اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تولید انبوه نسل سوم پریوس

تویوتا برای تولید نسل سوم هیبرید مشهور خود به نام پریوس برنامه وسیعی دارد و قرار است تولید انبوه آن از سال 2012 آغاز شود .

به گزارش خبرخودرو، سالانه 20 تا 30 هزار دستگاه تولید داشته باشد تا شرایط بازار هم به دقت سنجیده شود.

تویوتا همچنین اعلام کرده که تعدادی از مدلهای پریوس را به صورت لیزینگ در بازار به فروش خواهد رساند تا سطح وسیعتری از بازار را به خرید این خودرو ترغیب کند.

این اتومبیل می تواند از طریق پریز برق منزل نیز شارژ شود و این از جمله موارد قابل توجه نسل سوم پریوس است .

تویوتا همچنین اعلام کرده که در آینده این خودرو به باتری های لیتیوم، یون مجهز خواهد شد. باتری نسل جدید تویوتا با همکاری کمپانیپاناسونیک ساخته خواهد شد

فولکس واگن به دنبال خودروی الکتریکی

فولکس واگن بزرگترین خودروساز آلمان و اروپا امیدوار است که تا سال 2013 اولین خوردوی تمام الکتریکی خود را روانه بازار کند.

به گزارش خبرخودرو، مارتین وینترکورن مدیر عامل فولکس واگن در این باره گفته است : ما در حال حاضر به فکر تولید اولین خودروی تمام برقی با استفاده از اولین خودروی کوچک خانوادگی خود هستیم.

مدیر عامل فولکس واگن گفته است که هدف آنها دستیابی به حجم انبوهی از تولید خودروهای الکتریکی تا 10 سال آینده است با این پیش شرط که این اتومبیل ها از نظر قیمت و عملکرد کاملاً شرایط عرضه عمومی را داشته باشند.

ظاهراً هدف بزرگ فولکس واگن به دست آوردن یک تا یک و نیم درصد از بازار خودروهای برقی تا سال 2020 است که یقیناً عدد و رقم بزرگی خواهد بود خودروسازان آلمانی فعلاً بر روی دیزل و تمام الکتریک تمرکز دارند نه هیبریدها.

داچیا و رنو، ده سال موفقیت مشترک

از تاریخ 2 جولای سال 1999 که رنو 51 درصد از شرکت داچیا را به خود اختصاص داد و تاکنون که آن را به 3/99 درصد رسانیده است، داچیا نقشی مهم و کلیدی را درصنعت خودروسازی و همچنین در استراتژی گروه رنو ایفا کرده است.

به گزارش خبرخودرو ، مدل های اصلی این شرکت عادات خریداران خودرو و مشتریانش را دستخوش تغییر کرده است. قیمت های مناسبی که این شرکت ارائه می دهد و همچنین همکاری آن با رنو که به خریداران اطمینان می بخشد باعث جذب مشتریان این شرکت میگردد.

داچیاتوانسته است نیازهای مشتریان خود را در زمینه فضا، قدرت و قابل اتکا بودن ادا نماید و به همین دلیل فروش خوبی را تجربه کرده است.

داچیا رده جوانی از خودروها را به بازارعرضه نموده ، خودروهای لوگان، لوگان MCV ، لوگان ون، لوگان پیک آپ و ساندرو در طول پنج سال توسط این شرکت تولید گردیده اند.

این برند به طور پیوسته در حال رشد است. حدودا یک میلیون خودرو داچیا از زمان عرضه خودرو لوگان در سال 2004 تاکنون به فروش رسیده است که در سال 2008 رشدی 7/11 درصدی و در پنج ماه اول سال 2009 رشدی 5/15 درصدی را شاهد بوده است.

داچیا از یک برند ملی به یک برند جهانی تبدیل شده است که خودروهای آن در بیش از 50 کشور جهان در سال 2009 به فروش میرسد.

تاریخچه همکاری و فعالیت های مشترک رنو و داچیا :

1999 :داچیا به گروه رنو ملحق می شود.

2004-1999 : سرمایه گزاری و مدرنیزه کردن کارخانه Pitetsi در رومانی

2005-2004 : عرضه خودرو لوگان داچیا خودرویی قابل اتکا و خانوادگی در کشورهای در حال رشد همانند رومانی و شمال غربی آفریقا

2008-2006: عرضه سه مدل جدید لوگان MCV، لوگان ون و لوگان پیک آپ

2008: عرضه برند Dacia eco2 در اکتبر سال 2008 در نمایشگاه خودرو پاریس به منظور تولید خودروهای مقرون به صرفه زیست محیطی

2009-2008 : تولید ساندرو و معرفی داستر که اولین خودرو مفهومی داچیا است و همچنین ساندرو Stepway مدل شاسی بلند ساندرو و تبدیل داچیا به برندی جذاب و در حال رشد


همکاری نزدیکتر آلفارومئو و دوج

همکاری های فیات و کرایسلر همچنان در حال شدت گرفتن است .

