اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

کیا کادنزا از هیوندای آزرا بهتر است

نشریه معتبر "کانسیومر ریپورت" گزارش داد: کیا کادنزا سدان جدید کمپانی کره‌ای کیا خودروی بهتری نسبت به هیوندای آزرا است.

به نقل از روزنامه یو.اس.آ تودی، اگرچه کیا کادنزا و هیوندای آزرا از پلت فرم مشترکی بهره می‌برند اما کادنزا سواری و هندلینگ بهتری را نسبت آزرا به راننده ارائه می‌دهد.

این در حالیست که هیوندا آزرا به لحاظ فنی شباهت بسیار زیادی به کیا کادنزا دارد.

کیا و هیوندای در بازار آمریکا به طور مستقل عمل کرده و رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند درحالی که نیروی پیشرانه و پلت فرم آنها شباهت بسیار زیادی با هم دارند.

در بازارهای دیگر این دو شرکت با یک هویت و در زمان اعلام فروش با عنوان هیوندای/ کیا در بازار حضور دارند.

کیا کادنزا در نمایشگاه‌های خودرویی نیز پیشتاز بوده و در ماه ژوئیه 1627 دستگاه از این خودرو در بازار آمریکا به فروش رفته در حالی که فروش هیوندای آزرا تنها 928 دستگاه بوده است.

  

 

اگرچه مشخص است که فروش هر دو این خودروها در برابر غول‌هایی نظیر تویوتا که در ماه ژوئیه 5569 دستگاه از مدل آولون و بیوک که در ماه ژوئیه 3446 دستگاه مدل لاکروسس را به فروش رسانده آمار پایینی هستند.

در این میان خبر خوش برای هیوندای/ کیا، پیشی گرفتن مدل کادنزا از آولون و قرار گرفتن آن در رده دوم جدول مقایسه خودروها از سوی نشریه کانسیومر ریپورت با هشت میلیون مشترک است.

در این فهرست که 12 سدان بزرگ در آن حضور دارند، شورولت ایمپالا ساخته جنرال موتورز در صدر، کیا کادنزا در رده دوم و پس از آن تویوتا آوالون قرار گرفته است.

در آخرین رده بندی خودروهای سدان بزرگ توسط این نشریه در سال 2007، تویوتا آوالون در صدر قرار گرفته بود. جایگزینی خودروهای کره‌ای و آمریکایی به جای آوالون در این فهرست بیانگر تحولات عمده در صنعت خودروی جهان طی شش سال گذشته است.

ریک پل، سردبیر نشریه کانسیومر ریپورت، گفت: کیا و هیوندای در آزمایشات ما واقعا پیشرفت داشته اند. وضعیت خودروهای آمریکایی نیز خوب است ولی ژاپنی‌ها سلطه قبلی خود را حفظ نکرده اند.

جک فیشر، مدیر تست خودرو در نشریه کانسیومر ریپورت، گفت: کادنزا به معادلات موجود مبنی بر اینکه کیا تنها تولیدکننده خودروهای ارزان بی‌کیفیت است، پایان داد. به دست آوردن امتیازات بالا توسط این خودرو نیازمند فهرست طولانی از نکات مثبت و نقایص اندک است.

این نشریه می‌نویسد: کادنزا از یک اتاق بی صدا و با کیفیت و جادار بهره می‌برد. کنترلگرهای این خودرو بسیار ساده هستند، امری که در خودروهای سدان لوکس بعید می‌رسد. موتور سه لیتری v6 این خودرو نیز با یک گیربکس اتوماتیک شش دنده نیروی فوق العاده‌ای را تولید می کند.

تاخیر در تولید خودروی اسپرت SP:01 دیترویت الکتریک

تولید خودروی اسپرت الکتریکی SP:01 دیترویت الکتریک باز هم به تعویق افتاد.  

