اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

آئودی A4 جدید سبک تر و کم مصرف تر می شود

 

 

آئودی A4 جدید اوایل سال 2015 عرضه شده و ظاهری جدید نیز خواهد داشت.

به گزارش خبرخودرو، A4 مدل 2015 خیلی سبک تر و کم مصرف تر از مدل کنونی آن خواهد بود و با بی ام و سری 3 رقابت می کند.

الکساندر پچ، رئیس مدیریت پروژه تکنیکی آئودی گفت: " A4بعدی همه چیز را تغییر خواهد داد. تغییر مدل کنونی از نظر طراحی و مصرف سوخت گام بزرگی خواهد بود."

چراغ های جلوی باریک تر و هواکش های بزرگ تر این خودرو، در دو طرف یک جلو پنجره شش ضلعی قرار خواهند گرفت. این طراحی، نسخه ای از قسمت جلوی سه بعدی Crosslane کوپه کانسپت است که در نمایشگاه خودروی پاریس سال 2012 به نمایش گذاشته شد.

از طرف دیگر، خطوط کشیده، مجموعه چراغهای LED مشخص و اندازه های مشابه مدل کنونی در این خودرو دیده می شود. کلید ارتقای مصرف سوخت A4 جدید کاهش وزن حدود 100 کیلوگرم خواهد بود. این کار امکان پذیر است چرا که این خودرو بر اساس پلتفرم MLB پیشرفته گروه فولکس واگن ساخته خواهد شد.

این خودرو از نظر موتور گام بزرگی در تکنولوژی هیبریدی خواهد بود چرا که احتمالا دو نسخه A4 با موتور بنزینی- الکتریکی عرضه خواهد شد. اولین سیستم این خودرو، شارژی خواهد بود که دارای موتور بنزینی 2.0 لیتری در کنار یک موتور الکتریکی متصل به گیربکس DSG است.

سیستم هیبریدی دیگر این خودرو سیستم e-quattro قدرتمندتر است که یک موتور بنزینی در جلو و دو موتور الکتریکی در قسمت عقب دارد.


تصاویر طراحی اولیه مرسدس کلاس S کوپه مدل 2014 منتشر شد

 

تصاویر طراحی اولیه رسمی مرسدس کلاس S کوپه مدل 2014 اخیرا در اینترنت منتشر شده است.

به گزارش خبرخودرو، مرسدس، 10 سپتامبر این خودرو را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال 2013 رونمایی جهانی خواهد کرد.

کلاس S کوپه جایگزین کلاس CL خواهد شد که بر اساس پلتفرم نسل قبلی کلاس S ساخته شده است. طبق این تصاویر طراحی اولیه می توان نتیجه گرفت که این کوپه خیلی شبیه به سدان کلاس S نخواهد بود چرا که قسمت جلوی آن تهاجمی تر و قسمت پشت اسپرت آن شبیه SLS-AMG است و خط سقف رو به پایین آن بیش تر شبیه یک گرند تورر است تا یک کوپه لوکس.

داخل این کوپه، چهار سرنشین بزرگسال با طرح 2+2  جا می گیرند. صفحه نمایش وسط، داشبورد و دریچه های هوای این خودرو شبیه کلاس S مدل 2014 هستند. فرمان این خودرو که ساختار سه پره دارد با فرمان دو پره کلاس S متفاوت است.

کلاس S کوپه در ابتدا موتور شش سیلندر و یا هشت سیلندر با قدرت به ترتیب 306 و 455 اسب بخار خواهد داشت. بعدا نسخه های AMG و مدل هیبریدی شارژی این خودرو نیز تولید خواهند شد.


نسل بعدی کیا سورنتو در آلمان دیده شد

کراس اوور سورنتوی کاملا جدید کیا به تازگی در حال آزمون در آلمان فاش شده است.

به گزارش خبرخودرو، اطلاعاتی زیادی از نسل بعدی سورنتو در دسترس نیست اما احتمالا این خودرو کمی بزرگ تر از مدل کنونی خواهد بود. افزایش سایز می تواند به این معنی باشد که سورنتو جدید دارای مهندسی مانند هیوندای سانتافه است.

کراس اوور هیوندای در دو نسخه پایه عرضه می شود. مدل اسپرت این خودرو فاصله بین محور جلو و عقب کم تری دارد و تنها به صورت پنج سرنشینه موجود است. فاصله بین محور جلو و عقب نسخه استاندارد این خودرو 10 سانتی متر و بدنه آن به طور کلی 21.5 سانتی متر بزرگ تر است. نتیجه این سایز بیش تر، داخلی جادارتر است. سانتافه دارای سه ردیف صندلی است.

