بین 100 تا150 هزار یورو به قیمت آن می‌افزاید، برای سفارش ویرون حتما باید مشتری به اینجا بیاید تا رودررو قرارداد امضا کنیم.»

شرکت منصوری از کمک شرکت‌هایی مانند میشلن، دانلوپ، گلاسوریت و ریکاردو استفاده می‌کند. اما از بین این‌ها تنها برای ریکارو قطعه می‌سازد و سایر آن‌ها شرکای تجاری- تکنولوژی و شرکت‌هایی هستند که منصوری از آن‌ها برای بهینه‌سازی خودروهایش وسایلی را می‌خرد، برای مثال شرکت منصوری به میشلن سفارش نوعی تایر خاص را داده است که بتواند شرایط وزن و قدرت موتور خودروهای تقویت شده توسط منصوری را تحمل کند، منصوری سفارش در تعداد بالا به آن‌ها نمی‌دهد ولی در اینجا پرستیژ کار مهم است که آن‌ها دوست دارند با شرکت منصوری کارکنند.



منصوری در شهرهایی چون اوزاکا، سئول، بورلی هیلز و البته ابوظبی و سنگاپور نمایندگی رسمی دارد. کورش منصوری در شرکتش که امروزه تبدیل به یک امپراتوری شده تکنولوژی و دستگاه ساخت فیبرکربن که در دنیا شاید چند کمپانی بزرگ و معدود خودروسازی و هوافضا داشته باشند دارد و به دلیل دارابودن سالن رنگ مدرن مدل‌های رولزرویس فانتوم را برای کمپانی رولزرویس رنگ می‌کند، همچنین تکنولوژی و توانمندی طراحی و تولید پلت فرم مستقل را داراست و کمپانی منصوری را نه تیونر بلکه امروزه می‌توان یک face lift‌کننده قهار و تولید‌کننده خودرو لقب داد واین یعنی رسیدن از مرحله تیونینگ به تولید پلت فرم.

آقای منصوری پس از سال‌ها به ایران هم باز گشته است حالا شرکت دینا منصوری قرار است محصولات این شرکت را در ایران عرضه کند. شرکت دینا منصوری قرار است اولین خودروهای تیونینگ شده واقعی را در ایران تولید و عرضه کنند؛ کسی چه می‌داند شاید منصوری به‌دنبال تولید یک کیت کامل برای خودروی سمند باشد.