اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

آغاز فروش ویژه ماکسیما و مگان 1600 پارس خودرو

پیش فروش جدید ماکسیما اتوماتیک و ماکسیما معمولی از تاریخ دوم تیرماه و مگان 1600 cc از روز ششم تیرماه درنمایندگی های مجاز پارس خودرو و سایپا در سراسر کشور آغاز شده است .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مشتریان محترم می توانند جهت ثبت نام برای خرید ماکسیما اتوماتیک ، ماکسیما معمولی و مگان 1600 با مراجعه به نمایندگی های مجاز پارس خودرو و سایپا درسراسر کشور اقدام کنند .

بر اساس این گزارش ، فروش خودرو ماکسیما اتوماتیک با پیش پرداخت 180.000.000ریال و الباقی طی 12 فقره چک با فواصل دو ماهه هر یک به مبلغ 20.180.000 ریال و خودرو ماکسیما معمولی با پیش پرداخت 180.000.000ریال و الباقی طی 12 فقره چک با فواصل دو ماهه هر یک به مبلغ 15.418.000 ریال در نمایندگی های این شرکت مقدور می باشد .

همچنین پیش فروش خودرو مگان1600 cc وارداتی با پیش پرداخت 000/000/140 ریال و الباقی طی 14 فقره چک با فواصل 2 ماهه هر یک به مبلغ 000/000/11 ریال امکان پذیر است .

در این گزارش آمده است موعد تحویل خودرو ماکسیما اتوماتیک و ماکسیما معمولی به صورت تحویل فروی و حداکثر 18 روزه و موعد تحویل خودرو مگان 1600 cc وارداتی به صورت تحویل فوری و حداکثر 30 روزه خواهد بود .

تویوتا و بازگشت به ریشه هایش

بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو می دانند که اوضاع در شهر تویوتا خوب نیست و بزرگترین خودروساز جهان با کاهش فروش و ضرر هنگفت دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش خبرخودرو، آکیو تویودا مدیر عامل جدید و نوه بنیانگذار این کمپانی حالا چند روزی است که کارش را آغاز کرده و قصد دارد به اندازه خود تأثیر گذار باشد.

این مدیر 53 ساله اعلام کرده که تویوتا را به ریشه ها و اصول خود باز خواهد گرداند. تویوتا در پایان سال مالی منتهی به مارچ 2009 با 8/4 میلیارد دلار ضرر را تجربه کرد و پیش بینی ها حاکی از آن است که این روند ادامه خواهد داشت و تا پایان سپتامبر این رقم به 325/6 میلیارد دلار خوادهد رسید.

تویودا نسبت به کاهش سهم محصولات این کمپانی خصوصاً در بازار آمریکا نگران است اگر چه سهم تویوتا در بازار آمریکا تنها حدود 6/0 درصد کاهش داشته است . مدیر عامل جدید همچنین اعلام کرده که روش های پیش بینی شده برای کاهش هزینه ها را ادامه خواهد داد.

فهرست کاندیداهای بهترین خودروی سال 2010 در آمریکای شمالی

اخیراً فهرستی از کاندیداهای بهترین خودرو سال آمریکای شمالی در سال 2010 به انتشار رسیده که ظاهراً در موقع چندان مناسبی این اتفاق رخ نداده است.

به گزارش خبرخودرو، بعضی از کارشناسان معتقدند در نمایشگاه فرصت بهتری برای ارائه چنین فهرستی وجود دارد اما به هر حال این لیست برای قضاوت نهایی داوران انتشار یافته است.

در این فهرست 12 خودروی ژاپنی ، 11 تا اروپایی و 11 مدل هم از آمریکا هستند سه مدل با قیمانده نیز از کره می آیند.

به این فهرست توجه کنید:

بی ام و z4 ، آئودی S4 ، بی ام و 335d، بی ام و سری 5 گرن تورسمیو، بیوک لاکروس، کادیلاک Cts، شورلت کامارو، فورد نیوژن، فورد موستانگ، فورد فیوژن ، فورد تاروس ، هوندا این سایت ، هیوندای جنسیس کوپه ف کیافورته ، کیا سول ، لکسوس 250 هیبرید ، لوتوس اوورا ، مزدا 3 جدید و ...

قشقایی یورو 3 گرفت

بر اساس اعلام نتایج آزمون استاندارد میزان آلایندگی های خروجی ( یورو3 ) توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ، خودرو قشقایی موفق به دریافت نشان یورو3 شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، خودور قشقایی یکی از محصولات جدیدشرکت پارس خودروبه زودی با دریافت مجوز های لازم از جمله مجوز های زیست محیطی ، وارد بازار ایران خواهد شد .

در آخرین مرحله از آزمون های بعمل آمده از خودرو قشقایی ، این خودرو موفق شد نمره قبولی آزمون تایید نوع را به خوبی و با کمترین میزان نمرات منفی کسب نماید .