مدل های اسپرت این خودرو دارای موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر با قدرت 190اسب بخار یا 2.0 لیتری توربوی انتخابی با قدرت 264 اسب بخار هستند.

سانتافه های غیر اسپرت تنها با یک گزینه موتور 3.3 لیتری V6 با قدرت 290 اسب بخار عرضه می شوند. در تمام مدل های این خودرو یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته به صورت استاندارد به کار می رود.

در حال حاضر چیزی مشخص نیست، اما ممکن است که نسل بعدی کیا سورنتو عملکرد و سیستم انتقال قدرتی مانند کراس اوور هیوندای داشته باشد.

اقبال به متورهای سه سیلندر در جهان قوت گرفت


افزایش تولید موتورهای یک لیتری اکوبوست فورد در تاسیسات کلوگن آلمان نشان می دهد که در یک دهه آینده شاهد نصب موتورهای بنزینی سه سیلندر بیشتری بر روی خودرو ها خواهیم بود .

به گزارش خبرخودرو، این شرکت خودروسازی یک نوبت کاری بیشتر را به تاسیسات آلمانی مذکور افزوده است . گفتنی است این کارخانه به همراه کارخانه دیگری در رومانی تنها واحد های تولید موتورهای یک لیتری سه سیلندر فورد محسوب می شوند.

این نوبت کاری جدید ظرفیت 500 دستگاه در روز واحد فوق الذکر را به دو برابر رسانده و در راستای طرح 300 هزار دستگاهی خودروهای اروپایی مجهز به موتور 1.0 لیتر گازی اکوبوست که می بایستی تا سال 2015 محقق گردد انجام می گیرد .

طبق آمارهای موجود تولید موتورهای سه سیلندر امسال رشدی 10 درصدی را خواهد داشت و به 5.6 میلیون دستگاه خواهد رسید . تخمین زده می شود که این مقدار تا سال 2018 حدودا دو برابر شده و به 9.8 میلیون دستگاه برسد .

موتور یک لیتری و سه سیلندر اکوبوست فورد که قرار است اواخر امسال بر روی فیستا نصب گردد ، در اروپا نیز عرضه خواهد شد و بر روی محصولاتی همچون موندئو ، سدان فوژن و پنج خودروی دیگر که هنوز نامشان مشخص نیست نصب خواهد گردید.


ماه آینده پیش نویس استاندارد ملی خدمات پس از فروش نهایی می شود


مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت : هم اکنون پیش نویس استاندارد ملی خدمات پس از فروش به منظور نظارت بهتر بر مراکز خدمات پس از فروش تدوین و جهت اظهار نظر به ذی نفعان ارجاع شده است .

فریدون بلغاری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: با تدوین و ارائه استانداردهای جدید به شرکتهای بازرسی ، خودروسازان و انجمن خدمات پس از فروش و دریافت نظرات آنها،کمیته ملی تشکیل و استانداردهای تدوین شده پس از جمع بندی ، نهایی خواهند شد.

وی افزود: هم اکنون سازمان ملی استاندارد منتظر دریافت نظرات ذی نفعان پیش نویس استانداردهای جدید تدوین شده مراکز خدمات پس از فروش  است تا پس ازآن در کمیته ملی نهایی شود.

وی گفت : با توجه به روالی که در این زمینه وجود دارد به نظر می رسد کمیته ملی استاندارد ملی خدمات پس از فروش در مهرماه سال جاری تشکیل و پیش نویس این استانداردها نهایی و اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: پس از تدوین استاندارد مذکور و ابلاغ آن به مراکز خدمات پس از فروش ، این مراکز باید خود را با این استاندارد تطبیق داده و در پی اجرای آن کیفیت کار در مراکز بهبود یافته و نظارت ها دقیق تر خواهد شد.

وی گفت : مراکز خدمات پس از فروش تحت نظارت شرکت های خودروساز فعالیت می کنند و امتیاز خود را از این شرکت ها دریافت می کنند در نتیجه عمده تخلفات مشاهده شده در این مراکز به شرکت های خودروساز اعلام شده و برخی از تخلفات توسط سازمان ملی استادارد پیگیری شده و بعضاً متخلفان به دادگاه معرفی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی، رتبه بندی و امتیاز دهی مراکز خدمات پس از فروش بر عهده شرکت های خودروساز است و سازمان ملی استاندارد تنها وظیفه نظارت و کنترل کلی بر این مراکز و قطعات مشمول استاندارد را برعهده دارد.

وی افزود : با ابلاغ استاندارد جدید مراکز خدمات پس از فروش و اجباری شدن آنها، سازمان ملی استاندارد وظیفه نظارت بر نوع خدمات در این مراکز را برعهده خواهد داشت.

نسخه XE دیزلی نیسان میکرا عرضه شد

نیسان، نسخه دیزلی اولیه هاچ بک میکرای خود را با قیمت 8292 دلار عرضه کرد.