به گزارش خبرخودرو، این خودروساز آمریکایی موفق نشد توافق کارخانه تولیدی در وین کانتی را نهایی کند. انتظار می رفت ظرفیت تولید سالانه این خودروسازی 2500 دستگاه و کارکنان آن بیش از 100 نفر باشند. دیترویت الکتریک امیدوار بود که از این ماه تولید خود را آغاز کند اما با تاخیرهای اخیر این اقدام نیز به تعویق افتاد. این خودروساز امیدوار است بتواند طی دو هفته آینده این مشکل را حل کند.

دیترویت الکتریک که هیئت مدیره گروه مهندسی قبلی لوتوس را نیز در بر دارد، پس از هفت دهه مجددا فعالیت خود را آغاز کرده و توسط سرمایه گذاران خصوصی حمایت می شود.

این خودروساز آمریکایی امیدوار است بتواند 999 دستگاه از خودروی اسپرت SP:01 خود را بفروشد تا سود کافی برای تولید مدل دوم به دست آورد. دیترویت الکتریک اخیرا با خودروسازی چینی به نام جیلی اتوموبیل گروپ نیز توافق کرده است.

تغییرات هیوندای بر روی ورنا

قرار است سدان بسیار موفق هیوندای به نام ورنا کمی تغییر کند.

به گزارش خبرخودرو، این خودروساز کره ای جزئیات کمی به ویژگی های کنونی این خودرو در داخل و روی بدنه اضافه خواهد کرد.

تغییرات داخلی این خودرو شامل دکمه هایی با پس زمینه روشن برای شیشه های اتوماتیک و کنترل های نصب شده روی فرمان به همراه دو محافظ سر برای صندلی های عقب است.

ممکن است بهترین نسخه ورنا رینگ های جدیدی نیز داشته باشد. انتظار می رود چراغ هایی که در طول روز روشن هستند و شبیه نمونه های به کار رفته در i20 هستند نیز جزئی از این لیست تغییرات باشند.

انتظار می رود این مدل جدید به زودی در فصل فستیوال، روانه بازار شود. انتظار می رود بازار خودروی کساد از ماه سپتامبر رونق بگیرد.

اکنون خودروسازانی مانند هیوندای نهایت تلاش خود را می کنند تا خریداران را جذب کنند و به روز رسانی اندک حرکتی مثبت در این راه تلقی می شود چرا که با حداقل هزینه تغییراتی مشهود ایجاد می شود.

تولید اشکودا رپید اسپیس بک

تولید اشکودا رپید اسپیس بک که قرار است 10 سپتامبر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی جهانی شود،در خط مونتاژ کارخانه اصلی این خودروساز در ولادا بولیسلاو جمهوری چک شروع شد.  

به گزارش خبرخودرو، به خاطر جادار بودن و مصرف سوخت کم واگن استیشن های اشکودا، در بازارهای اروپایی استقبال خوبی از آن ها شده است. جدیدترین مدل این گروه، جایگاهی بین فابیا کامبی و اوکتاویا کامبی دارد. دیگر واگن استیشن های اشکودا شامل فابیا کامبی، اوکتاویا کامبی و ساپرب کامبی هستند.

این خودروساز اهل چک در موجی از تولید قرار دارد و اسپیس بک هشتمین خودروی عرضه شده آن در این سال است.

کارخانه ولادا بولیسلاو، برای تولید رپید اسپیس بک و دیگر مدل های جدید، مدرن شده و گسترش یافته است. خط مونتاژ اسپیس بک و فابیا مشترک است. دیگر مدل هایی که در این کارخانه تولید می شوند، رپید و اوکتاویای جدید هستند.

رپید اسپیس بک دارای مجموعه ای از موتورهای بنزینی و دیزلی است که قدرت 73 تا 120 اسب بخار دارند.

دو تکنولوژی جدید برای نیسان لیف

در مراسم نیسان 360، این خودروساز ژاپنی از دو تکنولوژی جدید در نیسان لیف الکتریکی رونمایی کرد.