گفتنی است خودرو قشقایی ازمحصولات جدید و پر تقاضای شرکت نیسان ، یکی از اصلی ترین شرکای تجاری شرکت پارس خودرو است که به زودی وارد بازار خودرو کشورمان خواهد شد. این خودرو که در دسته " کرس اوورهای کوچک " قرار می گیرد ، در سال 2007 توسط نیسان برای نخستین بار معرفی شد.

مصرف سوخت این خودرو با موتور 2 لیتری ، 5/6 لیتر در هر صد کیلومتر است که در نوع خود کم نظیر است . همچنین در طراحی خودرو قشقایی، تلفیق جالبی از طراحی یک خودرو سواری و یک خودرو با ابهت دیده می شود و این ویژگی باعث شده است این خودرو ، عنوان یکی از پرفروش ترین خودرو نیسان در اروپا در این کلاس را از آن خود کند.

مینیاتور و مروارید به سبد محصولات صادراتی سایپا افزوده شد

معاون صادرات سایپا ، از صادرات 30 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در سه ماهه اول سال 88 ، میزان صادرات سایپا نسبت به مدت مشابه نزدیک به 110 درصد افزایش داشته است که این امر با توجه به فعالیتهای تحقیقاتی و بازاریابی می باشد که توسط گروه صورت گرفته است.

محسن جوان در ادامه گفتگو با خبر خودرو در خصوص تأثیر بحران جهانی بر میزان صادرات شرکت سایپا گفت : بحران جهانی ، واقعیتی است که هم اکنون اغلب خودروسازان بزرگ دنیا را با کاهش فرو ش و ورشکستگی روبرو نموده است . اما تأثیر این بحران بر بازارهای صادراتی که عمده خودروسازان ایرانی در آنها فعالیت می نمایند ، بسیار کمتر از بازارهای اروپایی و آمریکایی بوده است. به همین جهت نه تنها سایپا در میزان صادرات کاهش نداشته بلکه افزایش محصولات صادراتی ، از برنامه های مهم شرکت سایپا می باشد.

وی تأکید کرد : شرکت سایپا بر اساس برنامه سمت 90 ، بنا دارد تا دو سال آینده ، حدود 12 درصد از تولیدات شرکت را صادر نماید.

وی همچنین به افزایش دو خودروی مینیاتور و مروارید به سبد محصولات صادراتی سایپا اشاره و افزود : با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته ، در نظر است همزمان با عرضه خودروی مینیاتور در بازارداخل ، به بازارهای خارجی نیز عرضه شود ،همچنین با توجه به مذاکرات انجام گرفته ، خودروی مروارید که طرح جدیدی از خودروی نسیم است ، پس از عرضه در بازار داخل به بازار خارجی نیز صادرات خواهد شد.

معاون صادرات سایپا در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس فعالیتهای تحقیقاتی گروه سایپا ، قیمت خودرو در جهان کاهش نداشته است ، تصریح کرد : همزمان با بحران جهانی، تحقیقاتی در شرکت سایپا انجام گرفت که این تحقیقات نشان می داد قیمت خودرو در بازارهای دنیا کاهش نداشته است بلکه شرایط فروش خودرو تغییر یافته ، به عبارت دیگر علاوه بر افزایش هزینه های تولید مواردی ازجمله تعدیل نیروی انسانی و هزینه های سربار نیز در کاهش قیمت تاثیر نگذاشته به طوری که در حال حاضر در دنیا شاهد کاهش قمیت خودرو نمی باشیم بلکه هم اکنون خودروسازان جهت افزایش میزان فروش خودرو، اقدامات و سیاستهای تشویقی را برای مصرف کنندگان در نظر گرفته اند.

جوان تأکید کرد : شرکت سایپا تا کنون در قیمت محصولات صادراتی خود هیچ گونه کاهشی نداشته ، بلکه به دلیل افزایش برخی از آپشن ها ، بعضاً قیمت محصولات صادراتی نیز افزایش داشته است.

وی در ادامه به هدف گذاری سایپا در صادرات محصولات اشاره و افزود : صادرات برند ایرانی سایپا و کسب ارزش افزوده حتی به میزان اندک ،از جمله شرایط سایپا در صادرات محصولات می باشد ، البته اعتقاد بر این است صادرات جدای از ارزش افزوده ، منافع زیاد دیگری را برای شرکت و در نتیجه کشور به همراه دارد.

وی گفت : ورود خودروسازان به بازاهای رقابتی ،کسب تجربه و تکنولوژی های جدید در محیط های رقابتی و ارز آوری صادرات از منافعی است که با حفظ بازار صادراتی ، می توان بدست آورد.