به گزارش خبرخودرو، نسخه XE، دوازدهمین مدل اضافه شده به خط تولید میکرا در هند است و فروش آن از 4 سپتامبر آغاز خواهد شد.

نسخه XE با حذف چند ویژگی لوکس و حفظ امکانات ضروری مانند فرمان شیب دار و کیسه هوای راننده، کاهش قیمت داشته است. آنچه که این نسخه در مقایسه با نسخه XL گران تر از دست می دهد، آینه های خارجی هم رنگ بدنه، سپر و دستگیره درها به همراه جلو پنجره کرومی و مجموعه چراغ های عقب LED است.

از جمله اقدامات نیسان در داخل این خودرو برای کاهش قیمت، حذف شیشه های اتوماتیک، ورود بدون سویچ، چراغ های جلوی follow me home و حتی بلندگوهای جلو است. بیش تر قسمت های داخلی کرومی این خودرو با پلاستیک روکش فلزی جایگزین شده اند در حالی که جا لیوانی ها، جای بطری ها و بسته ارتقایی NVH این خودرو نیز حذف شده اند.

سیستم انتقال قدرت این خودرو بی تعییر باقی مانده، یعنی میکرا XE دارای موتور دیزلی 1.5 لیتری K9K با قدرت 64 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتون متر متصل به یک گیربکس دستی پنج سرعته قراردادی است.


فیس لیفت میتسوبیشی پاجیرو اسپرت به بازار استرالیا رفت

میتسوبیشی در استرالیا، فیس لیفت میتسوبیشی پاجیرو اسپرت مدل 2014 را عرضه کرد.

به گزارش خبرخودرو، این شاسی بلند به روز شده کمی تغییر ظاهری و اصلاح داخلی دارد.

میتسوبیشی پاجیرو اسپرت مدل 2014 دارای جلو پنجره به روز شده و سپر جدید به همراه سینی محافظ موتور نو و رینگ هایی با طراحی متفاوت است. در داخل این خودرو روکش پارچه ای جدید صندلی ها به چشم می خورد در حالی که روی کنسول وسط آن صفحه نمایش لمسی دارای سیستم هدایت نصب شده است. دیگر ویژگی های این خودرو شامل کمک پارک و صندلی های Isofix است.

جالب اینجا است که میتسوبیشی در استرالیا، پاجیرو اسپرت را پنج سرنشینه ساخته است. در واقع در مدل 2014 این خودرو ردیف سوم صندلی ها حذف شده و این شاسی بلند یک پنج سرنشینه محض شده است.

نسخه های عالی و پایه پاجیرو اسپرت نیز از خط تولید حذف شده اند. اکنون تمام مدل های این خودرو که عرضه می شوند تنها دارای سیستم چهار چرخ فعال هستند.

با توجه به این که پاجیرو اسپرت، نزدیک به دو سال است که در هند عرضه شده، انتظار می رود سال آینده نسخه فیس لیفت این خودرو در کنار نسل بعدی اوتلندر در این کشور معرفی شود.

فورد موندئو ویگنال معرفی شد

فورد موندئو ویگنال، پرچم دار موندئو است که پیشرو آغاز برنامه فورد برای تولید نسخه های عالی تر خودروهای کنونی خود است.

به گزارش خبرخودرو، فورد به عنوان نمونه ای از این گروه جدید، موندئو ویگنال کانسپت را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش خواهد گذاشت. این خودرو دارای داخلی منحصر به فرد و تغییرات کمی در بدنه است.

زمانی که نسخه تولید شده موندئو ارائه شود، تعدادی از ویژگی های این کانسپت، مانند رینگ های 50 سانتی متری بی نظیر، نشان ویگنال و سپرهای قراردادی را خواهد داشت.

در داخل این خودرو تودوزی چرمی دوخته شده، صندلی های ویگنال مخصوص و چرم نرم روی فرمان، درها و کنسول وسط دیده می شود. خریداران می توانند کف پایی های لوکس تر نیز داشته باشند.

اگر نشانه های این خودرو را حذف کنیم، صرفا یک مرسدس عالی خواهیم داشت. فورد پس از معرفی موندئو ویگنال قول داده است که این نشان لوکس در دیگر مد های آن نیز به کار برود و مدل بعدی که این نشان را خواهد داشت، S-MAX است.

دلیل این استراتژی جدید آن است که بیش از نیمی از فروش فورد در اروپا به خودروهای عالی اختصاص دارد. فورد باور دارد که مجبور است مدل های گران تری بسازد چراکه خودروسازانی عالی مانند بی ام و و آئودی با خودروهایی مانند سری 1 و A1، به سوی بازار ارزان رفته اند.