به گزارش خبرخودرو، پس از شنیدن اخبار در مورد پلان آلفارومئو برای حضور در بازار آمریکا حالا اخبار جدیدی در مورد جبران مافات فیات و آلفارومئو برای کرایسلر به گوش می رسد.

طبق توافق های انجام گرفته قرار است آلفارومئو زمینه فروش دوج وایپر با برندی متفاوت و تحت لوای آلفارومئو وارد بازار اروپا شود و از امکانات ایجاد برند ایتالیایی سود ببرد.

سرجیو مارچیونه مدیر عامل توام فیات و کرایسلر در مورد این تصمیم گفت : دوج وایپر خودروی عضلانی آمریکایی و آلفارومئو هم خودروی عضلانی اروپایی است بنابراین ما قدم اول را به راحتی برداشته ایم.

به نظر می آید با همکاری نزدیک آلفا رومئو و دوج هر دو برند سود متقابلی ببرند.


سرمایه گذاری جیلی در اندونزی

کمپانی جیلی ، خودروساز بخش خصوصی چین در راستای توسعه برند خود در اندونزی سرمایه گذاری جدید خواهد کرد.

به گزارش خبرخودرو، جیلی با صرف حدود 20 میلیون دلار قصد دارد شبکه توزیع و شبکه فروش خود را در این کشور توسعه بخشد .

جیلی علاوه بر اینکه تلاش آشکاری برای حضور در بازار آمریکا و اروپا دارد ، از حضور در بازار کشورهای آسیای جنوب شرق نیز غافل نیست .

ریجارد یانگ مدیر شرکت سرمایه گذاری جیلی اعلام کرده که اوضاع در کشورهایی مثل اندونزی رو به بهبود است و با تولید خودروهای ارزان قیمت می توان سهم خوبی از بازار را در اختیار گرفت.

جیلی برای آزمایش و بررسی بیشتر بازار اندونزی ، 400 خودرو را در خط مونتاژ واقع در این کشور ساخت و راهی بازار کرد. قرار است از خط تولید اندونزی حتی به چین نیز صادرات شود.


دست یابی به استاندارد یورو 4 و شروع مجدد محصول به شرق اروپا

با دست یابی به استاندارد یورو 4 ، صادرات سمند به روسیه و شرق اروپا از سر گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، امیر عباس حسینی قائم مقام صادرات ایران خودرو، ضمن اعلام این مطلب، از اجباری شدن استاندارد یورو 4 در شرق اروپا خبر داد و گفت: فرایندهای لازم برای کسب این استاندارد در مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام و بخش عمده الزامات استاندارد یورو 4 تامین شده و به زودی فروش سمند و سورن در این بازارها از سر گرفته خواهد شد.

وی قیمت سمند در بازار روسیه را بین 13 تا 15 هزار دلار عنوان کرد و با اشاره به کاهش ارزش پول ملی در برابر دلار و افزایش تعرفه واردات سی بی یو در روسیه و سایر کشورها برای حمایت از تولید داخل، گفت: برای کاهش ریسک و افزایش قابلیت فروش محصول، تدابیری اندیشیده شده که بررسی مونتاژ محصول در خطوط موجود در روسیه از آن جمله است.

حسینی از مدیریت آپشن ها در برخی بازارها خبر داد و گفت: استفاده از سمند ای ال که به دلیل کمتر بودن آپشن ها ؛ قیمت آن پایین تر است، برای موقعیت یابی سایر حصولات خانواده سمند از جمله این اقدامات است.

قائم مقام صادرات از شروع فروش لیزینگ در بلاروس خبر داد و با اشاره به کاهش تولید سایت ها در سال جاری گفت: براساس نظر مدیریت ارشد شرکت ؛ برنامه جدی برای بازنگری مدل اقتصادی سایت های ایران خودرو در دست است که بر اساس آن، ادامه فعالیت سایت ها تنها در صورت دستیابی به یک مدل اقتصادی مناسب ممکن است.

وی قیمت گذاری محصول را تابع رقبا در بازارهای مختلف و روش های فروش دانست و گفت: در فروش نقدی، انعطاف پذیری قیمت کم تر است، اما در روش های اعتباری فروش، قابلیت افزایش یا دست کم تثبیت قیمت وجود دارد.

حسینی افزود: در راهبرد کنونی ایران خودرو، هیچ برنامه ای برای توسعه و سرمایه گذاری در سایت های جدید مطرح نیست و رقابت تنها در حوزه سی بی یو و اقتصادی کردن سایت های موجود دنبال می شود.

پورشه پیشنهاد فولکس واگن را برای ادغام نپذیرفت

شرکت خودروساز المانی پورشه که با دشواری های مالی مواجه استپیشنهاد فولکس واگن را برای ادغام دو گروه نپذیرفت.