وی به محصولات صادراتی سایپا اشاره کرد و تصریح کرد : صبای GLX ، نسیم ، سایپا 132 و 141 از عمده محصولات صادراتی سایپا است و به زودی مروارید ومینیاتور نیز به سبد محصولات صادراتی اضافه می شود.

معاون صادرات سایپا با اشاره به سایتهای تولیدی سایپا در خارج از کشور گفت: شرکت سایپا ، در راستای تحقق اهداف برنامه سمت 90 ، در دو کشور سوریه و ونزوئلا سایت تولیدی داشته و در نظر دارد که با سرمایه گذاریهای خارجی ، در دو منطقه آسیای میانه و شمال آفریقا نیز سایتهای تولیدی دیگری را ایجاد نماید.

جوان عمده فعالیتها صادراتی سایپا را در بازارهای عراق ، سوریه ، ونزوئلا، مصر ، الجزایر ، سودان ، لیبی و آذربایجان عنوان کرد.

وی همچنین به برنامه جدید صادرات به افغانستان اشاره و افزود : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال 88 ، حدود 500 تا 1000 دستگاه خودروی صبا را که بخشی از آن خودروی شخصی و بخشی دیگر به صورت تاکسی می باشد به افغانستان صادر می نمائیم .

وی در پایان صادرات 4 میلیون دلاری ، خدمات فنی و مهندسی سایپا را از جمله برنامه های جدید صادراتی شرکت سایپا نام برد و افزود : گروه خودروسازی سایپا علاوه بر ایجاد سایتهای تولیدی ، صادرات خودرو و ارسال قطعات منفصله (CKD) ، وارد عرصه جدیدی از صادرات شده است وامسال حدود 3 تا 4 میلیون دلار ، خدمات فنی و مهندسی را به تعدادی از کشورها صادر نموده است.

دایملر نخستین خودروی دوگانه سوز خود را وارد بازار کرد

شرکت خودروسازی آلمانی دایملر نخستین خودروی دوگانه سوز خود را به بازار عرضه کرد.

به گزارش خبرخودرو ، این شرکت که پرفروش ترین خودروی لیموزین از مدل مرسدس بنز کلاس "اس" را برای سران سیاسی کشورها می سازد، از این پس این نوع خودرو را به صورت دوگانه سوز با دو موتور، یکی بنزینی و یکی الکتریکی وارد بازار اروپا می کند.

شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا حدود ده سال پیش نخستین خودروی دوگانه سوز را وارد بازار کرد. این در حالی است که شرکت های آلمانی پورشه و "ب ام و" نیز وعده داده اند نخستین خودروی دوگانه سوز خود را تا سال دو هزار و ده به بازار عرضه کنند.


بی ام و سری 7 با دو دیفرانسیل دائم

با معرفی نسل جدید و سری 7 خون تازه ای در بازار خودروهای لوکس به جریان افتاده و رقابت بین سازندگان این گروه از خودروها شدت یافته است.

به گزارش خبرخودرو ، کمپانی بی ام و درصدد عرضه پکیچ جدیدی بر روی نسل جدید سری 7 است که به عرضه این خودرو به صورت چهار چرخ متحرک دائم مربوط می شود.

قرار است این اتومبیل در نمایشگاه فرانکفورت امسال برای نخستین بار به نمایش در آید و در اواخر سال نیز به بازار عرضه شود.

البته این مدل که به صورت XDrive عرضه می شود تنها بر روی مدل 750i قابل عرضه خواهد بود و موتورهای شش سیلندر شانس همراهی با این خودروی دو دیفرانسیل را نخواهند یافت.

طبق طراحی مهندسان قرار است 40 درصد نیروی تولیدی موتور به چرخهای جلو و 600 درصد به چرخهای عقب منتقل شود.

هیوندای به دنبال استاندارد جدید آمریکا

هیوندای موتور بزرگترین خودروساز کره جنوبی برای سازگاری و تطابق با قوانین جدید بازار آمریکا خود را آماده می کند.

به گزارش خبرخودرو، چندی قبل باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از وضع استانداردها و قوانین سختگیرانه در مورد مصرف سوخت و میزان آلایندگی خودروها خبر داد و حالا سران هیوندای در آمریکای شمال اعلام کرده اند که به عنوان اولین خودروساز فعال در این منطقه آماده رسیدن به این استانداردها هستند.

جان کرافچیک مدیر اجرایی هیوندای موتور در گفت و گویی با رسانه های آمریکا اعلام کرده که هیوندای پیش از فرارسیدن سال 2015 قصد دارد به متوسط استاندارد 5/35 مایل به ازای هر گلن (5/4 لیتر) خواهد رسید.

برنامه هیوندای بسیار جاه طلبانه است و حتی قصد دارد در زمینه رضایت مشتری نیز یه رقبای سرسختی مثل هوندا و تویوتا برسد.