به گزارش خبرخودرو، اولین نوآوری در این خودرو، بهره گیری از سنسورهای پیشرفته ای مانند اسکنرهای لیزری و دوربین های نمایش اطراف برای مشاهده سریع اطراف لیف است. این سنسورهای پیشرفته قادر به نشان دادن کامل اطراف خودرو به منظور شناسایی موانع، خودروهای دیگر، خطرات بالقوه در جاده، نشانه ها و تابلوهای جاده ای هستند.

دومین تکنولوژی که نیسان در این مراسم روی لیف نشان داده، در زمینه هوش مصنوعی این خودرو است که به لیف اجازه می دهد به اطلاعاتی که سنسورهای پیشرفته جمع آوری کرده اند واکنش نشان دهد. لیف می تواند نشان دهد که این دو تکنولوژی در شرایط دنیای واقعی چگونه عمل می کنند.

این تکنولوژی های جدید قسمتی از برنامه نیسان برای تولید خودروهای بدون تصادف هستند.

در دیدار خودروسازان و وزیر صنعت چه گذشت؟

در دیدار خودروسازان و وزیر صنعت، معدن و تجارت، مشکلات داخلی و خارجی صنعت خودرو مطرح و راهکارهای حل این مشکلات نیز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، این جلسه صبح روز گذشته در وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور وزیر و معاونان مربوطه، رییس ایدرو، مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی و دبیران انجمن‌های قطعه‌سازان و خودروسازان برگزار شد.

در این جلسه مشکلات داخلی صنعت خودرو و قطعه به‌ویژه مشکل تامین نقدینگی و عدم ارائه تسهیلات بانکی و همچنین تحریم صنعت خودرو مورد بررسی قرار گرفت.

چگونگی قیمت‌گذاری خودرو و نحوه عملکرد شورای رقابت در این حوزه نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

پس از بیان مشکلات و بررسی راهکارهای موجود تصمیم گرفته شد جلسات دیگری نیز در این زمینه برگزار شود.

تویوتا کمری 2012

نوشته : سید حمید رضا باب الحوائجی

منبع تصاویر : Ottawa VW کانادا

تویوتا کمری جدید ، هنوز هم جزو پر فروش ترین خودروهای سدان متوسط بازار ، در دنیاست . این شرکت بزرگ ژاپنی ، راحتی رانندگی و دوام و کیفیت را جزو اولویت های خود قرار می دهد و سال ها است در سراسر دنیا ، تویوتا را با کیفیت ساخت بسیار خوب محصولاتش و دوام آنها می شناسند . اکنون ، تویوتا ،چنان اعتباری در سراسر دنیا دارد که اگر از خود شما هم بپرسند از تویوتا چه می دانید ؟ قطعا جوابتان این است : ساخت خودروهای بی عیب و جان سخت ، با کیفیت و دوام باور بسیار خوب .

در کشور ما نیز ، محصولات تویوتا ، با وجود نرخ تعرفه واردات بسیار بالا برای خودرو ، بسیار پر فروش و محبوب و مورد اعتماد است .

در این مطلب قصد بررسی یکی از پر فروش ترین محصولات تویوتا در سراسر دنیا را داریم . سدانی که سال هاست جزو محبوب ترین ها و پرفروش ترین ها در دنیاست و علت آن چیزی جز کیفیت ساخت بالا ، هزینه نگه داری پایین ، راحتی رانندگی ، مصرف سوخت مناسب ، امکانات کامل و البته طراحی عامه پسند ، نیست .

http://s2.picofile.com/file/7904515050/2012_Toyota_Camry_949888_3_sm.jpeg

از نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش محصولات « فولکس واگن » در « اوتاوا » کانادا ، بابت ارائه تصاویری از « کمری 2012 » متشکریم . برای ارتباط و اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه فیس بوک OttawaVW/Facebook مراجعه کنید .  

 

منبع:

مرسدس وان،بررسی خودرو،فنی و تحلیل های مربوط به اتومبیل