به گزارش خبرخودرو ، سخنگوی پورشه گفت پیشنهادی از فولکس واگن وجود دارد. برای ما این مسیری اجرایی نیست.

مطبوعات المانی این هفته اعلام کرده بودند فولکس واگن طرح مشارکت بین این دو گروه را ارائه کرده است که سرانجام به ادغام منجر خواهد شد.


"امیسا" وارد بازار سوریه می‌شود

با توجه به استقبال خوب مردم سوریه از محصولات سایپا، محصول جدید پراید 132 با عنوان امیسا وارد بازار سوریه خواهد شد.

مهندس جوان معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا در گفتگو با خبرخودرو بازار سوریه را برای حضور محصولات گروه سایپا بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: سایپا در ابتدا بازار سوریه را به دلیل جمعیت بالای این کشور در بین کشورهای حوزه خلیج فارس مناسب تشخیص داد و اکنون پس از یک دهه حضور سایپا در کشور سوریه این کشور بدلیل استقبال بسیار خوب مردم از محصولات سایپا به یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی سایپا تبدیل شده است.

وی عنوان کرد تا کنون نزدیک به 50 هزار خودرو در بازار کشور سوریه به فروش رسیده که بخش عمده ای جذب سیستم حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی این کشور شده است.

معاون صادرات سایپا دلیل ایجاد سایت تولید خودرو را استقبال خوب و گسترده مردم از محصولات شرکت سایپا دانست و گفت: با توجه به استقبال چشمگیر مردم از محصولات سایپا، این شرکت به فکر ایجاد سایت و تولید محصول در این کشور افتاد و با سرمایه گذاری مشترک ایران و سوریه در قالب شرکت سیویکو در اوایل سال 86 با حضور رئیس جمهور کشور سوریه آقای بشار اسد و آقایان محرابیان و سعیدی کیا وزرای صنایع و مسکن و شهر سازی ایران این سایت تولیدی افتتاح شد.

این کارخانه با ظرفیت اسمی 5 هزار خودرو در یک شیفت آغاز به کار کرده وچنانچه تقاضا بیشتر شود این خط توان تولید تا 15 هزار دستگاه خودرو را دارا است.

در ابتدا محصول صبا 1300 سی سی انژکتور تولید شد که به مرور شرکت سیویکو توانست مدل آپشن دار این خودرو را با توجه به نیاز بازار تولید کند.

وی تولید محصول جدید پراید 132 صادراتی با عنوان محلی امیسا را پاسخگویی به ذائقه های مختلف مردم دانست و گفت: با توجه به استقبال خوبی که از محصولات سایپا انجام شد، این شرکت تصمیم گرفت جهت پاسخگویی به خواسته اقشار مختلف، خط تولید خودرو جدید پراید 132 صادراتی با عنوان محلی امیسا را از طریق شرکت سیویکو ایجاد کند.

امیسا از اسم قدیمی شهر پرجمعیت حمص که شرکت سیویکو در آن قرار دارد گرفته شده و انتخاب این اسم با استقبال خوب مردم روبرو شده است .

خط تولید این خودرو با حضور مقامات ارشد دو کشور افتتاح خواهد شد و بلافاصله محصول جدید، تولید و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

جوان گستردگی خدمات پس از فروش را عامل مهم استقبال از این محصول دانست و گفت: قیمت رقابتی این محصول، مصرف پایین سوخت این خودرو با توجه به قیمت بالای سوخت در کشور سوریه، ارزان بودن قطعات یدکی و گستردگی خدمات پس از فروش از عوامل استقبال از این خودرو است و تقریبا درتمام نقاط شهری و روستایی بصورت گسترده خدمات پس از فروش با قیمت مناسب ارائه می شود.

وی فاز بعدی صادرات را ارائه محصولات جدید مروارید و مینیاتور به بازار این کشور دانست و گفت: محصولات جدید سایپا مثل مروارید و مینیاتور بلافاصله پس از ورود به بازار داخلی از طریق شرکت سیویکو به بازار کشور سوریه عرضه خواهد شد و تلاش شده از طریق این کشور صادرات به کشورهای همسایه بدون سود و پرداخت عوارض کم انجام پذیرد.

همچنین شرکت سیویکو مجوز حضور خودروهای خود به ناوگان عمومی و شبکه تاکسیرانی را از دولت این کشور دریافت کرده است.

محصولات صبا1.1 LX ،صبا GLXi 1.3 و در آینده ای نزدیک خودرو امیسا (سایپا 132صادراتی) در بازارهای این کشور حضور خواهند داشت.

گفتنی است با توجه به اعتباری که محصولات سایپا و شرکت سیویکو در این کشور کسب کرده، هم اکنون چندین بانک کشور سوریه حاضر به پرداخت تسهیلات خرید به مردم شده اند.